اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

ګوند، ائتلاف او خوځښت

نور محمد غفوری  په ټولنیزو فعالیتونو کې د ګډون وسیلې   د سیاسي…

از روزی می‌ترسم 

از روزی می‌ترسم  که سرم را بر روی سینه‌ات بگذارم و تپش…

چرا نجیب بارور را شماتت و تقبیح نماییم ؟

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی           به…

کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

«
»

اوکراین نگران تبعات سیاست روسیه هراسی آمریکا

اوکراین نگران تبعات سیاست روسیه هراسی آمریکا

خطری که اکنون بیش از همه اوکراین را تهدید می کند، نه حضور نظامی روسیه در اطراف مرزهای آن، بلکه سیاست روس هراسی آمریکا و ناتو برای این کشور است، اقدامات  دیپلماتیک و نظامی واشنگتن و کشورهای عضو ناتو ، کی یف را در هراسی فرو برده که تبعات آن بی ثباتی و فرار سرمایه گذاری از اوکراین است.

شبکه خبری سی ان ان در تحلیل خود از اوضاع شرق اروپا که اوکراین در کانون آن قرار گرفته است گزارش داد: اقدامات اخیر نظامی و سیاسی واشنگتن و متحدان ناتو باعث انتقاد و نگرانی مقامات کی یف شده است.

این رسانه آمریکایی افزود: مقامات اوکراین نسبت به خروج خانواده دیپلمات های آمریکایی و پرسنل غیر ضروری سفارت آمریکا ازکی یف دست به انتقاد زده و نگران شده اند؛ همچنین تقویت قوای نظامی ناتو در شرق اروپا بر سر احتمال تهدید نظامی روسیه به اوکراین، درکل جوی از هراس را در داخل و سطح بین الملل برای اوکراین ایجاد کرده است.

اوکراین نگران تبعات سیاست روسیه هراسی آمریکا

خبرنگار این شبکه خبری از کی یف در ادامه گزارش داد: مقامات ارشد اوکراین از رئیس جمهوری، نخست وزیر و حتی وزیر امور خارجه اوکراین گرفته، همگی درتلاشند تا به دیگر کشورهای جهان اطمینان دهند که این کشور با هیچ تهدیدی مواجه نبوده و نیاز به خروج اتباع و دیپلمات های خود از سفارت خانه هایشان در کی یف نیست.

این رسانه آمریکایی افزود: یک مقام ارشد شورای امنیت و دفاعی اوکراین در واکنش به اقدامات کشورهای غربی و آمریکا گفته است، برای روسیه این امکان وجود ندارد تا بصورت فیزیکی حمله گسترده برای تصرف اوکراین انجام دهد.

اوکراین نگران تبعات سیاست روسیه هراسی آمریکا

آمریکا درباره تهدید نظامی روسیه به اوکراین اغراق می کند

خبرنگار سی ان ان از کی یف در ادامه گفت: اکنون مقامات اوکراینی به این مرحله رسیده اند که طرف آمریکایی درباره تهدید نظامی روسیه علیه این کشور اغراق و بزرگ نمایی می کند.

فرار سرمایه گذاری از اوکراین

سی ان ان گزارش داد: اکنون مقامات اوکراین نگران هستند زیرا منجر به هراس ، نگرانی  عمومی داخلی، درماندگی و بازدارندگی و فرار سرمایه گذاری خارجی دراین کشور می شود.

جنگ روسیه با اوکراین نیست، با ناتو است – افکار عمومی روسیه، آمریکا مقصر جنگ افروزی

سی ان ان روز گذشته در تحلیلی پیرامون تنش بین روسیه و اوکراین گزارش داد : بنابر نظرسنجی که  توسط  موسسه نظرسنجی روسی «لوادا سنتر» (Levada Center)  به عمل آمده نشان داده که ۵۰ درصد از مردم روسیه بر این باورند که «قطعا» جنگی بین روسیه و اوکراین روی نمی‌دهد و تنها ۳۹ درصد می‌گویند، ممکن است جنگی رخ دهد.

این رسانه تصویری در گزارش روز گذشته خود افزوده بود: بررسی این نظرسنجی حاکی است که مردم روسیه آن را جنگ بین روسیه و اوکراین نمی‌دانند بلکه آن را جنگ مسکو با ناتو می‌دانند و بیمناک از وقوع چنین جنگی هستند؛ مردم روسیه می‌گویند این آمریکا، غرب و ناتو است که ما را به سوی یک جنگ می‌کشاند.

 روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو و روسیه دچار تنش شده است. 

آمریکا و ناتو که همواره به دنبال سلطه‌جویی هستند، سالیان درازی است که نیروهای خود را در کشورهای اطراف روسیه مستقر کرده‌اند و اخیرا هم با تحریک لفظی در حالیکه مقامات مسکو به صراحت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارند، بر شدت این حضور و ارسال جنگ‌افزارهای ساخت خود افزوده‌اند. 

هلند در صدد خروج از اوکراین

پس از اقدام آمریکا و انگلیس درخارج کردن برخی از دیپلمات ها از سفارت خانه های خود در کی یف،  اکنون برخی خبرها حاکی است که وزارت خارجه هلند نیز به کارکنان سفارت خود در اوکراین اختیار داده تا خاک آن کشور را ترک کنند.

لشگر کشی ناتو به شرق اروپا

اوکراین نگران تبعات سیاست روسیه هراسی آمریکا

همزمان با سیاست ها و رفتارهای بحران ساز آمریکا و برخی هم پیمانان غربی آن پیرامون مسئله اوکراین، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) روز دوشنبه اعلام کرد که کشورهای عضو این پیمان نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده و ناوها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

کشورهای دانمارک، اسپانیا، فرانسه و هلند از اعضای اروپایی این پیمان برای مقابله با تهدید روسیه علیه اوکراین به اعزام ناو، ناوچه و جنگنده های اف-۳۵ به کشورهای شرقی اروپا  همچون بلغارستان، رمانی و لیتوانی اقدام کردند.

پنتاگون  نیز از آماده باش هشت هزار و ۵۰۰ نظامی خود در صورت لزوم و حمله نظامی روسیه به اوکراین برای اعزام فوری به اروپا خبر داد.۳۰۲