به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

استدعا !

برهان الدین « سعیدی »

الهی !

میدانم  که  تو با  حکمت  خویش ،  قران  کریم  را  به  خاطر  رستگاری  بندگانت  به  خاتم النبئین حضرت محمد « ص » نازل کردی  و در آن هدایت روشن و اشکار دادی که در حقانیت آن  شک و  تردید نکنید  و فقط  آن را  مایه  رهنما و هدایت  خود قرار دهید ،  تا  به سعادت  برسید .

الهی !

میدانم  که تو  خود  حافظ  کلامت هستی  و در آن  بندگانت را هدایت  دادی  تا به غیب  به آن  ایمان  بیاورند،  نماز را برپا  دارند  و آنچه برای شان  روزی  تعین کردی ؛ به آن اتفاق  کنند ، تا پرهیزگار و رستگار شوند .

ولی ؛ افسوس !!

دلهای این ظالمین :  که جای  مخـزن  اسرار حق ، حقایـق  و معرفت  و مرکز عشق و محبت توست ؛ باالمقابل  در آن  کینه و نفرت  را جا داده اند و از آن  خشنود هم هستند .

گوشهای این مشرکین : که  برای شنیدن  کلام  مبارک قرانی توست ؛ بالای  آن مهر شیطانی گذاشته وفقط  بوسیله آن  آه ، ناله ، فریاد و گریه مظلومان را  که خود مسبب آن  شده اند ، می شنوند و از آن  حظ و لذت میبرند .

چشمان این کاذبین : که برای لذت  بردن از زیبای این دنیای توست ؛  بالای آن  پرده  تاریک  جهل ، نادانی و ستم  را پوشانیده اند و فقط با  دیدن « ظلم ، وحشت ، بدبختی  و تباهی »  را که خود کاشته اند ، خوش و خوشحال هستند .

الهی

والله ، بالله  و تا لله  که  این ملحدین ، گناه کاران هستند  !

با اعمال  و کردار فریبانه و  بدعت  خویش ؛  هم  دین را که  دین عشق  و محبت و دین عدالت  و اعتدال  است،  به  بیراه  میکشاند  و  هم  مردم  بیچاره  را !!                                                  هم  مایه  فسق هستند  و هم  عامل  فساد !!                                                                       اینها نه تنها  عمل  خیر و برکت را  انجام  نمیدهند ، بلکه  دیگران را  خلاف  ارشادات  دینی ،  بنام  « حلال و حرام » هدایت  و رهنمای افراطی  کرده و آنها را  از مزایای  زندگی فردی و اجتماعی  که  تحفه تو به بندگانت است ،  دور و محروم  میسازند .

الهی !

این مفسدین : زندگی فانی را  با چرک  دنیا  و توسل  به پول  حرام  و پول خیرات رونق  داده و حتی ذریعه آن  بخاطر فریب  و به خاطر سیالی  و شریکی  !!  به ادای  مناسک  حج  میروند .              آنها  با استعمال  لقب  الحاج …   و پوشیدن  لباس  قیمتی  و زینتی  و با  نشستن  در صدر مجالس ، شخصیت  خویش  را روحانی کامل و به علم یقین رسیده ،  جلوه داده و حتی اعمال و کردار پدران و نیاکان خویش نقد کرده و خلاف ارکان  دین ، معرفی مینمایند !!

الهی !

این منافقین ؛ جامه سپیدان ، سیاه  دل  هستند !!                                                                   با  اعمال  خبیثانه خویش ، حلال را حرام  و حرام  را  بالای بندگانت ، حلال  ساخته اند .              در بین بندگانت  تخم تنفر و نفرت  کاشتند !!!                                                                   اولاد را از پدر و مادر  متنفر  ساختند !!                                                                        برادر بر ضد  برادر ؛ اعلان   جهاد  قتل  و قتال کرد !!!                                                         نه مهر ماند و نه هم  محبت  ؛  و نه هم  زره یی  از خیر و سلم ، صداقت  و دوستی !!

پس ؛ آی آفریده عالمین !

به دربار مقبولت استدعا و راز ونیاز دارم !                                                                         با برکت این ماهی مبارک صیام !                                                                                       با برکت این ماهی  رحمت  و رستگاری !                                                                             با برکت این ماهی  مغفرت  و رهایي از آتش دوزخ !                                                              با برکت  این ماهی  نزول  قران کریم !                                                                               با برکت شب قدر؛ که برابر به هزار ماه عظمت و برکت  دارد!

مرا از ضلالت و  گمراهی  نجات ده ،  نور ایمان و رحمت خویش را نصیبم  بگردان ؛  و فضای  آخوت ، برادری و آرامش  را حکمفرما  ساز .

امین با رب العالمین

برهان الدین « سعیدی »