نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

سخنی پیرامون تظاهرات برلین وماهیت رهبری آن

تحلیل رائفی پور از اجتماع ضدایرانی برلین+ عکس - مشرق نیوز

ششمین هفته اعتراضات ایران درحالی آغازشدکه حمایت‌های دول امپریالیستی غرب ازآن افزایش یافته وتحریمهای جدیدی را علیه حکومت ایران که دودش به چشم مردم ایران می رود سازمان داده اند.همزمان، هزاران ایرانی روز شنبه ۲۲ اکتبر از سراسراروپا ودرهمبستگی با معترضان داخل ایران دربرلین، سازماندهی شده ودرقالب “شعار همه باهم وامروز فقط اتحاد “در پایتخت آلمان گردهم آمدند.همزمان، کارزاری که با هدف اخراج دیپلمات‌های ایرانی از هفت قدرت برتر اقتصادی جهان راه‌اندازی شده به امضای حدود ۶۰۰هزار نفر رسیده است.گفته می شود بیش از هفتاد هزار نفر در تظاهرات برلین شرکت کردند. سوای کمیت غیرقابل انکاراین تظاهرات به چند نکته مهم پیرامون ماهیت رهبری این گردهمایی ،اهداف آن واینکه چرا نیروهای چپ واقعا ضد سرمایه داری وضد امپریالیستی مجاز به شرکت دراین کارزار “همه باهم” نیستند ، می پردازیم:

یکم – بدون تردید رسانه‌ ها ومطبوعات کشور های امپریالیستی بویژه تلویزیون های چهار قلوی فارسی زبان در تبلیغ جهت  بسيج ایرانیان به این تظاهرات نقش به سزایی ایفا کردند. شک نیست که اسرائیل صهیونیست، محافل ناسیونال شونیست  وتجزیه طلب کرد،آذری، بلوچ والاحواز…. در این تظاهرات نان خود را پختند. بدون شک هدف برگزار کنندگان و فرا خوانان به این تظاهرات نظیرحامد اسماعیلیون، سانازعظیمی پور واعوان و انصارشان ونیز مبلغین بلامنازع اهداف امپریالیسم در آن خواستار تشدید تحریم ها و یا حتی حمله نظامی به ایران بودند.

دوم – بدون شک عوامل امپریالیستها درجریان این تظاهرات برای به انزوا کشاندن هرچه بیشتر، تحت فشار قرار دادن و بالاخره تهدید جمهوری اسلامی به خاطر “کمک به روسیه درجنگ اوکراین”، با هدف نهایی حمله نظامی و… او را کنار روسیه قرار دادند که جملگی هدف سرنگونی رژیم و استقرار حکومتی وابسته به غرب را مد نظر داشتند و این امر در پلاکاردها، سخنرانی ها، پرچمها و بسیاری از شعارها انعکاس یافته بود.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی وازبرگزارکنندگان اصلی این تظاهرات در سخنرانی در جمع معترضان گفت: «رویای ما با سقوط امپراتوری ترس و جنایت علی خامنه‌ای محقق می‌شود.»

او در بخشی از سخنرانی خود در جمع معترضان ایرانی گفت: «در رویای ما به عنوان ایرانی، کسی به روسیه سلاح نمی‌دهد 

که برای کشتن اوکراینی‌ها ازآن استفاده کند. دراین رویا کسی جرات نمی‌کند اقلیت‌ها را سرکوب کند و در این رویا سینماگران و فعالان مدنی در زندان نیستند.»وی درسخنرانی اش ازتشدید “تحریمهای هدفمند”سخن گفت.طبق گزارش‌ها، شماری ازاوکراینی‌ها نیز دراین راهپیمایی گسترده شرکت کردند.

شایان ذکر است جریان تجزیه طلب مناطق عرب‌نشین نظیر خوزستان در این تجمع با پرچم «الاحوازیه» شرکت کرد. «حرکة النضال الاحوازیه» سال ۱۳۸۴ اعلام موجودیت کرد. هدف این تشکیلات تروریستی استقلال خوزستان از ایران بود. گروه تجزیه‌طلب موسوم به سازمان جامعه آزاد و دموکراتیک شرق کردستان (کودار) نیز با پرچم مستقل خویش در صف تظاهرات دیده میشد.پرچمی نیزمتعلق به کردهای تجزیه‌طلب شمال سوریه موسوم به «اداره خودمختار کُرد در شمال شرق سوریه» حمل میشد واین پرچم همان جریانی را نمایندگی می کرد تحت نام رژوا که از خلأ حاکمیت دولت سوریه برمناطق شرق فرات بهره‌برداری کرد و با پشتیبانی ارتش متجاوز امپریالیسم امریکا درصدد ایجاد یک اقلیم کردی در کشور سوریه است.

پا‌ن‌ترک‌ها وحامیان جریان تجزیه‌طلبی پان‌ترکیسم نیزدر تجمع برلین شرکت داشتند. روز نهم مهر ۱۴۰۱ بود که نهادی خودخوانده در پایتخت ترکیه در راستای مبارزه با آنچه رژیم فارس‌گرای ایران خواند،‌ کمیته تشکیلات مجلس ملی آذربایجان جنوبی را به اصطلاح تأسیس کرد تا با سوء استفاده ازاعتراضات مردم ایران کلاهی نیز برای پروژه پان‌‌ترک‌های تجزیه‌طلب بدوزد.

دراین تجمع،که بسیار پرمعناست پرچم های اوکراین و” ارتش آزاد سوریه” نیز به اهتزازدرآمدند! ارتش آزاد سوریه در سال ۲۰۱۱ تشکیل شد واعلام جنگ این گروه به دولت سوریه نقطه آغاز بحران مرگبار تروریسم از مرزهای کرمانشاه ایران تا دریای مدیترانه شد.پرچم «رژیم صهیونیستی» اسرائیل نیز درصف تظاهرات حمل می شد. 

گزارشات رسیده حاکی ازآن است حضور پررنگ هوادران فرقه رجوی که از تیرانا تا سایر شهرها وکشورهای جهان بسیج شدند ودراین تظاهرات شرکت داشتند، بسیار به چشم می خورد. بسیاری از شهروندان غیرایرانی نیزتوسط این سازمان با پول وامکانات برای این تظاهرات سازماندهی شدند.صف سلطنت طلبان با پرجمها و شعارهای خاص خود نیز دراین تظاهرات برجسته بود که تلویزیون سعودی اینترناشنال بیشتر این صف را پوشش می داد.

سوم- با توجه به مطالب فوق واین شکل سازماندهی آنهم بصورت سراسری وگسترده ودرقالب” شعارهمه باهم” وامپریالیست پسند دولت آلمان چه منافعی را درحمایت ازاین تظاهرات دنبال می کند وچرا برای آن سنگ تمام گذاشته است.؟

دولت آلمان به پیروی از امپریالیسم آمریکا تلاش دارد این پیام سیاسی را به ایران مخابره کند که این کشور قصد دارد به مرکزیت تجمع و برنامه‌ریزی اپوزیسیون سرنگونی طلب علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.آلمان با چنین سیاست در هماهنگی باسایر امپریالیستهای اروپایی درپی فشار بررژیم جمهوری اسلامی و کسب امتیازدر مذاکرات آینده برجام است.ساده لوحانه است اگر اشک تمساح دول امپریالیستی غرب  برای جانباختن مهسا امینی ودرحمایت از مبارزه مردم ایران را جدی گرفت.

 تعدادی ازجریانات “چپ” ایرانی با این استدلال که باید درکناره توده ها بودوبا “صفی مستقل” دراین کارزار شرکت کردند واز این فراخوان همه باهم استقبال نمودند.این جریانات ازعظمت این تظاهرات هشتاد هزار نفری وضد رژیمی سخن گفتندودرصف مستقلی با 500 نفرو با شعار “مرگ بر ستمگرچه شاه باشه چه رهبر” که به مذاق  فرقه رجوی هم خوش می آید وبا پرچمهای رنگ پریده سرخ خود خودی نشان دادند.این جریانات با دنباله روی ازجریانات راست وپروامپریالیستی ودرقامت “جبهه سوم” مرعوب تبلیغات رسانه های امپریالیستی شدند وباشرکت دراین تظاهرات نشان دادند که درفردای تجاوز احتمالی به ایران در پارکابی امپریالیسم برای سرنگونی رژیم اسلامی خواهند جنگید.

برای ما نه تعداد تظاهر کنندگان  مهم است ونه نیت پاک اکثریت شرکت کنندگان دراین تظاهرات.هیچ یک ازاین فاکتورها ماهیت تظاهرات را تعیین نمی کند. آنچه اهمیت دارد ماهیت گرداننده وسیاست حاکم براین تظاهرات است. ماهیت هر تظاهراتی را  سیاست حاکم رهبران آن، اهداف تعیین شده آن تعیین می کنند نه نیت خوب وخوش قلبی افراد. 

این تظاهرات درخدمت تشدید تحریم های اقتصادی، بستن سفارتخانه های ایران، مخالفت با حرکت ایران به سوی شرق، تبلیغ تجزیه طلبی در ایران وایجاد شرایط تجاوز به ایران بوده است. صف به اصطلاح مستقل چپ های بی هویت وشبه ترتسکیست دراين تظاهرات روپوشی بر سیاست امپریالیسم و صهیونیسم است.

آقای حامد اسماعیلیون درسخنرانی پایانی اش ازبستن سفارتخانه ها، اخراج سفرا و”تحریمهای هدفمند” سخن گفت. وی همچنین دریکی از تلویزیون های کانادا از”منطقه پرواز ممنوع” حمایت کرد ودول غربی را به مماشات با رژیم مورد انتقاد قرارداد. آیا همین اظهارات ماهیت ارتجاعی وی ورفقایش را روشن نمی کند که درسودای چه آشی برای مردم ایران هستند .موافقت با تحریم های  اقتصادی ایران، بستن سفارتخانه ها واخراج سفرا به معنای بستن راه مبادله اقتصادی است. وقتی سفارتخانه ای نباشد، چگونه می توان رابطه اقتصادی داشت؟

همین امرنشان می دهد که وی ورهبران وسازماندهندگان این تظاهرات مطالبه تشدید تحریم اقتصادی دارند اما همانند دوره تحریم وتجاوز به عراق به فریبکاری مشغولند واز”تحریم هدفمند” سخن می گویند!! تحریم “هدفمند اقتصادی” درتکاملش حمله “نظامی هدفمند” است ،همانطور که در عراق ولیبی بوده است.

 نیروهای انقلابی باید خلاف جریان آب حرکت کنند و مستقل عمل نمایند. مستقل از سیاست تحریم وتجاوز امپریالیستی و دست رد به سینه همه محافل ناسالمی بزنند که با سیاست “همه باهم”در تظاهرات مشترکی با نیروهای سلطنت طلب، فرقه رجوی وناسیونال شونیست های تجزیه طلب … ودرقالب شعار” امروز فقط اتحاد” درچشم مردم خاک می پاشند.

 وظیفه عناصرآگاه ونیروهای انقلابی است که ضمن تبلیغ سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بدست مردم ایران به افشای نیروهای ارتجاعی که برای ویرانی ایران به نئوکانهای آمریکا نظیر جان بولتون ها و پمپئو ها…واین آخری، بایدنها…پناه برده اند به پردازند. تمیزدادن صف دوست از دشمن وعدم دنباله روی ازجریانات امپریالیستی وتبلیغ آگاهی وتشکیلات رمز پیروزی هر جنبش انقلابی ورهایی بخش است وجزاین نیست. 

نقل از توفان الکترونیکی شماره ن ۱۹۶نشریه الکترونیکی حزب کارایران آبان ماه ۱۴۰۱

آدرس تارنمای حزب کارایران (توفان):

www.toufan.org

آدرس کانال تلگرام توفان

https://t.me/totoufan