بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

مردم ما در دو راهۀ  استبداد طالبانی و بی اعتمادی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان سرزمینی در پرتگاۀ ناکجاآباد تاریخ مردم افغانستان مخالف…

ترجمه‌ی شعرهابی از دریا هورامی

بانو "دریا هورامی" (به کُردی: دەریا هەورامی) شاعر، دوبلور و…

تلویزیون حقوق ناشر یک اندیشه ملی و روشنگری 

نوشته از بصیر دهزاد  تلویزیون حقوق در پنجشنبه آینده،  ۱۱ جولای، …

افراطیت دینی و دین ستیزی دو روی یک سکه ی…

نویسنده: مهرالدین مشید در حاشیه ی بحث های دگر اندیشان افراط گرایی…

د مدني ټولنې په اړه په ساده ژبه څو خبرې

 زموږ په ګران هېواد افغانستان کې دا ډیر کلونه او…

از پا افتادگان دور جمهوریت

در خارج چه میگویند ؟ انهاا طوری سخن میرانند که افغانستان…

آیا طالبان آمده اند ، تا ۳۴ ملیون شهروند افغانستان…

نوشته: دکتر حمیدالله مفید. بزرگترین دشواری که در برابر جهان اسلام…

 چند شعر کوتاه از لیلا_طیبی (صحرا) 

ذهنم، یوزپلنگی تیز پاست آه! بی‌هوده بود، دویدن‌هایم... آی‌ی‌ی        --غزال وحشی، کدام کنام…

«
»

قوانین زن ستیز ملایان آمریکایی در افغانستان

فرح نوتاش                جبهۀ جهانی ضد امپریالیست  قدرت زنان                 وین  4 نوامبر 2021 

بعد از انقلاب رنگی سیاه 1357 در ایران ، در مغازه های پوشاک مردانه، شلوارهای مردانه، به تن مانکن های نیم تنه از کمر به پائین پوشانده شد. دیدن این صحنه ها عجیب و تکان دهنده بود. اعتراضی نشد و هنوز هم در بازارهای پوشاک ایران از مانکن های نیم تنه مردان استفاده می شود! 

در تعمق به شرایط اجتماعی سیاسی این رویداد ناهنجار در ایران تحت سلطۀ رژیم ملایان انگلیسی، و یا افغانستان تحت سلطۀ ملایان آمریکایی که مردان را جز این نیمه نمی خواهند، زنان را هم موجوداتی برای نیاز این مردان کمر به پائین متصور می شوند. قوانین توهین آمیز زن ستیز طالبان تراوش باورهای استعماری است. زنان را که نیمی از جامعه هستند فلج و خارج از دور، محتاج و مطیع کرده، و درگیری های خانوادگی را به عنوان اساس درگیری، بجای مبارزات طبقاتی، تحمیل خانواده ها می کند. این قوانین طالبان، قوانین استعماری برای فلج کردن و خانه نشین کردن زنان است. این قوانین را در مدارس استعماری حقانی در پاکستان به طالبان یاد داده اند. و طالبان نوکران استعمار دو لبۀ پاکستان-آمریکایی مصمم به استیلا بر افغانستان هستند. 

ریشه اساسی توجه بیش از حد به سکس و باروری در اسلام را در نظام های باستانی بین النهرین، هزاره ها قبل از تولد اسلام باید جستجو کرد. در جایی که مردم آن دیار خدای (بت) سکس و باروری را ساخته و ستایش می کردند. این منش، همچنان تا به امروز ادامه داشته ویکی از عوامل جدی تاخیر در رشد اجتماعی منطقه شده است. 

بدون شک عامل آب و هوای منطقه ای در این کنش و باور بی تاثیر نبوده است . چنانچه در این منطقه دختران زودتر از مناطق دیگر به بلوغ جنسی رسیده و زنان دیر تر یائسه می شود.در این منطقه سن 9 – 60 برای باروری زنان سال دور از تصور نیست. وحال آنکه سنین 13 -35 تا 50  در اروپا و ایران و افغانستان و جاهای دیگر دیده می شود.

در مورد مردان نیز چنین است. 

شکل گرفتن دین اسلام درعربستان با داشتن شرایط اقلیمی و تاثیر از فرهنگ بین النهرین ، به حضور پررنگ سکس و باروری در دین اسلام انجامیده است. با گسترش دین اسلام به دیگر کشورها، قوانین ازدواج و جنسی اسلام که با شرایط اقلیمی وانسانی ممالک دیگر هماهنگی نداشته است ، به هزار و چهارصد سال رنج و عذاب زنان و عقب افتادگی فکری مردم آن نواحی منجر شده است. 

قانون چند همسر گزینی، که شاید در آن کمی هم حمایت از خانواده های مردان کشته 

شده در جنگ های اسلام گستر منظور شده است، بعد از استیلای اسلام در جهان، به فاجعه حق شهوت رانی در مردان ممالک اسلامی بدل شده است. در کنار قوانین سکس و باروری در اسلام، و مشغولیت مردم به کشمکش و تابعیت از این قوانین ضد انسانی، جوامع اسلامی دررکود فکری در جا زده ومصرف کنندۀ اختراعات و اکتشافات ممالکی شده اند که این عقب افتادگی های جنسی مرد سالارانه را ادیانشان به مردم تحمیل 

کرده اند. و ملایان که قرن هاست مزدوران امپریالیست های انگلیس و آمریکا هستند، و مکاتب و دروسشان تحت تائید امپر یالیست هاست ، از این ضعف برای مهارجوامع به نفع امپریالیست ها سوء استفاده می کنند.  

کراهت و نفرت ازدواج پیر مردان با دختر بچه هایی که حتا از قیافۀ این مردان در هراس هستند فاجعه ای است که، به خاطر آن زنان موظف هستند از پا گرفتن هر رژیمی که بخواهد با قوانین عهد حجری استعماری بر سر زمینشان حکومت کند، ممانعت بکنند. 

آهای طالبان … تو فرزند خلف آمریکایی. آمریکا وقت رفتن تمام تسلیحاتش را بی خود برای تو به ارث نگذاشته است! و حال با حقه در صدد جا انداختن تو به عنوان یک حکومت در منطقه است.  حضور تو چون جضور اربابت بر هر جای کرۀ زمین سم کشنده است. برای تو که هیولایی از کمر به پائین بیش نیستی گور بهترین جا است. اگر فکر می کنی در رقابت با رژیم سراسر ننگ، قاتل و دزد ملایان انگلیسی در ایران، تو هم می توانی سفره ای پهن کنی و خلافت کنی؟! 

رژیم ملایان انگلیسی در ایران، که چشم مردم معترض اصفهان را ساچمه باران کرده، بزودی سرنگون خواهد شد. اگر چه دوباره سرو کلۀ محمد خاتمی بی شرم خائن اصلاح طلب، برای آرام کردن مردم با پیام نفرت انگیز: ” قدرت را نباید رها کرد و باید مسئولیت پذیرش کرد” ، دوباره در صدد است طول عمری به این هیولا دهد، ولی آتش خشم مردم ایران را چیزی بجز سر نگونی رژیم ملا خاموش نخواهد کرد. و منطقه، دیگر اجازه شکل گرفتن به هیچ رژیم از کمر به پائین اسلامی استعماری را در منطقه نخواهند داد. 

ای زنان ایران و افغانستان، قوانین و رفتار ملایان استعماری نسبت به زنان بس توهین آمیز و در حد قوانین خرید و فروش حیوانات است. 

هر در خواستی از این ملایان فاقد شعور انسانی، این هیولاهای جنسی و شکمی بیهوده 

است. صحبت با آنان فقط از لولۀ تفنگ بیرون می آید. اصلاح طلبان نیز ملایان انگل و مفتخوری بیش نیستند و بقای این رژیم ها را به آیندۀ تیر و تاری که در پیش رو دارند  ترجیح می دهند. 

فنون جنگاوری و سیاست بیاموزیم. و خود را برای ایجاد حکومت های انسانی و برابری خواهانه آماده کنیم. جای این ملاهای کمر به پائین، فقط گور است. 

هر تمنا از ملایان حقیر و بی صفت… ننگ 

محو رژیم شان … بی امان و بی درنگ

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power.