کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

امام حسین در این منظومه !

ناهض حتر، نویسنده اردنی، روز یکشنبه بیست و پنجم سپتامبر 2016، در مسیر رفتن به دادگاهی درمرکز امان پایتخت اردن که درآن محاکمه می‌شد، توسط یک مرد مسلح به قتل رسید. او در این دادگاه متهم بود که به دین اسلام توهین کرده است. کشیدن تصویری از بهشت و یک راس مسلمان که به خدا دستور شراب و کباب و زن و تریاک و بادوم میدهد….جرمش بود . کاربری هم نوشته بود ارائه چنین تصویری که مسلمین از بهشت دارند جرم یا توهین نیست ، هنر است !

 

دکتر هم نوشته بود ، فایده توهین کردن به یک میلیارد مسلمان چیست ؟ تازه خودش هم مسیحی بوده است !! اگر از توهین کردن به مسلمانان مشکل آزادی بیان حل میشود بروید حل کنید ولی این راهش نیست و به جز ایجاد جنگ های مذهبی هیچ نتیجه دیگری ندارد . اگر خیلی مترقی بود با دیکتاتورها درمی افتاد نه با مردم عادی که معتقداتی دارند. ایا او حاضربود کاریکاتور عیسی مسیح را منتشر کند ؟ پس مشکلش آزادی بیان نبوده بلکه مسخره کردن اعتقادات انسان های دیگر بوده است . و جانش را درراه هیچ و پوچ و ایجاد جنگ بین مذاهب از دست داده است نه درراه آزادی بیان….

توهین خیلی بد است حالا قاضی کیه که یک کاریکاتور را توهین و شایسته مجازات بداند ؟ با همین استدلال فاجعه شارلی هبدو هم مشروع میشود . ضمن اینکه افکار مسخره و خرافات فقط برای مسخره کردن خوب است . در گذشته برای معالجه تمام بیماری ها به رمال و جادوگر مراجعه میکردند چون اعتقادشان بود و امروز همه ما به همان اعتقادات میخندیم ! جانش برای هیچ و پوچ…اصلا چرا باید آدمها برای هیچ و پوچ جان بدهند ؟ پیشنهاد میکنم همگی برگردیم توی غارها و بالای درختها و همونجا راحت بمونیم و الکی جون ندیم !

استفن هاوکینگ بعد از ترور آن کاریکاتوریست اردنی ، می گوید اگر بیگانگان فضایی با زمین تماس برقرار کردند نباید به آنها پاسخ داد . استفن هاوکینگ فیزیکدان و نظریه پرداز معروف عصر حاضر پیشتر و در واکنش به سؤالی درخصوص برقراری تماس احتمالی میان زمین و بیگانگان فضایی گفته بود که این کار نباید انجام شود! خودمان به اندازه کافی مومن دیندار زمینی داریم !

منظومه امام حسین منهای تفاسیر مذهبی و خرافاتی و آسمانی : در ماه محرم هستیم و نگاهی تاریخی به حسین امام سوم شرخرها میکنیم . حسین بن علی بن ابی‌طالب امام سوم شیعیان است. او فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه و نوهٔ محمد بن عبدالله، پیامبر اسلام است .  او روز عاشورا در کربلا کشته شد . موضوع کشته شدنش به دست یزید بهانه ای شد تا هر ساله روانی ها با قمه و زنجیر خودشان را بزنند . حسین که امام بود ( جایگاه مذهبی ) همزمان تلاش میکرد تا خلیفه هم باشد اصولا این سنت زیاده خواهی در نوادگان پیامبر موروثی است ! در آن زمان خلیفه ( قدرت سیاسی ) دردست یزید بود و حضرت یزید به یاری حق کل خاندان حسین را به خاطر حفظ قدرت سیاسی ساباند به الک ! اگر مثلا خمینی هم در سال 1357 در همان حوزه علمیه میترمگید و سیاست را به اهلش وامیگذاشت تاریخ ایران مسیری دیگر میداشت . ولی خمینی هم مثل امام حسین قدرت سیاسی برایش الویت داشت و همزمان امامت و خلافت را با هم چپو کرد و دیدیم که ملت به کجا رفت….تفاوت خمینی با امام حسین همین است که خمینی بقیه را به یاری همون حق ساباند به الک ! حالا هی تو سر خودت بزن به خاطر یابوی حسین….

سوال مهم قرن 21 : بعد از مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ در یک نظر سنجی مشخص شد که اغلب زنان به ترامپ میدهند و مردان به هیلاری کلینتون ….. در این حالت برنده کیست ؟

الف : اگر همه زنهای آمریکایی به ترامپ بدهند همان ابتدای کار ترامپ مرحوم میشود .

ب : اگر همه مردهای آمریکایی به هیلاری بدهند ، هیلاری کلینتون به قدرت بیشتر ادامه میدهد .

ج : کل سیستم….

ذ : ولی عجب بمال بمالیه….

د : همه گزینه ها

طرف با برنامه زلال احکام در میهن تی وی آمریکا تماس گرفت و پرسید : حاج آقا بهبهانی ، من دوست پسری دارم که ترم آخر رشته پزشکی میخونه ، هنوز نمیدونم حلال است یا باید بذارم درسش تموم بشه ؟ میگن سعید ، مجری تلویزیون میهن بعد از این سوال قیچ شده و میخواد از تجارت تلویزیون میهن تی وی بزنه تو کار تجارت پشم !

اسماعیل هوشیار