به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

دستگاه پروپاگند طالبان نمادی از انکار و دروغ

تبصره بر یک خبر

و نظامی اهداف ترین برای ادامه و تطبیققابل اعتماد و وفادار تریندروغگوترین گروه به مردم خود و طالبان در برابر آرزو بی احساس ترین گروهدر عمل ثابت نموده اند که دروغگو ترین، اند و استخبارات پاکستان کاستراتیژی، خون آشام ترین پذیرش کلتور معمول شهروندی ردر براب بی فرهنگ ترین های مردم برای صلح ، امنیت و ثبات ،وحشتناک و وحشیانه را که بزرگترین رقم قربانی های در ارتکاب شدید ترین جرایم ضد انسان و انسانیتگروه جنگی . با وجود آنکه این حلقه شیاد میراث شرمآور تنظیم های جهادی اند که با اراده و نداز آن خود ساخته ا ،بر مردم خودند، ولی در پذیرش دموکراسی و ارزش های تحت اداره استخبارات پاکستان و شیادان بین المللی شان عرض وجود نموددارند. قرار صله وجدانی و عقلانی مدنی تا اوج آسمانها در فا

این حلقه به کرات از جنایات خونین خود در شهر ها انکار نموده مسئولیت کشتار،انفجارات و سائر اعمال تروریستی را ت پاکستان در عقب این جنایات قرار داشته اند. رافته ولی بعدن ثابت شده است که طالبان و اداره استخباربه عهده نگطالبان حتی در اعیاد و ماه های مقدس مذهبی مردم به مانند نظامیان یهودی بر مسلمانان فلسطینی ، جنایت، کشتار و . ندروا داشته ابر مردم مسلمان کشور خود تظلم

کشور بسر میبرند ، شرط ادامه آزادی زندانهای که در راتن از قوماندانهای خویش 15در این اواخر طالبان آزادی با تشدید جنگ و کشتار غیر و د نشان با آمر یکا دانسته بدان تآکید دارنامنهاد افقنامه وزندانیان هردو طرف ، مطابق ممیان این آدمکشان ارند، بر دولت افغانستان فشار وارد نمایند. در دنظامیان و نظامیان افغان که در حالت دفاع فعال قراررا که 2017می 31خونین چهارراهی زنبق در سه تن از طراحان طالبی مربوط به شبکه حقانی قرار دارند که انفجارزخمی از خود بجا گذاشت، حمله تروریستی بر شفاخانه سردار محمد داود خان و انفجار 450کشته و 90بیش از انجنیر شریف، نیان حمله ترو یستی را طرح و عملی نموده بودند. این سه تن خونین بر مراسم تشیع جنازه یکی از قرباشان در برنامه ریزی اصلی ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک هستند که از نقش باشنده گان غلام مصطفی و جاوید قریب سه سال در صدر لست اکنون طالبان این آدمکشان را بعد از گذشت. هم نموده اند و تسهیل حملات یاد شده اعترافزندانیان مربوط خویش قلمداد و خواستار آزادی شان اند. این بدون شک دال بر نقش استخبارات پاکستان و طرح و اجرای سه عمل وحشیانه خونین توسط طالبان است که قبلن از آنها انکار نموده بودند.

که در اول طالبان طی اعلامیه رسمی توسط ذبیح الله مجاهد دچگونه میتوان طالبان را دروغوگو ترین گروه ننامیواقعیت های جدید از زیر آب مسئولیت انفجار چهارراهی زنبق را به عهده نمیگیرند و آنرا محکوم میکنند ، ولی اکنون ه بی بی سی که در رسانه های معتبر منجمل 2017می 31. توجه کنید بر محتوای اعلامیه طالبان مورخ برون میشوددری نشر گردیده بود:

را که باعث ضرر گروه طالبان در واکنش به حملۀ انتحاری امروز اعلام کرده است که امارت اسلامی هرگونه حمله” و آسیب به افراد ملکی شود، محکوم میکند. ذبیحالله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با نشر بیانیه یی میگوید قبل از چاشت امروز انفجار مهیب و بزرگ در شهر کابل رخ داد که صدها تن در آن کشته و زخمی شدند و هدف آن معلوم

نیست. به گفته سخنگوی گروه طالبان، این انفجار کار دست این گروه نیست و هیچ ربطی به طالبان ندارد، وی افزوده است که آنها به خود اجازه نمیدهند تا دست به چنین انفجار های بیهدف بزنند. ذبیحالله مجاهد میگوید عاملین این رویداد بعدا معلوم خواهد شد، اما امارت اسلامی هر آن حمله، تخریب و انفجار را نکوهش میکند که هدف آن متضررساختن مردم ملکی باشد و مردم مطمین باشند که رویداد امروز کابل کار طالبان نیست.”

بلی دقیقن که این رویداد بعد از گذشت سه سال وضاحت پیدا نمود و ادعای سه سال قبل اورگانهای کشفی و استخباراتی کشور بر واقعیت مبدل شده است.

اکنون که طالبان ادعای ختم جنگ دارند، حرف از کاهش خشونت میزنند، ولی با بالا ترین درجه شدت جنگ، خشونت و کشتار متوسل شده اند.

حرف از ملت مسلمان میزند ولی در وحشتناک تری شرایط ناشی از وسعت دامنه ویروس کرونا که در افغانستان بخصوص در شهر ها وحشت ایجاد نموده است ، مجال رسیدن به مریضان مبتلا به ویروس ، خدمات صحی و تطبیق و رعایت دساتیر نهاد های مسئول را مانع میشوند و در عوض انسانها را به گلوله میبندد.

حرف از اسلامیت میزنند ولی در آغاز ماه مبارک رمضان با گستاخی تمام از ادامه جنگ های تعرضی و عدم قبول آتش بس سخن میزند.

کی، با کدام استدلال و به کدام منطق و روی کدام فاکت ها میتوان به گفته ها و وعده های کاذب این شرارت پیشه گان و وسیله اهداف سیاسی- نظامی و استراتیژیک استخبارات پاکستان اعتماد نمود.