عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

تشدید جنگ ترکیبی آمریکا علیه چین

آندرو کوریبکو/آمادور نویدی

«قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» منجر به تشویق تداوم افزایش اقدامات خشونت آمیز و متمایل به تروریستی کادرهای «معترض» رادیکال و وابسته به غرب می‌شود. و چنان‌چه بررسی سالیانه وضعیت «حقوق بشر» و «دمکراسی» آن‌جا توسط مقامات آمریکا منجر به باصطلاح پیدا کردن «شواهدی» باشد که هرکدام از دو یا کنترل صادرات آن‌ها نقض شده باشند، با مجازات جمعی (۵) اکثریت جمعیت صلح‌جو و با تهدید به قطع امتیازات تجاری با آمریکا«پاداش» داده می‌شود. بعبارت دیگر، تعداد کمی آشوب‌گر ازنظر آماری می‌توانند کل منطقه خودمختار بیش از ۷ میلیون نفر را به گروگان بگیرند، زیراکه پاسخ های حقوقی مقامات چین به رفتار و کردار غیرقانونی آشوب‌گران می‌تواند منجر به پیامدهای تهدیدآمیز اقتصادی آمریکا علیه کل جمعیت آن‌جا ‌شود… آمریکا از این‌رو بسیارزیاد برروی هنگ‌کنگ متمرکزشده است که نه تنها نقش بالقوه ای بعنوان یک کاتالیزور در آغاز ایجاد یک واکنش زنجیره ای از چالش ها برای حزب کمونیست در جاهای دیگر در کشور دارد، بلکه هم‌چنین جهت انتقام گرفتن از چینی‌ها برای «گول زدن و دبه درآوردن» و «انکار توافق مردانه ای» است که در نیمه آخر جنگ سرد قدیم بسته بودند. موفقیت استادانه کسینجر در جلب چین به سوی آمریکا علیه اتحاد جماهیر شوروی سوسالیستی منجر به آن شد که به انگلیس دستور داده شد که (چین) با کنترل آینده هنک‌گنگ «پاداش» گیرد، با این توقع که چین بعدها در سیستم جهانی به رهبری آمریکا شرکت کند. پس از تلاش ناموفق انقلاب رنگی در میدان تیانانمین (آسمانی) در سال ۱۹۸۹(۱۱)، که جهت سرنگونی حزب کمونیست در چین و هم‌زمان با بلوک شرق طراحی شده بود، این طرح آمریکایی بطرز چشم‌گیری نتیجه معکوس داد، و منجربه این شد که چین متعهد به تضعیف همین سیستم برهبری آمریکا از درون گردد… آمریکا که بشدت خشمگین است، چین ‌را با جنگ ترکیبی هدف قرار داده است، زیرا که هنگ‌کنگ، این منطقه خودمختار را به عنوان کاتالیزوری جهت بزرگ‌ترشدن زنجیره واکنش های ناآرامی انقلاب رنگی در سراسر کشور در کُل بحساب می آورد، اما هم‌چنین پس از حوادث میدان آسمانی و برای «انکار» «توافق مردانه» بین هر دو کشور انتقام می‌گیرد.

تشدید جنگ ترکیبی آمریکا علیه چین

نوشته: آندرو کوریبکو

برگردان: آمادور نویدی

«قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» جنگ ترکیبی علیه چین را تشدید می‌کند

گویی که «جنگ تجاری» تمام نشدنی آمریکا علیه چین به اندازه کافی جنگ ترکیبی شدیدی نبوده است که هست، احتمال هم دارد که آمریکا بزودی به‌ا‌صطلاح «قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» را به تصویب برساند که بدین منظور دشمنی نامتناسب خود را حتی بیش‌تر کند و حداقل آن‌را برای سه دهه آینده به‌عنوان یک چیز «معمولی جدید» نهادینه سازد.

***

قانون‌گذاران آمریکایی در شُرُف تصویب این باصطلاح «قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ»(۱) هستند. این هفته پس از آن‌که این لایحه پیش‌نهادی به تصویب کمیته های مجلس و روابط خارجی رسید (۲)، آمریکا و چین در مسیر تلافی قرار گرفتند، که این‌هم فقط می‌تواند ادامه مذاکرات آن‌ها برای پایان دادن به «جنگ تجاری» (۳) را پیچیده تر سازد. گویی که تجلی فوق الذکر از جنگ ترکیبی (۴) به اندازه کافی شدید نبود، «قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» این تجاوز نامتقارن را حتی ازطریق تحریم‌های هدف‌مند علیه افراد (که احتمالا مقامات دولتی و قانون‌گذار چین خواهند بود) بکار می‌گیرد که متهم به نقض «حقوق بشر» و «دمکراسی» در هنگ‌کنگ هستند. هم‌چنین افرادی که در استفاده از منطقه خودمختار جهت دور زدن قوانین کنترل صادرات آمریکا با توجه به موقعیت تجاری جداگانه واحد اداری با واشنگتن مشارکت دارند. چین متعهد شده است که اگر این قانون پیش‌نهادی عملی گردد، پاسخ خواهد، اما تصورش دشوارست که چه‌گونه خسارت مشابهی به منافع آمریکا بزند، که شبیه رقیب خود باشد تا تعادل برقرار گردد.

«قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» منجر به تشویق تداوم افزایش اقدامات خشونت آمیز و متمایل به تروریستی کادرهای «معترض» رادیکال و وابسته به غرب می‌شود. و چنان‌چه بررسی سالیانه وضعیت «حقوق بشر» و «دمکراسی» آن‌جا توسط مقامات آمریکا منجر به باصطلاح پیدا کردن «شواهدی» باشد که هرکدام از دو یا کنترل صادرات آن‌ها نقض شده باشند، با مجازات جمعی (۵) اکثریت جمعیت صلح‌جو و با تهدید به قطع امتیازات تجاری با آمریکا«پاداش» داده می‌شود. بعبارت دیگر، تعداد کمی آشوب‌گر ازنظر آماری می‌توانند کل منطقه خودمختار بیش از ۷ میلیون نفر را به گروگان بگیرند، زیراکه پاسخ های حقوقی مقامات چین به رفتار و کردار غیرقانونی آشوب‌گران می‌تواند منجر به پیامدهای تهدیدآمیز اقتصادی آمریکا علیه کل جمعیت آن‌جا ‌شود. دلیل یک چنین عکس العمل نامتناسب عمدی این‌ست‌که اطمینان حاصل شود بیانیه مشترک سال ۱۹۸۴بین چین و بریتانیا که مشروط به وجود مدل «یک کشور، دو سیستم» برای نیم قرن متعاقب تحویل رسمی هنگ‌کنگ به جمهوری خلق چین در سال ۱۹۹۷ بود، حداقل برای سه دهه آینده، پیش از انقضای آن در سال ۲۰۴۷، هم‌چنان با شعله های احساسات جدایی‌طلبانه بسوزد.

استراتژیست‌های آمریکایی براین باورند که «قانون حقوق بشر و دمکراسی برای هنگ‌کنگ» تمام آن‌چیزهای‌ست‌که لازم‌ست تا چرخه خودپایداری ناآرامی آن‌جا را تسریع نماید، که درنهایت منجر به خروج ثروت و ساکنان تحصیل‌کرده گردد (بسیاری از آن‌ها هرجایی که در جهان باشند گرایش لیبرالی دارند)، که درنهایت شهر منجربه ازدست دادن هویت اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی منحصربفرد خود می‌شود. درنتیجه، این روند به رادیکال تر شدن اعضای جمعیت متمایل به «ناسیونالیست» کمک می‌کند که (از نقطه نظر آمریکایی)، مانند «آخرین وضعیت» آلامو(۶)، جهت تحریک «امید برای» مداخله بالقوه برای ساخت میدان آسمانی ۲ باشد، که این امر برای حال حاضر تقریبا توسط مدیر اجرایی برداشته شد و لایحه زودگذر را خارج نمود و موافقت کرد که با اعضای منتخب جامعه مذاکره کند (۷).

آمریکا توقع داشت که روند این اقدامات درکنارهم بعنوان یک سه راهی جهت فشار به اتحادیه اروپا خدمت کند که روابط تجاری روبه افزایش خود را با چین قطع کند و آن‌را تحریم نماید، و بدین ترتیب برگشت اقتصاد آمریکا را تسهیل کرده و بهبود چشم انداز تجارت ترانس آتلانتیک و مشارکت سرمایه گذاری متوقف شده (تی تی آی پی) را با شرایطی مطلوب تر از نظر ترامپ زنده نماید.

بعلاوه، بدترشدن ناآرامی های هنگ‌کنگ می‌تواند درخدمت الهام بخشیدن به کارزار جنگ ترکیبی در بزرگ‌ترین شهرهای سرزمین چین و در امتداد چیزی باشد که اولین بار نویسنده کار آزمایشی پیش‌بینی شده خود را در سال ۲۰۱۶ با عنوان: «سناریوی ارواسیای بزرگ‌تر: چین»(۸) در ذهن مجسم کرد. اگرچه احتمال دارد که این امر هر چه بیش‌تر طول بکشد سخت تر بشود، اما مقامات مرکزی سراسر کشور از باصطلاح «سیستم اعتباراجتماعی» (۹) و دیگر ابزار نظارتی جهت پیش‌گیری خنثی کننده از چنین تلاش‌هایی برای انقلاب رنگی‌ (۱۰) برنامه ریزی کرده اند.
آمریکا از این‌رو بسیارزیاد برروی هنگ‌کنگ متمرکزشده است که نه تنها نقش بالقوه ای بعنوان یک کاتالیزور در آغاز ایجاد یک واکنش زنجیره ای از چالش ها برای حزب کمونیست در جاهای دیگر در کشور دارد، بلکه هم‌چنین جهت انتقام گرفتن از چینی‌ها برای «گول زدن و دبه درآوردن» و «انکار توافق مردانه ای» است که در نیمه آخر جنگ سرد قدیم بسته بودند. موفقیت استادانه کسینجر در جلب چین به سوی آمریکا علیه اتحاد جماهیر شوروی سوسالیستی منجر به آن شد که به انگلیس دستور داده شد که (چین) با کنترل آینده هنک‌گنگ «پاداش» گیرد، با این توقع که چین بعدها در سیستم جهانی به رهبری آمریکا شرکت کند.

پس از تلاش ناموفق انقلاب رنگی در میدان تیانانمین (آسمانی) در سال ۱۹۸۹(۱۱)، که جهت سرنگونی حزب کمونیست در چین و هم‌زمان با بلوک شرق طراحی شده بود، این طرح آمریکایی بطرز چشم‌گیری نتیجه معکوس داد، و منجربه این شد که چین متعهد به تضعیف همین سیستم برهبری آمریکا از درون گردد، که سرانجام متعاقب آن پیوستن کشور به سازمان تجار جهانی در سال ۲۰۰۱ بود و قبل ازاین‌که سرانجام کنترل آن‌را بدست گیرد، و سپس اوج آن طی آن‌چه انتظار می‌رفت پیروزی کلینتون در سال ۲۰۱۶ بود.

پیروزی «حیرت انگیز» ترامپ (۱۲) همه چیز را تغییر داد. رئیس جمهور فعلی اوایل هفته در سازمان ملل پذیرفت (۱۳) که گلوبالیست‌های لیبرال نقشه کشیدند (۱۴) تا چین را در سیستم آمریکا شرکت دهند، اما شکست خورده است. و بنابراین، اکنون جمهوری خلق با این خاطر که از قوانین درون سیستم برهبری آمریکا سوء استفاده کرده است، باید تنبیه و محدود شود. با این پس‌زمینه، مشخص می‌شود که چرا هنگ‌کنگ به نقطه اشتعالی در جنگ سرد جدید (۱۵) تبدیل شده است. آمریکا که بشدت خشمگین است، چین ‌را با جنگ ترکیبی هدف قرار داده است، زیرا که هنگ‌کنگ، این منطقه خودمختار را به عنوان کاتالیزوری جهت بزرگ‌ترشدن زنجیره واکنش های ناآرامی انقلاب رنگی در سراسر کشور در کُل بحساب می آورد، اما هم‌چنین پس از حوادث میدان آسمانی و برای « انکار» «توافق مردانه» بین هر دو کشور انتقام می‌گیرد.

این مقاله اولین بار در سایت وان ورلد(یک جهان) منتشر شد.

http://oneworld.press/?module=articles&action=view&id=1085

درباره نویسنده:

آندرو کوریبکو، تحلیل‌گر سیاسی آمریکایی مستقر در مسکو است، که متخصص در روابط بین استراتژی آمریکا در آفرایقا و اوراسیا، پروژه یک کمربند یک جاده چین با چشم انداز جهانی اتصال جاده ابریشم جدید، و جنگ ترکیبی می‌باشد. او یکی از هم‌کاران همیشگی در سایت تحقیقات جهانی است.

تصویر مندرج از سایت ایسترن اوت لوک جدید(چشم انداز شرقی جدید) گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:
احتمال دارد که دانشجویان چینی اولین قربانیان غیرنظامی «جنگ تجاری» باشند

Chinese Students Might be the “Trade War’s” First Civilian Causalities

برگردانده شده از:

The ‘Hong Kong Human Rights & Democracy Act’ Will Intensify the Hybrid War on China
By Andrew Korybko
Global Research, September 30, 2019

The ‘Hong Kong Human Rights & Democracy Act’ Will Intensify the Hybrid War on China

منابع:

(۱)-
H.R.3289 – Hong Kong Human Rights and Democracy Act of 2019
https://www.congress.gov/bill/116th-congress/house-bill/3289/text

(۲)-
‘Emboldening radicals’: China fumes after US lawmakers approve Hong Kong ‘human rights act’

https://www.rt.com/news/469634-bill-hong-kong-radicals/

(۳)-
The True Origins Of The US-Chinese Trade War
Written by Andrew KORYBKO on 07/04/2018

The True Origins Of The US-Chinese Trade War

(۴)-
Hybrid Wars 1. The Law Of Hybrid Warfare
Written by Andrew KORYBKO on 04/03/2016

Hybrid Wars 1. The Law Of Hybrid Warfare

(۵)-
HK protesters are collectively punishing the peaceful population
Andrew Korybko

https://news.cgtn.com/news/2019-08-12/HK-protesters-are-collectively-punishing-the-peaceful-population-J6zPx8EYUw/index.html

(۶)-
آلامو

مأموریتی در سان آنتونیوو، تکزاس، محل محاصره در سال ۱۹۳۶ توسط نیروهای مکزیکی، که در آن ۱۸۰ نفر مدافع کشته شدند.

(۷)-
Hong Kong protesters trap leader for hours in stadium after ‹open dialogue›
Felix Tam, James Pomfret

https://www.reuters.com/article/us-hongkong-protests/hong-kong-leader-to-hold-first-community-talks-to-try-to-end-crisis-idUSKBN1WB06V

(۸)-
CHINA: GREATER EURASIA SCENARIOS
by Andrew KORYBKO

https://www.geopolitica.ru/en/article/china-greater-eurasia-scenarios

(۹)-

Is China Really More “Dystopian” Than The UK?
Written by Andrew KORYBKO on 05/12/2018

Is China Really More “Dystopian” Than The UK?

(۱۰)-

The Color Revolution Model: An Exposé of the Core Mechanics
Posted on December 3, 2014 by Joaquin Flores
By: Andrew Korybko

The Color Revolution Model: An Exposé of the Core Mechanics

(۱۱)-
The US-China Trade War Can be Traced Back to the Failed Tiananmen Square Colour Revolution
By Andrew Korybko
Global Research, June 05, 2019

The US-China Trade War Can be Traced Back to the Failed Tiananmen Square Color Revolution

(۱۲)-
DEAR FOREIGN FRIENDS, HERE’S WHY TRUMP WON (FROM A CLEVELANDER), BY: Andrew Korybko

https://www.geopolitica.ru/en/article/dear-foreign-friends-heres-why-trump-won-clevelander

(۱۳)-
Remarks by President Trump to the 74th Session of the United Nations General Assembly
Issued on: September 25, 2019

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-74th-session-united-nations-general-assembly/

(۱۴)-
Did Donald Trump Kill the Liberal-Globalist “New World Order” at the UN?
By Andrew Korybko
Global Research, September 27, 2018

Did Donald Trump Kill the Liberal-Globalist “New World Order” at the UN?

(۱۵)-

21ST-CENTURY GEOPOLITICS OF THE MULTIPOLAR WORLD ORDER , BY: Andrew Korybko

https://www.geopolitica.ru/en/article/21st-century-geopolitics-multipolar-world-order