عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

اروپای مستقل و رهبری جمعی جهان

فرح نوتاش            وین 12.05.2018

 

آنچه که در روزهای اخیر به وضوح مشاهده شده و تکان دهنده بوده، سلطۀ آمریکا بر اروپا و تحمل و شکیبایی اروپا در مقابل آن بوده است.

ترامپ در سخنرانی بعد از رد برجام ، در روز 8 ماه مه ، نه تنها تحریم های بیشتری علیه  ایران را اعلام کرد بلکه برای شرکت های اروپایی که با ایران در کار و معامله هستند نیز تعین جریمه کرد!

جان بولتن رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، ویرانگر عراق در 2003 و قصاب ملت عراق در

حمله ای بر اساس دروغی محض، نیز در روز 8 ماه مه بعد از رد برجام، به شرکت های خارجی اخطار کرد تا چند ماه دیگر ایران را تخلیه کنند!

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین نیز در روز 11 ماه مه از شرکت های آلمانی خواست تا داد و ستد و فعالیت های خود را در ایران متوقف کنند!

این دستورهای تهوع آور، با ریشه در تصورات پوسیدۀ “آمریکا ارباب جهان”، هنوز صادر می شود در جایی که شرایط بطور کلی دگر گون شده است و آمریکا دیگر ارباب جهان نیست و ما دیگر در دنیای تک قطبی زندگی نمی کنیم. آمریکای کودن برای درک این واقعییت، چقدر وقت لازم دارد؟!

روسیه با تلاش وافر در کمک به سوریه، موقعیت خود در جهان را نیز ارتقاء داده است. و جهان چنین انتظاری را نیز از اروپا برای تغییر موقعیت خود دارد. جهان نیازمند رهبری جمعی است. این تغییری است که جهان در انتظار آن است.  اگر چه آلمان، فرانسه و انگلستان از برجام دفاع محکمی کردند، ولی از طرف دیگر بمباران های دائم اسراییل را در سوریه نادیده گرفتند. و در محکوم کردن اسراییل که خطاکار واقعی بوده است منفعل و ساکت بودند. و عبارت ” خویشتنداری هر دوطرف” که از طرف فرانسه، آلمان وروسیه بکار گرفته شد اصلا منصفانه نبود. جهان انتظار شخصیت از اروپا دارد. اروپا باید به وضوح آمریکا و اسراییل را، زمانی که آنان قوانین بین المللی را می شکنند  محکوم کند. اگر چه نتان یاهو سعی می کند خود را رهبر کشوری مستقل معرفی کند ولی در واقع او سخنگوی حقیر هیولای سلطه گر صهیونیست های آمریکا بیش نیست. او سعی دارد از راه دور اهداف صهیونیست های آمریکا را بر ترامپ دیکته کند. اهدافی که صهیونیست های دورو بر ترامپ در کاخ سفید، قادر به تحمیل آن به ترامپ نشده اند. نتان یاهو که عنصر فعال در تولید و حمایت از داعش و تمام اسلامیست تروریست های رنگارنگ است، هر گاه داعش نیاز به کمک داشته ، اقدام به بمباران مواضع مورد نیاز آن در سوریه کرده است. و در این چند سال جنگ وحشتناک، علیه دولت قانونی سوریه، به اسلامیست ها کمک کرده است.

حتا در ماه های اخیر هزاران تظاهر کنندۀ فلسطینی را به رگبار گلوله بسته ، کشته و زخمی کرده است، بدون هیچ محکومیت و مواخذه ای جدی از طرف سازمان ملل و هیچ کشور ارشدی. این بچه هیولا، پشت ماسک هولوکاست رشد کرده است. بعد از چندین بار حمله به پایگاه های ایران در سوریه، یکبار ایران پایگاه های  اورا در بلندی های جولان ، که از اراضی سوریه وتحت اشغال اسراییل است با راکت مورد حمله قرار داده است و نتیجۀ آن حمایت آمریکا و انگلیس از هیولا اسراییل برای جواب گویی به ایران بوده است. و در شب 9 ماه می اسراییل با 75 راکت تمام پایگاه های ایران در سوریه را مورد حمله قرار داده است تا ایران به سوریه کمک نکند.

تصمیم اینکه در سوریه یا در هر کشور دیگر چه نیروهایی باشند و یا نباشند با دولت قانونی آن کشور است. و نه با بچه هیولای آمریکا ” اسراییل ” در خاور میانه. اسراییل بمباران آزاد سوریه را می خواهد و بهانه اش جلوگیری از کمک ایران به سوریه است!

اگر همکاری ناسیونال سوسیالیست ها و صهیونیست ها ،( همچون همکاری امروز نازی -صهیونیست های آمریکا) نتیجه اش هولوکاست شده است  به چه دلیل باید مردم خاور میانه تاوان آن را پس بدهند؟ و به چه دلیل این هیولا باید در خاور میانه رشد کند؟

چرا اتحادیۀ اروپا به وضوح و باز، اسراییل را برای حملۀ مداوم هوایی به سوریه محکوم نمی کند؟

و چرا آمریکا و انگلیس او را تشویق به ادامۀ بمباران ها می کنند؟ آیا این چراغ سبزی برای شروع جنگ دیگری نیست؟ مردم خاور میانه به شما چه کرده اند که شما کشتار جمعی آنان را به همراه فقر و نکبت برایشان می خواهید ؟ آیا این است حقوق بشری که شما از آن دفاع می کنید؟!

ترامپ در سخنرانی بعد از خروج از برجام در روز 8 ماه مه، پیامی برای ملت ایران فرستاد: ملت رنجدیدۀ ایران که تحت ستم رژیم ملایان هستید ، ملت آمریکا در کنار شماست.

ولی ملت آمریکا نیز خود در رنج از هیولایی کاملا شبیه به رژیم ملا است و ترامپ نمایندۀ واقعی

همان 1% هاست و نه ملت آمریکا. پس لازم نیست دل بر ملت ایران بسوزاند. چون او نمایندۀ

رژیمی است که مسبب واقعی این همه رنج برای ملت ایران بوده است. و رژیم ملا،  ثمرۀ آن کودتای ننگین است. ملت ایران هیچ تغییر رژیم تحمیلی را نخواهد پذیرفت.

زمان آنکه اتحادیۀ اروپا راه خود را از آمریکای هیولا جدا کند رسیده است. جهان انتظار انسانیت و مسئولیت از اروپا را دارد. آمریکا شر است. امپریالیست های آمریکا بر پایۀ نابود کردن ملل زندگی می کنند. شریک و همکار و متحد آمریکا بودن ننگی بیش نیست.

ترامپ-نتانیاهو و جان بولتن شما برای حملۀ به ایران بی تاب شده اید. این حمله را شروع کنید!

ملت متحد ایران مدتهاست که منتظر پس دادن دین خود به شماست. ملت ایران از رژیم ملایان متنفر است. ولی از شمایان به مراتب بیشتر. انقلابیون خالص ایران هرگز لذت پایین کشیدن رژیم ملا را  به نیروهای خارجی واگذار نخواهند کرد.

از تمام 6 کشور از 7 کشور امضاء کنندۀ برجام انتظار می رود که در کنار ملت ایران بایستند. و از  8 ماه مه 2018، به آمریکای بی حرمت به عنوان یک رژیم غیر مسئول، بی فرهنگ، بی تمدن، حریص، یانکی هیولا ، که معتقد به هیچ اصولی نیست و می خواهد دنیا را ببلعد بنگرد.

این یک فرمان از جانب اپوزیسیون خالص و انقلابی ایران به رژیم ملا است:

منتظر نمانید، سنگ قبر جان بولتن را در اسرع وقت تهیه کرده و در مقابل توالت عمومی شهر تهران بر زمین نصب کنید تا پیکر متعفن جان بولتن برای پرت کردن به درون آن تحویل شود.

برای خلع سلاح هسته ای در جهان بپا خیزیم

سرنگون باد رژیم آمریکا

سرنگون باد رژیم اسراییل

سرنگون باد رژیم ملا

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power