نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

آیا آمریکا مخفیانه موشک های پرسرعت و مهمات هدایت شونده دقیق به اوکراین تحویل داده است؟




آیا آمریکا مخفیانه بیش از آنچه اعلام کرده است تسلیحات نظامی به اوکراین تحویل داده است؟ 
این تسلیحات ممکن است شامل موشک های ضد تشعشع با سرعت بالا نوع هارم باشد. 

به گزارش رسانه های روسی و به نقل از پولیتیکو و یاهو نیوز، ظاهراً ایالات متحده به طور مخفیانه بیش از آنچه اعلام کرده است به نیروهای مسلح اوکراین تسلیحات ارسال میکند. 
این اطلاعات از متن یک نشست خبری منتشر شده توسط وزارت دفاع ایالات متحده در روز جمعه و گزارش یاهو نیوز، که توسط روزنامه آمریکایی پولیتیکو گزارش شده است، به دست می آید. 
ایالات متحده همچنین موشک های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
به گفته یک مقام ارشد پنتاگون، آمریکا مدتی است که به طور مخفیانه موشک های ضد تشعشع پرسرعت از نوع HARM که برای مقابله با سامانه های راداری استفاده می شود را به این کشور شرق اروپا ارسال کرده است. 
در ابتدا زمانی که ما اولین محموله موشک های HARM را ارسال کردیم، واقعاً در مورد آنها صحبتی نکردیم. 
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا این اولین اعلام رسمی است، گفت: ما اعلام کردیم که در حال استقرار ضد رادار هستیم. 

ما می خواهیم هنگام صحبت علنی در مورد سلاح هایی که به اوکراین ارسال میکنیم و آنها برای ارتش این کشور دارای مزیت نامتقارن و غیرمنتظره قابل توجهی هستند، بیشتر مراقب باشیم. 

با این حال، از آنجایی که اوکراین با موفقیت این موشک ها را مستقر کرده است، این مقام پنتاگون افزود که آنها اکنون احساس راحتی بیشتری در مورد استفاده مفید از این سلاح ها دارند. 
«این در واقع دومین محموله از HARMS است که ما در حال ارسال آن هستیم.»
سپس، دو روز بعد، یاهو نیوز گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این که به نظر نمی رسد حملات اخیر به اهداف روسیه در کریمه، همانطور که اوکراین ادعا می کند، نتیجه انفجار مواد منفجره توسط نیروهای ویژه باشد. 

همانطور که نیروهای ویژه سابق ایالات متحده به مایکل وایس و جیمز راشتون، تحلیلگران امنیتی ایالات متحده توضیح دادند، گفته می شود که انفجارها به دلیل برخورد موشک های دوربرد بوده است. 

به طور رسمی، این کشور اروپای شرقی در واقع هیچ موشکی با برد کافی برای اصابت به پایگاه هوایی ساکی کریمه از مواضع خط مقدم اوکراین را در اختیار ندارد – طبق اظهارات خودشان حداقل هیچ موشکی اوکراینی قادر به انجام آن وظایفی نیست که سلاح های ایالات متحده و شرکای آن امکانش را دارند. 
به گفته ویس و راشتون، با این حال، این امکان وجود دارد که ایالات متحده به طور مخفیانه سیستم موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را نیز به اوکراین فرستاده باشد. 
سامانه موشکی تاکتیکی ارتش MGM-140 یک موشک زمین به زمین است که توسط شرکت نظامی آمریکا لاکهید مارتین ساخته شده و برد آن تا ۳۰۰ کیلومتر می باشد. 
پایگاه ساکی حدود ۱۸۰ کیلومتر با خط مقدم فاصله دارد. 
با این حال، اگر ایالات متحده واقعاً سامانه‌های موشکی تاکتیکی را به اوکراین ارائه می‌کرد، این با اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مجمع امنیت آسپن، مغایرت داشت. 
در آنجا او در ماه ژوئن اطمینان داد که ایالات متحده حاضر به ارسال سامانه های موشکی تاکتیکی دوربرد به اوکراین نیست. سالیوان گفت که ارسال چنین موشک هایی می تواند روسیه را بیشتر تحریک کند و به طور بالقوه جنگ جهانی سوم را آغاز کند. 
آیا ایالات متحده همچنین مهمات هدایت شونده دقیقی را نیز به اوکراین ارسال کرد؟
به گزارش پولیتیکو، این دیگر واقعیتی است که ایالات متحده به طور مخفیانه به نیروهای مسلح اوکراین در پشت صحنه بیشتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود، تسلیحات می دهد. 
گفته می شود که دو منبع ناشناس برای این روزنامه تایید کردند که واشنگتن همچنین مهمات به اصطلاح هدایت شونده دقیق Excalibur، یک گلوله توپخانه هدایت شونده ۱۵۵ میلی متری را در بسته تسلیحاتی ۱۹ اوت – بدون اشاره به این موضوع، گنجاند است. 

علاوه بر این، نامه ای به دست این روزنامه که در آن دولت آمریکا روز جمعه به نمایندگان کنگره آمریکا از محتوای بسته ۷۷۵ میلیون دلاری اطلاع داده است، نشان می دهد که تسلیحات ارسالی به اوکراین محدود به آنچه در این اطلاعیه ذکر شده است نیست. در عین حال، پولیتیکو در این گزارش تاکید کرد که این موضوع همچنان در حد حدس و گمان است. 
ایالات متحده آماده ارسال پهپاد Switchblade 600 به اوکراین است
به گزارش مجله نظامی ایالات متحده دیفنس نیوز، با این حال، وزارت دفاع ایالات متحده همچنان در حال کار بر روی قراردادی برای تحویل پهپادهای Switchblade 600 است که قبلا وعده آنرا به اوکراین داده بود. 
دیفنس نیوز روز دوشنبه به نقل از سخنگوی پنتاگون گزارش داد که قرارداد تحویل ده پهپاد کامیکازه به اوکراین که ماه ها پیش اعلام شده بود، طی ۳۰ روز آینده پیش بینی می شود. 
جسیکا ماکسول، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال مجله نظامی گفت که تاریخ تحویل واقعی «پهپادهای کامیکازه» پس از امضای قرارداد تعیین خواهد شد. 
بر اساس گزارش دیفنس نیوز، تاخیرها عمدتاً به این دلیل است که Switchblade 600 هنوز در مرحله نمونه اولیه است و هنوز ارزیابی نشده است. 

اگرچه ایالات متحده انتقال پهپادهای تاکتیکی Switchblade به اوکراین را در بهار گذشته تایید کرد، اما این نسخه ای از Switchblade 300 بود که فقط برای انهدام اهداف نقطه‌ای کوچکتر طراحی شده است. 

Switchblade 600، شامل یک گلوله ضد زرهی «Loitering Munition» است که تقریباً ده برابر وزن گلوله مشابه را دارد یعنی تقریباً ۲۳ کیلوگرم است و می تواند محموله ای تا ۱۴ کیلوگرم را حمل کند. 

موشک های هدایت شونده با عملکرد انفجاری یکپارچه به عنوان مهمات پرسه زن گفته می شود که در ابتدا بدون هدف مشخص پرتاب می شوند و سپس قبل از شروع عملیات رزمی برای مدت طولانی بر روی منطقه مورد نظر می چرخند. 
Switchblade 600 که برای استفاده علیه اهداف و وسایل نقلیه زرهی طراحی شده است، می تواند تا ۴۰ کیلومتر پرواز کند و تا ۲۰ دقیقه در هوا بماند. 
همین ماه گذشته، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، از غرب خواست تا سیستم‌های تسلیحاتی جدید و پیشرفته‌تری را به اوکراین ارائه کند تا بتوانند در جنگ آزمایش شوند. 
«ما تمام اطلاعات و تجربیات خود را با شرکای خود تبادل می کنیم. ما علاقه مند به آزمایش سیستم های مدرن در نبرد با دشمن هستیم و از سازندگان سلاح دعوت می کنیم تا محصولات جدید خود را در اینجا آزمایش کنند.»