به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

مردم از ناحیه تکرار بازیهای شیطانی به ستوه آمده اند

فرهاد

به این آلوده دامانی

به این آشفته سامانی

مزن لاف مسلمانی

مکن بیهوده این دعوا

مسلمان مال مسلم را به کام شعله نسپارد

مسلمان خون مسلم را نریزد در شب یلدا

برو خود را مسلمان کن

پس از آن فکر قرآن کن

فانی

به تاریخ 29/6/1394 یک عضو ولسی جرگه از طریق تلویزیون یک دیدگاه خویش را چنین بیان داشت: در حالیکه چند سال قبل انگلیس ها به نسبت قدرت و سلاح های پیشرفته نظامی توان آنرا داشتند که نام طالب و سایر هراس افگنان را از این سرزمین محو و نابود سازند!

با تاسف بجای این کار دست به بازیهای شیطانی زده تا اینکه زمینه آنرا مساعد ساختند که گلاب منگل والی وقت ولایت هلمند فعلا وزیر سرحدات کشور میباشد زیرنام همکای با مردم معاهده همکاری را با موی سفیدان موسی قلعه ولایت هلمند امضا با انجام این بازی ولسوالی موسی قلعه و سایر ولسوالی های ولایت هلمند به سرزمین کشت مواد مخدر، مرکز تجهیز تمویل آموزش و پرورش هراس افگنان که زیر نام طالب عمل مینمایند مبدل از محل متذکره تمام ساحات ولایات هلمند و ولایات همجوار به نسبت حملات انتحاری، ماین گذاری روی جاده، آدم ربائی و غیره مورد تهدید قرار داشت متاسفانه هنوز هم ادامه دارد که هجوم مسلحانه بالای ولسوالی کجکی و ولسوالی های همجوار آن اثبات ادعای ماست!

با تاسف آقای گلاب منگل و هم فکرانش به زجرهای خونین که از این ناحیه بالای مردم افغانستان تحمیل شده بسنده نکرده یکبار دیگر در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان آنرا تکرار نموده تا زمینه فعالیت ها و بازی های خونین در ولایات همجوار بغلان برای هراس افگنان از این بیشتر مساعد گردد انجام این عمل مردم اعضای شورای ولایتی و نماینده گان مردم در ولسی جرگه و مشرانو جرگه ولایت بغلان را سخت نگران ساخته است. وی از اعمال نفوذ هراس افگنان در داخل ارگانهای ذیربط اظهار نگرانی نموده افزود گپ به جای رسیده که برای قاتل دو میلیون مردم افغانستان که ملا محمد عمر میباشد مراسم فاتحه خوانی در شهر کابل گرفته می شود! در ادامه گفت هراس افگنان که زیر نام طالب، القاعده، داعش و غیره فعالیت مینمایند دست پرورده ادارات استخباراتی آی.اس.آی، سعودی، انگلیس، ایران و غیره میباشند جهت انجام حملات انتحاری آدم ربائی، سرقت های مسلحانه، سر زدن ها، کشتار مردم، اطفال، زنان، جوانان، آتش زدن مکاتب، مدارس، محاکمه صحرایی زنان و سایر جنایات به کشور ما و کشورهای منطقه اعزام میشوند! در اخیر گفت زمانیکه جنرال دوستم همرای فرزندان خویش لباس نظامی بر تن کردند در صف افسران و سربازان قهرمان با افتخار کشور غرض سرکوبی هراس افگنان در ولایات شمال کشور قرار گرفته، آقای دوستم در بعضی از صحبت هایش گفت جنگ اعلان نشاده توسط اداره آی.اس.آی بر ضد کشور ما رهبری میشود از همین لحاظ ما در صف افسران و سربازان قهرمان خود را قرار گرفته ایم تا به یاری خداوند متعال و همکاری مردم دلیر خویش جلو مداخله نظامیان پاکستان را در کشور خویش بگیریم. درین رابطه عده واکنش نشان داده از بین ارگ صدا بلند شد که دوستم بد ضد پشتونها کشتار را آغاز کرده است افزود به نسبت موجودیت افراد آلوده فاسد، گماشته زمینه فعالیت های تخریبی هراس افگنان در کشور بیشتر مساعد گردید سه صد و پنجاه مورچه از یکجا حرکت نمایند معلوم میشوند پس سه صد و پنجاه زندانی که اکثریت شانرا قاتلان مردم تشکیل میدادند چطور توانستند از زندان ولایت غزنی قرار نمایند.

محمد اشرف غنی در مصاحبه با تلویزیون طلوع، طلوع نیوز داشت از صحت خویش برای مردم اطمینان داد در بخشی از صحبت هایش گفت کسانیکه بر ضد منافع ملی افغانستان عمل می نمایند دشمنان مردم افغانستان هستند و بالای پروسه صلح یکبار دیگر تاکید نمود و افزود پیام جنگ از سوی نظامیان پاکستان برای ما فرستاده میشود. به تاریخ 29/6/1394 از چهارمین سال ترور استاد ربانی در خیمه لویه جرگه تجلیل به عمل آمد!

رئیس جمهور اشرف غنی در پیام ویدویی خویش اظهار داشت که استاد ربانی از چهره های نامدار تاریخ کشور ماست. حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور در بعضی از صحبت هایش گفت استاد ربانی پروسه صلح را به اوج شهرت جهانی رسانده بود قریب به کامیابی رسیده بود وی شهید شد. شهادت استاد ربانی فقط برای تخریب پروسه صلح بود. صلاح الدین ربانی خاطر نشان کرد که استاد ربانی شهید از جوانی تا آخرین لحظه حیات همه عمرش را در راه خدا و خدمت به مردم و آزادی و عدالت خواهی سپری کرد.

آقای سالنگی معین وزارت داخله کشور استاد ربانی را شخصیت بی بدیل کشور خواند. مردم میگویند چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است. می افزایند اگر استاد بانی و سایر یارانش به سوگند که در خانه کعبه شریف خورده بودند وفادار باقی میماندند امروز افغانستان از جمله شهر کابل به یک مخروبه مبدل نمیشد گفته های فوق به حقیقت مبدل میشد با تاسف که کشتار ده ها هزار افغانستان از جمله کودکان، زنان، جوانان، غارت به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروت های مادی و معنوی کشور، منحل نمودن اردوی چند صد هزار نفری ثمره جنگهای قدرت طلبی وی و سایر گروه های تشنه به قدرت و ثروت در آن زمان میباشد با تاسف هنوز هم ادامه دارد.

عبدالرب رسول سیاف در محفل تجلیل از ترور استاد ربانی یکبار دیگر هشدار داد که حمله های هراس افگنانه از مرکز شهر کابل رهبری میشوند افزود اکنون شماری از جنایت کاران مسلح در کابل انتظار برای فرصتی مناسب برای قیام در برابر ملت و نظام افغانستان هستند افزود عملیات که زیر نام طالب و داعش بر ضد مردم ما صورت میگیرد خلاف شرعیت میباشد و در عملیات تروریستی که زن، مردم اطفال کشته میشوند از مرکز رهبری میشوند. در ادامه گفت نگرانی ها از وجود ستون پنجم یا جاسوسان در نظام بالا گرفته است اکنون خطر نفوذ این چهره ها جدی پنداشته میشود. دشمن تا زیر زنخ ما رسیده اگر ما این دشمنان را از صف دور نسازیم با خطر جدی و بزرگی روبرو خواهیم شد اگر این جنایت کاران به دروازه های کابل رسیدند جنگ از درون بر ضد تان شروع خواهد شد.

مردم میگویند سالهای سال است از آقای جلالی وزیر داخله پیشین تا الحال ادعا های وجود دارد که مافیای مواد مخدر جاسوسان، غاصبین زمین و غیره در مقامات بلند دولت های گذشته و حال وجود دارند اما در عمل یکی از آنها حاضر نشدند که چهره های منحوس آنها را برای مردم افغانستان افشاء نمایند. نو اندیش شاروالی پیشین شهر کابل که لیست غاصبین زمین را در اختیار وسایل اطلاعات جمعی قرار داد مورد خشم و غضب غاصبین زمین قرار گرفت با وارد کردن اتهامات و فشارها توانستند وی را وادار به استعفا نمایند حالا اگر سیاف به گفته های خویش صادق میباشد هرچه عاجل چهره جنایت کاران و جاسوسان را افشا نمایند. در غیر از آن نمیتوان با بلند کردن صداها جفاهای که بالای ملت صورت گرفته جبران گردد.

خلاصه اینکه به باور آگاهان امور و مردم بر علاوه مداخلات ادارات استخباراتی کشور های منطقه و جهان موجودیت ده ها هزار لانه های تروریزم در آن طرف خط دیورند، تحمیل عاملین فساد، غاصبین زمین، جنگ سالاران، مافیای اقتصادی، مواد مخدر، ناقضین حقوق بشر، قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان در قدرت تکرار بازیهای شیطانی نیز یکی از عوامل عمده دشواری های خونین طی چهار دهه به خصوص چهارده سال گذشته سبب جاری شدن سیل های خون، افزایش جنایات، فقر، بیکاری، بیماری، غارت به ارزش هزاران میلیارد در کشور گردیده که با تاسف هنوز هم ادامه دارد.

به باور ما وقت آن رسیده که تمام نیروهای سالم اندیش کشور بخاطر کاهش و ختم این بازیهای شیطانی صدا و اعتراضات خویش را بلند از طریق راه اندازی حرکات مدنی مبارزات مسالمت آمیز توجه بشریت صلح جو از جمله نیروهای ترقی پسند جهان را جلب نمایند در غیر از آن با ادامه وضع موجود کشور و مردم ما را از این بیشتر به سوی نابودی سوق خواهند نمود.