مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

انتظار مردم چه وقت بپایان میرسد

فرهاد

آفتاب قیامت سوزنده است، نه آنقدر نشستن در سایه دیوار انتظار؛

اشرف غنی رئیس جمهور کشور همراه با یک صد و پنجاه تن چهره‌های سیاسی و اقتصادی کشور برای بار نخست بعد از ایجاد حکومت و حدت ملی غرض بازکردن صفحه جدید در سیاست های تازه بین افغانستان و پاکستان رهسپار پاکستان شد.

در ظاهر امر وی سعی نمود با استفاده از تجارب روسای جمهور سابق افغانستان همکاری های همه جانبه سران نظامیان پاکستان را غرض گسترش روابط و همکاری دوجانبه در ین دیدارش جلب نماید و با ممنون حسین رئیس جمهور، نواز شریف نخست وزیر، سر تاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر و روسای ارتش و استخبارات پاکستان نیز دیدن و ملاقات نمود!

و در دیدار با چندین تن چهره های پر نفوذ و عالم دینی تلاش کرد که به آنان بفهمانند که افغانستان جاده منتهی به بهشت نیست و به آنانی که خواب سر نگون ساختن افغانستانرا دیده اند هشدار داد که آنها این آرزو را بگور خواهند برد. شکیب نظری استاد دانشگاه میگوید پس از سالها تلاش مقام های پاکستانی رهبری صلح را پذیرفته اند و برای همکاری درین باره تعهد جدی دادند این کار صفحه جدیدی در سیاست افغانستان و پاکستان است.

 شماری از فعالان سیاسی سفر غنی را روی کرد تازه میان دوکشور دانسته از آن استقبال نموده اند.

 اشرف غنی در آخرین نشست خود نود روز زمان تعیین کرد تا مقام های پاکستان تعهد شان را در رابطه بهافغانستان عملی سازند و گفته است پس از این مهلت به برسی عملی شدن این تعهدات خواهیم پرداخت.

سر تاج عزیز وزیر مشاور پاکستان گفته: نباید طالبان را که ضد دولت پاکستان عملنمی‌نمایند مورد تهدید قراردهیم و دشمنان دولت امریکا را دشمن خویش سازیم.

پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان میگوید: اگر جلو مداخلات دولت هندوستان در امور افغانستان گرفته نشود بعد از خروج قوت های خارجی از افغانستان جنگ نیابتی بین هند و پاکستان بر ضد افغانستان آغاز خواهد شد.

 مولانا فضل رحمن یک تن از سران گروهای دهشت و وحشت جنگ را در افغانستان جایز خوانده، یک تن از وزرا کشور برسم احترام روی مولانا مذکور را بوسیدکه مردم آنرا بنام ابلیس زمان میشناسند این گماشته معلوم الحال گفته استتازمانکه قوت های خارجی از افغانستان خارج نشوند به جنگ ادامه میدهیم.

مردم و آگاهان امور در رابطه به وعده های بلندبالای سران و مقام های پاکستان نظریات و دیدگاه های خویش را چنین ابراز نموده اند!

مردم ما چندین دهه میشود انتظار وعده های بلند بالای ریاکارانه و خائنانه نظامیان پاکستانی ، اداره ای اس ایمتعهدین جهانی و منطقه آنرا کشیده اما در عمل دانستند که بعد از تجزیه نیم قاره هند و ایجاد کشوری بنام پاکستان بزرگترین توطئه شیطانی بریتانیا کبیر و متعهدین منطقه و بین‌المللی ان بخاطر سرکوب نهضت های آزادیخواهی، تحول طلب و صلح جوی در منطقه بوده و میباشد که هنوز هم ادامه دارد.نظامیان پاکستان حتی به بهترین دوست و برادر خویش حامد کرزی که زیر نام مذاکره و مصالحه بیست مرتبه به پاکستان سفر نمود کوچکترین اهمیت قائل نشدند از همین لحاظ که کشور مذکور به همکاری مالی مافیای مواد مخدر، سران کشور های سعودی، قطر، ایران و غیره به مهد بزرگ آموزش، پرورش تمویلو تسلیحترورستان، هراس افگنان و جنایت کاران سازمان یافته جهان مبدل امروز توانسته است که از جنایت کاران صهیونیست های جهان در عمل پیش قدم شود گفته های مولافضل رحمن، رستم شاه مومند، پروفیسور ابراهیمی، سرتاج عزیز و پرویز مشرف و سایر جنایت کاران فاسد و جیره خوار اثبات گفته های مامیباشد که کشتار مردم بیگناه و ادامه جنگ را زیر بهانه قوت های خارجی در کشور ما مجاز دانسته و بی شرمانه ادعا نموده اند که شصت و دو فیصد خاک افغانستان در اختیار مخالفین مسلح میباشد.

مطابق پلان های سناریوی طراحی شده نیروهای زرخرید، گماشته، فاسد و جنایت کاران مذکور منحیث افزار کاری توانستند خانه میلونها انسانهای بیگناه را زیر بهانه های مختلف با شعله ورساختن جنگ اعلان ناشده از خارج تخریب و به ارزش هزاران ملیاردثروتهای مادی و معنوی کشور ما را غارت، شهر ها از جمله شهر کابل و یران، سرزمین انگور را به سرزمین سوخته مبدل ، بت های بامیان را انفجار ، سرزمین جنت نشان ما را به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر ، میدان نبرد، آزمایش انواع ایده و سلاح های پیشرفته بازار مصرفی، تهیه کننده مواد خام کشور های منطقه و جهان مبدل، با تاسف هنوز هم  به جنایات خویش بس نکرده میخواهند با تشدید نمودن جنگهای نیابتی از ین بیشتر کشور و مردم ما را بسوی گرداب های خون و کوره های آتش سوق نمایند که انجام حملات انتحاری در نزدیک پارلمان و ساحهپلچرخی، دفتر قوماندان امنیت کابل، پرتاب هزاران هزارانراکت بالای ولسوالی های ولایت کنر و کشتار افراد بیگناه و غیره یک مثال طی دو سه روز اخیر میباشد.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری از محل حمله انتحاری که صبح سه شنبه 27/04/1393 در منطقه دسپیچری ناحیه نهم صورت گرفت سبب شهادت و زخمی شدن چندین داخلی و خارجی شد دیدن کرده گفت به نسبت همکاری از داخل ترورستان توانستند به جاهای مناسب خود را برسانند. جنرال ظاهر قوماندانامنیه کابل نیز میگوید هراس افگنان و تروریستان و ادارات استخباراتی خارجی به نسبت اعمال نفوذ که در ارگان های ذیربط نموده توان دسترسی به اهداف خویش را دارند.

خلاصه اینکه مردم و آگاهان امور به این باورند در صورت موجودیت ده ها هزار لانه های آموزش و پرورش ترورستان، جنایت کاران سازمان یافته، هراس افگنان در آنطرف خط دیورند، حمایت ادارات استخباراتی کشور های فوق الذکر و مافیای مواد مخدر از گروهای تروریستی و هراس افگنان،اعمال نفوذ گماشته گان شان در ارگانهای ذیربط با سپری شدن نود سال هم صلح و ثبات واقعی در کشور تامین نخواهد شد.

بباور مردم و آگاهان امور وقت آن رسیده بخاطر تامین شدن صلح و ثبات واقعی در کشور.

 اشرف غنی با بلند کردن صدای مردم افغانستان و جلب همکاری کشورهای بزرگ و جامعه جهانی دست حامیان تروریستان را با وارد کردن فشار های دپلوماتیک نظامی، سیاسی، اقتصادی، کوتا و ده ها هزار لانه تروریزم را در آنطرف خط دیورند مسدود نماید.

 در غیر آز آن مهلت نود روزه نیز به پایان خواهد رسید، مردم در سایه انتظار آنها سالیان سال خواهند سوخت.