ساز آفرینش

رسول پویان رحیم و رحـمان را تابکی قـهار می گویند برای بـندگان…

چرا ادبیات دوران کهن و میانه کم‌تر حزین بود؟

در پرداخت‌های ساختاری ادبیات جهان از شعر و غزل و…

انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

«
»

اوضاع نظامی و سیاسی جهان

C:\Users\User\Pictures\ZYU.jpg

مصاحبۀ گنادی زیوگانوف، صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست و رهبر فراکسیون حزب کمونیست در مجلس دومای فدراسیون روسیه با فرستندۀ تلویزیونی «روسیه ۲۴»

زیوگانوف در مصاحبه با تلویزیون «روسیه ۲۴» در مورد اوضاع نظامی-سیاسی جهان گفت: «بحران ساختاری سرمایه‌داری جهان را فراگرفته است. در قرن گذشته نیز دو بار اتفاق افتاد و هر دو به جنگ‌های جهانی ختم شد. اکتبر کبیر جهان را از مهلکۀ بحران اول خارج کرد. پیروزی بزرگ ما از دومی بیرون کشید». او تصریح کرد که درگیری‌های کنونی ناشی از تلاش جهانی‌سازان آمریکایی برای حفظ سلطۀ خودشان است. در عین حال، به گفتۀ صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست، روسیه با قدرت نظامی و چین با اقتصاد به سرعت در حال توسعۀ خود، رقبای اصلی آمریکا هستند.

رهبر کمونیست‌ها تشدید اوضاع در خاورمیانه را با تلاش جهانی‌گرایان برای برقراری کنترل دائمی بر منابع انرژی مرتبط دانست. او گفت: «از آنجایی که آن‌ها دیگر نمی‌توانند دیکته کنند، درگیری‌ها را همانطور که بارها انجام داده‌اند، دامن می‌زنند و می‌خواهند این روند را مدیریت کنند».

گنادی زیوگانوف گفت که مقصر اصلی درگیری در اوکراین ایالات متحدۀ آمریکا است. همچنین، به گفتۀ صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، تلاش‌های آمریکا باعث شعله‌ور شدن آتش روس‌هراسی و مبارزه با فرهنگ روسیه در کشورهای اروپایی شده است. وی ضمن اشاره به ضرورت تغییر مسیر اقتصادی-اجتماعی تاکید کرد: «ما قادر به مقابله هستیم».

زیوگانوف چگونگی آماده شدن اتحاد جماهیر شوروی در شرایط مشابه برای جنگ آینده و اقدامات به عمل آمده برای دستیابی به پیروزی را یادآور شد. وی با اشاره به عدم انجام چنین تلاش‌هایی در زمان حاضر، اظهار داشت که کشور با چالش‌های جدی مواجه است. او با تأکید بر وجود کاستی‌های جدی در نظام آموزش و پرورش، گفت: «در این موج، در مقابل کسی برنده نخواهید شد».

گنادی آندریویچ ساماندهی یک اقتصاد پر تحرک، تجدید نظر در سیاست مالیاتی و همچنین، بسیج جامعه برای انجام وظایف تعیین شده را خواستار شد. وی خاطرنشان کرد: کشور ما در حل چنین مشکلاتی تجربۀ تاریخی دارد. علاوه بر این، رهبر کمونیست‌ها حمایت از روسیه در مبارزه با تهدیدات خارجی توسط کشورهای سوسیالیستی و نیروهای چپ کل جهان را مورد تأکید قرار داد.

صدر کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه با بیان اینکه به ما اعلام جنگ کرده‌اند، افزود فقط افراد میهن‌پرست، قوی و باسواد در جنگ پیروز می‌شوند. او وجود برنامه‌های درسی متفاوت در مدارس را غیرقابل قبول خواند و لزوم استفاده از تجربۀ شوروی در شکل دادن به نظام آموزش و پرورش را خاطرنشان کرد.

زیوگانف ضمن تأکید بر مبارزه با شوروی‌‌ستیزی، حملات به گذشتۀ شوروی در برخی از رسانه‌ها را یک اشتباه سیاسی خواند. وی همچنین، برنامۀ ضد بحران حزب کمونیست را یادآور شد که بر اساس آن چارچوب قانونی تهیه شده و از تجربۀ موفق شرکت‌های مردمی نیز باید استفاده شود.

گنادی آندریویچ در بارۀ کمک‌های کمونیست‌ها به مناطق آسیب‌دیده از جنگ صحبت کرد و از آمادگی برای اعزام ۱۰۵ کاروان کمک‌های بشردوستانه و همچنین، کار با کودکان مناطق خط مقدم خبر داد.

زیوگانف از مقامات دولتی خواست تا مطابق با چالش‌های زمان عمل کنند، ارادۀ سیاسی نشان دهند و به تغییرات ساختاری دست بزنند. وی گفت: ما به یک دورۀ جدید، به یک مشی سیاسی جدید و به نظام آموزشی و تربیتی جدید نیاز داریم. علاوه بر این، رهبر کمونیست‌ها لزوم تمرکز بر دستیابی به یک نقطۀ عطف در مبارزه با نازیسم و ​​باندریسم در ماه‌های آینده را مورد تأکید قرار داد. وی، از جمله توصیه کرد که برای ایجاد اختلال در عرضۀ تسلیحات غربی به اوکراین، لازم است تأسیسات زیرساختی راهبردی آن را از کار بیاندازیم.

در پایان، گنادی آندریویچ در بارۀ برگزاری جشن‌های صدمین سالگرد تشکیل اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی توسط حزب کمونیست فدراسیون روسیه صحبت کرد و از همه دعوت کرد تا به جشن سی سالگی بنیانگذاری حزب کمونیست فدراسیون روسیه بپیوندند.

نقل از: وب‌سایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه

https://eb1384.wordpress.com/2023/02/02/

۱۳ بهمن-دلو ۱۴۰۱

https://kprf.ru/party-live/cknews/216277.html

 ۱۴ فوریهٔ ۱۹۹۳، مسکو، روسیه

Уважаемый товарищ Зюганов Геннадий Андреевич, приветствую Вас и всех членов Коммунистической партии Российской Федерации под Вашим руководством.

Я, Ибрагим Шири, иранский коммунист, писатель, переводчик и исследователь, проживающий в Азербайджанской Республике, перевел на персидский язык два ваших произведения и несколько книг других авторов, а также несколько сотен статей из русских источников.

Разделяя свои искренние поздравления по случаю 30-летия партии, как вы приглашали всех в своем интервью телеканалу «Россия 24»*, я очень хотел бы быть среди товарищей по партии

во время празднования 30-летия партии.

Прошу вас поручить оргкомитету сообщить мне время и место проведения торжества, чтобы я мог приехать в Москву за свой счёт.

Тем более что в 2012 году я был на юбилейном семинаре «Правды». Но из-за финансовых проблем я не смог остаться в Москве и поговорить с вами до после 9 мая.

С товарищеским Уважением

Ибрагим Шири

– * В завершение Геннадий Андреевич рассказал о том, как КПРФ отметила 100-летие СССР и пригласил всех желающих присоединиться к пазднованию 30-летия с момента создания Компартии.