خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

حقیقت سرّی این است : ایالات متحده و هم پیمانانش از القاعده پشتیبانی می کنند

تبلیغات وسیعی پیرامون نبرد حلب سم پاشی می کند.

تروریست ها را « مبارزان آزادی » نامیده اند

 

نوشتۀ پروفسور تیم آندرسون

Prof. Tim Anderson

مرکز مطالعات جهانی سازی

Mondialisation.ca, 14 mai 2016

در بهبهۀ نبرد استراتژیک حلب بین ارتش سوریه و همپیمانان این کشور (روسیه، ایران و حزب الله) از یکسو، و عربستان سعودی، ترکیه و ناتو که از گروه های تروریست مانند جبهۀ النصره، جیش الاسلام، احرار الشام و دولت اسلامی پشتیبانی می کنند از سوی دیگر، با  تبلیغات وسیع و فشرده ای روبرو هستیم.

نبردها در پایان ماه  آوریل، وقتی گروه های مسلح سدها خمپاره روی حلب، دومین شهر سوریه شلیک کردند شدت بیشتری یافت و ارتش سوریه نیز واکنش نشان داد (که مطابق خواست و انتظار مردم بود).

رسانه های غربی اعلام کردند که شهروندان حلب زیر تهدید ارتش سوریه به سر می برند، در حالی که منابع سوری شهروندانی را نشان داد که هدف حملۀ خمپاره بودند و خواستار مداخلۀ ارتش شدند تا گروه های تروریست را خنثی کند.

 

ایالات متحدۀ آمریکا، ناتو و اسرائیل از جبهۀ النصره پشتیبانی می کنند

واشنگتن برای کسب اعتبار اخلاقی از سازمانهای غیر دولتی نزدیک به شبه نظامیان استفاده می کند تا با دروغپردازی ارتش سوریه را به حمله به شهروندان سوری متهم کند.

در نخستین ردیف سازمانهای غیر دولتی (ONG )، کلاه سفید ها ((The White Helmets) و یا به بیان دیگر دفاع غیر نظامی سوریه را می بینیم که به منبع اصلی صدور اتهامات علیه سوریه و روسیه تبدیل شده و گزارش داده است که بیمارستانها در حملۀ هوائی سوریه و روسیه عمداً هدف گرفته شده اند. (مترجم : مراجعه شود به مقالۀ : بیمارستان حلب هفت ماه پیش تخریب شده بود)

کلاه سفید ها گرچه ادعا می کنند که مستقل هستند، ولی در واقع یکی از ابداعات وال استریت هستند و به مدیریت یکی از سربازان قدیمی بریتانیا بنام جیمز لو میسوریر James le Mesurier اداره و امور مالی آن نیز با مشارکت دولت آمریکا تأمین می شود. گروه کلاه سفید ها در عین حال به گروه تروریستی جبهه النصره تعلق دارد که از شورای امنیت سازمان ملل متحد به مثابه گروه تروریستی به ثبت رسیده است.

هر گونه حمله به جبهۀ النصره به مثابه حمله علیه شهروندان غیر نظامی و درمانگاه، یا علیه کارمندان بهداشت و اورژانس نلقی می شود. همین موضوع در بارۀ پزشکان بدون مرز (MSF) نیز صدق می کند که درمانگاه های جبهۀ النصره را (غالباً از داوطلبان خارجی) در بخش هائی از خاک سوریه که در تصرف تروریست ها واقع شده تأمین مالی می کنند.

این پیوندها، از جمله شرکت در کشتارهای شقاوتبار را در یک فیلم کوتاه مستند زیر عنوان « کلاه سفید، القاعدۀ سفید شده» توسط استیو عزالدین به دقت نشان داده شده است. لینک ویدئو :

«Les Casques blancs, Al-Qaïda liftés », par Steve EZZEDDINE : https://youtu.be/8aAaReVn2I4

اطلاعات کلی دربارۀ کلاه سفیدها در عین حال در یک سری مقاله به وسیلۀ روزنامه نگار تجسسی ونسا بیلی Vanessa Beeley توضیح داده شده است : کلاه سفید ها مزدوران مسلح و تبلیغاتچی های نوین(سپتامبر 2015) در le 21st Century Wire

اخیراً تناقض بین سیاست و کارکرد ایالات متحده وقتی آشکار شد که رائد صالح مدیر کلاه سفیدها برای دریافت جایزۀ بشر دوستانه به ایالات متحده رفته بود ولی به او اجازه ورود به ایالات متحدۀ آمریکا را نداند، و به استانبول بازگردانده شد. بی گمان علت این رویداد را باید در پیوندهای آشکار رائد صالح با جبهۀ النصره جستجو کنیم.

فرمانده ارتش، ژنرال آمریکائی مارتین دامپسی Martin Dempsey و معاون رئیس جمهور جو بایدن Joe Biden در سال 2014 اعتراف کردند که هم پیمانان نزدیم ایالات متحده، عربستان سعودی، ترکیه و قطر امور مالی دولت اسلامی عراق و شام را به عهده دارند و به همین گونه دیگر گروه های مسلحی که در پی سرنگونی بشار اسد هستند از پشتیبانی مالی آنها برخوردارند.

 

Tim Anderson

ضمیمه

پروفسور تیم آندرسون در کتابی که زیر عنوان « برای درک حقیقت دربارۀ سوریه»،  اردوی تبلیغاتی اتحادیۀ نظامی غرب و به همین گونه سازمانهای غیر دولتی دروغین را به وسیلۀ رسانه های غربی بررسی کرده است.  بیانیۀ منتشر شده از سوی شبکۀ دروغین جامعۀ مدنی در سوریه

Pour apprendre la vérité sur la Syrie, livre du professeur Tim Anderson (cliquez sur l’image)

کمی دورتر متن بیانیۀ شبکۀ دروغین جامعۀ مدنی سوریه را خواهید یافت. این شبکۀ تقلبی نمی پذیرد که مبارزان مخالف رژیم سوریه در سطح گسترده به تشکیلات القاعده و دیگر شبکه های آن تعلق دارند و از سوی ایالات متحده، ناتو و اسرائیل پشتیبانی می شوند.

نیروهای دولت سوریه به پشتیبانی روسیه، ایران و حزب الله در عملیات گسترده ای علیه تروریست هائی می جنگند که از سوی ایالات متحده و ناتو پشتیبانی می شوند.

چه کسانی خود را جامعۀ بین المللی نامیده اند ؟

ایالات متحدۀ آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان بی آن که از عربستان سعودی و ترکیه یاد کنیم که از دو سال پیش دائماً سوریه را به نام مجوز دروغین بشر دوستانه بمباران کرده اند.

این سازمانهای غیر دولتی که سیاست خارجی آمریکا را منعکس می کنند و بر اساس همین وابستگی بشار اسد را به جنایت علیه بشریت متهم می دانند، نمایندگان جامعۀ مدنی سوریه نیستند.

مدارک بی شماری جنایتکاران را معرفی می کند :

1) بمبارانهائی که از سوی ایالات متحدۀ آمریکا  علیه دولت اسلامی در عراق و شام صورت گرفته، در واقع و به ویژه غیر نظامیان و زیر بناهای مدنی و مناطق مسکونی را هدف گرفته است.

2) جنایاتی که شبکه های وابسته به دولت اسلامی عراق و شام مرتکب شده اند از سوی اتحادیۀ آمریکائیِ ناتو و مزدوران مسلح این اتحادیه که در صفوف گروه های تروریستی  دست به عملیات می زنند پشتیبانی شده اند. اخیراً، ایالات متحده نیروهای ویژه اش را برای تضمین آموزش « مبارزان آزادی » گسیل کرده است.

(میشل شوسو دوسکی، ناشر، مرکز مطالعات جهانی سازی، 1 مه 2016)

* * *

متن سازمان غیر دولتی دروغین « گروه جامعۀ مدنی »

« ما رفتیم تا زیر چشمان جهانیان بمیریم »

ساکنان حلب به حمایت جامعۀ جهانی نیازمند است. هفتۀ گذشته، رژیم اسد و هم پیمانانش به بمبارانهای خود وسعت بیشتری دادند و خانه های غیر نظامیان و بیمارستانهای حلب را تخریب کردندو در این بمبارانهای سنگین 200 نفر غیر نظامی کشته شدند. ما به نام جامعۀ مدنی سوریه و گروه های بشر دوستانه، قویاً قتل شهروندان سوری را محکوم می کنیم و خواستار حفاظت مدنی هستیم. بدون حمایت جامعۀ بین المللی و اقدامات عینی برای متوقف کردن بمباران حلب، یعنی جائی که هنوز 250000 نفر در آن زندگی می کنند، احتمالاً ممکن است که حلب کاملاً تخریب شود و ساکنان این شهر نیز کشته شوند.

بر اساس ترک مخاصمات سوریها، در هر 25 دقیقه یک سوری کشته شده است. در حلب، روز چهارشنبه 27 آوریل، پس از بمباران بیمارستان قدس، دست کم 50 بیمار و پزشک کشته شدند، از جمله تنها پزشک کودک که در حلب باقی مانده بود، دکتر واسیم Dr WASSIM، (مترجم : برای کشف این دروغ مراجعه شود بهبیمارستان حلب هفت ماه پیش تخریب شده بود)

دو روز پیش از این، در 25 آوریل، پنج مددکار از گروه « کلاه سفید» ها در حملۀ هوائی رژیم در اتارب در غرب منطقۀ حلب کشته شدند. این حمله کمی بعد از حملۀ هوائی روسها به وقوع پیوست که طی آن ده غیر نظامی در حلب کشته شدند. یک هفتۀ پیش، رژیم به بازار معره نعمان در استان ادلب حمله کرد، در این حملات نیز ده ها نفر کشته شدند، تعاد بسیاری از آنها زن و کودک بودند.

رژیم عمداً غیر نظامیان و بیمارستانها را هدف می گیرد، و سامانه های بهداشتی، مدرسه و بازار را تخریب می کند، و بر اساس چنین روشهائی می خواهد مقاومت مردم را در این بمبارانها در خنثی کند. علاوه بر این، رژیم آنانی را که نمی تواند از طریق بمباران بکشد، به گرسنگی محکوم می کند. یگاه های اسد شهرها را در سراسر کشور به محاصره شهرها ادامه می دهند، و با کار بست روش تحمیل گرسنگی، توقیف کالاهای بهداشتی و کاروان های کمک رسانی مردم را به محاصره محکوم می کنند. بیش از 18 شهر در سوریه در محاصره به سر می برد. للا یگانه منطقه در دیرالزور است که از طریق چتر کمک دریافت می کند. طی ماه ها ما از جامعۀ بین الملل درخواست کردیم که از طریق هوا با چتر برای ما در مناطق محاصره شده کمک بفرستند، حتا در حمص و حما، ولی تمام درخواستهای ما بی پاسخ ماند.

ما نمی فهیم چرا به مرگ محکوم شده ایم، در حالی که جامعۀ بین الملل با اقدامات عینی می تواند از ما حمایت کند. ما جامعۀ بین الملل را فرامی خوانیم که حمایت از ما را در اولئیت خود قرار دهد و برای قطع بمباران در سراسر سوریه اقدام کنند. به ما کمک کنید که کشورمان سوریه را نجات دهیم. بیش از این نباید تلفات بدهیم.

امضا کنندگان

 

 

Signataires

· Syrian Center for Media and Freedom of Expression · Independent Doctors Association · (Centre syrien pour les médias et la liberté d’expression · Médecins indépendants Association)

  • Baytna Syria · Union of Syrian Civil Society Organizations · Zaytoon · Peace and Justice for Syria ·
    (Baytna Syrie · Union des organisations de la société civile syrienne · Zaytoon · Paix et Justice pour la Syrie )
  • Dr Amer Masri · Alaa Basatneh· SAY · Zaad · Syrian Welsh Society · Rethink Rebuild Society · (Dr Amer Masri · Alaa Basatneh · SAY · Zaad · Gallois Société syrienne · Repenser Reconstruire la Société )
  • Syria Solidarity UK · Scotland4Syria · Help4Syria · Syrian Society in Nottinghamshire · (Syrie Solidarité UK · Scotland4Syria · Help4Syria · Société syrienne dans le Nottinghamshire)
  • Syrian Platform for Peace · Kurds House · (Plate-forme syrienne pour la paix · Kurdes Maison)

Article original en anglais :

The Unspoken Truth is that America is Supporting Al Qaeda: Heavy Propaganda Rages in the Battle for Aleppo. The Terrorists are Portrayed as “Freedom Fighters”, publié le 1er mai 2016

Traduit par Olivier Montulet publié par Arrêt sur Info

La source originale de cet article est Mondialisation.ca

Copyright © Prof. Tim Anderson, Mondialisation.ca, 2016

لینک متن اصلی در مرکز مطالعات جهانی سازی :

http://www.mondialisation.ca/la-verite-secrete-est-que-les-usa-et-ses-allies-soutiennent-al-qaida-une-forte-propagande-fait-rage-autour-de-la-bataille-dalep/5525200

ترجمۀ حمید محوی