ریباز سالار

آقای "ریباز سالار" (به کُردی: ڕێباز سالار) با نام کامل…

تهاجمی خونین و آغاز مداخله ها و پایان حاکمیت ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجمی که افغانستان را به میدان جنگ های…

میا پیشم!

امین الله مفکرامینی        2024-28-12! میا پیشم تو دلـــدارممزن زخمه دلی زارم رهی دوستی…

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت از چاپ برآمد. پیشکش می…

دولت پدیده عقلی – تحلیل موردی حمله پاکستان در ولایت پکتیکا

دولت پدیده قوم و یا دینی مطلق نیست. و دین…

هر شکستی ما را شکست و هیچ شکستی شکست ما…

نویسنده: مهرالدین مشید با تاسف که تنها ما نسل شکست خورده…

نوروز نبودت

- بیژن باران چه کنم با این همه گل و…

عرفان در مغز

دکتر بیژن باران     لامارک 200 سال پیش گفت: به پذیرش…

نماد های تاریخی- ملی و نقش آن در حفظ هویت…

نور محمد غفوری اشیاء، تصاویر، نشان‌ها، مفاهیم، یا شخصیت‌هایی که نمایانگر…

در دنیای دیجیتالی امروز، انسان‌ها به مراتب آسیب پذیرتر شده…

دیوارها موش دارند و موش‌ها گوش! این مثل یا زبانزد عام…

خالق تروریستهای اسلامی؛ الله است یا امریکا؟

افشاگری جسورانه از ژرفای حقیقت سلیمان کبیر نوری بخش نخست  درین جا می…

چگونه این بار حقانی ها روی آنتن رسانه ها قرار…

نویسنده: مهرالدین مشید از یک خلیفه ی انتحاری تا "امید تغییر"…

شب یلدا 

شب یلدا شبی شور و سرور است  شب تجلیل از مدت…

سجده ی عشق!

امین الله مفکر امینی      2024-21-12! بیا کــــه دل ز تنهایــی به کفیدن…

فلسفه کانت؛ تئوری انقلاب فرانسه شد

Immanuel Kant (1724-1804) آرام بختیاری  نیاز انسان عقلگرا به فلسفه انتقادی. کانت (1804-1724.م)،…

حال: زمانست یا هستی؟

بیت: غم فردا، کز غصه دیروز ریزد به هجوم انرژی، کشف زمان…

درختی سرشار از روح حماسی  و جلوه های معبودایی

نویسنده: مهرالدین مشید تک "درخت توت" و دغدغه های شکوهمند خاطره…

کهن میلاد خورشید 

رسول پویان  شـب یلـدا بـه دور صندلی بـسـیار زیبا بود  نشـاط و…

مبانی میتودیک طرح و تدوین اساسنامهٔ سازمانهای مدنی

نور محمد غفوری شاید همه خوانندگان محترم روش تحریر و طُرق…

انحصار طلبی ملا هبت الله، کشته شدن حقانی و سرنوشت…

نویسنده: مهرالدین مشید ختلاف های درونی طالبان و کش و قوس…

«
»

گر خواهی پیرو حق باشی !

امین الله مفکر امینی 2020-29-03

آنانکه رســم منافقین و خــــــطا کاران جویند و بـــــالند بــــرآن

ندارند لایق بنده گی ی خــدا وعـــــاری انــــــــد زجــــوهر انسان

آنانــــــکه مجاهد و طالب والقاعده و داعـــش را بـــــستا ینــــــد

یا قاتلین وعصمت دران را مــــجاهد رهــــــی خـــــــدا بدا نــــــنـد

چنـــــــین پیروان و ثنا گویـان ندانند حقیقـت ذات خـــــــــــــد ا را

که ذات بر حقش آفریدست عشـق ومحبت وصـــــلح وصـــــــفـا را

ای آنکه خون مظلومان بریزی وحق همنوعان وهــــمخون خـوری

زچه روخود ها مجاهد ین حق پرست وراهب رهی خـــــــدا گـویی

گرخواهی پیروحق باشی و دوراز هـــــــمه گناها ن وجرم و خـطا

نیکی کن وبرصلح و صفا کوش درحرف وعمل نــــــی کـذب وریا

مکــــن ظلم برمـــــطلومان ویتیمــــان وبیـوه زنان وبیگنـــا هــا ن

مسوزان خود خرمن هستی ات بآتشی که خود کــرده ای فـــروزان

مفـکراین دٌرگفته ها بربنیاد حق است که حق بــــوده رهی خـــد ا

گـرخدا جویی مکن جز مشرب نیک ، مشربــــی هـــادی و رهنــما

کـه عمرچارروزه بمقیا س جهان هستی همچـوعمرحباب بوده است

تـا چشم بهم زد نی هستی ویران ونقــــــش اش چوسرآ ب بوده است