به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

«
»

بار کج به منزل نمی رسد

فرهاد

هرکه با بیگانه همدست شد                                               بر زمین افتاد و آخر پست شد

                                                                                                                     فانی

با ورق زدن تاریخ پر افتخار کشور آگاه می شویم در هر زمان افراد و گروه های که به واسطه کشور گشایان و اجنبی ها به فرق ده ها میلیون مردم میخ کوب مطابق سناریو آنها کشور و مردم ما را در گرداب های خونین غرق، و کوره های آتش مبدل ساخته اند بلاخره چهره های منحوس شان افشا مورد نفرین ده ها میلیون مردم کشور قرار گرفته و نامهایشان به حیث دشمنان سوگند خورده و نوکران زر خرید ادارات استخباراتی اجانب در تاریخ ثبت گردیده است. صدها مثال از معاده گندمک، امضا خط دیورند، لشکر کشی شاه شجاع و بازی های خونین چهار دهه اخیر زیر نام طالب، القاعده، داعش و غیره جریان دارد میتوان یادآور شد. طوریکه مردم کشور به خوبی پی برده اند بعد از شعله ور ساختن جنگ اعلان ناشده و تحمیلی زیر نام خطر لشکر سرخ به واسطه سران استخباراتی آی.اس.آی، سعودی، ایران، قطر، شیخ های عرب، مافیای مواد مخدر و حامیان بین اللملی شان به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی کشور و مردم غارت به کشور پاکستان انتقال، کشور جنت نشان ما به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر، میدان نبرد، کشور مصرفی تهیه کننده مواد خام، آزمایش انواع ایدولوژی ها، سلاح های پیشرفته زمینی و هوایی کشورهای منطقه و جهان مبدل در حال حاضر بیش از شصت فیصد مردم در زیر خط فقر زیست نموده، سه میلیون مردم از جمله زنان و کودکان، جوانان به مخدر مبتلا، اکثریت مردم از ناحیه مبتلا شدن به امراض فزیکی و روانی رنج می برند. تلفات غیر نظامیان در سال جاری نسبت به در سال گذشته چهل فیصد افزایش یافته است.

فرار مغزها، سرمایه رو به افزایش بوده به نسبت عدم توجه به تولیدات داخلی، نشر و پخش بانک نوت های جعلی در پاکستان، پول شوئی، ارزش پول افغانی در مقابل اسعار خارجی پائین آمده مردم از ناحیه افزایش بیکاری، بیماری، جاری شدن سیل های خون، سرقت های مسلحانه، آدم ربائی، ماین گذاری روی جاده، حملات انتحاری، عدم تطبیق یکسان قانون و عدالت اجتماعی، افزایش فساد گسترده، غضب میلیونها جریب زمین، تجاوز جنسی بالای زنان و کودکان، مسلط شدن اقتصاد جنگی، مافیائی و غیر مشروع، دامن زدن انواع خشونت های خانواده گی، خصومت های قومی، لسانی، سمتی، مذهبی، تنظیمی، حزبی، موجودیت زن ستیزان، مردم ستیزان، فرهنگ ستیزان، قانون ستیزان در قدرت به ستوه آمده صدای شان به آسمانها بلند شده با تاسف گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد! خبری که به تاریخ 12/5/1394 خبری از طلوع نیوز نشر کرد در آن گفته شد پسر و سکرتر مسئولین پولیس در ولایت وردک بالای یک دختر تجاوز جنسی نمودند. سرپرست ولسوالی شیندند به نسبت تجاوز بالای یک زن گرفتار شد.

حالا که دامان رسوایی هایشان به جهانیان بلند شده بخاطر اغفال ده ها میلیون مردم و پوشانیدن جنایات خونین چندین دهه گذشته خویش دست به بازی های جدید زده تا بتوانند زمینه فعالیت و جنایات خونین را زیر نام داعش در کشور بخاطر دستیابی به کشورهای منطقه و خاورمیانه از این بیشتر سازند که افشای مرگ ملا عمر بعد از دو سال نیز ادامه بازی های خونین گذشته می باشد که اداره آی.اس.آی، سعودی، که به حمایت متحدین منطقه و جهانی خویش راه اندازی نموده یکی از مثال های ازین بازی ها می باشد زیرا که ادارات استخباراتی و حامیان بین المللی شان ترس از یاغی شدن نوکران خویش دارند و با پارچه پارچه ساختن آنها جلو تامین صلح پایدار را در کشور ما میخواهند بگیرند از جانب دیگر با وجود آمدن چند دسته گی در گروه طالبان زمینه فعالیت گماشته گان جدید شان را که زیر نام داعش به کشتار مردم بیگناه در کشور ما و یک عده از کشورها آغاز کرده اند مساعد سازند. خلاصه این که تجارب خونین گذشته ثابت ساخت آنعده افراد و گروه ها منحیث اجیر، غلام، فروخته شده، نوکر افزار در اختیار استخباراتی کشورهای توسعه طلب و غارتگر قرار گرفته اند به هیچ وجه صلاحیت تصمیم گیری ها را نداشته و ندارند و هر زمانیکه نتوانند به بادارن خویش خدمات لازم را انجام دهند به قیمت جان و زندگی شان تمام می شود. به باور ما وقت آن رسیده که تمام افراد، گروه ها و شخصیت های که غیر آگاهانه مستقیم و یا غیر مستقیم در جنگ های خونی سهم داشته و دارند. از انجام بازی های خونین گذشته باید درس عبرت بگیرند. به خواست های ده ها میلیون تن دهند و با محدود نمودن صلاحیت های مافیای مواد مخدر، اقتصادی، جنگ سالاران، عاملین فساد گسترده، غاضبین میلیونها جریب زمین، ناقضین حقوق بشر، عاملین دامن زدن انواع خشونت های خانواده گی، خصومت های قومی، لسانی، سمتی، تنظیمی، حزبی، مذهبی،  قانون ستیزان، مردم ستیزان، زن ستیزان، فرهنگ ستیزان، زورمندان، جنایت کاران سازمان یافته، غارتگران ثروتهای مادی و معنوی کشور، زمینه جلب اعتماد از دست رفته ده ها میلیون مردم را دوباره مساعد سازند تا کشور ما از این بیشتر آماج خونین کشور گشایان قرار نگیرد. از جانب دیگر آنهائیکه چنین جنایات را بالای ملت طبق سناریو کشور گشایان تحمیل کرده اند. باید بدانند که بار کج به منزل نمی رسد. وعده خداوند (ج) پیروزی حق بر باطل حتمی است. آن روز دور نیست که در دادگاه حق و عدالت مورد بازپرس قرار نگیرند.