مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

«
»

درباره کارخانه‌های مرگ آمریکا

نویسنده: ولادیمیر پروخواتیلوف

مترجم: ک. رادین

برگرفته از : سایت روسی بنیاد فرهنگ استراتژیک

حدود ۱۳‌هزار دانشمند در آمریکا و خارج از آن برای ایجاد ویروس‌های جدید میکروب‌های ضربتی و قاتل و مقاوم در برابر واکسن‌ها مشغول هستند.

۲۸ ماه مه در پایتخت قرقیزستان کنفرانس «مرکزبهداشتی» پنتاگون: «سیستم آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در فضای پس از اتحاد شوروی» که در آن نمایندگان سازمان‌های اجتماعی از روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری خلق چین، آمریکا و اسرائیل شرکت کردند، برگزار شد. این کنفرانس توسط « ایوان کوپیل» روزنامه‌نگار و کارشناس سازمان‌های اجتماعی «حفاظت عادلانه» (دونتسک) افتتاح شد. او گفت که در تمامی‌ دوران موجودیت این آزمایشگاه‌ها در اوکراین و ارمنستان، هیچ دستاورد علمی ‌را زیست‌شناسان آمریکایی به‌طور علنی نشان ندادند و نتایج تحقیقات آنها هیچ کجا در منابع آزاد و علنی منتشر نمی‌شود. در این میان در دوره پاندمی ‌ویروس کرونا اطلاعاتی شایع شدند که این ویروس ممکن است در نتیجه نشت از آزمایشگاه‌ها ظاهر شده باشد، و این آزمایشگاه‌ها به‌نوبه خود در عمل همچنان از بودجه وزارت دفاع آمریکا تأمین مالی می‌شوند. روزنامه‌نگار «آی نور کورمانوف» رهبر اتحادیه جنبش سوسیالیست‌های قزاقستان گفت اکنون «زیست‌شناسان نظامی‌ آمریکایی و دانشمندان و کارشناسان قزاقستان که در واقع برای کار در صنایع نظامی ‌آمریکایی، با تکمیل و نهایی کردن نتایج پیشتر به‌دست آمده و به‌منظور ایجاد مواد نظامی ‌و روش‌های انتقال آنها از طریق حیوانات آلوده و مسموم از حیوانات محلی به خاک دشمن بسیج شده اند…».

سایت بنیاد فرهنگ استراتژیک پیشتر نوشته بود که آمریکا آزمایشگاه‌هایی در ۲۵ کشور جهان ایجاد کرده است: در خاورمیانه، آفریقا، در آسیای جنوب شرقی، در خاک اتحاد شوروی سابق. تنها در اوکراین یک دوجین از آنها هستند: در اودسا، وینیتسا، اوژگورود، لووف(سه عدد)، خارکف، کیف (همچنین سه عدد) خرسون، ترنوپیل. چندین آزمایشگاه در نزدیکی کریمه و نزدیک «لوگانسک» به‌وجود آمدند. در اواخر سال ۱۹۹۱ کنگره آمریکا برنامه همکاری برای کاهش تهدیدها را تصویب کرد، که به‌نام آغازگران آن سناتورهای آمریکایی «نان» و « لوگار» معروف است و توسط آژانس کاهش تهدیدات دفاعی جنب پنتاگون اجرا می‌شود. روسیه توسط ده‌ها آزمایشگاه‌ ــ رفرنس تحت کنترل پنتاگون محاصره شده است. علاوه بر اوکراین، چنین آزمایشگاه‌هایی در آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی و ازبکستان مستقر هستند. این واقعیت که سلاح‌های بیولوژیکی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پنتاگون در حال تولید است را خود دانشمندان آمریکایی می‌گویند. «فرانسیس بویل» نویسنده قانون سلاح‌های بیولوژیکی ضدِ تروریسم در سال ۱۹۸۹ و پروفسور حقوق بین‌الملل دانشگاه ایلینوی در «شمپین» (آمریکا) گزارش داد که حدود ۱۳‌هزار دانشمند در ۴۰۰ آزمایشگاه در آمریکا و خارج از آن سرگرم ایجاد ویروس‌های جدید ضربتی میکروب‌های قاتل و مقاوم در برابر واکسن‌ها هستند. آزمایشگاه‌های نظامی‌ بیولوژیک آمریکایی تهدیدی مستقیم برای کشورهایی است که این آزمایشگاه‌ها در آنها واقع شده‌اند. به‌نحوی که در سال ۲۰۱۳ در آژانس کاهش تهدیدات دفاعی ــ مرکز «لوگار» در گرجستان ــ در بالاترین سطح آزمایشات واکسن علیه سیاه زخم آغاز شدند. و در همان سال در گرجستان شیوع اپیدمی ‌این عفونت پیش آمد. از آن زمان موارد ابتلاء به سیاه زخم متوقف نشده است. در سال ۲۰۱۴ در مرکز «لوگار» کارخانه مخصوص پرورش حشرات ساخته شد و پروژه «سند فلای» (شن مگس یا پشه خاکی، مترجم) راه‌اندازی گردید. در سال ۲۰۱۵ پشه خاکی‌ها به تفلیس و داغستان حمله کردند. پس از آن آژانس کاهش تهدیدات دفاعی در مرکز «لوگار» شروع به تحقیق در مورد شیوع عفونت‌های خطرناک کنه و پشه‌های گرمسیری پشه ببری یا پشه جنگل [آسیا] و پشه تب زرد، به‌ویژه تب خونریزی‌دهنده کریمه ــ کنگو کرد، چنین پشه‌هایی در غرب گرجستان، کراسنودار روسیه و در شمال ترکیه نیز ظاهر شدند. در خارکف جایی که یکی از آزمایشگاه‌های  ــ رفرنس پنتاگون واقع است، در ژانویه سال ۲۰۱۶ از آنفولانزای خوکی ۲۰ سرباز اوکراینی جان باختند، باز ۲۰۰ نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند. در ماه مارس همان سال در اوکراین از آنفولانزای خوکی ۳۶۴ نفر جان خود را از دست دادند. در سال ۲۰۱۷ در اوکراین اپیدمی‌ سرخک شیوع یافت. در سال ۲۰۱۹ بروز بیماری، که «دارای علایم شبیه طاعون» بود، ثبت شد. این بیماری چندان مشابه طاعون بود که که روسیه به‌طرز چشمگیری کنترل مرزها را افزایش داد. همین که در اوکراین آزمایشگاه‌های آمریکایی ظاهر شدند شیوع بیماری تب خوکی آفریقایی به‌طور منظم دیده شدند.

نخستین آزمایشگاه ــ رفرنس آمریکایی در خاک ازبکستان در تاشکند در سال ۲۰۰۷ ظاهر شد. آژانس کاهش تهدیدات دفاعی بیش از دوازده واحد از این دست آزمایشگاه‌ها را در ازبکستان دارد. در سال ۲۰۱۹ در ازبکستان شیوع سرخک ناشناخته و غیر‌قابل توضیح (۵۰۰ نفر در منطقه سمرقند) و آبله مرغان ثبت شدند. «آنا پوپووا» پزشک ارشد بهداری روسیه ضمن سخنرانی در برابر شرکت‌کنندگان نشست روسای شورای امنیت کشورهای مشترک‌المنافع توجه را به شیوع عفونت‌های قبلاً ناشناخته و غیر‌قابل توضیح در مکان‌هایی که آزمایشگاه‌های نظامی‌آمریکا به‌وجود آمدند جلب کرد. وی با نشان دادن نقشه‌ها تأکید کرد: «نخستین نقشه ــ استقرار آزمایشگاه‌های آژانس کاهش تهدیدات دفاعی است. دومین نقشه ــ مناطق ظهور تهدیدیات اپیدمیولوژی جدید است». نقشه‌ها با هم منطبق و مشابه بودند. این مشاهدات باز در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود. در کنفرانس ۲۸ ماه مه در «بیشکک» متوجه شدند که اخیراً پنتاگون در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود در آسیای مرکزی پروژه‌هایی را برای انتقال و جابجایی «جاندارانی از حیوانات محلی» آلوده به ویروس‌های کشنده به قلمرو کشورهای همسایه آغاز کرده است. سخن در اینجا بر سر تعدادی شتر است. پیش از این در پرتال «پژواک قزاقستان» گزارش شده بود که در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آسیای میانه پنتاگون پروژه «شترها به‌عنوان شناساگرها و ناظران بیولوژیکی نگهبان: خطر انتقال ویروس از شتر به انسان» به‌راه انداخته شدند؛ اکنون این پروژه در خاک قزاقستان و تاجیکستان با به‌کار گرفتن کارشناسان محلی در حال اجرا است. آژانس کاهش تهدیدات دفاعی بر کلیه کارها نظارت و کنترل می‌کند. در اجرای این دستور پنتاگون همچنین بنیاد پژوهشی مسائل ایمنی بیولوژیکی قزاقستان، آزمایشگاه  ــ رفرنس مرکزی در «آلماآتا»، انستیتوی مسائل ایمنی زیستی تاجیکستان، دانشگاه کالیفرنیا در شهر«دیویس» آمریکا، مرکز تحقیقات پزشکی نیروی دریایی آمریکا و دانشکده پزشکی «دوک نوس» از سنگاپور را به‌کار گرفت. به‌ویژه عفونت شتر با ویروس‌های کرونا خطرناک است. مطالعات دانشمندان انگلیسی از دانشگاه «لیورپول» نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند در شتر با دیگر ویروس‌ها باز ترکیب شود و انواع جدید عفونت‌ها که روی آنها واکسن‌های علیه کووید ۱۹ عمل نمی‌کنند، ظاهر شوند.

مرکز تحقیقات عوامل بیماری‌زای شتر که مرکز ملی اطلاعات بیولوژیکی آمریکایی را هماهنگ می‌کند، همانطور که نوشتیم نقش مهمی ‌در نظارت و سازماندهی اعتراضات اجتماعی در سراسر جهان در چارچوب پروژه «امبرس» (ذغال‌های در حال آتش ــ EMBERS) پنتاگون دارد. واقعیت ترکیب تحقیقات در زمینه سلاح‌های بیولوژیکی و سازماندهی اعتراضات اجتماعی در یک مرکز بسیار قابل‌ توجه است. در کنفرانس «بیشکک» تقاضای پذیرش و شرکت نمایندگان جامعه جهانی و همچنین سازمان جهانی بهداشت در آزمایشگاه ــ رفرنس مرکزی در «آلما آتا» و موسسه تحقیقاتی مسائل ایمنی بیولوژیک قزاقستان «برای بازرسی و رسیدگی به فعالیت‌های موسسات مذکور» طنین‌انداز شد. در هفتم آوریل سال ۲۰۲۱ دبیر شورای امنیت روسیه «نیکولای پاتروشف» در مصاحبه‌ای با «کومرسانت» اذعان کرد که در آزمایشگاه‌های نظامی ‌آمریکا که در سراسر جهان پراکنده‌اند و اما بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه و چین هستند، می‌توان سلاح‌های بیولوژیکی تولید کرد. «پاتروشف» اشاره که: «دولت‌های آن کشورهایی که این تأسیسات در آنها مستقر شده‌اند، اطلاع واقعی ندارند که در چهار دیواری آنها چه رخ می‌دهد. و روز بعد هشتم آوریل نماینده رسمی ‌وزارت امور خارجه چین «ژائو لیجیان» اعلام کرد که: دولت آمریکا باید اطلاعات جامعی در مورد آزمایشاتی که آنها در آزمایشگاه‌های بیولوژیک نظامی ‌آمریکایی در اوکراین و فورت دیتریک (موسسه پژوهش پزشکی بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا در اینجا قراردارد، مترجم) انجام می‌دهند در اختیار جامعه بین‌المللی قرار دهد. آمریکا ۱۶ آزمایشگاه بیولوژیکی تنها در اوکراین ایجاد کرده است. چرا آمریکا چنین آزمایشگاه‌های زیادی در سراسر جهان ایجاد می‌کند و به انجام چه کاری در آنجا مشغول هستند؟ پاسخ به این پرسش را مدت‌هاست که می‌خواهیم بشنوم.