کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

به کنگره هشتم حزب کمونیست کوبا

پیام احزاب کمونیست، چین، ویتنام، کره دمکراتیک و لائوس

گرانما٬ ارگان کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا

احزاب کمونیست جمهوری خلق چین، ویتنام، جمهوری دمکراتیک خلق کره وحزب انقلابی خلق لائوس با ارسال پیام ‌هایی برگزاری هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا را کمونیست‌ ها و مردم این کشور تبریک گفتند.

 “به امید آنکه اجلاس بزرگ حزب کمونیست در هاوانا کنگره‌ی در مسیر تداوم تاریخی انقلاب کوبا، روح ابدی سیرا مائسترا، ژیرونس و فرمانده فیدل کاسترو باشد.”

در متن پیام کمیته مرکزی حزب کمونیست چین چنین آمده است:

 “حزب کمونیست کوبا هسته اصلی انقلاب و ساختمان سوسیالیسم در این کشور را تشکیل می دهد. ما بسیار خوشحالیم که در سالهای اخیر این حزب مردم کوبا را در دستیابی به نتایج مهمی مانند توسعه اقتصادی، بهبود شرایط زندگی ومقابله موثر با COVID-19   همراهی و راه نمائی کرده است“. حزب کمونیست جمهوری خلق چین در ادامه پیام خود به هشتمین کنگره حزب کمونیست کوبا میگوید:

 “ما عمیقأ معتقدیم که کنگره هشتم حزب، تحت رهبری قاطع حزب کمونیست کوبا، مانند یک قطب نمای مهم برای جهت گیری سوسیالیستی و انقلابی این حزب عمل میکند و در جهت ایجاد انرژی برای توسعه سوسیالیسم با ویژگی های کوبا خواهد بود. چین بار دیگر بدینوسیله بر تعهدات خود برای همکاری با طرف کوبایی برای پیشبرد هر چه بیشتر دوستی دیرینه و سنتی بین چین و کوبا، تقویت عمیق اعتماد سیاسی، تعمیق ارتباطات استراتژیک و رشد مداوم همکاری‌های سودمند و تلاش برای ایجاد همکاری های جدید برای دستیابی به دستاورد های موفقیت آمیز در ساخت ساختمان سوسیالیسم در هر دو کشور تاکید میکند”.

دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام در پیام خود به کنگره هشتم حزب کمونیست کوبا بر این نکته تأکید کرد: “به امید آنکه اجلاس بزرگ حزب کمونیست در هاوانا کنگره‌ی در مسیر تداوم تاریخی انقلاب کوبا، روح ابدی سیرا مائسترا، ژیرونس و فرمانده فیدل کاسترو باشد.”

حزب کمونیست ویتنام در ادامه پیام خود میگوید: 

“رابطه ویژه بین ویتنام و کوبا، که هسته اصلی آنرا روابط دو حزب کمونیست تشکیل می‌دهد نقش مهمی در ارتقا روابط بین‌المللی دو جانبه دارد، این رابطه توسط رهبران انقلاب های ما مانند خوزه مارتی ، هوشی مین ، فیدل بوجود آمد. رهبران و نسل‌ های بعدی این دو حزب به رشد و گسترش این رابطه همت گماشتند، این رابطه ویژه به طور مداوم در همه جنبه ها با دستاورد های بزرگ رشد و پرورش یافته و همچنان با قدرت توسعه می یابد، سیاست مشترک دو حزب نشان دهنده احساس و نگرش انقلابی محکم و وفادارانه دو کشور و دو مردم آنهاست و این همبستکی در خدمت ادامه انقلاب و ساختن ساختمان سوسیالیسم خواهد بود. سخنان جاودانی فرمانده فیدل کاسترو که ابراز کرد «ما آماده ‌ایم برای ویتنام از جان خود بگذریم و خونمان را بدهیم»٬ برای همیشه به مثابه نشان اصیل این رابطه مقدس باقی خواهد ماند.

در این پیام همچنین آمده است که “کوبا با وجود مشکلات و چالش های بی شمار، پیروزمندانه پرچم قهرمانی های انقلابی را برافراشته و با مشارکت فعال خود برای عدالت اجتماعی و پیشرفت و با زنده نگاه داشتن روح همبستگی بین المللی در خدمت مردم آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین مردمان جهان قرار دارد… در هماهنگی با این تفکر، حزب کارگران جمهوری دموکراتیک خلق کره اطمینان دارد که این کنگره نقطه عطف مهمی مهم برای دفاع قاطعانه از فتوحات انقلابی، تضمین قاطعانه وادامه یابی و ثابت قدمی در آرمان سوسیالیستی است و گامی در جهت دستیابی به موفقیت در زمینه توسعه کشور و رفاه مردم است…

“…مبارزه مشترک علیه امپریالیسم بوجود آورنده روابط مشترک بین احزاب و کشور های کره و کوبا بوده و در حال حاضر توسعه موفقیت آمیز اهداف سوسیالیستی در شرایط پیچیده و دشوار بین المللی در محک آزمایش قرار گرفته و از این آزمایش موفق آمیز بیرون آمده و امروز متناسب با نیازهای دوران جدید این روابط نیز در حال توسعه و تحول می‌باشد. “

 همچنین در پیام جمهوری دمکراتیک خلق کره٬ حزب کارگر این کشور تاکید خود را بر حمایت و استقبال از روابط دیرینه، اتحاد و همکاری‌ های دو حزب اعلام میکند.
حزب انقلابی خلق لائوس نیز بر اهمیت کنگره هشتم در کوبا تأکید می کند: “ پیشرفت و توسعه مداوم جامعه، توانائی کمونیست های کوبا را نشان می دهد. ما اطمینان داریم که قطعنامه های تصویب شده در کنگره به عنوان راهنما و پایه محکمی برای رفاه مردم کوبا عمل می کنند”

21-04-2021