دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید اسلام سیاسی و بی پایگی آن در متون…

بختیار علی محمد

استاد "بختیار علی محمد" (به کُردی: بەختیار عەلی موحه‌مه‌د)، شناخته…

آرمان ضداجتماعی-ضد ترقی در عرفان

دکتر بیژن باران آیا عارفان ضداجتماعی بودند؟ آیا رفتارشان با…

              پروژه تاپی (TAPI)

نوشته کریم پوپل مورخ۱۶.سپتمبر.۲۰۲۴ کالنگ دنمارک                                  انتقال لوله گاز از ترکمنستان به هند پس…

نشانه هایی از رستاخیز مردمی و نگرانی های رهبران طالبان

نویسنده: مهرالدین مشید آنسوی افق های تاریک و طلوع خورشید آزادی…

صید گرفتار 

چو برگی در شکنج پنجه های باد پاییزم  به خواری و…

داستان «تو را دوست دارد!»

نویسنده «تولگا گوموشای» مترجم «پونه شاهی» نگهبان کلاس‌ام، بنابراین، در طول…

ترجمه داستان «علی بابا و چهل راهزن»

نویسنده «آنتوان گالاند»؛ مترجم «اسماعیل پورکاظم» در زمان‌های بسیار پیش از…

دولت از اسلام یا در اسلام؟

دولت از اسلام عبارت از حکومت قانون استکه: ارزش های…

دل صدپاره 

رسول پویان  اگر یک لحظه گـردد در تمام عمر همدردم  ز ژرفای…

نگاهی به برخی از لایه های اجتماعی

ترجمه. رحیم کاکایی یوری آنتونوف اساساً، هر فرد و هر گروه اجتماعی…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

بزرگداشت ازدهمین سال درگذشت داکتراناهیتا راتبزاد  

به تاریخ هفت سپتامبر سالجاری ازسوی  شورای سراسری زنان افغانستان…

بازی با دم اژدها یا تعامل با حاکمان تروریست و…

نویسنده: مهرالدین مشید تبدیل شدن افغانستان به مفرزۀ تروریسم  و احتمال…

دلسوز صابر

بانو "دلسوز شیخ صابر"  (بە کُردی: دڵسۆز شێخ سابیر -…

عرفان در هنر

دکتر بیژن باران عرفان در هنر تجسمی با هنر کلامی…

زیبا پسند

غم خانه گشته است دل مستمند من هم شد خمیده قد…

احمد مسعود به دنبال چیست ؟

                              نوشته ی : اسماعیل فروغی      به…

اطاق فکر، د فکر خونه یا (Think Tank) یعنی چه؟

نور محمد غفوری در بین گروه های سیاسی، اجتماعی، علمی و…

دیدی گذرا بر اندیشه های اصلاحی در اسلام و جایگاه…

نویسنده: مهرالدین مشید تروریسم بازتولید اسلام سیاسی و بی پایه بودن…

«
»

تذکراتی از تجارب آموخته ام در زنده گی!

امین الله مفکر امینی 2018-11-11

– هر قدر دشمنان قویتر باشند، مفهوم ضعف دوستیها وعدم اتحاد و همدلی را

بیانگر است .

– رشته های دوستی و یا اتحاد نظر و عمل چنان مستحکم بافته شود که هیج بـاد وطوفانی نتوانند انرا ازهم بگسلد .

– هرگاه بخواهید بمنزل مقصود برسید، هدف یا هدفها را مطابق به توان ماد ی و معنوی درست تشخیص وآنرا با حرف و عمل مدغم بسازید. کامیابی حتمـا ازشما میباشد .

– در تشخیص دوست و دشمن به اساس ذهنی گریها نه بلکه به اساس عملکر د

آنها، تصمیم بگیرید .

– بعضی ها دشمنی ها و یا دشمن را فراتر از محیط خانواده ویااقارب جستجـــو میکنند ولی غاقل ازاینکه اولین ضربه را چو مارهای آستین ازخود میخورند لذا در تشخیص دوست ودشمن درخود و خویش وبیگانه یکسان برخورد شـو د – طی پله های زنده گی و یا طی جاده ای زنده گی صاف وهموار وساده نیست

پستی ها و بلند یها دارد. باید آموخت چطور پله های زنده گی را موفقانه طـی نمود و به هدف رسید .

– بهتر از خود شما، کمتر کسی پیدا خواهد شد تا شما را درست بشناسند . اگــر باین باورمند استید که ازهر جهتی که تصورشود پاک میباشیدوکدام آلوده گـی نیست، با راحت وجدان بسر برید . زیرا حقیقت همیشه حقیقت است ونمیـتـواند بر حقیقت باطل غلبه کند . – از غمازان و سخن چینان بپرهیزید که زنده گی را بر شما تنگ میسازد. – از ذهنی گریها در حصه ای هر که باشد بپرهیزید و خوب و بد، راستـــی و صداقت شخص یا اشخاص را با آن محاسبه نکنید مگراینکه مستند وقانونی ومتکی بر شواهد عینی باشد نه ذهنی – همیش بکوشید آنچه بواقعیت استید همان باشید. خود ها را هیچگاهی دررویا ها و تخیلات نگنجانید . – همیش هر که راازلحاظ انسان بودنش قطع نظرازسایر تعلقات بنگرید .جوهر انسانی را مقدم بر همه چیز باید دانست . – از لاف و دروغگویی و بهتان، سخت درامان باشید . که این شیوه ها وجــدان را لکه دارمیسازدو به یقین میگویم که انسانهای مبتلا به این صفت چه مــــرد

باشد چه زن ، چه پیر و چه جوان و تحصیل کرده و یا بیسواد، روز خوشــی را نصیب نبوده اند و نمیباشند .