ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

بیانیه مجلس ملی قدرت خلق کوبا 

فرستنده: حسین تلاش

مجله هفته



در چهل و پنجمین سالگرد ایجاد ارگان‌های قدرت خلق، مجلس ملی، در این جهت پارلمان‌ها، گروه‌های دوستی پارلمانی، قانون‌گذاران از تمامی قاره‌ها و دوستانش در جهان را مورد خطاب قرار می دهد و تاکید می‌کند که کوبای سوسیالیستی همچنان در حال پیشرفت است و با این تلاش مقاومت، هوش و استحکام مردم متحدش را احیا می کند و مفتخر از فتوحاتش، راسخ در اعتقاداتش و مصمم به دفاع از کشوری سوسیالیستی است ، کشوری همراه با قانون ، عدالت اجتماعی، دموکراتیک، مستقل و حاکمیتی که آزادانه انتخاب کرده است.
مجلس ملی قدرت خلق، به نمایندگی از مردم که نماینده آنها است بیان می کند: 
این بیانیه ادامه اقدامات دولت ایالات متحده که با هدف توسعه استراتژی جنگی غیرمتعارف علیه کشور ما است را محکوم می کند ، که شامل تجاوزات، تحمیل یک سیاست خصمانه با هدف خفه کردن اقتصاد ملی ، براندازی مضاعف و دائمی؛ ایجاد و ترویج کمپین‌های ارتباطی سیاسی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تحریک بی‌ثباتی، غیرقابل کنترل جلوه دادن هرج و مرج و تحمیل تغییر در نظام می باشد.
دولت ایالات متحده حملات یا فعالیت های تروریستی علیه کوبا را از خاک خود سازماندهی، تحریک، تسهیل، تأمین مالی و تشویق می کند. و اقدامات تحریک آمیز توسط افراد و گروه های که وجدان را نادیده می گیرند و مورد حمایت برخی از نمایندگان کنگره و سایر مقامات آن کشور هستند انجام می شود که با استفاده از شبکه های رادیویی و تلویزیونی و شبکه های اجتماعی، تظاهراتی خلاف قانون اساسی، اقدامات خرابکارانه، و سایر اقدامات مجرمانه را اعلام می کنند، حتی ترور ، و به منظور سرنگونی دولت کوبا به هر وسیله ای دست می زنند، مانند درخواست برای مداخله نظامی مستقیم ایالات متحده آمریکا در کوبا.
از تصمیم دولت انقلابی برای مقابله و جلوگیری از تجاوز امپریالیسم آمریکا که قصد نقض استقلال ما و نابودی نظم قانون اساسی، انقلاب و سوسیالیسم در کوبا را دارد و از اعمال قانون جلوگیری می کند حمایت می کنیم.
محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده توسط ایالات متحده آمریکا علیه کوبا را که بیش از 60 سال به طول انجامیده است را محکوم می کنیم، این اقدام به عنوان یک عمل نسل کشی شناخته می شود و نقض قوانین بین المللی است و نقض آشکار و سیستماتیک حقوق انسانی کل مردم کوبا است که توسط جامعه جهانی در 29 قطعنامه متوالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد محکوم شده است.
اقدام دولت ایالات متحده آمریکا در تشدید عمدی و فرصت طلبانه محاصره اقتصادی، تجاری و مالی در زمان همه گیری جهانی COVlD-19 را محکوم می کنیم و آن را متحد در تلاش برای نابودی انقلاب می دانیم.
243 اقدام اجباری اتخاذ شده توسط دولت قبلی ایالات متحده آمریکا که توسط دولت فعلی بایدن نیز همچنان پابرجا است، از جمله الحاق کوبا به فهرست جعلی، غیرقانونی و یکجانبه کشورهایی که ظاهراً حامی تروریسم هستند را رد می کنیم.
این هشدار را می دهیم که کلان شرکت های هژمونیک با اطلاعات نادرست سعی می کنند واقعیتی اشتباه از کوبا را به جهان نشان دهند و به همین دلیل، با بدبینی واقعی، اخبار نادرست را تأیید می کنند، تصاویر را دستکاری می کنند، دروغ می گویند در مورد ظاهراً افراد تحت تعقیب، شکنجه شده و ناپدید شده سخن می گویند که فقط قبل از پیروزی انقلاب وجود داشته است. ، زمانی که یک دیکتاتوری خونین در خدمت امپریالیسم ایالات متحده در کوبا حاکم بود . با همین هدف، آنها قصد دارند کانال‌های براندازی را گسترش داده و به زیرساخت‌های اساسی کشور حملات سایبری انجام دهند.
این بیانیه ‌ها علیه کوبا که توسط سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا تنظیم و تلاش‌های آن‌ها برای ترویج ابزارهای جدید که محاصره نسل‌ کشی را تشدید می‌کند را قاطعانه رد می کنیم ، و نیز اظهارات گروه‌های ضد کوبا یی که سیاست خارجی آن کشور را به گروگان گرفته و فریاد مداخله نظامی می دهند.
از دولت ایالات متحده آمریکا می‌خواهیم که به محاصره، تجاوز، مداخله در امور داخلی و نقض حقوق بشر مردم ما پایان دهد و به اصول حقوق بین‌الملل برای روابط بین کشورهای مستقل پایبند باشد. به این جهت، یادآور می ‌شویم که اکثریت آمریکایی‌ها از رفع محاصره و آزادی سفر به کوبا حمایت می‌ کنند و کوبایی‌های ساکن در این کشور خواهان روابط عادی و رفاه برای خانواده‌های خود هستند.
قطعنامه های تصویب شده علیه کوبا توسط پارلمان اروپا را به دلیل دخالت، ماهیت نواستعماری و توهین آمیز آنها که توسط گروه کوچکی از اعضای آن با مواضع افراطی شناخته شده و فاقد اقتدار اخلاقی و با هدف ایجاد مانع و توقف در اجرا و پیشرفت توافقنامه گفتگوی سیاسی و همکاری با اتحادیه اروپا تبلیغ می شود و در راستای دستور کار ضد کوبایی در واشنگتن است را به شدت رد می کنیم.
از نمایندگان پارلمان اروپا که صدای خود را با عزت در صحنه بلند کرده اند تشکر می کنیم و اینگونه مخالفت خود را با استانداردهای دوگانه کسانی که در مورد کوبا دروغ می گویند و نظام سیاسی ما را بدنام می کنند و با سکوت در مورد نقض واقعی حقوق بشر در آمریکای لاتین، اروپا و سایر مناطق ، باعث بی اعتباری پارلمان اروپا می شوند ، اعلام کردند.
از جنبش های گسترده و متنوع همبستگی با انقلاب کوبا که در نقاط مختلف دنیا برپا شد، به گرمی تشکر می کنیم، به ویژه از انجمن ها و گروه های پارلمانی دوستی با کوبا و انجمن های کوبایی که مردم ما را در این نبرد برای استقلال خود همراهی و برای ادامه راه تشویق می کنند.
این بر تعهد به دفاع و تداوم بهبود الگوی دموکراسی سوسیالیستی مبتنی بر اعمال قدرت توسط مردم و برای مردم تاکید می ‌کند، قدرتی که مستقیماً یا از طریق مجامع قدرت خلق یا ارگان‌ های ناشی از آن اعمال می ‌شود. ، که در آن هر شهروند می تواند آزادانه نمایندگان خود را معرفی و انتخاب کند و از آن ها سوال و کنترل کند و در صورت لزوم آنها را لغو کند. هیچ کس بالاتر از قانون یا بقیه هموطنانش نیست.
این امر عزم راسخ برای وفاداری به اعتقادات بیان شده توسط فرمانده کل قوا را مورد تایید قرار می دهد ، زمانی که او اعلام کرد:
«انقلاب دفاع از ارزش‌ هایی است که باور داریم قیمت هر نوع فداکاری را دارد. انقلاب حیا، ایثار، نوع دوستی، همبستگی و قهرمانی است. یک اعتقاد عمیق است که هیچ نیرویی در جهان وجود ندارد که بتواند نیروی حقیقت و عقاید مان را در هم بکوبد، اتحاد است، استقلال است، مبارزه برای رویا های ما با هدف عدالت برای کوبا و برای جهان است که اساس میهن پرستی، سوسیالیسم و انترناسیونالیسم ما است.»


مجلس ملی قدرت خلق
هاوانا، 27 اکتبر 2021
«سال 63 انقلاب».

منبع: کانال همبستگی با کوبا در تلگرام