مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

نگرانی شدید صهیونیست‌ها از سلاح لیزری جدید روسیه


روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین اشغالی در مقاله‌ای در خصوص یک سلاح لیزری جدید روسیه به تل آویو و واشنگتن هشدار داد.

نگرانی شدید صهیونیست‌ها از سلاح لیزری جدید روسیه + مشخصات

روزنامه جروزالم پست در مقاله‌ای نوشت که روسیه اخیرا یک سلاح لیزری ضد ماهواره [به نام کالینا] را توسعه داده و ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل می‌بایست درباره خطرات احتمالی این سلاح برای آن‌ها هوشیار باشند.

به نوشته نشریه علمی «اسپِیس ریویو»، روسیه هفته گذشته یک سلاح لیزری برای از کار انداختن ماهواره‌ها در آسمان این کشور را در کوههای قفقاز آزمایش کرد و روسیه و چین حداقل از سال ۲۰۲۱ اقدام به هدف قرار دادن ماهواره‌های آمریکا می‌کنند و با این سلاح جدید می‌توان گفت که سطح تهدید مسکو علیه واشنگتن افزایش یافته است.

جروزالم پست در ادامه نوشت که آیا این پیشرفت روسیه موجب واکنش آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد؟ چرا که این موضوع صرفا موازنه قدرت در جنگ‌های فضایی را تغییر نمی‌دهد، بلکه قواعد درگیری و جاسوسی را نیز از نو می‌نویسد.

در نوامبر ۲۰۲۱، ناسا پس از به صدا درآمدن زنگ خطر به دلیل وجود زباله‌هایی که خدمه را تهدید می‌کرد، یک پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی شده در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد. اگرچه منبع دقیق این خطر بالقوه مشخص نشد، اما این رویداد تنها چند هفته پس از آزمایش یک سلاح ضد ماهواره روسی رخ داد که ابری از زباله را به مدار پایین زمین فرستاده بود.

به نوشته این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی، سلاح‌های جدیدتر می‌توانند ارزان‌تر و در استفاده آسان‌تر باشند و به روسیه این امکان را می‌دهند که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و احتمالاً رژیم صهیونیستی را دچار شگفتی کنند. این در حالی است که در دهه‌های گذشته آمریکا به فضل برتری خود در فناوری اطلاعاتی فضایی و ماهواره‌ای، نیروهای خود را در تمامی نقاط دنیا مستقر کرده و با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای اقدام به پایش و مراقبت از نیروهای خود می‌کند.

در همین حال فناوری ماهواره‌ای آمریکا در موارد متعددی به کمک نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی آمده است، از توقیف کشتی بزرگ «کارن ای» در سال ۲۰۰۱ در دریای سرخ که فراتر از توان اطلاعاتی تل آویو بود تا توافق اطلاعاتی اخیر میان دو طرف در زمینه هشدار زودهنگام در موارد حمله موشکی و پهپادی، مواردی است که آمریکا به وسیله فناوری ماهواره‌ای خود به صهیونیست‌ها یاری رسانده است.

جروزالم پست با تشبیه ماهواره‌های اطلاعاتی به چشمان آمریکا در جهان، تأکید کرد: «اگر روسیه چشمان آمریکا را کور کند، به طور غیر مستقیم اسرائیل را کور کرده است.»

به نوشته این روزنامه، علاوه بر این به دلیل اوضاع اوکراین، روابط مسکو و تل آویو به شکل کم سابقه‌ای تنش‌آلود شده است و در این شرایط چه اتفاقی می‌افتد اگر روسیه با فناوری لیزری خود به کمک ایران آمده و ماهواره‌‌های اسرائیل را کور کند؟

جروزالم پست سپس نوشت که مشکل فقط روسیه نیست و طبق گزارش‌های سالیانه اطلاعاتی آمریکا، چین نیز به شدت در حال توسعه سلاح‌های خود برای اخلال یا از کار انداختن ماهواره‌های آمریکا است تا مانعی در برابر برتری فناوری آمریکا در حوزه فضایی باشد.

به نوشته این روزنامه، طبق ادعای منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در صورتی که ماهواره‌ها از کار بیفتند، این رژیم می‌تواند با استفاده از پهپادها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و اعلام هشدار زودهنگام کند، اما یک مشکلی وجود دارد و آن هم اینکه پهپادها قادر به شناسایی خطرات در مسافت‌های طولانی نیستند و هیچ وقت مزیت‌هایی که ماهواره دارد را ندارند.

در این راستا «تیم کریسمن» تحلیلگر فضایی سابق در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی. آی .ای) به روزنامه جروزالم پست گفت که اگر مقامات آمریکا به این موضوع توجه نکنند، چین به زودی در مسابقه فضایی دست برتر را خواهد یافت که تأثیرات آن در طولانی مدت در درگیری‌های آتی مشخص خواهد شد.

کریسمن می‌گوید که با توجه به پتانسیل «جنگ‌های ماهواره‌ای» این مسأله یک مشکل بزرگ برای آمریکا خواهد بود. به گفته وی این موضوع، مشابه نحوه استفاده پکن از دریای چین جنوبی و مسکو – کالینینگراد برای جلوگیری از اقدامات دشمن است. هر دو کشور ممکن است از سلاح‌های نامتقارن استفاده کنند، اگر نه برای از بین بردن کل قابلیت‌های فضایی ایالات متحده آمریکا، حداقل می توانند آن را از دور بازی خارج کنند.

او هشدار داد که مقامات آمریکایی با اینکه بارها در مورد ضربه به توانایی‌های رزمی این کشور سخن گفته‌اند، اما اقدام چندانی در این باره صورت نگرفته است.مشخصات سلاح لیزری روسیه

این وبسایت، در مقاله‌ای به معرفی سلاح جدید لیزری روسیه به نام «کالینا» پرداخته و نوشته است که این سلاح می‌تواند ماهواره‌های نوری آمریکا که بر فراز روسیه حرکت می‌کنند را کور کند.

بنا بر این گزارش، شواهد قوی وجود دارد مبنی بر اینکه یک مجتمع نظارت فضایی در شمال قفقاز روسیه با یک سیستم لیزری جدید به نام کالینا مجهز شده است که سیستم‌های نوری ماهواره‌های تصویربرداری خارجی را که بر فراز خاک روسیه پرواز می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. این پروژه که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، با تأخیرهای زیادی مواجه شد، اما تصاویر اخیر Google Earth نشان می‌دهد که ساخت و ساز اکنون به خوبی در حال انجام است.


مجتمع نظارت فضایی روسیه در شمال قفقاز (کرونا)

طبق این گزارش، کالینا مکمل یک لیزر متحرک به نام Peresvet خواهد بود که از اواخر سال ۲۰۱۹ عملیاتی شده است.

 اسپیس ریویو نوشت که سلاح لیزری «کالینا» بخشی از مجموعه نظارت فضایی وزارت دفاع روسیه (کرونا) است که در چندین کیلومتری غرب «زلنچاکسکایا»، مکانی که در محافل نجومی شناخته می‌شود، واقع شده است. همچنین در مجاورت آن، رصدخانه ویژه اخترفیزیک آکادمی علوم روسیه (محل تلسکوپ شش متری بی‌تی‌اِی) و تلسکوپ رادیویی «راتان ۶۰۰» قرار دارد.

مجتمع نظارت فضایی روسیه (کرونا؛ به معنای تاج درخت) از یک سیستم رادار به نام «40Zh6» و یک سیستم لیدار* به نام «30Zh6» تشکیل شده است که چندین کیلومتر از هم فاصله دارند. 


مجموعه نظارت فضایی وزارت دفاع روسیه

*لیدار: روشی برای تعیین برد با هدف قرار دادن یک جسم یا سطح با لیزر و اندازه‌گیری زمان بازگشت نور بازتاب شده به گیرنده است.