نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

خویشاوندی اتحادیه اروپا و آمریکا با رژیم فاشیستی در اوکراین

نویسنده: پروفسور لو کریشتاپوویچ، فیلسوف، دکترای علوم فلسفه (سایت حزب کمونیست بلاروس)مترجم: محمد چابکی برگرفته از : سایت اشتراک، ۱۴ اوت ۲۰۲۲

اکنون ایالات متحده ــ اتحادیه اروپا ریاکارانه از رنج مردم در جریان عملیات آزادسازی ملی ارتش روسیه در اوکراین صحبت می‌کنند، اما در مورد این واقعیت که استفاده از سپر انسانی از غیرنظامیان امری رایج جنگی توسط اوکراین است، سکوت کرده‌اند. تاکتیک رژیم فاشیست کیف و شبه‌دموکرات‌های غربی قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، حتی گزارش یک سازمان حقوق بشر غربی مانند عفو بین‌الملل درباره نقض این قوانین توسط اوکراین را وارونه‌سازی می‌کنند. به همین دلیل یکی از اهداف عمده عملیات، نازی‌زدایی است. به‌هر حال، بر اساس ارزیابی نمایندگان کنگره آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، اوکراین به مرکز نئونازیسم بین‌الملل تبدیل شده است.
 

در فوریه ۲۰۱۴ کودتای نظامی‌ با مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا و آمریکا در اوکراین به‌وقوع پیوست. ناتو عروسک‌های خود را به قدرت رساند. یکشنبه تاریک‌اندیشان و عملیات غیرانسانی «باندرا»، جریان شوروی‌ستیزی و روسوفوبیا آغاز گردید. ممنوعیت زبان روسی، انتقال آموزش مدارس از روسی به اوکراینی باعث مقاومت شدید در جنوب شرقی اوکراین شد و مردم دست به اسلحه بردند.

با رجوع به تاریخ امپراتوری روسیه، در فوریه ۱۹۱۷ که کشور به هرج و مرج فرورفت و ازهم پاشید، مداخله خارجی آغاز شد. در آن روزها روزنامه‌های خارجی نوشتند روسیه به‌عنوان یک واقعیت ژئوپلیتیکی به‌شمار می‌آید. سیاستمداران و روزنامه‌نگاران غربی مباحثه کردند که کدام یک از کشورهای آنتانت، وزنه تعادلی در برابر «اتحاد سه‌گانه» آلمان، اتریش ــ مجارستان و ایتالیا ایجاد می‌کنند که همچنین از سرزمین مادری ما مطلع خواهند شد.

لنین، در رأس بلشویک‌ها قرار داشت. ابتدا با تشکیل ارتش سرخ مداخله‌جویان را شکست داد و تمامیت ارضی سرزمین مادری ما را احیاء نمود. لازم به یادآوری است  واحدهای ارتش سرخ قاطعانه پتلیوریت‌ها ــ روسوفوب‌هایی که خود را به مداخله‌جویان فرانسوی و سپس لهستانی‌ها فروخته بودند ــ را در اوکراین شکست داد. لنین به پرونده روسیه‌ستیزی که در سال ۱۹۱۷ در اوکراین به‌وجود آمده بود، پایان داد.

۱۱ مه ۲۰۱۴، در منطقه دونباس  یک همه‌پرسی ملی انجام شد که طی آن ۸۷٪ از شهروندان به استقلال رأی دادند. با ابتکار توده‌ها، جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک به‌وجود آمد. نازی‌ها از کیف به ترور روی آوردند. پس از چندین عملیات ناموفق طی ۸ سال گلوله‌باران بی‌وقفه با سلاح‌های سنگین، حدود ۱۴‌هزار غیرنظامی‌ کشته و ده‌ها‌هزار نفر معلول شدند. آسیب‌های بسیاری بر زیرساخت‌ها وارد آمد. اتحادیه اروپا ــ ایالات متحده نه‌تنها بی‌تفاوت نماندند، بلکه نسل‌کشی ۸ ساله مردم روس در دونباس را تشویق کردند و از این طریق خویشاوندی خود را با رژیم فاشیستی در اوکراین به اثبات رساندند.

اکنون ایالات متحده ــ اتحادیه اروپا ریاکارانه از رنج مردم در جریان عملیات آزادسازی ملی ارتش روسیه در اوکراین صحبت می‌کنند، اما در مورد این واقعیت که استفاده از سپر انسانی از غیرنظامیان امری رایج جنگی توسط اوکراین است، سکوت کرده‌اند. تاکتیک رژیم فاشیست کیف و شبه‌دموکرات‌های غربی قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، حتی گزارش یک سازمان حقوق بشر غربی مانند عفو بین‌الملل درباره نقض این قوانین توسط اوکراین را وارونه‌سازی می‌کنند. به همین دلیل یکی از اهداف عمده عملیات، نازی‌زدایی است. به‌هر حال، بر اساس ارزیابی نمایندگان کنگره آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، اوکراین به مرکز نئونازیسم بین‌الملل تبدیل شده است.

منابع تاریخی نشان می‌دهد، پس از حمله خائنانه آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی، در غرب اوکراین لشکرهای اس اس برای مبارزه با ارتش سرخ تشکیل شد. فاشیست‌های اوکراینی به رهبری استپان باندرای ستایشگر هیتلر شروع به نابودی جمعیت یهودی کردند. در اوکراین حدود ۱/۵ میلیون یهودی به‌دست باندرا کشته شدند. این یک چهارم تمام قربانیان هولوکاست است. در جریان قتل‌عام در سال ۱۹۴۴، حدود صدهزار لهستانی به‌طرز وحشیانه‌ای در غرب اوکراین به قتل رسیدند. فاشیست‌های اوکراینی اهالی صدها روستای بلاروس را زنده زنده سوزاندند و این مناطق را با خاک یکسان کردند.

پس از جنگ بزرگ میهنی، عملیات ضدِانسانی باندرا در غرب اوکراین با حمایت ایالات متحده و انگلیس از سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳ ترور علیه جمعیت غیرنظامیان به‌راه انداختند. در این سال‌ها باندرا حدود ۵۰هزار نفر را کشت. نوادگان و پیروان این غیرانسان‌ها پس از کودتای ۲۰۱۴ در اوکراین به قدرت رسیدند.

اکنون در اوکراین، تحت حمایت به اصطلاح «دموکراسی» غربی، رژیم فاشیستی حاکم است. فاشیست‌های اوکراینی ــ سازمان‌دهندگان و شرکت‌کنندگان در جنایات جنگ ــ رسماً به‌عنوان قهرمانان ملی شناخته می‌شوند. هر ساله در اوکراین راهپیمایی‌های رسمی‌ به افتخار فاشیست‌ها برگزار می‌شود. خیابان‌ها و میدان‌ها به‌نام آنها نامگذاری شده‌اند. ترور و قتل سیاستمداران و روزنامه‌نگاران به یک پدیده ثابت در واقعیت اوکراین تبدیل گردیده است. مدال به اصطلاح «برای دفاع از اوکراین» تحت افتخار یک صلیب شکسته فاشیستی اعطاء می‌شود.

رژیم فاشیستی کیف ۸ سال است که برای جنگ علیه روسیه آماده شده است. تلقین ایدئولوژیک سربازان به‌طور سیستماتیک با روحیه روسوفوبیا به‌طور جنون‌آمیزی انجام گرفت و هرگونه انتقاد از فاشیست‌های اوکراینی به‌طرز وحشیانه‌ای سرکوب شد.

اکنون در کیف محاکمه برادران اوکراینی کونونوویچ ــ میخائیل و الکساندر رهبران کومسومول ( سازمان جوانان کمونیست) جریان دارد. آنها را در اوایل ماه مارس سالجاری دستگیر کردند و مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار دادند. از آنها خواسته شد به «اقدام با هدف تصرف قدرت دولتی» اعتراف کنند. وعده دادند در صورت اعتراف «فقط» ۱۰ سال محکوم خواهند شد در غیر‌این‌صورت به حبس ابد محکوم می‌شوند.

برادران « کونونوویچ » قهرمانان واقعی مبارزه با فاشیسم در اوکراین

از سال ۲۰۱۴، برادران « کونونوویچ» به‌طور مداوم جنایات نازیسست‌های اوکراین را در مجامع جهانی در سازمان‌های بین‌المللی چپ محکوم کرده‌اند. البته، نازی‌ها مدت‌ها بود که می‌خواستند دهان کونونوویچ‌ها را ببندند. آنها به‌طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به جنگل برده شدند، و با ضبط ویدئو و فیلمبرداری از آنها خواستند که از عقاید کمونیستی خویش دست بردارند، اما نتیجه‌ای نگرفتند. اکنون می‌خواهند آنان را در زندان ساکت کنند، و به سیاهچال‌های مادام‌العمر روان ساختند تا شاید اعتراف کنند. کونونوویچ‌ها این اتهامات پوچ را قبول نکردند. مقاومت آنها نمونه‌ای از شجاعت و قهرمانی‌ است و در سراسر جهان نیروهای چپ و کمونیست‌ها در حمایت از آنان دست به تظاهرات زدند.

کونونوویچ‌ها از نسل بلاروس هستند. میخائیل کونونوویچ با یک پیام صوتی ضبط‌شده در قفس دادگاه با زیر سئوال قرار دادن «سوتلانا تیخانوفسکایا» [رئیس‌جمهور اروپا خوانده در انتخابات سال ۲۰۲۰ بلاروس. م]  می‌پرسید: شما دائماً در مورد حقوق بشر شهروندان بلاروس صحبت می‌کنید، اما چرا برای محافظت از ما و سایر بلاروس‌هایی که امروز در زندان اوکراینی‌ها و درسیاهچال‌ها با اتهامات مختلف وحشی‌ها اسیرند دست بلند نمی‌کنید؟ آیا این بدین معنا است که شما به حقوق بشر واقعی اهمیت قائل نیستید و تنها در خدمت منافع غرب عمل می‌کنید؟

ایالات متحده به‌دنبال ادامه سیاست جهان تک قطبی است و اوکراین را به‌طور هدفمند در حوزه منافع نظامی‌ خود قرار داد و این کشور را به پایگاه ناتو در برابر روسیه و جهان چند‌قطبی تبدیل کرده است.

 فدراسیون روسیه در دسامبر ۲۰۲۱، به ایالات متحده پیشنهاد کرد تا در مورد عدم گسترش ناتو به‌سمت شرق مذاکره کنند. یانکی‌ها که ذاتاً موجوداتی ترسو و دو‌چهره هستند، توجیه حق فاشیست‌های اوکراینی  برای روسوفوب بودن و مبارزه با روسیه را تشدید کردند. در همین راستا، روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ به آمریکا و ناتو هشدار داد که در چنین شرایطی مجبور به اتخاذ تدابیری برای تأمین امنیت ملی خود خواهد شد.

به‌یاد بیاوریم بیش از ۳۰ آزمایشگاه سلاح‌های باکتریولوژیک در اوکراین تحت حمایت پنتاگون ایجاد شده است. اسنادی وجود دارد که کار در این آزمایشگاه‌ها با باکتری‌های خطرناک بیماری‌های کشنده و همچنین مطالعه روش‌های توزیع با در نظر گرفتن تغییر نژاد انسان‌ها را تأیید می‌کند که نه‌تنها برای مردم روسیه، بلکه برای جهان بشریت تهدید‌آمیز است.

نگرش جامعه جهانی به رویدادهای اوکراین چیست؟

 اگرچه سیاستمداران غربی و منابع رسانه‌ای آنان، که با گستاخی خود را تحت عنوان «جامعه جهانی» معرفی می‌کنند، آشکارا در جنگ کنار نازی‌های اوکراین قرار دارند. اما بزرگ‌ترین کشورهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین کاملاً می‌دانند نژادپرستی و استعمار غرب چیست. در نتیجه اگر آنچه که در اوکراین اتفاق افتاده را در نظر بگیرید، می‌خواهند سلطه الیگارشی و ارتش غربی را تحمیل کنند و نژادپرستی و فاشیسم را بار دیگر بر سرنوشت بشریت تحکیم کنند.