به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

بیانیه رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

مترجم: ک. رادین برگرفته از : سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه، ۱۸ اوت ۲۰۲۲ *

کل تاریخ روابط روسیه با جهان غرب حکایت از آن دارد که «شریک‌های» ما تنها یک زبان را می‌فهمند ــ زبان زور، ایستادگی و شجاعت. نئونازی‌های در کیف و دست‌نشانده‌های غربی آنها مدت‌هاست که از همه «خطوط قرمز» عبور کرده‌اند. اما وعده‌های واکنش شدید مسکو به‌صورت حمله به مراکز تصمیم‌گیری همچنان به‌صورت «هشدار جدی» دیگری باقی می‌ماند. تاریخ نشان می‌دهد که حتی صدها هشدار از این دست نه‌تنها تأثیری بر دسیسه‌جویان و محرکین این امر ندارد، بلکه باعث ایجاد حس مصونیت آنها از مجازات می‌شود. تنها یک پاسخ قاطع و استوار به آن کسانی که آگاهانه و سرسختانه جهان را در ورطه آخرالزمانی اتمی‌ فرو می‌برند، می‌تواند آنها را متوقف کند.

گنادی زیوگانوف: «تروریسم دولتی «باندرا» را متوقف کنید! جامعه منتظر اقدام قاطع مقامات روسیه است.

از مناطق عملیات نظامی ‌ویژه روسیه در اوکراین، گزارش‌هایی وجود دارند که باعث نگرانی جدی می‌شوند. گلوله‌باران جنون‌آمیز نیروگاه هسته‌ای «Zaporizhzhya»، بزرگ‌ترین نیروگاه در اروپا، همچنان ادامه دارد. هر روز گلوله‌ها و راکت‌ها روی شهرها و شهر‌ک‌های مناطق دونباس، خرسون و زاپوروژیه می‌بارند. سرویس‌های ویژه حکومت «باندرا» عملیات خرابکاری را در کریمه و سایر مناطق روسیه انجام می‌دهند.  

«باندری»‌ها ضمن تحمل شکست‌های پی‌در‌پی در میدان جنگ به ترور آشکار روی آورده‌اند. این امر پیشتر نیز مشخصه آنها بود. حتی سازمان کاملاً روس‌هراس عفو ​​بین‌الملل مجبور شد به استفاده از غیرنظامیان توسط نیروهای مسلح اوکراین و گردان‌های نازی به‌عنوان سپر انسانی، قرار دادن نقاط تیراندازی در مدارس، مهدکودک‌ها و بیمارستان‌ها که نقض خشن موازین و قوانین شناخته‌شده اجرای عملیات جنگی است، اقرار کند.

اما گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای «Zaporizhzhya» که جهان را در آستانه یک فاجعه هسته‌ای قرار می‌دهد، حملات به کارخانه شیمیایی «استیرول» در «Gorlovka»، که یک فاجعه زیست محیطی را تهدید می‌کند و اقدامات خرابکارانه در کریمه، اساساً پدیده‌های جدیدی هستند. آنها اعتقاد راسخ ما را که رژیم نئونازی در کیف عملاً اوکراین برادر را به یک کشور تروریستی تبدیل کرده است، تأیید می‌کنند.

متأسفانه، طرف روسی تاکنون خود را به فراخوان به اصطلاح «جامعه جهانی» برای محکوم کردن اقدامات ترور دولتی محدود کرده است. بی‌معنی است که از حامیان تروریسم در چهره ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو انتظار داشته باشیم که جنایات نئوفاشیست‌ها را محکوم کنند. آنها به دستور مستقیم واشنگتن و لندن عمل می‌کنند. بنابراین تکیه بر سازمان‌های بین‌المللی که کاملاً تحت کنترل آمریکایی‌ها هستند، بی‌فایده است.

کل تاریخ روابط روسیه با جهان غرب حکایت از آن دارد که «شریک‌های» ما تنها یک زبان را می‌فهمند ــ زبان زور، ایستادگی و شجاعت. نئونازی‌های در کیف و دست‌نشانده‌های غربی آنها مدت‌هاست که از همه «خطوط قرمز» عبور کرده‌اند. اما وعده‌های واکنش شدید مسکو به‌صورت حمله به مراکز تصمیم‌گیری همچنان به‌صورت «هشدار جدی» دیگری باقی می‌ماند. تاریخ نشان می‌دهد که حتی صدها هشدار از این دست نه‌تنها تأثیری بر دسیسه‌جویان و محرکین این امر ندارد، بلکه باعث ایجاد حس مصونیت آنها از مجازات می‌شود. تنها یک پاسخ قاطع و استوار به آن کسانی که آگاهانه و سرسختانه جهان را در ورطه آخرالزمانی اتمی‌ فرو می‌برند، می‌تواند آنها را متوقف کند.

رهبری روسیه از قدرت و ابزار کافی و همچنین آگاهی از نقاط درد سرکردگان رژیم جنایتکار در کیف برخوردار است تا آنها را به‌خود بیاورد. جامعه از مقامات روسیه انتظار دارد که اقدامات شدیدتری برای توقف تروریسم دولتی «زلنسکی» و باند او انجام شود.

روسیه مدت‌هاست که منتظر اجرای جدی‌تر تحولات اجتماعی ــ اقتصادی لازم، ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی شایسته شهروندان و بازسازی معنوی میهن است. بدون این، تأمین ارتش با هر آنچه که برای شکست نئونازی‌ها لازم است و برای بازگرداندن کشور به مسیر توسعه حاکمیتی غیرممکن است. در این راستا، گزارش‌هایی مبنی بر تدارک خصوصی‌سازی یا حتی ورشکستگی شرکت‌های مجتمع نظامی ــ صنعتی نگرانی‌های خاصی را به‌وجود می‌آورند.

تحکیم واقعی جامعه روسیه حول یک عملیات نظامی ‌ویژه در اوکراین شرط اصلی پیروزی بر نئونازیسم است. و این تنها زمانی ممکن است که جامعه به‌وضوح خصلت و ماهیت رویدادها را درک کند و بر تصمیمات اتخاذ شده تأثیر بگذارد.

مجلس مرکز گفت‌وگوی پربار بین قوه مجریه و جامعه است. مجلس نماینده همه شهروندان کشور است. و در شرایط کنونی موظف است برای دستیابی به اهداف و مقاصد عملیات نظامی ــ سیاسی موثرتر تلاش کند. در این راستا، ما در حال ارائه پیشنهادی برای برگزاری جلسه شورای دومای دولتی در آینده بسیار نزدیک هستیم که در آن لازم است در مورد وضعیت فعلی بحث شود. تدوین اقدامات تکمیلی برای پایان موفقیت‌آمیز عملیات نظامی ــ سیاسی، که هدف اصلی آن، همانطور که رئیس‌جمهور تأکید کرد، حفاظت از جهان روسیه، نابودی نازیسم و ​​غیرنظامی‌سازی اوکراین است.

* https://kprf.ru/party-live/cknews/۲۱۲۶۴۶.html