نو کانتی ها،- مخالف سوسیالیسم و ماتریالیسم دیالکتیکی

neukantism.نو افلاتونی آرام بختیاری نو کانتی ها؛ نیم قرن میان مارکسیسم و…

غم دوشینه و سرنوشت نافرجام و دردناک مردم افغانستان

نویسنده: مهرالدین مشید کشتی شکستگانیم ای بادشرطه برخیز  باشد که باز بینیم …

برگردان شعرهایی از ژنرال پاییز

زنده‌یاد “محمدعمر عثمان” ملقب به “ژنرال پاییز” در سال ۱۹۵۷…

خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

«
»

آستانه هشتم مارس 2015 !

روز جهانی زن هر ساله در روز هشتم مارس برگزار می‌شود . این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است . این روز در ابتدا به عنوان یک رویداد سیاسی سوسیالیستی در بین احزاب سوسیال آمریکا٬ آلمان و اروپای شرقی آغاز شد، اما بعدها در فرهنگ بسیاری از کشورها جوهر سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، خودش را از دست داد و آمیزه‌ای از روز مادر و ولنتاین شد….

سال گذشته بعد از پایان روز جهانی زن یعنی هشتم مارس 2014 که انبوهی شعار دادیم و دور هم حالشو بردیم و برگشتیم خانه….تا امسال اتفاقات زیادی افتاد . جانم برایتان بگوید که کار واقعی و جدی از روز نهم مارس برای مردان آغاز شد . وقایع مهمی که در سنگر زنان طی سال گذشته اتفاق افتاد را ، باید خود زنان بازگو یا نتیجه گیری کنند . من ترجیح میدهم تا راندمان عملی کار مردان را اشارتی کنم !

یکی ازمهمترین کارهای مردان طی سال گذشته ، مهندسی و ظهور داعش درخاورمیانه بود . خود داعش چیدمانی کاملا مردانه داشت . بهترین راندمان کاری را در توحش و جنایت ارائه کردند . آنها به زنان هم اجازه دادند تا برده شوند و در تابلوی جهاد نکاح ، نقشی ایفا کنند . در نقطه مقابل راندمان زنان کوبانی هم کاملا مشهود بود . مذاکرات مهم و حساس اتمی غرب و حکومت اسلامی ایران به شکلی مردانه ادامه پیدا کرد و هنوز ادامه دارد. حدود 90 درصد ازسنگرهای سیاسی مربوط به مردان، همچنان مردانه باقی ماند. سال گذشته وظایف زنانه ومردانه دستخوش تغییراتی کیفی و حتی کمی نشد . حادثه تروریستی و مردانه هفتم ژانویه 2015 در پاریس یکی دیگر از کارهای مردان است !

سرنوشت اتحادیه اروپا هم یکی دیگر از قدمهای مردانه سال پیش است . اتحادیه اروپا از ابتدا قرار بود قدرتی اقتصادی و سیاسی شود در مقابل چین و آمریکا….! ولی بعدها با همت و تلاش مردان ، سرنوشت اتحادیه خیلی شکل مسخره پیدا کرد . اتحادیه که به 2 گروه اقلییت وام دهنده و اکثریت وام گیرنده تقسیم شده ، حالا حدود 3 کشور قوی وام میدهد و بقیه وام میگیرد و باید نزول همان وام را پس بدهد ! یعنی در داخل اتحادیه بخش قوی سوار بخش ضعیف شده و اساسا فراموش کرد که قرار بود با چین و آمریکا رقابت کند . آنها مشغول تناول خودشان است !

ای زنان جهان ، در آستانه روز جهانی زن درسال 2015 راندمان مخرب مردان جای مو شکافی بیشتری دارد که در این مختصر نمیگنجد ! جنایات مردانه درسطح دولتی فقط سرعتش زیاد شد . مردان در نقاط مختلف با هم مسابقات جنایت گذاشته اند . در ایران اسلامی جنایت دولتی اعدام و قصاص ادامه دارد . شش نفر سنی مذهب را در اوج مذاکرات مردانه اتمی اعدام کردند ! گردن زدن سه محکوم به اعدام درسه شنبه سوم مارس در عربستان سعودی… از آغاز سال ۲۰۱۵ میلادی حکم اعدام را در باره ۳۸ تن از محکومین سعودی و خارجی به مرحله اجرا گذاشته است ! حکم قصاص اسید پاشی توسط مردان مسلمان در ایران اجراء شد و در کنارش به مسیح علینژاد جایزه ای کاملا مردانه دادند ! درهند وپاکستان تجاوز گروهی مردان شکلی فراگیر پیدا کرده وبه موضوعی تفریحی تبدیل شده است. اختلاس میلیاردی مردان درایران اسلامی به شکل سریالی ادامه دارد ، اسرائیل به شکلی مردانه در پارلمان آمریکا سخنرانی کرد ، اوباما مثل یک مرد جوابش را داد که چائیدی…

( موضوع سخنرانی جنجالی نتانیاهو در مجلس آمریکا ، صرفا و فقط یک ژست تبلیغاتی بود . به طوری که رسانه های داخلی اسرائیل هم این حرکت را پوشش ندادند تا در انتخابات پیش روی اسرائیل از حالا تاثیری نداشته باشند . مقامات آمریکا هم حرفهای اسرائیلی را جدی نگرفتند ! دولت اسرائیل فرزند ناخلف غرب در خاورمیانه است و کاملا غیرواقعی است که از غرب بیشتر به فکر منافع خود غرب باشد . موضوع اتمی که نتانیاهو روی آن سوار شده و مانور میدهد ، از اساس بهانه ای بیش نبوده و نیست . دولت اسرائیل بروی زرادخانه اتمی چمبره زده و حتی اگر حکومت اسلامی هم توانایی یک بمب اتمی پیدا کند ، آنها متقابلا 40 برابر زورشان بیشتر است . این وسط عکس العمل نیروهای خارج از نظام مسخره بود ، عمده نیروهای مخالف خارج نظام با شاغول سیاستهای غرب تنظیم میکنند . پدیده ای به نام اپوزسیون ایرانی که در زمین سیاست و جامعه ، تاثیرگذار باشد ، عملا وجود خارجی ندارد . این در همان جنبش عمومی خرداد 1388 به همه ثابت شد که نیروی مخالفی که هیچ رابطه مستقیم و ارکانیگی با عنصر اجتماعی ندارد ، قطعا درک درستی هم از شرایط سیاسی و اجتماعی موجود ندارد و نمیتواند حتی یک قدم در سازماندهی جامعه نقشی داشته باشد ! نیروی مخالف خارج از کل سیستم یا برانداز البته وجود دارد که اسمش اپوزسیون به صفت تاثیرگذاری نمیتواند باشد. )

الان وضع همین است که مختصر ومفید گفتم . درآینده قرار است تا خانم کیلنتون کاندید ریاست جمهوری سیستمی کاملا مردانه در آمریکا شود . زنان مجموعا حضورشان عطف به اراده مردان است . زنانی قوی که نقشهای مردانه خوبی در کلوپهای مردان بازی میکنند ، زیاد نیستند ! مارگارت تاچر از انگلیس ، خانم مرکل از آلمان ، خانم لوپئن از فرانسه ، خانم کلینتون از آمریکا وتعدادی دیگر….که به عنوان بهترین بازیگر زن در نقش مرد ، لایق اسکار هستند ! در کشورهای عمدتا اسلامی یا جهان سوم که ، اساسا هنوز به نقطه دادن همین نقش سمبلیک به زنان نرسیده اند ! اسم زن مترادف است با ابعاد و شکل تن و بدن لخت ! خلاصه اینکه از سال گذشته تا روز جهانی زن در سال 2015…خیلی وقایع سیاسی پیش آمد که ربطی به زنان ندارد . همان یک روز جهانی را در هشتم مارس قدر بدانید و تبریک و حالشو ببرید !

 

اسماعیل هوشیار