مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

آن شش ماه دیگر !

موضوع سلاح هسته ای با دانشمند اتمی و بقیه مخلفات…در ذات و بافت حکومت اسلامی در ایران از نظر من فقط یک بهانه است . سلاح هسته ای بعد از 2 انفجار در ژاپن توسط آمریکا که به پایان جنگ جهانی دوم منجر شد ، اساسا خصلت تدافعی دارد . یعنی دارندگان سلاح هسته ای فقط درمذاکرات و دیپلماسی از این سلاح به عنوان یک برگ برنده استفاده میکنند . ولی عملا دیگر در هیچ جنگی استفاده نمیشود .


بعد از پایان جنگ سرد بمب اتم و سلاح هسته ایی در انحصار یک بازاری است شامل قدرتهای اصلی جهانی ، که اعضای این بازار دنبال این نیستند که در انحصار بازارشان عضو دیگری داشته باشند . حکومت اسلامی در ایران سالهاست دنبال دست یابی به بمب هسته ای است ولی هزارسال دیگرم بماند فوت کوزه گری راهیچ عضوی ازبازار نخواهد داد . خودش هم مستقلا آی کیوی لازم برای تحقق چنین امری را ندارد . البته سایر کشورها تا بتوانند حتما با همین عنوان و بهانه اسکولای حاکم در تهران را تیغ میزنند .

در قرن بیستم قدرتهایی که توان رسیدن به بمب اتمی را داشتند . ایالات متحده آمریکا ، شوروی سابق ، چین ، فرانسه ، شبه قاره هند و انگلیس …


کشورهایی که در زیر مجموعه این 5 قدرت عمل میکنند و در تضادها و شکافهای جهانی به این مهم دست یافتند . کره شمالی توسط چین و در تضاد با کره جنوبی ، پاکستان توسط آمریکا و در تضاد با هند … اسرائیل هم توسط غرب مسلح شد .

حکومت اسلامی در ایران اساسا شعور وفرهنگ رسیدن به بمب اتم را ندارد . رسیدن به بمب اتمی پروسه خودش را میطلبد . گذشته ایی لازم دارد معمولا از ساده به پیچیده است . از ساختن تپانچه و تفنگ بادی تا… نهایتا برسد به بمب اتم . حکومت اسلامی تیرکمون هم وارد میکند . هر چه میسازد جز تمسخر جهانی ارمغان دیگری ندارد . از دوربین عکاسی قراضه به نام ماهواره تا بشقابی که خودش ویروس کرونا را دستگیر میکند تا بقیه موارد خنده دار … در این 43 سال فقط مشغول کشتن مخالف بودند و ترورهای جهانی، برای سازندگی وقت و شعور نداشتند .

اعضای اصلی کلوپ قدرتهای جهانی به کسی فوت گوزه گری را نخواهند فروخت . ولی کل این داستان سالهاست فقط بهانه شده تا دورش طواف میکنند . یادتان که نرفته ، الان حدود 20 سال است که آمریکا هی میگوید حکومت اسلامی تا شش ماه دیگر به بمب اتم میرسد . ولی هیچوقت خبری از آن شش ماه نخواهد شد . شش ماهی که فقط تمدید میشود . اگر واقعا آن شش ماه و رسیدن حکومت اسلامی به بمب اتم جدی بود آنوقت تمام اعضای مهم بازار دانش هسته ایی دست در دست هم چنان چوبی به کون عظما میکردند ، که دیگر کسی هوس قدرت اتمی شدن در جهان نکند . ولی الان همه با خیال راحت توافق دارد که حکومت اسلامی اسکول بماند !



برنی سندرز گفت ترور فخری زاده برای تضعیف دیپلماسی آمریکا و سپاه پاسداران بود … ترکیه ترور محسن فخری زاده را محکوم کرد … طالبان محکوم کرد ، اتحادیه اروپا گفت ترور فخری‌زاده اقدامی جنایتکارانه بود …


همانطور که میبینید جهان برای یک دانشمند مسلمان هسته ای اسلامی در ایران در سوگ است . فقط مشکل اینه که نمیدانم حاج محسن بزاز کجایش به دانشمند شبیه است . بروید به عکس و سوابق و مدارک حاج محسن دقت کنید به تیغ کش و زور گیر و لات عربده زن میخورد . منتها اصرار جهان که همین تیغ کش را به عنوان دانشمند تعارف میکند ، خیلی عجیب نیست .

مثل قاسم سلیمانی که یه مشت اسکول میگفتد سردار ایرانی . حتی اسمش را گذاشتند آریو برزن سلیمانی . و یا لقب بزرگترین فیلسوف قرن 20 که سروش به خمینی داد . خود سروش زمانی که امام خمینی را غرب سر سفره ایران نشاند ، وسط دانشگاه تحت عنوان انقلاب فرهنگی قصابی باز کردند و سالها مشغول سلاخی دانشجویان ایران بودند . بعدها ساکن آمریکا شد ولی با همان تفکر …

این سیستم از فیلسوفش تا سردارش تا دانشمند اتمی اش تا استاد دانشگاهش … سروته به کرباسند . این یک سیستم با یک تفکر مشخص است . سیستمی که اساسا در تفکرشان سازندگی معنا ندارد . نیم قرن بزرگترین منابع زیر زمینی خاورمیانه دستشان بود و فقط در تخریب و انفجار و ترور و کشتار مخالفان مهارت پیدا کردند …

و نهایتا غرب که به چنین صحنه مسخره و کودکانه ای همیشه پوشش میدهد . یک دشمن ساخته اند برای خودشان که نه تنها تهدیدی جدی نیست بلکه ماندنش انبوهی خواص برای سیاستهای غرب دارد .

اصرار جهان دیپلماتیک به اینکه مردم ایران لیاقتی بیشتر از حکومت اسلامی فعلی ندارد فقط اینطوری قابل فهم است…



01.12.2020

اسماعیل هوشیار