نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

«
»

برتری‌جویی آمریکایی

کیتلین جانستون/ آمادور نویدی

برتری‌جویی آمریکایی علیه مشروعیت سلاح های تهاجمی، بر این اساس استدلال می‌کند که آن‌ها «سلاح‌های جنگ» هستند، به این معنا که تازمانی که برای کشتار کودکان خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خوب هستند. برتری‌جویی آمریکایی قادرست که اعتیاد به هتک حرمت و بی‌عدالتی خود را با شوخی نژادپرستانه ارضاء کند، درحالی‌که نحوه کشتار سالانه ده ها هزار نفر از توده های سیاه و قهوه ای پوست توسط ارتش خود را نادیده می‌گیرد.برتری‌جویی آمریکایی براین باورست که تبلیغات دولت خود صحت دارد، و هر درک دیگری غیراز این در جهان، اخبار جعلی است. برتری‌جویی آمریکایی به خارجی‌ها می‌گوید وقتی‌که درواقع سیاست‌هایتان آمریکایی‌ها را می‌کُشد، سیاست های خود را کنار بگذارید. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که در یک پُست از رسانه های اجتماعی در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمود، درحالی‌که در پُست دیگری تشویق به تغییر رژیم کرد. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که یک جنگ را با دروغ شروع نمود، بدون این‌که متهم به جنایت جنگی شد. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که با مصونیت از مجازات مرتکب جنایت جنگی شدِ، درحالی‌که افشاگران و روزنامه نگارانی را که آن‌ها افشاء کرده اند، زندانی نمود، و هنوز هم خود را آدم‌های خوب نامید. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که قادر هستی در مورد جنگ راحت باشید، زیراکه در درگیری‌های آمریکا، سربازان آمریکایی با پهپادها (هواپیماهای بدون سرنشین) و ملیشای نیابتی (شبه نظامیان پروکسی) جایگزین می‌شوند، حتی اگرچه آن‌ها هم مردم را به همان اندازه ای می‌کُشند که با ماشین های کشتار و با دست بقتل می‌رساند.برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که از کالاها و نفت ارزان و دلار قوی بهره مند شد، و هرگز شگفت زده نشد که چه تعداد خارجی بی‌گناه جان‌ها و کاشانه‌های خودشان‌را در جنگ‌هایی که دولت آمریکا براه می اندازد، ازدست می‌دهند. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که می‌تواندر کشوری زندگی کرد که دولت آن می‌تواند با پرتاب موادمنفجره از آسمان کُل یک خانواده را بقتل برساند، و بازهم شما هرگز درمورد آن چیزی نفهمید، زیراکه یک واقعه مهم و خبرساز بحساب نمی آید. برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که در کشوری زندگی می‌کنید که دولتش قدرت نظامی و اقتصادی خود را جهت ترور و ارعاب کردن، بقتل رساندن، زندانی کردن، گرسنگی دادن و فقیر کردن هر کشور و ملتی بکار می‌گیرد که هم‌سو با منافع او نباشد، و برای متوقف کردن این امر ضرورت فوری احساس ننماید.

 

برتری‌جویی آمریکایی

نوشته: کیتلین جانستون

برگردان: آمادور نویدی

آمریکايی‌های لیبرال و مترقی کم‌ وبیش درباره برتری سفیدها، برتری جنس مذکر، برتری صد درصد مرد بودن، و غیره صحبت می‌کنند، اما من هرگز نشنیده ام که درباره یک چیز صحبت کنند، و آن هم برتری‌جویی آمریکایی است: صلاحیتی که ملیت آمریکایی‌ها به آن‌ها می‌دهد تا با این جهان ارتباط برقرار کنند، اما بقیه ما فاقد آن هستیم.

برتری‌جویی آمریکایی بخود اطمینان می‌دهد که به اندازه کافی در داخل کشور مشکلات موجودست، بدون این‌که نگران تریلیون دلاری باشد که ماشین جنگی دولت با پایگاه‌های نظامی جهت ترور و ارعاب جهان و احاطه کره زمین هزینه می‌کند.

برتری‌جویی آمریکایی با اکراه به فرمانده بالقوه اجازه می‌دهد که در مباحث اولیه ریاست جمهوری، هشت دقیقه درباره سیاست خارجی مناظره کند، وقتی‌که سیاست نظامی کشور عملا بقیه امور جهان را دیکته می‌کند.

 

برتری‌جویی آمریکایی علیه مشروعیت سلاح های تهاجمی، بر این اساس استدلال می‌کند که آن‌ها «سلاح‌های جنگ» هستند، به این معنا که تازمانی که برای کشتار کودکان خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خوب هستند.

برتری‌جویی آمریکایی قادرست که اعتیاد به هتک حرمت و بی‌عدالتی خود را با شوخی نژادپرستانه ارضاء کند، درحالی‌که نحوه کشتار سالانه ده ها هزار نفر از توده های سیاه و قهوه ای پوست توسط ارتش خود را نادیده می‌گیرد.

برتری‌جویی آمریکایی قادرست که افکار را نسبت به کسی که ضمایر را اشتباه بکار می‌برد، منحرف سازد، درحالی که هیچ توجهی به این واقعیت ندارد که دولت پول مالیات مردم و منابع کشور را به دولت‌ها و گروه‌هایی می‌دهد که افراد دگرباش را در میدان های شهر اعدام می‌کنند.

برتری‌جویی آمریکایی براین باورست که تبلیغات دولت خود صحت دارد، و هر درک دیگری غیراز این در جهان، اخبار جعلی است.

https://twitter.com/NatCounterPunch

۸۰۰ پایگاه نظامی آمریکا در ۸۰ کشور وجود دارند.

counterpunch.org/2016/03/04/the-world-after-obama/ 

 

 

برتری‌جویی آمریکایی تصور می‌کند که برند اخلاق جنسی (فرقه پاک دین) سالم و طبیعی دارند، بنابراین مسئله مهمی نیست که اصرار کنید همه رسانه های اجتماعی انگلیسی زبان به هنجارهای ترسناک وفادار باشند.

 

برتری‌جویی آمریکایی به خارجی‌ها می‌گوید وقتی‌که درواقع سیاست‌هایتان آمریکایی‌ها را می‌کُشد، سیاست های خود را کنار بگذارید.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که در یک پُست از رسانه های اجتماعی در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمود، درحالی‌که در پُست دیگری تشویق به تغییر رژیم کرد.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که یک جنگ را با دروغ شروع نمود، بدون این‌که متهم به جنایت جنگی شد.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که با مصونیت از مجازات مرتکب جنایت جنگی شدِ، درحالی‌که افشاگران و روزنامه نگارانی را که آن‌ها افشاء کرده اند، زندانی نمود، و هنوز هم خود را آدم‌های خوب نامید.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که بتوان تمام روز را آنلاین درباره سیاست داخلی صرف بحث و کفتگو نمود، درحالی‌که بقیه جهان، کاملا ناتوان از تأثیرگذاری بردولت شماست، و دعا می‌کند که همه را نکُشید.

 

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که می‌توان فقط یک جنبش ضدجنگ قوی داشت، زمانی‌که شهروندانت درخطرند، بعد هم صلح برای دهه‌ها کاملا فراموش می‌شود، درحالی‌که یک نیروی نظامی قدرت‌مند بطور فزاینده به شما آرامش خاطر بیش‌تری می‌دهد.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که قادر هستی در مورد جنگ راحت باشید، زیراکه در درگیری‌های آمریکا، سربازان آمریکایی با پهپادها (هواپیماهای بدون سرنشین) و ملیشای نیابتی (شبه نظامیان پروکسی) جایگزین می‌شوند، حتی اگرچه آن‌ها هم مردم را به همان اندازه ای می‌کُشند که با ماشین های کشتار و با دست بقتل می‌رساند.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که درباره مواضع انگشت نمای امپریالیستی کاندیدای مترقی مانند برنی ساندرز محرمانه بود، زیرا که او دارای برخی سیاست‌های داخلی مناسب است.

 

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که اعتراضات بلوک سیاه علیه ظواهر عمومی با چهره هایی مانند میلو یانویولوس و پرود بویز(پسران مغرور) است، درحالی‌که خوک‌های جنگی قاتلی مانند بیل کریستول، هنری کسینجر، جان بولتون، دیوید فروم و مدیران صنعت سلاح کاملا بدون عذاب از ظاهری به ظاهر دیگری می‌روند.

 

ashton kutcher

✔@aplusk

 اشتون کاتچر

 درود صبح‌گاهی به زن و مرد جامعه اطلاعاتی که ما را حفظ، و از کشورمان حفاظت می‌کنند.

View image on Twitter

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که از کالاها و نفت ارزان و دلار قوی بهره مند شد، و هرگز شگفت زده نشد که چه تعداد خارجی بی‌گناه جان‌ها و کاشانه‌های خودشان‌را در جنگ‌هایی که دولت آمریکا براه می اندازد، ازدست می‌دهند.

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که می‌تواندر کشوری زندگی کرد که دولت آن می‌تواند با پرتاب موادمنفجره از آسمان کُل یک خانواده را بقتل برساند، و بازهم شما هرگز درمورد آن چیزی نفهمید، زیراکه یک واقعه مهم و خبرساز بحساب نمی آید.

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که یکی از بدترین جمعیت‌های سفرکننده ها در جهان بود، درحالی‌که آمریکا دارای پایگاه‌های نظامی در کشورهایی‌ست که اکثر آمریکایی‌ها نام آن‌ کشورها را نمی‌دانند، چه‌برسد به این‌که به آن‌جا رفته باشند.

برتری آمریکایی این‌ست‌کهفرهنگ احمقانه آمریکایی را از طریق هالیوود و رسانه های دیگر در سراسر جهان برقرارنمود، تا بدین‌صورت کسی تأمل نکند و متعجب شود که چرا اجازه می‌دهیم این ملت کاملا دیوانه برسیاره ما حکومت کند، و بنابراین، هیچ‌کسی درباره برتری آمریکایی احساس بدی نداشته باشد.

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌که در کشوری زندگی می‌کنید که دولتش قدرت نظامی و اقتصادی خود را جهت ترور و ارعاب کردن، بقتل رساندن، زندانی کردن، گرسنگی دادن و فقیر کردن هر کشور و ملتی بکار می‌گیرد که هم‌سو با منافع او نباشد، و برای متوقف کردن این امر ضرورت فوری احساس ننماید.

برتری‌جویی آمریکایی این‌ست‌کهرهبر جهان بودن حس خوبی دارد، اما نگران نبود که این رهبری دقیقاُ به چه معناست.

***

درباره نویسنده:

تشکر از خواندن این مقاله! بهترین راه جهت دور زدن سانسورهای اینترنتی و اطمینان حاصل کردن از دیدن مطالبی که من منتشر می‌کنم، مشترک شدن در لیست پستی وب سایت من است، و این که برای هرچیزی‌که من منتشر می‌کنم، یک ایمیل خبری دریافت می‌کنید. کار من کاملا خواننده پسند است. بنابراین، اگر شما از این مقاله لذت برده اید، لطفا آنرا به اشتراک بگذارید، مرا در فیس بوک و تویتر لایک و دنبال کنید، پادکاست را یا در ویدئو، یا بصورت صوتی چک کنید، اگر می‌توانید مقداری کمک مالی به حساب پاتریون یا پی پال واریز کنید، و برخی از کالاهای دوست داشتنی مرا بخرید. کتاب جدیدم را بخرید. کشور یاغی: ماجراهای روان‌شناختی با کیتلین جانستون، و یا کتاب های قبلی ام، بیدار: یک راهنمای میدانی جهت آماده شوندگان خیالی.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این‌که من چه کسی هستم، چه فکر می‌کنم، و سعی می‌کنم با این پلاتفرم چکار کنم، به لینک های زیر رجوع کنید:

https://medium.com/@caityjohnstone/who-i-am-where-i-stand-and-what-im-trying-to-do-here-4a113e783578

وب سایت:

 

https://caitlinjohnstone.com

فیس بوک:

https://www.facebook.com/CaitlinAJohnstone/

 

تویتر:

https://twitter.com/caitoz

هرکسی (بجز نژادپرستان) اجازه دارد که هربخشی از این نوشته (یا هرچیزی‌که من نوشته ام را) بهرطریقی که دوست دارد بصورت رایگان بازانتشار کند.

برگردانده شده از:

American Privilege

https://caitlinjohnstone.com/2019/09/14/american-privilege/