ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

به وعده های فاسدین و غاضبین نباید اعتماد کرد


فرهاد

از میان این دیوهای مست باید بگذریم

از فراز این بلندی های پست باید بگذریم

بیش از چهاردهه میشود که فاسدین، غاضبین به حمایت یک عده ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان از جمله آی. اس. آی سعودی، ایران، کشورهای خلیج و سایر متحدین منطقه ای و جهانی خویش با وعده های بلند بالا دروغین خویش توانستند جنگ اعلان ناشده تحمیلی از خارج را شعله ورتر سازند. با استفاده از آن افراد غیرماهر، آلوده، فاسد خویش را با راه اندازی بازیهای گوناگون بر فرق ده ها میلیون مردم میخکوب زمینه غارت هزاران میلیارد ثروت های مادی و معنوی کشور و مردم برای خود و حامیان خویش، مساعد شهرها از جمله کابل به مخروبه تبدیل صدها هزار تن قربانی جنگهای خونین، دسترسی به قدرت و ثروت بیشتر سرزمین انگور یعنی کوهدامن زیبا از جمله استالف که به مهمانخانه افغانستان، آشیانه عقاب ها شهرت جهانی داشت و از جمله بزرگترین محل تولیدات صنعتی کشور بود به سرزمین سوخته مبدل، بت های بامیان انفجار، ده ها هزار تن در ولسوالی های یکاولنگ، قیصار شهر بلخ و غیره را به شهادت رسانیدن، جنایات خونین که بالای زنان در اخیر قرن بیست تحمیل گشت. در جهان سابقه نداشته و ندارد بعد از فروریزی آسمان خراشهای امریکا جهانیان با مسلط ساختن دوباره گماشته گان خویش توانستند یکبار دیگر بزرگترین جنایات را بالای ملت ما از ناحیه افزایش هزاران تن مواد مخدر، جاری ساختن سیل های خون، عدم تطبیق یکسان قانون، عدالت اجتماعی، لیلام نمودن هزاران دستگاه های بزرگ و کوچک دولتی، مختلط زیرنام خصوصی سازی به نرخ کاه ماش، بازگذاشتن دروازه بر روی اجناس و مواد خارجی که سبب ورشکست شدن ده ها هزار دستگاه های بزرگ و کوچک  تولیدی خدماتی گردید، افغانستان را به بازار اجناس مصرفی، تهیه مواد خام کشورهای منطقه و جهان مبدل نمایند و آزمایش انواع ایدولوژیها، سلاح های پیشرفته هوائی و زمینی، میدان نبرد کشورهای متخاصم منطقه و جهان، دامن زدن انواع خشونت های خانوادگی، خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، حزبی، تنظیمی، زن ستیزی، مردم ستیزی، خرد ستیزی، فرهنگ ستیزی، قانون ستیزی، تجاوز بالای یک عده زنان و کودکان، انجام تقلب گسترده در دو دور انتخابات گذشته، مبتلا شدن بیش از یک میلیون سه صد هزار تن به مواد مخدر، افزایش فقر، بیکاری، بیماری، غضب چهار میلیون هکتار زمین، دزدی و غارت ده ها میلیارد دالر که زیرنام کمک به کشور ما سرازیر شد. مثالهایی میباشد که تحت نظر گماشته گان متذکره و حامیان بین المللی شان صورت گرفته است. حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده میخواهند با دیدرائی و بی شرمی خود را از انجام جنایات فوق برائت دهند و رقیبان خویش را به نام های مختلف متهم نموده با افزایش دهشت و وحشت های خونین و مداخله صریح در انتخابات میخواهند مانع تدویر انتخابات شوند یا اینکه در صورت تدویر انتخابات شرایط و ذهن میلیونها تن مردم را به نفع کاندید مورد نظر خویش تغییر دهند.

گفته های والی هرات به تاریخ 9/1/1392 از طریق تلویزیون طلوع بیان نمود یک مثال برجسته در این رابطه میباشد. وی میگوید که در جریان انتخابات یک قومندان مشهور یک عده اعضای پارلمان مداخله مینمایند زیرا که عده ای از آنها در غضب زمین و انجام اعمال غیرقانونی متهم میباشند. افزود در جریان عملیات در یک ولسوالی ولایت هرات بیش از بیست و شش میل سلاح و یک اندازه مواد منفلقه بدست آمد. یک قومندان محل با قوت که در اختیار دارد بالای ولسوالی هجوم آورد آنرا گرفت و به افراد خویش تقسیم نمود. زمانیکه از خودسری های دست داشتن آنها در غضب زمین و سایر اعمال غیرقانونی به مقام بالا یعنی وزارتها شکایت صورت می نمائیم از اینکه یک عده وزراء و مقامات پارلمان همراه آنها شریک میباشند آنها را حمایت می نمایند. از جانب دیگر انجام حملات پی در پی بالای دفاتر کمیسیون انتخابات و سایر نقاط در شهرکابل سوال برانگیز بوده مردم از این ناحیه تشویش دارند که غاضبین و فاسدین با استفاده از این بازیها مانع تدویر انتخابات نگردند.

جای تأسف است که در این شرایط دشوار و سرنوشت ساز چند تن از اعضای ولسی جرگه به تاریخ 11/1/1392 جلسه را در مقر پارلمان دایر، اعلامیه را به نشر رسانیده که در آن از مردم خواهان اشتراک در انتخابات شده از کاندیدان ریاست جمهوری نیز خواسته اند که نتایج انتخابات را بعد از رأی گیری بپذیرند. مردم و آگاهان امور تدویر همچو یک جلسه را در این شرایط تاریخی و سرنوشت ساز که پنج فیصد اعضای ولسی جرگه در آن حضور نداشت بزرگترین غفلت مسئولیت گریزی اکثریت اعضای ولسی جرگه خوانده از مردم تقاضا می نمایند که از انجام همچو بازیها درس عبرت گرفته در انتخابات که پیشرو دارند رأی یعنی امانت مقدس را به اهل آن بدهند تا نزد خداوند (ج) و مردم آن مسئول نشوند از جانب دیگر زمینه رسیدن به قدرت افرادی که به امانت خیانت کرده و میکنند محدود گردد.

آقای اوباما در صحبت اخیرش از ادامه همکاری بعد از سال 2014 در بخش مبارزه با هراس افکنی، آموزش و پرورش قوت های افغانستان یادآوری نمود. مردم میگویند اگر سران مقامات و رؤسای جمهور آمریکا و متحدین جهانی و منطقه ای شان به وعده های خویش وفادار میبودند صادقانه غرض مسدود نمودن چهل هزار لانه های تروریزم در آنطرف خط دیورند و محو کشت قاچاق هزاران تن مواد مخدر، حکومت داری خوب، احیاء و بازسازی واقعی دفاع از حقوق بشر و غیره را مطابق تعهدات خویش انجام میدادند. امروز کشور و ده ها میلیون مردم ما به این سرنوشت خونین و هزاران رنج های عظیم مبتلا نمیگردیدند. و رئیس جمهور ایران آقای روحانی از تریبون ارگ ریاست جمهوری در روز نوروز که آغازین بهار و خوشی صدها میلیون مردم و کشورهای منطقه میباشد کشور ما را کشور اشغال شده نمیخواند.

خلاصه اینکه یکی از عوامل عمده دشواریهای خونین فوق طی چهاردهه گذشته بخصوص دوازده سال اخیر امیدواری بیجای مردم به افراد فاسد و غاضب بود که گروه ها و افراد فاسد و غاضب به اعتماد آنها، یعنی رأی که یک امانت مقدس میباشد خیانت کردند و به وعده های بلند بالا و دروغین خویش هیچ عمل نکردند. حالا وقت آن رسیده که تمام نیروهای سالم اندیش و ترقی پسند جامعه به جای دنباله روی و غرق شدن در امراض کشنده یعنی قومی، سمتی، لسانی، مذهبی، تنظیمی، حزبی تصامیم شرافتمندانه، صادقانه، خردمندانه و عالمانه را منحیث یک انسان، افغان و مسلمان صادق بخاطر انتخاب افراد شایسته، مجرب، آگاه، صادق، دانشمند که نسبت به سایر کاندیدان از اعتبار ملی و بین المللی بهتر برخوردار باشند در مقام ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی اتخاذ نمایند، در غیر از آن با ادامه وضع موجود کشور و مردم بسوی بحران های خطرناک بیشتر سوق، پیامد ناگواری را در پی خواهد داشت.