خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

   طالبان شمال افغانستان توسط خمینی های ایران اجیر گردیده‌اند؟

     

نوشته کریم پوپل (۱۲ اکتبر۲۰۱۶)

به اساس فشار کشور امریکا و جامعه بین المللی اردو پاکستان به تاریخ (۲۵ جوزا/ ۱۵ جون) سال ۲۰۱۴ بالای وزیرستان عملیات نمود. درین عملیات تعداد از طالبان داخلی و خارجی از وزیرستان به افغانستان داخل شدند. درین میان تعداد۵۰۰۰ طالب مربوط کشورهای آسیای میانه نیز از خاک پاکستان رانده شدند. این طالبان در ولایات چون فراه نیمروز زابل هلمند وقندهار زیست را آغاز نمودند. بتاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۵–۰۷ اسد ۱۳۹۴ دولت افغانستان تاپید نمود که ملا عمر درماه حمل ۱۳۹۲ (اپریل ۲۰۱۳) دریک شفاخانه کراچی مرده است. پس از این اعلان طالبان به ۳ گروه تقسیم شدند. گروه طرفدار طالبان پاکستان ، گروه طرفدار داعش گروه سومی مخالف پاکستان گردیدند. در زمانیکه مرگ ملا عمر اعلان می‌شود در همین زمان اوج آمدآمد داعش به افغانستان آوازه گردیده بود .گروه مخالف با پاکستان منابع مالی خودرا از دست داده در صدد دریافت منابع مالی واسلحه گردیدند تا بتوانند وجوع مالی خودرا تقویت دهند. دولت ایران کمافی زمان حکومت پرویز مشرف درین میان مداخله نموده گروه بزرگ از طالبان را بطور اجیر خریداری نمود. تا از این گروه در برابر داعش و سیاست خود در برابر دولت افغانستان سوءاستفاده نماید. ممکن درین پروژه روسیه و کشورهای آسیای میانه نیز نقش داشته باشند. زیرا طالبان افغانی نسبت به عساکر دولت افغانستان در حفاظت منطقه دست بالای دارند. بدین ملحوظ طالبان بماقصد عدم ورود داعش به کشورهای آسیای میانه اجیر شده به شمال افغانستان روانه شدند.

اینکه چرا دولت افغانستان نتوانست درین مقطع نقش خوبی را ایفا نموده طالبان را در پروسه صلح افغانستان جا گزین سازد جای تاسف است.. هویداست که دولت افغانستان مصروف کشمکشای دولتی بوده نتوانسته است یک سیاست مثبت را را در پیش برد. خیلی‌ها جای خجالت و تاسف آور است که طالب افغانی دولت خودرا نمی‌پذیرد مزدور و زر خرید یک کشور بیگانه آنهم دشمن شود.

ایران از زمان ظهور خمینی به یک کشور ظاهرا دوست و در باطن دشمن مبدل گردیده است.

خمینی ها پس از به قدرت رسیدن  چشم به شمال افغانستان دوخته همیشه کوشش دارند تا سیاست مداران شمال را خریداری نمایند. خمینی ها تلاش دارند تا فرهنگ ایرانی را در شمال افغانستان و کشورهای آسیای میانه جایگزین دیگر فرهنگها سازند. این دشمنان خیلیها مخفی در لباس دوست کار خودرا انجام می دهند. طی ۱۶ سال اخیر بعضی ترور ها   بمب گذاری  به نام طالب توسط این گروه صورت گرفته است. در بعضی حملات و بمب گذاری ها ٬ طالبان والقاعده واضع اعلان مینمودند که این بم گذاری توسط آنها صورت نگرفته است .حالا معلوم گردید که خمینی بوده است. هرباریکه کشورهای جهان  خواستند در مورد افغانستان تصمیم اتخاذ می نمایند  . در افغانستان بمب گذاری یا حملات تروریستی صورت می گرفت تا خدشه وارد گردد. چنانچه چندی قبل کنفرانس بروکسل بمنظور کمک به افغانستان دایر گردید در عین زمان طالبان بدون مقاومت دو پوسته  اولی داخل شهر قندوز شدند. این حمله بدین معنی صورت گرفت که برای کشورهای جهان واضع سازند که دولت افغانستان ناتوان بوده توانایی دفاع ازیک شهر را دربرابر چند طالب بیسواد  ندارد. چه رسا که از کشور دفاع کند.

برای هموطنان این ثبوت شد که طالبان از بدو تاسیس یک اجیر وزر خرید بودند. بدین وسیله امنیت دادن وزنده نگهداشتن طالب ادامه جنگ است.

چون طالبان قندوز اجیر و بخاطر پول هستند ٬ آنها راه را می گیرند آدم رباهی می نمایند و گاه گاهی بی ناموسی هم می نمایند. امید ملت افغانستان دست هم داده یک طالب را زنده نگذارند.

در زمانیکه آمد آمد طالبان در شمال آغاز شد . سیاست مداران  افغان متوجه بودند که تاکتیکها حملات شمال با تکتیکهای پاکستانی فرق دارد. در صدد شدند تا راز را دریابند . حمله بر وردوج بدخشان حمله به میدان هواپی شیندند  و دشت ارچی همه را به تعجب انداخته بود. تا اینکه یک طالب اسیر شده راز را افشا نمود که دولت ایران در پنج شهر ایران تروریستان طالبی را تربیه نموده از راه هرات کوهای بابا به شمال اعزام میدارد.