زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

انگیزه های سفرملایعقوب به قطر 

                            نوشته ی : اسماعیل فروغی       اخیراً…

از واگرایی های سیاسی تا اشتباه ی راهبردی و تاریخی

نویسنده: مهرالدین مشید شعار های قومی دشمنی با وحدت ملی و…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

قمست سوم ایجاد اصلاحات و نخست وزیری شاه محمود: به نظر میرمحمد…

«
»

ایالات متحدۀ آمریکا نئونازی ها را آموزش می دهد

«هنر جنگ»

مانلیو دینوچی

مرکز مطالعات جهانی سازی، 10 فوریه 2015

ایالات متحدۀ آمریکا در اوکراین آموزش و ارسال تجهیزات نظامی برای گارد ملّی را طی بهار آینده آغاز خواهد کرد. این موضوعی است که مرکز فرماندهی ایالات متحده در اروپا آن را رسماً تأیید کرده است. به گزارش همین مرکز فرماندهی این برنامه به ابتکار وزارت امور خارجه برای کمک به اوکراین برای تأمین « دفاع داخلی » طراحی شده است. کنگره تأمین مالی این برنامه را تأیید کرده و از صندوق ویژه ای که توسط پنتاگون و وزارت امور خارجه ایجاد شده پرداخت خواهد شد. این صندوق ویژه برای تأمین آموزش و تجهیزات نظامی به نیروهای امنیتی کشورهای خارجی و هم پیمان اختصاص دارد  تا این کشورها بتوانند در منازعات مهم برای تأمین امنیت ملی ایالات متحده توان ضروری برای مقابله با وضعیت بحرانی را داشته باشند.

کارکرد مأموریت آموزش و تمرین در اوکراین « تضمین حضور ایالات متحده برای امنیت دریای سیاه و ارزش و کارآمدی نیروهای آمریکائی است که در خط مقدم موضع گرفته و مستقر شده اند». یگا نهای گارد ملّی اوکراین بر اساس گمانه زنی تقریباً شامل 45 تا 50 هزار داوطلب است که توسط مربیان نظامی ایالات متحده در اردوگاه نظامی یاووریو Yavoriv در نزدیکی لویو Lviv در 50 کیلومتری مرز لهستان آموزش خواهند دید.

گارد ملّی توسط دولت کی یف در ماه مارس  2014 با نخستین کمک مالی ایالات متحده یعنی معادل 19 میلیون دلار تشکیل شد، و یگان های نئونازی را نیز ضمیمه کرد که پیش از این طی کودتای کی یف توسط مربیان ناتو آموزش دیده بودند ( همان گونه که یک پروندۀ تصویری به سال 2006  در استونی نظامیان نئو نازی را در حال آموزش نشان می دهد).(1)

گروه های رزمی دنباس Donbass، اووز Azov، ایدار Aidar، دنیپر 1  Dniepr-1 و دنیپر 2 Dniepr-2 (2) و دیگر گروه های نظامی نیروی ضربتی گارد ملّی را تشکیل می دهد که از نئونازی های اوکراینی و دیگر کشورهای اروپائی تشکیل شده است. جنایاتی که آنها در اوکراین شرقی علیه غیر نظامیانی که ملیت روسی داشته اند شناخته شده و پرونده ها و ویدئوهای بسیاری در مورد این رویاداها وجود دارد (برای دسترسی به این پرونده ها تنها کافی خواهد بود در گوگل «جنایات نئونازی ها در اوکراین» « atrocités des néo-nazis en Ukraine » را جستجو کنید ».).

ولی گرچه سازمان عفو بین الملل دولت کی یف را به عنوان مسئول جنایت جنگی توسط این گروه های نظامی دانسته و شناسائی کرده است، با این وجود ایالات متحدۀ آمریکا همچنان از آنها پشتیبانی کرده و حتی زره پوش برایشان فرستاده و امروز آنها را به برنامۀ آموزشی و جنگ افزاری ضمیمه کرده است. برنامۀ آموزش و ارسال جنگ افزار جزئی از « عملیات پشتیبانی آتلانتیک » است که مرکز فرماندهی  ایالات متحدۀ آمریکا در اروپا برای « تضمین امنیت هم پیمانان، در مقابله با مداخلۀ روسیه در اوکراین و به عنوان عامل بازدارنده برای جلوگیری از روسیه در کسب سیطره در منطقه » راه اندازی شده است.

در چهارچوب استقرار فزایندۀ نیروهای ایالات متحدۀ آمریکا در اروپای شرقی، پنتاگون « کارشناسان نظامی اش را برای افزایش قابلیت دفاعی اوکراین » فرستاده است و 46 میلیون دلا ردیگر برای «تجهیزات نظامی، خودرو و دوربین برای عملیات شبانه ». واشنگتن بر  این اساس در حال تجهیز نیروهای کی یف است که بی آن که از ایالات متحده جنگ افزارهای سنگین دریافت کند، با میلیون ها دلاری که در اختیارش قرار داده اند می تواند هر جنگ افزاری را که بخواهد تهیه کند. گر چه آلمان، فرانسه و ایتالیا خواهان راه حل دیپلماتیک هستند و در قطب مخالف تدارکات جنگ افزار برای کی یف به سر می برند. ولی در عین حال، در گردهمآئی بروکسل، این کشورها به همکاری بریتانیا، اسپانیا و لهستان بر آن هستند تا مهمترین مأموریت خود را در تشکل « نیروی تهاجمی ویژۀ» ناتو در چهار چوب « نیروی واکنشی » با برد 13 هزار مایل و 30 هزار سرباز به عهده گیرند که داری 6 مرکز فرماندهی و کنترل در استونی، لتونی، لیتوآنی، لهستان، رمانی و بلغارستان است.

ایالات متحدۀ آمریکا در گردهمآئی مینسک در اوکراین شرکت نخواهد کرد (داوطلبانه تصمیم گرفت شرکت نکند)، ولی وزیر امور خارجه اطمینان داد که بین هم پیمانان « اختلاف نظری وجود ندارد و همه موافق هستند که راه حل نظامی وجود ندارد ».

ولی در عین حال ایالات متحده با آموزش نظامی و تجیهزات نظامی برای نئو نازی های اوکراین آتش جنگ را به قلب اروپا سرایت می دهد.

Manlio Dinucci 

Edition de mardi 10 février de il manifesto

http://ilmanifesto.info/i-neo-nazisti-ucraini-addestrati-dagli-usa/

مانلیو دینوچی جغرافیاشناس و روزنامه نگار است و هر هفته وقایع نگاری او زیر عنوان « هنر جنگ » در روزنامۀ ایتالیائی il manifesto  منتشر می شود.

 


[1] Voir les photos dans l’article publié par Mondialisation.ca “Le régime de Kiev en Ukraine n’est pas « officiellement » un gouvernement néonazi” par Michel Chossudovsky, 5 juin 2014.

[2] Voir http ://www.voltairenet.org/article185331.html NdT

لینک منبع :

http://www.mondialisation.ca/les-neo-nazis-ukrainiens-entraines-par-les-usa/5430492

ترجمه توسط حمید محوی

لینک یوتوب :

Ukraine: Atrocities committed by the US-Supported Ukrainian National Guard