جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

«
»

آنها سرتکامل نبودند !


یک اکتشافی در گوگل کردم تا بفهمم اولین بار بشر در کجا و چه تاریخی گشت موسوم به ارشاد و امربه معروف زورکی را کشف کرد ؟ هیچ کجا و هیچ تاریخی نبود . از دوران غارنشینی تا جنگل و بالای درخت و تا همین قرن پیش … یعنی در مذهبی ترین جغرافیای جهان هم چنین پدیده ایی نیست . فقط در حکومت اسلامی ایران اولین بار اختراع شد …چرا ؟

چون جامعه ایی مذهبی مثل عربستان خودش مراعات میکند و نیازی به کنترل ندارد ، اما جامعه ایران این شدت از حماقت مذهبی در خونش نیست ، پس باید با زور آن را در خونش نشاند . از زمان رضاخان با آن مقوله کشف حجاب ، جامعه ایرانی با لایه ایی از سکولاریسم آشنایی پیدا کرد . اغلب کشورهای عربی مذهبی هستند ولی جبری در شعائرشان نیست به جز حکومت اسلامی ایران !

جامعه ایران نه با کشف حجاب زوری رضاخان سکولار شد و نه با گشت ارشاد و چماق حزب الله مذهبی میشود …سکولاریسم یک فرهنگ انسانی است و آزاد بودن انسان و به رسمیت شناختن حق انتخاب…این البته با اراده خدای جاکش در تضاد است اما سیستم سیاسی حاکم وقتی همین بدیعیات را برای عوام جدی نشان دهد و جامعه را به همین چُس و گوزها سرگرم کند ، آنوقت به راحتی و در بالا دزدی و اختلاس و فساد را نهادینه میکند ، فسادی که در سیستم ولایت فقیه حکوئمت اسلامی ایران نهادینه شده است در تاریخ انسان بی سابقه است .

نتیجه : جامعه ایران مثل عربستان ذاتا مذهبی نیست والا از ابتدا به گشت ارشاد و بقیه امربه معروف ها نیازی نبود ، جامعه ایران فرهنگ سکولاریسم پیدا نکرد مثل ترکیه ، چون پرچمدارش رضا خان همزمان با تقلید از آتاتورک ، رگه های مذهبی و رابطه های حسنه ایی با قشر مفت خور روحانییت داشت…جامعه ایران حداقل یک قرن است میان این این 2 حالت انسانی سکولاریسم و ضد انسانی مذهبی نمیتواند خودش را تعیین تکلیف کند . ریشه این تناقض شاید به دوران صفویه برگردد .

……………………….

میلیاردها سال پیش حیات در زمین نبود ، با تولید اولین آمیب کف اقیانوس ، خداوند تبارک تعالی همراه با عمه جانش دست به کار شدند و ژنی را ساختند به نام منافق و فرقه و تروریست… و خواباندند در آب نمک و گفتند : لا تذهب الی اسمی الان…یعنی فعلا نخوان به نام من…

زمانی که آخودندها با کمک غرب در 1357 حاکم شدند این ژن هم توسط خدا و عمه نجیب خدا فعال شد و خلاصه نذاشتند امام خمینی ایران و زمین را بهشت تبدیل کند ! یعنی اگر توی بهشت نیستی تقصیر منافقینه …

هرچند انتخاب سیاسی دیگران به کسی ربطی نداره ، رفتن کنار نماینده ولایت فقیه در تلویزیون اینترنشنال هم به من ربطی نداره ، برای شاهنشاه هم کردیت کشیدن به من ربطی نداره انتخاب خودشان و مبارک خودشان…فقط یه سوال دارم که این سناریوی خدا وعمه اش به بهبهانی و میهن تی وی چه ربطی داره ؟ الان اون شیرماهی کودن سعید بهبهانی کجای خایه مش باقره ؟همیشه سوال کردن خوبه ، بقیه اش به انتخاب خودشان ربط دارد.

مسیح علینژاد هم با امام جمعه های خامنه ای  مصاحبه مستقیم میکرد و بعد با رضا پهلوی در صدای آمریکا تشتک زد و یا جاکشهایی که با سعید شاهسوندی مصاحبه کردند … من از حاکمان تعجب نمیکنم که مخاطب را اسکول نگاه کنند ، چون حاکم است و ابزار سرکوب مهیا…ولی از این احمقهایی که حاکم نیستند و مخاطب را منگول میبینند تعجب میکنم …

روزی که این جماعت جاکش سیاسی همنشین بهار و مصداقی و بهبهانی و بقیه همراهان جیک جیک کنان در کسوت ژنهای جدید شروع شدند ، خودشان فکر میکردند که نوک تکاملند ، غافل از اینکه سرش نشسته بودند تا ناخدای بورژوازی خوشش بیاید ، هرچند همین شروع هم فقط یک رکب بود. اصل داستان در تشکیل آلترناتیو با پوشش فراخوان دوم بود . مجاهدین خلق ایران که سوژه اصلی هستند ، اشکالات بنیادین زیاد دارد و هم خیلی مرتجع است ، کلا تکه ایی از پازل ارتجاع است … نیمه ایی بدشانس که زمان بدی حضور داشت با عملکردی نامتعارف . منظورم از زمان بد ، یعنی شروع بادهای تغییر در سطح جهانی است . با تمام این واضحات ، غرب به عنوان ساربان بهتر است هنگام معرفی شلغم ، به فکر حُرمت میوه ها و شعور مخاطب هم باشد .

خانم فریبا هشترودی در ادامه آن سناریو کودکانه ، از تهران و کانون هابیلیان مستقیم وارد فرانسه شد در وسط آلترناتیو پاریس نشست به عنوان محصولی مشترک از حکومت اسلامی ایران و کاخ سفید…همان موقع فقط اشاره کردم که اگر زنده نبودم امیدوارم بقیه زنده و سلامت باشند و روزی به وضوح ببنند که سروته این تور کجا جمع میشود ؟ خدا با عمه اش کاری کردند که آن آلترناتیو مذبور سابید به الک …

برای آنها که زنده هستند و میتوانند سروتهش را ببینند … خوشحالم .


تیم ملی فوتبال حکومت اسلامی ایران بعد از شکست سنگین مقابل ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه 3 به صفر…دلیل باخت نخوندن نماز شب !!!

من این باخت را به همه ایرانی ها و انسانهای آزاده تبریک میگویم.رابطه ام به فوتبال بد نبود و نیست … ولی تا زمانی اون مافیای مذهبی در ایران حاکم است هیچ اتفاق بدتری وجود ندارد. فوتبال خوب است ، زندگی خوب است ، برابری و عشق خوب است ولی با این حکومت اسلامی و آخوندها همه چیز جهنم است . یعنی یک زلزله 100 ریشتری بیاد و کل ایران بره زیر زمین…بهتر از اینه که آخوند و دین حاکم باشه.

کسانی که کل زندگی را زیر چتر حکومت اسلامی و با قانون اساسی شریعت باخته اند و حالا برای باخت فوتبال بیشتر غمگین هستند همانا که از بیمارانند…قرآن جلد بعدی ، سوره فوتبال ، آیه باخت.


30.01.20199
اسماعیل هوشیار