کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در راه احیای فاشیسم 

هشتم مارچ – 2022

گزینش و ترتیب از: حسین تلاش
تارنگاشت عدالت
برگرفته از: لینکه تسایتونگ

فراخوان هیات رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

در این روزها فاشیست ‌های هوادار «باندرا» صدهاهزار نفر از شهروندان شهرهای اوکرائین را گروگان گرفته‌ اند تا از شکست کامل خود جلوگیری کنند.

نئونازی‌ ها با تهدید مردم غیرنظامی به مرگ٬ به آنها اجازه نمی‌ دهند صحنه تا جنگ را ترک کنند و آنها را به سپر انسانی حفاظت تبدیل کرده‌اند. این راهبردی کثیف یکان‌ های هیتلر در اتحاد شوروی که در حمله خود زنان و کودکان را به عنوان جلودار به مناطق مین‌ گذاری شده اعزام می ‌کردند، اکنون باز تکرار می ‌شود.

وقتی در غرب تروریست‌ ها تنها یک گروگان اسیر می‌ کنند، جنجال عظیمی برپا می‌ شود. در اوکرائین اکنون صدها هزار نفر گروگان گرفته شده‌اند. ما خواستار یک پاسخ مستقیم و روشن از روسای کشورهای غربی – بایدن، ماکرون، شولتز و جانسون− و همین ‌طور لیبرال‌ های روسی هستیم: آیا تاکتیک گروگان‌ گیری نازی‌ های هوادار باندرا را حمایت می ‌کنید و یا این فجایع را محکوم می ‌کنید؟

آنچه که هواداران باندرا در اوکرائین انجام می ‌دهند، فاشیسم عریان است. ما امید وار بودیم که شکست ناسیونال سوسیالیسم آلمانی در سال ۱۹۴۵ توسط خلق اتحاد شوروی و ارتش سرخ پیروزمند آن این پدیده غیرانسانی را یکبار برای همیشه از میان بر خواهد داشت. ولی امروز ما با نگرانی شاهد رشد این غده ی سرطانی درست در مرکز اروپا هستیم و آن هم با حمایت «دمکراسی‌ های غربی».

ما فراموش نکردیم که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از نظر اقتصادی و سیاسی در تثبیت فاشیسم نقش داشتند. وهرماخت (Wehrmecht)هیتلر که چندین میلیون انسان را از بین برد، به مقدار زیادی با پول انحصارهای آمریکایی و اولیگارش‌ های آلمانی٬ ایجاد و تجهیز شد. و امروز ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به طور مستقیم مسئول فجایعی هستند که فاشیست ‌های هوادار باندرا که به دنبال یک کودتا در فوریه ۲۰۱۴ به قدرت رسیدند، در اوکرائین انجام می ‌دهند. این کودتا با شرکت مستقیم کشورهای غربی صورت گرفت که مسئولیت آنها را در رابطه با خونریزی در اوکرائین بیشتر می ‌کند.

ما به شدت کوشش ‌های مقامات آلمانی را محکوم می‌ کنیم که به بهانه وقایع در اوکرائین در قبال جنایات ناسیونال سوسیالیسم آلمانی در طول جنگ دوم جهانی از خود سلب مسئولیت می‌ کنند. این کار بی ‌فایده است! برلین بیهوده سعی می‌ کند که روسیه، بلاروس و اوکرائین فجایع هولناک فاشیست‌ های آلمانی در مناطق اشغالی در اتحاد شوروی را، که میلیون‌ ها نفر انسان در اردوگاه‌ های مرگ آلمانی و لهستانی تیرباران ویا بدار آویخته و شکنجه شدند، به فراموشی سپارد.

و اگر خلق‌ های اروپا که بسیاری از آنها دوش به دوش هیتلر علیه اتحاد شوروی جنگیدند، همه این ها را فراموش کرده‌اند، باید یادآور شد که آلمان در سال ۱۹۹۹ مانند سال ۱۹۴۱ بلگراد را بمباران کرد. تصمیم برلین، برای در اختیار قرار دادن اسلحه به نازی‌ ها به این معنی است که آلمان مجدداً در راه اعاده حیثیت و احیای فاشیسم است.

کمونیست‌ ها همیشه در نوک پیکان مبارزه علیه نازیسم قرار داشتند و امروز نیز اطمینان داریم که نیروهای چپ و مترقی در سطح جهان از این مبارزه حمایت خواهند کرد.

ما از جامعه جهانی می‌ خواهیم که سیاست‌ های کاربردی فاشیست‌ های هوادار باندرا (*) – را که مردم اوکرائین را به گروگان گرفته با قاطعیت محکوم کند. هرنوع برخورد دیگری به معنی تحمل جنایت علیه بشریت محسوب می‌ گردد.


رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه
گنادی زیوگانف

(*) – استپان اندریویچ باندِرا (به اوکراینی: Степан Андрійович Бандера)؛ (به لهستانی: Stepan Andrijowycz Bandera)؛ (به روسی: Степан Андреевич Бандера)؛ (۱ جنوری۱۹۰۹ – ۱۵ اکتبر ۱۹۵۹) یک فعال سیاسی و رهبر ملی و استقلال اوکراین بود. استپان باندار در دهه چهل میلادی یکی از حامیان سرسخت ملی گرایی در اوکراین و بنیان گذار ارتش شورشیان در این کشور بود. وی در میان مردم اوکراین به عنوان قهرمان مقاومت شناخته شده است. اما عملکرد وی در برابر دولت نازی آلمان به شدت مورد انتقاد است. باندرا و گروهش پیش از پایان جنگ جهانی دوم به یکی از متحدان آلمان تبدیل شده بودند. دولت لهستان معتقد است این ملی گرای اوکراینی مسئول مرگ صدهزار غیرنظامی لهستانی در جنگ جهانی دوم است. در ماه های اولیه جنگ جهانی دوم٬ استپان باندرا با آلمان نازی همکاری کرد…(از فرستنده – دانشنامه)