انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

«
»

بیوتروریسم عرض‌اندام می‌کند

В Америке началась массовая эпидемия коров, зараженных птичьим гриппом, разработанным в лабораториях Пентагона

آلودگی انسان به بیماری عفونی از حیوانات

اپیدمی گسترده گاوهای مبتلا به آنفولانزای پرندگان در آزمایشگاه‌های پنتاگون در آمریکا آغاز شده است

ولادیمیر پراخواتیلوف (VLADIMIR PROKHVATILOV)

ا. م. شیری

نخستین شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان «NPA1» در گاوهای اهلی در آمریکا مشاهده شد. بر اساس بیانیۀ مطبوعاتی وزارت کشاورزی آمریکا، عفونت در دامداری لبنی در تگزاس، کانزاس و میشیگان شناسایی شد. گاوهای مبتلا بی‌حال بودند، خوب غذا نمی‌خوردند و شیر غلیظ و بی‌رنگ تولید می‌کردند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در ارتباط با خدمات بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها‌، وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) را در دو کارخانۀ لبنی گله گاوها در تگزاس، دو گله در کانزاس و یک گله شیری در میشیگان که اخیراً گاوهایی از تگزاس دریافت کرده‌، تأئید کرده است.

این ویروس همچنین در نمونه‌های شیر غیرپاستوریزه که برای تشخیص گاوهای بیمار در دام‌پروری‌های لبنی در تگزاس، کانزاس و میشیگان گرفته شده بود، شناسایی شد.

بگفتۀ سازمان غذا و دارو که آزمایش در گله‌های لبنی دیگر در نیومکزیکو و آیداهو و همچنین تگزاس در حال انجام است. در حال حاضر گاوهایی با علائم مشابه بیماری وجود دارند که کاهش تولید شیر و کم اشتهایی از جمله نشانه‌های دیگر آن است.

طبق گزارش سازمان غذا و دارو، در حال حاضر هیچ نگرانی ایمنی در مورد عرضۀ تجاری شیر بین ایالت‌ها وجود ندارد. زیرا، این محصولات قبل از عرضه به بازار، پاستوریزه می شوند (فرآیند غیرفعال کردن آنفولانزای پرندگان).

سازمان غذا و دارو می‌گوید کاهش شیر ​​ گاوهای دارای علائم بیماری تا به امروز بسیار ناچیز است و نمی‌تواند تأثیر عمده بر عرضۀ آن داشته باشد و نباید بر قیمت شیر ​​یا سایر محصولات لبنی در آمریکا تأثیر بگذارد.

این واقعیت که مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند خطر شیوع آنفولانزای مرغی در بین گاوها را کم اهمیت جلوه دهند، کاملا قابل درک است.

خدمات یعنی این!

با این حال، لازم به ذکر است که اولین مورد ابتلای انسان به آنفلوآنزای پرندگان از یک گاو در جهان، در تگزاس به ثبت رسیده است.

به گفتۀ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌‌ها، این اولین مورد شناخته شده در جهان است که یک پستاندار به این نوع آنفولانزای پرندگان آلوده شده است.

از بیانیۀ دکتر نیراوا شاه، معاون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها چنین نتیجه‌گیری می‌شود که دلایل این امر برای پزشکان آمریکایی ناروشن است.

بگفتۀ او، «هیچ مدرکی دال بر ابتلای انسان بواسطۀ انسان یا اینکه فردی از طریق شیر یا گوشت دام آلوده شده باشد، وجود ندارد و آزمایشات ژنتیکی نشان نمی‌دهد که ویروس به طور ناگهانی سریعتر پخش شود یا باعث تشدید بیماری شود». او افزود: «داروهای ضد ویروسی فعلی هنوز هم مؤثر هستند».

به سخن دیگر، آمریکایی‌ها در حال ابتلا به آنفولانزای پرندگان هستند، از چه طریقی، هنوز مشخص نیست. اما آزمایش‌های ویروسی برای نتیجه‌گیری در مورد کشنده بودن این عفونت کافی نیست.

در یک کلام، شیوع ناگهانی اپیدمی آنفولانزای مرغی در بین گاوها و ابتلای یک فرد از طریق گاو، پزشکان آمریکایی را غافلگیر کرد.

این در حالی است که اپیدمی‌های آنفولانزای پرندگان و برخی از عفونت‌ها دیگر در میان دام‌ها، به خسارت ٢٢٠ میلیارد دلاری در سال‌های اخیر منجر شده است.

به هیچوجه اتفاقی نیست که موضوع بیوتروریسم، یعنی آلودگی عمدی حیوانات و پرندگان با سویه‌های خطرناک بیماری‌زا، به موضوع اصلی تحقیقات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا شده است. ویروس‌شناسان بسیاری از کشورهای جهان به مقالۀ «حیوانات به عنوان نگهبان عوامل بیوتروریسم» منتشر شده در وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا استناد می‌کنند، بدون اینکه توجه داشته باشند که مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا بر تحولات بیوتروریستی پنتاگون نظارت می‌کند.

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا توصیه می‌کند: «استفاده بالقوه از حیوانات به‌عنوان نگهبان برای حملۀ بیوتروریستی به انسان‌ها را می‌توان از احتمال حملات مستقیم به حیوانات با اهمیت کشاورزی (آگروتروریسم) متمایز کرد.

شاید بتوان گفت این در زمانی است که هر که از آنچه نفس می‌کشد، می‌نویسد.

آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پنتاگون مطالعات گسترده‌ای را بر روی طیف گسترده‌ای از حیوانات به‌عنوان «نگهبان» برای شناسایی طیف وسیعی از عفونت‌ها انجام می‌دهند.

اخیراً در قزاقستان اپیدمی‌های گسترده‌ایی در میان شترها، اسب‌ها و گاوها روی داده است.

چاینا دیلی در ویدئویی که به تاریخ ١٢ آوریل ٢٠٢٣ منتشر کرده، ادعا می‌کند که یک آزمایشگاه بیولوژیکی تحت مدیریت آمریکا در قزاقستان، در حال انجام تحقیقات بیولوژیکی مخفی برای انتقال ویروس از شتر به انسان به منظور آسیب رساندن به چین است. زیرا، شترها حیوانات فرامرزی هستند و دائماً بین قزاقستان و چین رفت‌و‌آمد می‌کنند.

و. وتروف، سرلشکر خدمات دامپزشکی در مجلۀ کلکسیون ارتش (Army Collection) می‌نویسد: «آمریکایی‌ها به این سبب به شتر علاقه‌مند شدند که به راحتی می‌توانستند استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی را به عنوان شیوع طبیعی یک بیماری محلی در پشت آن‌ها پنهان کنند. از این گذشته، «کشتی‌های بیابانی» به عنوان یک پایه برای تغییرات عمده در انباره‌های ویروسی که در داخل و بین جمعیت شترها، دام‌ها و خفاش‌ها در گردش هستند، عمل می‌کنند. به عبارت ساده، آن‌ها ناقلان طبیعی بیماری‌های مشترک انسان و دام در میان جانوران محلی هستند و پخش سویه‌های اصلاح شده مصنوعی با استفاده از آن‌ها به عنوان ظروف، راحت‌تر است. ثابت شده است که شترهای محلی مخزن سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) هستند. علاوه بر این، شترها دارای چندین «عوامل منتخب» ، از جمله، تب خونریزی‌دهندۀ کریمه- کنگو (CHF)، ویروس آنسفالیت منتقله از کنه (TBEV) و کوکسیلا بورنتی (باکتری موجد تب کیو) هستند».

در ماه مه ٢٠٢١، کنفرانس «قرارگاه‌های بهداشتی» پنتاگون در پایتخت قرقیزستان برگزار شد: سیستم آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در «حریم پساشوروی»، با حضور نمایندگان سازمان‌های اجتماعی روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری خلق دانتسک، آمریکا و اسرائیل برگزار گردید [«آنکه عمری هوس سوختن ما می‌کرد، کاش می‌آمد و این سوز تماشا می‌کرد». قابل توجه تمام مرتجعین، بخصوص، واداده‌هایی که هنوز هم به زعم خودشان «دلیل و سند» ارائه می‌دهند که اتحاد شوروی خود به خود «فروپاشید»! جمهور مولداوی که بدون اتحاد شوروی از گرسنگی می‌مُرد، آلبانی- موشی که ناخن انگشتان فیل را می‌جوید،… بطور کلی، بلوک سوسیالیستی پیشین به عضویت ناتو وادار شدند؛ جمهوری‌های آسیای میانه، قفقاز، اوکراین، مولداوی پر شده است از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پنتاگون- تشکیلات تروریستی آمریکا… قرقیزستان که هنگام تشکیل اتحاد شوروی در سال ١٩٢٢ حتی یک آبادی نسبتاً بزرگ نداشت تا بعنوان مرکز اعلام کنند، حالا از کنفرانس پنتاگون میزبانی می‌کند. م.].

در این کنفرانس، توجهات به این واقعیت جلب شد که اخیراً پنتاگون در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود واقع در آسیای مرکزی به اجرای پروژه‌هایی برای انتقال «جانداران محلی» آلوده به ویروس‌های کشنده به سرزمین‌های کشورهای همسایه مشغول است. بویژه، تعداد شترها مورد بحث قرار گرفت. پیش از این در پورتال «اکوی قزاقستان» گزارش شده بود که پروژۀ «شتر به عنوان ناظر زیستی»، «خطر انتقال ویروس از شتر به انسان» در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آسیای مرکزی پنتاگون راه‌اندازی شده است. همۀ امور زیر نظر آژانس کاهش تهدیدات دفاعی پنتاگون مدیریت می‌شود. مؤسسۀ تحقیقاتی قزاقستان، مسائل ایمنی بیولوژیکی، آزمایشگاه مرجع مرکزی در آلماآتا، دانشکدۀ مسائل ایمنی بیولوژیک تاجیکستان، دانشگاه کالیفرنیا در شهر دیویس در آمریکا، مرکز تحقیقات پزشکی نیروی دریایی آمریکا و دانشکدۀ پزشکی دوک نوسا در سنگاپور در اجرای دستورات پنتاگون مشارکت دارند.

در بهار سال گذشته، دانشکدۀ انتشارات دیجیتال چند رشته‌ای سوئیس که با مرکز ملی اطلاعات زیست‌فنآوری از نزدیک همکاری می‌کند، مقاله‌ای زیر عنوان «اسب‌ها به عنوان نگهبان گردش فلاوی ویروس‌ها در آلمان شرقی و مرکزی» منتشر کرد.

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی که با آژانس کاهش تهدیدات دفاعی پنتاگون فعالانه همکاری می‌کند، سال‌هاست که اسب‌ها را به عنوان ناقلان عفونت‌های مشترک بین انسان و دام مورد مطالعه قرار داده است و ویروس‌شناسان اروپایی را که به احتمال زیاد تردید ندارند آمریکایی‌ها از پیشرفت‌های خود در زمینۀ این بیماری برای اهداف بیوتروریسم استفاده می‌کنند، در این مطالعات مشارکت می‌دهد.

پاییز گذشته، تلفات گستردۀ گاوها در منطقۀ بورلینسکی در غرب قزاقستان اتفاق افتاد که در آن صدها گاو تلف شد. طبق گزارش آژانس کازینفورم، در فوریه ٢٠٢۴، مرگ گروهی اسب‌ها در روستای تورتکول، منطقۀ بخار-ژیراو در استان قره‌قندۀ قزاقستان روی داد. 

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی سال‌هاست که بر مطالعات گله‌های نگهبان گاو برای گسترش و انتشار آربوویروس‌ها و ناقلان آن‌ها در استرالیا و آمریکا، از جمله، آنفلوانزای مرغی NPAI نظارت می‌کند

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی و پنتاگون پس از آزمایش پیشرفت‌های خود در زمینۀ آگروتروریسم در صحاری آسیای مرکزی، تصمیم گرفتند کارآیی‌ها در زمینۀ عفونت‌های مشترک بین انسان و دام، یعنی بیوتروریسم را مستقیماً در کشور خود اعمال کنند. این علامتی است که در پس زمینۀ ابتلای بی‌سابقۀ انسان به آنفولانزای پرندگان از یک گاو، باعث شده زیست‌شناسان نظامی آمریکایی که با آهنگ حزب دمکرات آمریکا می‌رقصند، آب زیاد در دهان بگیرند.

در شرایطی که آشکار شده که دموکرات‌ها حتی از طریق تقلب نیز نمی‌توانند در انتخابات پیروز شوند، دست به هر کاری می‌زنند تا آن را مختل کنند؛ کشور را در حملات تروریستی غرق نمایند؛ آن را با ویروس مخرب جدید درگیر کنند و یا حتی به جنگ داخلی گرفتار سازند.

مأخوذ از: بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2024/04/09/

٢١ فروردین- حمل ١۴٠٣