مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

فرانس 24 عکس جان مک کین و ابراهیم البغدادی را نفی می کند

 

شبکۀ ولتر

ترجمه توسط حمید محوی

شبکۀ ولتر واشنگتن (ایالات متحده) | 9 اکتبر 2014

 

France24 tente de démentir la photo de

John McCain et Ibrahim al-Baghdadi

par Réseau Voltaire

حتماً باید خیلی نابینا باشیم که نبینیم. فرانس 24  (France24)بر آن است تا آتش افروخته شده را خاموش کند و تماشاچیانی را که ما از مناسبات واشنگتن با امارات اسلامی مطلع ساختیم متقاعد سازد که چنین موردی واقعیت ندارد. دلیل برهان های این رسانۀ فرانسوی نه تنها متقاعد کننده نیست بلکه حاصل فقدان حسن نیّت آن نیز هست.

روی این عکس که برای تأیید ملاقات با ستاد فرماندهی ارتش سوریۀ آزاد در ماه مه 2013 منتشر شده است، سناتور مک کین را در حال گفتگو با فردی می بینیم که چندین نام و هویت مختلف داشته و از سوی وزارت امور خارجۀ ایالات متحده با نام ابو دعا تحت پی گرد قانونی قراردارد، همین فرد توسط سازمان ملل متحد با نام ابراهیم البغدادی تحت پی گرد می باشد و با نام ابو یوسف نیز در خدمت ستاد فرماندهی ارتش آزاد سوریه است.

 

 

در بخش رویدادها فرانس24 پشتیبانی سناتور جان مک کین از خلیفه ابراهیم را دروغ تحلیلگران روشنفکر معرفی کرد(1). با این وجود دلیل و برهانی را که مطرح کرد به این نکته منحصر می شد که این واقعۀ شرم آور ناممکن است چون که شرم آور است.

به گزارش شبکۀ تلویزیون رسمی فرانسه، سناتور مک کین در ماه مه 2013 «با مبارزان ارتش آزاد سوریه در شهرک اعزاز ملاقات داشته است. توفان شمال، توسط کارشناسان به عنوان بریگاد لائیک طرفدار غرب معرفی شده. و نتیجه گرفتند که مشکل بتوانیم البغدادی را در صفوف این بریگاد تصور کنیم، با آگاهی به این امر که دشمنان اصلی این مبارزان لائیک سوریه در آن دوران جهاد طلبان دولت اسلامی در عراق و شامات بودند که به دولت اسلامی تحول پیدا کرد.»

مسئله : خلاف دعاوی شبکۀ فرانسوی، در ماه مه 2013، ارتش آزاد سوریه مناسبات بسیار خوبی با دولت اسلامی در عراق و شامات داشت. این دو گروه تنها در ماه ژانویۀ 2014 در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

این شبکه بینش خود را به شیوه ای مطرح کرده است که گوئی امری بدیهی بوده و همه با آن موافق هستند، و کار ما را به مثابه یک ادعا که تنها در انترنت منتشر شده جلوه می دهد. در حالی که چندین سایت طی سه ماه گذشته این تصویر را منتشر کرده اند و شمار بسیاری از روزنامه های چاپی روی کاغذ نیز همین گزارش و عکس را چاپ کرده اند و شبکه های تلویزیونی در کشورهائی مانند ونزوئلا و روسیه که البته یادآوری آنها شاید شایستگی جلب توجه ما را نداشته است. همه این عکس را دیده اند.

در ادامۀ همین مقاله نوشته است که تی یری میسان به اشتباه «11 سپتامبر را حاصل توطئۀ ایالات متحده معرفی می کند»، در حالی که مشخصاً از دیدگاه او کودتا توسط بخشی از یک مجموعۀ نظامی- صنعتی سازمان یافته و به تصمیم دولت بوش و یا سوء قصد اسلامی بستگی نداشته است(2).

شبکۀ تلویزیون رسمی فرانس 24 برای تخدیر روح انتقادی نزد تماشاچیان تلویزیون، این گزارش را در چهار چوب موضوعات دیگری که به تبلیغات تعلق داشته و جملگی را به «نظریه پردازان توطئه» نسبت می دهد.

فرانس 24 از گزارش خود نتیجه می گیرد که هر گونه تحریفی در گزارشات از ایران منشأ می گیرد. در اینجا نیز به خطا می رود : گزارشی که بر اساس آن ادوارد اسنودن مناسبات با خلیفه ابراهیم را لو داده است، از ایران نمی آید، بلکه یک روزنامۀ بحرینی آن را منتشر کرده است(3). ما از نخستین هائی بودیم که این دروغ را مشخصاً در پایان مقاله ای که به عکس جان مک کین اختصاص دادیم، افشا کردیم.

ما نوشته بودیم :

« چندین گزارش مخدوش دربارۀ امارات اسلامی و خلیفۀ آن منتشر شد. روزنامۀ گلف دیلی نیوز مدعی شد که ادوارد اسنودن دربارۀ این موضوع افشاگری هائی کرده است. در نتیجه، بررسی هائی که انجام گرفت، دریافتیم که جاسوس قدیمی ایالات متحده هیچ چیزی در این مورد منتشر نکرده است. گلف دیلی نیوز در بحرین منتشر می شود، این کشور توسط نیروی نظامی عربستان سعودی اشغال شده است. این مقاله تنها هدفش بی گناه جلوه دادن عربستان سعودی و شاهزاده عبدالرحمان ال فیصل در رابطه مسئولیت هایشان می باشد. »(4)

از آغاز بحران سوریه، فرانس 24 در پی تدارک گزارشات تحریف شده بود تا تماشاچیان تلویزیون را فریب داده و آنها را در توافق با جنگ تشویق کند. بر این اساس، روز 7 ژوئن 2011، شبکه صدای فردی را پخش کرده بود که خود را سفیر سوریه، لامیا شاکور در پاریس معرفی کرده بود و جمهوری عرب سوریه را به جنایت علیه بشریت متهم نموده و اعلام کرده بود که از پست خود استعفا خواهد داد (5). در واقع صدای پخش شده متعلق به یکی از روزنامه نگاران شبکۀ فرانس24 بود که از یک استودیوی دیگر حرف می زد.

وقتی سفیر واقعی در این مورد مداخله کرد، به او گفتند که پیش از به او اجازۀ سخنرانی داده اند. طی تمام روز، شبکه های توطئه گر (بی بی سی، اسکای، سی ان ان، الجزیره و ال-عربیه) دربارۀ «استعفای» سفیر سوریه گزارش پخش می کردند. وزارت امور خارجۀ فرانسه با تمام سفرای سوریه در دنیا تماس تلفنی گرفته بود که آنها را نیز به استعفا تشویق کند. البته تلاش آنها بی هوده بود. سرانجام، خانم لامیا شکور از طریق شبکه های فرانسوی زبان غیر فرانسوی مطالبش را مطرح کرد و سپس روی BFM TV. پس از افشای ماجرا بود که فرانس24 تحریف رسانه ای را به عنوان شوخی و طنز توجیه کرد.

در ماجرای لامیا شکور، موضوع بر سر یک اشتباه در تعبیر نبود، همان گونه که همه می توانند دچار چنین اشتباهاتی بشوند، ولی موضوع به طور مشخص بر سر یک تحریف رسانه ای ساختگی بود که توسط روزنامه نگاران فرانس24 در پیوند تنگاتنگ با وزارت امور خارجۀ فرانسه و شبکه های آتلانتیست در چهارچوب جنگ از نوع نسل چهارم راه اندازی شده بود.

باید یادآوری کنیم که فرانس 24 گزارشات دیگری را که ما دربارۀ امارات اسلامی منتشر کرده ایم بطور کلی ندیده می گیرد :

— که فرانسه و ترکیه در ماه ژانویه 2014 برای جبهۀ النصره (القاعده) جنگ افزار فرستاده اند(6).

— که کنگرۀ ایالات متحده طی یک نشست سرّی برای تأمین مالی امارات اسلامی رأی مثبت داده است (7).

— که عربستان سعودی از طریق شبکۀ رسمی سعودی ال الخباریه تأیید کرده است که فرماندهی امارات اسلامی به عهدۀ شاهزاده عبدالرحمان ال فیصل می باشد (8).

— که فرماندۀ اطلاعات نظامی اسرائیل، ژنرال آویو کوشاوی از حضور سه پایگاه آموزشی برای القاعده در ترکیه پرده برداشته است(9).

— که حزب کار کردستان PKK  دو گردهمآئی تدارکاتی برای حملۀ مشترک امارات اسلامی و دولت محلی کردستان عراق را افشا کرد که به دعوت واشنگتن صورت گرفته بود(10).

و علاوه بر این ها، باید یادآور شویم که چنین مواردی تنها بخشی از گزارشات تازه ای را تشکیل می دهد که از تماشاچیان تلویزیون فرانس 24 پنهان نگهداشته شده است. این موضوع قابل درک نخواهد بود مگر این که آن را در طول و عرض چشم انداز نوشته های استراتژهای ایالات متحده از سال 2001 و درک عملکرد سرویس های اطلاعاتی و مخفی ایالات متحده ( به انضمام بنیاد ملی برای دموکراسی NED که جان مک کین شاخۀ «جمهوری خواه» آن را هدایت می کند) در نظر بگیریم که گویا به دور از ذهن روزنامه نگاران شبکۀ فرانس 24 بوده است.

این بحث بیهوده ای نیست : زیرا امارات اسلامی طرح ایالات متحده برای تصفیۀ قومی را که از سال 2001 در چهارچوب «ترسیم مجدد خاورمیانۀ بزرگ» طرح ریزی شده است پی گیری می کند (11). نتیجه گیری هر چه باشد، باید به پرسش های بنیادی پاسخ بگوئیم :

— چرا، با نقض قطعنامۀ سازمان ملل متحد، اتحادیۀ اروپا هنوز نفت دزدیده شده توسط امارات اسلامی و دولت محلی کردستان عراق را خریداری می کند (و بر این اساس امارات اسلامی را که معمولاً باید علیه آن مبارزه کند تأمین مالی می کند) ؟

— چرا ترکیه (عضو اتحادیۀ) مرزهایش را به روی سوریه بسته و به امارات اسلامی کمک می کند تا به کشتار جمعی کردهای سوری بپردازد، در حالی که با توجه اهداف اتحادیۀ ضد تروریستی باید علیه جهاد طلبان مبارزه کند ؟

— چرا اتحادیه ای که توسط ایالات متحده علیه امارات اسلامی تشمیل شده تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است ؟

 

Réseau Voltaire

 

[1] « Un soldat américain chez l’EI ? Non, une manipulation des théoriciens du complot », Ségolène Malterre, Les Observateurs, France24, 8 octobre 2014.Archive de l’article de France24 sur le site du Réseau Voltaire

[2] « Treize ans après le 11-Septembre, l’aveuglement persiste », par Thierry Meyssan, Réseau Voltaire, 11 septembre 2014.

[3] « Baghdadi ’Mossad trained’ », Gulf Daily News, 15 juillet 2014.

[4] « John McCain, le chef d’orchestre du « printemps arabe », et le Calife », par Thierry Meyssan, Réseau Voltaire, 18 août 2014.

[5] « Le mystère de la « démission » d’une diplomate syrienne », par Tristan Vey, Le Figaro, 8 juin 2011.

[6] Voir le document remis au Conseil de sécurité par l’ambassadeur syrien lors de la réunion du 14 juillet 2014.

[7] Voir la dépêche de l’agence britannique Reuters, “Congress secretly approves U.S. weapons flow to ’moderate’ Syrian rebels”, par Mark Hosenball, 27 janvier 2014.

[8] Voir l’extrait vidéo d’Al-Akhbariya.

[9] Lire cette autre dépêche de Reuters : “Israeli general says al Qaeda’s Syria fighters set up in Turkey”, par Dan Williams, 29 janvier 2014.

[10] « Yer : Amman, Tarih : 1, Konu : Musul », Akif Serhat, Özgür Gündem, 6 juillet 2014.

[11] “Stability, America’s Ennemy”, Colonel Ralph Peters, Parameters, Winter 2001-02, pp. 5-20., Strategic Studies Institute, US Army

منبع :

http://www.voltairenet.org/article185553.html