ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

مجمع ضد فاشیستی در مینسک

C:\Users\User\Pictures\ZYU.jpg

متن سخنان گنادی زیوگانوف، صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رهبر فراکسیون حزب در مجلس پیش از جلسۀ عمومی دومای دولتی در مقابل خبرنگاران، ۱۸ آوریل

ا. م. شیری 

مجمع ضد فاشیستی در مینسک به مهمترین رویداد سیاسی تبدیل خواهد شد

در حال حاضر جلسۀ بسیار مهم استماع در تالار ستون‌ها توسط کمیتۀ ما برگزار می‌شود. با توجه به ریاست روسیه بر اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا، اولویت‌ها را در آنجا تعریف می‌کنیم.

من در سخنانم به ویژه تأکید کردم که برای تعیین اولویت‌ها، ابتدا باید بر پیام رئیس جمهور، گزارش دولت و مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه تکیه کرد.

من معتقدم که وظیفۀ اصلی تضمین امنیت و صلح است. در این راستا، باید تمرکز همۀ منابع را به حداکثر برسانیم، جامعه را متحد کنیم و آخرین فن‌آوری‌ها را در اختیار بگیریم. این کار باید برای شکست نازیسم، فاشیسم و ​​ناتو انجام شود، که در اوکراین یک جنگ در مقیاس بزرگ به راه انداخته‌اند.

من مطمئنم که حزب ما همۀ امکانات لازم برای انجام این کار را دارد. برای شکست فاشیسم و ​​نازیسم باید خاستگاه و ریشۀ آن را و همچنین، پیامدهای وحشتناکی را که فاشیسم در نتیجۀ جنگ جهانی دوم برای اروپا و کل سیارۀ زمین تحمیل کرد، نشان داد.

فاشیسم در سال ۱۹۲۲ در آلمان ظاهر شد. هیتلر حزب خود را تشکیل داد. سپس کتاب «نبرد من» او منتشر شد. پس از آن، اسناد سه طرح‌ «بارباروسا»، «شرق» و «گرسنگی» انتشار یافت. هیتلر تصمیم گرفت اتحاد جماهیر شوروی را نابود سازد و خلق‌های شوروی را مجازات کند.

در روزهای ۲۱ و ۲۲ آوریل، یک مجمع ضد فاشیستی در مینسک برگزار می‌شود. ما همراه با رهبری بلاروس آن را برگزار خواهیم کرد. این انجمن یک رویداد سیاسی بزرگ خواهد بود. بیش از ۵۰ کشور در این مجمع شرکت خواهند کرد.

از همۀ کسانی که به فراخوان ما پاسخ مثبت دادند و در این انجمن شرکت خواهند کرد تشکر می‌کنم. شما را به شرح و بسط این رویداد مهم فرامی‌خوانم. ما ریشه‌های باند فاشیستی را که تقریباً ۷۰ میلیون شهروند روی کرۀ زمین را نابود کرد، افشاء خواهیم کرد.

من بر این باورم که امروز از آن جهت بسیار مهم خواهد بود که همۀ نیروهای چپ میهن‌پرست از تصمیمات اتخاذی این مجمع حمایت خواهند کرد.

ما از خاتین، جایی که همه کارهای لازم را از قبل انجام داده‌ایم، بازدید خواهیم کرد. در آنجا، در خاتین، نازی‌ها و باندری‌ها غیرنظامیان را قتل عام کردند. این جنایتی بود که شامل مرور زمان نمی‌شود.

آنچه امروز نازی‌ها و باندری‌ها در اوکراین انجام می‌دهند، نتیجه‌گیری کلی ما را تأئید می‌کند. ما از روز اول بر ضرورت به رسمیت شناختن جمهوری‌های خلق لوهانسک و دانتسک را تأکید کردیم. ما خواهان رهایی دنیای روسیه از فاشیسم و ​​نازیسم بودیم.

حزب ما یک برنامۀ خودمختاری برای اقتصاد کشور تنظیم کرده است. رئیس جمهور در سخنان خود خاطرنشان کرد که وظایف کلیدی برای آیندۀ نزدیک، تثبیت استقلال و سنت‌های ملی خواهد بود.

تسلیحات موشکی هسته‌ای استقلال کشور و سیاست خارجی مستقل ما را تضمین کرده است. اما حق حاکمیت داخلی تنها با یک سیاست مالی و اقتصادی جدید تضمین می‌شود و آن را حزب ما پیشنهاد می‌کند. هنگام گزارش نخست وزیر میشوستین به دومای دولتی، ما نه تنها این سؤالات را مطرح کردیم، بلکه یکسری برنامه‌ها را نیز پیشنهاد کردیم که می‌تواند با تنظیم بودجۀ مصوب دومای دولتی اجرا شود.

توسعۀ اقتصادی، اولین و اصلی‌ترین جهت است. تقریباً نیمی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور ما به سرمایه خارجی تعلق دارد. ما معتقدیم که تمام اقدامات لازم برای برگرداندن این شرکت‌ها، در وهلۀ اول، صنایع ماشین‌سازی، الکترونیک، ابزار دقیق و رباتیک تحت تابعیت دولت روسیه باید فوراً انجام شود تا از آن سوی اقیانوس‌ها نتوانند این صنایع را اداره نموده، مانع توسعۀ موفقیت‌آمیز ما شوند.

در این راستا، ما قانون «آموزش و پرورش برای همه» و تجربۀ منحصر به فردی را که ژورس ایوانوویچ آلفیوروف در دانشگاه منحصر به فرد خود کسب کرد، پیشنهاد کردیم. ما دولت و حزب «روسیه متحد» را به مطالعۀ این تجربه فرامی‌خوانیم.

اخیراً با رهبران فرهنگستان علوم دیدار کردیم. آن‌ها حاضرند تا حد امکان کمک کنند تا این تجربه در اختیار تمامی مراکز صنعتی بزرگ که در آن‌ها امکان ایجاد دانشگاه‌ وجود دارد، قرار گیرد. این مراکز می‌توانند افراد با استعداد، برنامۀ دانشگاهی خوب، تولید آزمایشی و آخرین فن‌آوری‌ها را گرد هم ‌آورند. اکنون شهردار مسکو نیز به این موضوع علاقه‌مندی نشان می‌دهد.

مهم‌ترین جهت مربوط به استقلال مالی است. امروز، با الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی دیدار کردیم. ما در مورد تمام موضوعات کلیدی بحث کردیم. فراکسیون ما تقریباً پنجاه سؤال مطرح کرد. 

از این که بانک مرکزی و هیات مدیره آن از نمایندگان محترمانه استقبال کردند، قدردانی می‌کنیم. آن‌ها به هر یک از سؤالات ما پاسخ کتبی دادند. من معتقدم که آن‌ها پیشنهادات ما را مورد توجه قرار خواهند داد.

یکی از مهم ترین پیشنهادهای ما این بود که جلوی خروج سرمایه از کشور را بگیریم و به هر کار ممکن دست بزنیم تا ۳۵۰ میلیارد دلاری را که دولت روسیه به خارج منتقل کرده، از اسارت بانک‌های خارجی آزاد کنیم.

استقلال معنوی نیز برای ما اهمیت اساسی دارد. برنامۀ آموزش و پرورش و تربیت میهن‌پرستانۀ پیشنهادی حزب ما شایستۀ توجه ویژه است. در ماه مه ما یک پلنوم اختصاصی در خصوص آموزش میهن‌پرستانه برگزار خواهیم کرد. جنبش‌های جوانان کمونیست و پیشگام ما نیز برای این پلنوم آماده می‌شوند. ستاد اقدامات اعتراضی نیز در دست تشکیل است. در روزهای ۲۲ آوریل، ۱ و ۹ ماه مه، ستاد مراسم گسترده‌ای در تمام مناطق روسیه برگزار خواهد کرد. اتحادیۀ احزاب کمونیست- حزب کمونیست اتحاد شوروی در ۲۲ آوریل راهپیمایی بزرگ ضد فاشیستی برگزار خواهد کرد. ما در روز  ۲۲ آوریل، روز تولد ولادیمیر ایلیچ لنین همراه با رهبری دولت بلاروس، خیابان مشجر صلح و سازندگی را افتتاح خواهیم کرد. بلاروس امسال را سال صلح و سازندگی اعلام کرده است. ما از این تصمیم کاملا حمایت می‌کنیم.

صلح، دوستی و عدالت بالاترین ارزش‌های روی زمین است. تصادفی نیست که سه جشن با هم متحد شده‌اند.

۲۲ آوریل، روز تولد ولادیمیر ایلیچ لنین است. این نابغه یک دنیای جدید، دنیایی را که در آن نه سرمایه، بلکه کار سرنوشت آیندۀ بشر را تعیین می‌کند، پیشنهاد کرد.

اول ماه مه. بدون همبستگی زحمتکشان هیچ مسئله‌ایی حل نمی‌شود.

نهم ماه مه. پیروزی تاریخی ما در سال ۱۹۴۵، نتیجۀ نوسازی لنینی- استالینی بود. از همۀ شما دعوت می‌کنیم که این رویدادها را همراه با ما جشن بگیرید. یک بار دیگر از شما تقاضا می‌کنیم که مجمع ضد فاشیستی آتی در مینسک را تا حداکثر ممکن شرح و بسط بدهید.

نقل از تارنمای حزب کمونیست روسیه

واژه‌های کلیدی: 

ــ افشای فاشیزم، نازیسم (ناسیونال سوسیالیسم)؛

ــ اجرای سیاست داخلی متناسب با سیاست خارجی؛

ــ سیاست اقتصادی مستقل؛

ــ جلوگیری از فرار سرمایه به خارج؛

ــ برگرداندن سرمایه‌های منتقل شده به خارج.

https://eb1384.wordpress.com/2023/04/19/

۳۰ فروردین- حمل ۱۴۰۲