کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

درهمبستگی و حمایت ازکارگران اعتصابی هند

از روز دوشنبه بیش از دویست میلیون کارگر و زحمتکش هندوستان در یک اعتصاب سراسری ضمن طرح خواستهایشان خشم وانزجارخود را از طبقه  حاکم هندوستان و سیاست های ضد کارگری دولت “نادراندا مودی” ابرازکردند.

ده ها اتحادیه ، سندیکا ومجامع کارگران و زحمتکشان در سازماندهی این اعتصاب شرکت کردند وازجمله خواستار متوقف شدن فروش اموال عمومی ، کاهش تامین اجتماعی، لغو قانون کار دست پخت دولت ضد کارگری هند مبنی برآزادی عمل سرمایه داران و شرکتها در تعیین دستمزد، افزایش ساعات کار، رواج قراردادهای موقت شدند. کارگران اعتصابی همچنین خواستار تامین اجتماعی همه شمول ازجمله برای بیش از 470 میلیون نفر نیروی شاغل غیررسمی و توقف تمام طرح های خصوص سازی شدند. 

پیش ازآغازاعتصاب پلیس و مقامات امنیتی تلاش گسترده ای را برای متوقف کردن اعتصاب و یا محدود کردن دامنه آن بکار بستند اما کاری از دستشان ساخته نبود. کارگران صنعت، کشاورزی، خدمات،  بیمه، پست و تلفن و راه آهن، کارمندان ، شرکتهای نفت و پتروشیمی و حتی کارگران مغازه ها و مراکزتولید و فروش وحمل ونقل کوچک حول خواستها ومطالبات سراسری خود، نیروی عظیمی را گرد آورده ومتحد شدند وبا اقدامات متعدد از جمله بستن خیابانها ومتوقف کردن قطارها وتظاهرات خیابانی برای تحقق خواست هایشان پای فشردند.
درشرایطی که کشورهای امپریالیستی با افروختن آتش جنگ دراکرائین به میلیتاریزه کردن فضای کشورها، گسترش نازیسم ، ناسیونالیسم ونژادپرستی  درسرتاسرجهان مشغولند وبا محدود کردن آزادیهای سیاسی، بستن مطبوعات مخالف، با نشرخبرها و تحلیلهای متناقض و دروغ  ازیک طرف و تعرض به حقوق ومعیشت توده های مردم به بهانه جنگ وتحریم ازسوی دیگربرآنند تا بربحرانها وتضادهای داخلی خود سرپوش گذاشته واعتراضات عمومی را مهارکنند. اعتصابات میلیونی کارگران هند با خواستها و مطالبات ضد سرمایه داری نکته درخشان وامیدوارکننده و بیدارباشی است برای همه کارگران جهان که برای رهائی ازجنگ وکشتار و فقر و نداری باید کار را با طبقه حاکم کشورخود یکسره کنند. چرا که بدون سرنگونی انقلابی طبقات استثمارگر حاکم نه جنگ وکشتار پایان خواهد یافت ونه ستم واستثمارو بی حقوقی وفقرو  نداری ازجوامع بشری رخت برخواهد بست.
اعتصابات گسترده ومیلیونی کارگران هنددرسهای زیادی نیز برای کارگران پیشروایران دربرداردکه میتوانند با تجزیه وتحلیل وآموزش ازآن به ارتقاء سطح مبارزات و مطالبات جاری واتحادکارگران وزحمتکشان ایران یاری رسانند.
تردیدی نیست که وضعیت اقتصادی اجتماعی، سیاسی و سطح تشکل یابی کارگران هند با ایران قابل مقایسه نیست. کارگران ایران زیر سرنیزه دولت اسلامی  برغم راه انداختن اعتصاب متعدد در سالهای اخیر اما تا کنون نتوانسته اند از تشکلهای پایداری برخوردار شوند و بیشتر مبارزات کارگران ایران پراکنده و بدون سازماندهی و پشتیبانی سراسری است و در چنین شرایطی مسئولیت بزرگی بردوش کارگران پیشرو قراردارد که به جای هدردادن انرژی ووقت گرانبهای خود در اطاقهای اینترنتی، ضمن استفاده بهینه و با برنامه و هدفمند از شبکه های اجتماعی مدرن، از سازماندهی هسته ها و کمیته های مخفی و نیمه علنی در مراکز کارگری و محلات فقیرنشین غافل نمانند و بموازات مشارکت عملی در مبارزه طبقاتی به سازمانیابی کارگران پیشرو در این کمیته ها وهسته هاهمت گمارند تا ازهم اکنون پایه های محکمی برای تشکلهای صنفی وسیاسی آینده بوجود آید. دوم اینکه مطالبات محل کار و یا یک رشته از تولید که در شرایط بحرانی بسر میبرند و کارگران آن دست به اعتصاب و اعتراض زده اند، رابا مطالبات سراسری گره بزنند تا توده های هرچه بیشتری از کارگران و زحمتکشان را نسبت به منافع درازمدت شان آگاه واز این طریق زمینه سازماندهی و اعتراضات همبسته و سراسری را آماده بکنند.
ما فدائیان کمونیست بمثابه بخش کوچکی از کارگران پیشرو و کمونیست جنبش کارگری ایران ضمن اعلام همبستگی طبقاتی وانترناسیونالیستی باکارگران اعتصابی هند، خواستار حمایت متقابل و همبستگی مبارزاتی کارگران ایران وهند هستیم.وکارگران ایران را به پشتیبانی ازمبارزات هم طبقه ای های خود در هند فرا میخوانیم.

پیروز باد اعتصاب عمومی کارگران هند – زنده باد همبستگی  جهانی کارگران

زنده باد سوسیالیسم 

سازمان اتحاد فدائیان کمونیست 

12فروردین1401