مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

شماره سریال موشک اوکراینی، جنایت اوکراین را افشا کرد

شماره سریال موشک در کراماتورسک منشا آن را ثابت می کند


توسط: توماس روپر




روزنامه نگاران از شماره سریال موشکی که در کراماتورسک فرود آمد و ده ها نفر را کشتند، فیلمبرداری کردند. این عدد نشان می‌دهد که این موشک احتمالا متعلق به ذخایر موشکی اوکراین است.

وقتی در اواسط ماه مارس از شهر ملیتوپل در جنوب اوکراین بازدید کردم، همچنین در یک منطقه مسکونی بودیم که با موشک توچکا یو اوکراینی مورد اصابت قرار گرفت و یک پسر ۱۲ ساله را کشت. بقایای موشک هنوز آنجا بود و ما توانستیم از آنها فیلمبرداری کنیم. در تصاویر من شماره سریال موشک به وضوح مشخص است Ш91630 است.

یک Totschka-U نیز به کراماتورسک برخورد کرد. از آنجایی که ارتش روسیه سال ها پیش این نوع موشک را از رده خارج کرده است، واضح است که این موشک نمی تواند از ذخایر روسیه باشد. از آنجایی که راکت ‌ها در زمان شوروی برای واحدهای خاصی به ‌طور انبوه تولید می ‌شدند، شماره‌ های سریال نزدیک به هم نشان‌ دهنده نزدیکی منطقه‌ای واحد هایی است که در آن زمان آن‌ ها را دریافت کردند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سلاح های ارتش سرخ که مثلاً در اوکراین مستقر بودند به دست ارتش دولت جدید اوکراین رسید. این همچنین در مورد موشک شماره Ш91630 که در بالا ذکر شد و توسط من در ملیتوپول عکس گرفته شده است، صدق می کند.

شماره سریال موشکی که به کراماتورسک اصابت کرد Ш91579 است.

بنابراین اعداد این دو موشک بسیار نزدیک است، که نشان می دهد موشک ها از ذخایر اوکراینی می آیند، اینکه این موشک از ملیتوپل است غیر قابل انکار است.
علاوه بر این، طی دو ماه گذشته بیش از ۲۲ موشک توچکا – یو از ارتش اوکراین به دونباس شایک شده است و شماره سریال آنها نیز مشخص است. شماره سریال این موشک ها نشان میدهد که همه آنها از یک منبع هستند.

تلویزیون روسیه نیز در این باره گزارش داده و تصاویر مربوطه را به نمایش گذاشته است. من گزارش را از اخبار تلویزیون روسیه ترجمه کردم.

شروع ترجمه:
فشار بیشتر بر بوداپست و بلگراد: تحریک جدید کیف
وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که دولت اوکراین در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز دیگر از طریق (سرویس های اطلاعاتی اوکراین) SBU است تا ارتش روسیه را به کشتن غیرنظامیان متهم کند. بر اساس گزارش ها، صحنه رویداد ها می تواند شهر ایرپن باشد که در نزدیکی شهر بدنام بوچا قرار دارد. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان می کند که واحد های ما بیش از یک هفته پیش این مکان ها را ترک کردند.

به گفته وزارت دفاع، دولت اوکراین در حال تدارک یک تحریک رسانه ای جدید است که گفته می شود تنها چند کیلومتر با قبلی فاصله دارد. ارتش روسیه بیش از یک هفته پیش از شهر ایرپن، که به معنای واقعی کلمه در آن سوی نهر بوچا است، عقب نشینی کرد. اما این برای سرویس های اطلاعاتی اوکراین دلیلی برای شرمنده نیست.

«مقامات SBU قصد دارند اجساد ساکنان کشته شده بوسیله گلوله های توپخانه اوکراینی را از سردخانه بیمارستان شهری در خیابان پولوایا به زیرزمین ساختمانی در حومه شرقی ایرپن منتقل کنند.
سپس، در منطقه جنگلی پوشچا – ودیتسا، سرویس های اطلاعاتی اوکراین اقدام به تیراندازی و «نابودی» یک به اصطلاح «گروه شناسایی روسی» ساختگی و ادعایی که به ایرپن «برای کشتن شاهدان جنایات جنگی روسیه» وارد شده بود، خواهند زد. یک سناریوی کاملا ساختگی.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اجساد سربازان اسیر روسی که قبلاً توسط فاشیست ها و ملی ‌گرایان زیر شکنجه کشته شده‌اند، به عنوان «شواهد غیرقابل انکار» در جنگل ارائه میشوند.

رسانه‌ های اروپا و آمریکا اولین کسانی هستند که چنین فیلم‌ هایی را دریافت می ‌کنند، هرچند که همیشه موفق نبوده‌اند. در صحنه حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک، جایی که مقصران نیز بدون تحقیق پیدا شدند، خبرنگاران از شماره سریال Tochka-U فیلمبرداری کردند. و این نوع بیشترین موشک هایی است که از سال 2014 در دونباس سقوط کرده است. این اعداد توسط روزنامه نگاران جمهوری خلق جمع آوری ثبت می شوند. اعداد تنها ۱۳ رقم متفاوت است، به این معنی که نیروهای نظامی به احتمال زیاد همان محموله را دریافت کردند.

ترجمه: در این مرحله از مقاله لیست شماره سریال موشک هایی که در دونتسک سقوط کرده اند نشان داده شده است. این لیست نشان می دهد که تعداد موشک های شلیک شده توسط ارتش اوکراین در دونباس در محدوده اعداد اطراف راکت ها از Ш91579 (ملیتوپل) تا Ш91630 (کراماتورسک) قرار دارد.

رسانه های غربی اکنون در هر کجا که ممکن است به دنبال شواهدی از وحشیگری نظامی روسیه هستند. هر چه جستجو می کنند اما چیزی پیدا نمی کنند. در اینجا ضبط شده ای از مکالمه یکی از روزنامه نگاران، احتمالاً در منطقه چرنیهف، و سردبیران او است.


«سلام؟»؛ «این جان است.»
«بله سلام.»
«همه چیز خوب است؟»
«بله همه چیز خوب است. ما کمی در مرکز شهر عکس گرفتیم، همه چیز در آنجا کاملاً عادی است.»
بی بی سی نیز اینجاست و روی همان چیز ها کار می کند.
«من حتی در مورد آن صحبت نمی کنم. البته همه اخبار مربوط به این موضوع خواهد بود و برنامه عصر رسانه ها نیز به آن خواهد پرداخت.»
«امروز همه چیز درباره ناتو، سازمان ملل، G7 است و احتمالاً گزارشی از ایالات متحده ارائه خواهد شد. اما ما هیچ موضوع قابل توجهی از اوکراین ندیده ایم.»
شواهد جدیدی مورد نیاز است؛ زیرا حتی در اروپا هم همه مایل به باور شواهد قدیمی نیستند.
چند ساعت پس از گلوله باران کراماتورسک، ولادیمیر زلنسکی در گفت و گو با «بیلد» به این سوال درباره بدترین خبر پاسخی داد. همانطور که مشخص شد، رئیس جمهور اوکراین ظاهرا چیزی بدتر از این درخواست که باید به قوانین ابتدایی احترام بگذارد نشنیده است.
بیلد: «بدترین چیزی که در چند روز گذشته شنیدی چه بوده است؟»
«مکالمه خیلی بدی بود. با یکی از نمایندگان برجسته اتحادیه اروپا. من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. زلنسکی می ‌گوید٬ پیام اصلی این بود: «به ما مدرک نشان دهید که بوچا یک ویرایش یا صحنه ‌پردازی نبوده است».
بیلد: «یک سیاستمدار اروپایی به شما چنین چیزی گفته است؟!»
زلنسکی: «بله، اما نمی توانم بگویم کی بود.»
بیلد: «یک رئیس دولت اروپایی به شما چنین چیزی گفته است؟! باورم نمی شود آقای رئیس جمهور!»
زلنسکی: «بله، اما شولز نبود.»

برای جریان اصلی سیاسی اروپا، این فرمولبندی کاملا عملی است. یاروسلاو کاچینسکی از لهستان بلافاصله پاسخ می دهد که مثلاً چه کسی می تواند باشد؟ و رئیس جمهور مجارستان را به کور بودن متهم می کند زیرا او برای پیوستن به گروه کر عمومی زورگیری علیه روسیه عجله ندارد.

خود زلنسکی به خوبی می ‌داند که در اروپا به چه کسی نگاه کند. و نه تنها مسکو هدف تحریکات است. زیرا هرچه اوضاع در دونباس و نزدیک کیف بدتر شود، فشار بیشتری می توانند بر بوداپست یا بلگراد وارد کنند.

پایان ترجمه

دهم اپریل ۲۰۲۲

مجله ی هفته