ازمثالهای زشت ونامیمون فدرالیزم

برګرفته برخی از مقاله تحقیی تحت عنوان (سیستم ونظام های…

تجمع گروه های تروریستی در شمال؛ بستر سازی برای جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید جغرافیای شمال زیر پاشنه های تروریسم و سکوی…

پاکستان و ایران حاميان اصلی طالبان و عاملان فاجعه در…

نویسنده: مهرالدین مشید ابراز نگرانی پاکستان و ایران از گروه‌ های…

چند شعر از دارین_زکریا

برگردان چند شعر از #دارین_زکریا شاعر سوریه‌ای خانم "دارین زکریا" (به…

چهار هایکو

ترجمه‌ی چهار هایکو از #توروالد_برتلسن هایکوسرای دانمارکی* توسط #زانا_کوردستانی  آقای "توروالد…

فلسفه هایدگر میان تبلیغ فاشیسم و آنتی کمونیسم

Martin Heidegger(1889-1976)  آرام بختیاری کج فهمی فیلسوفان مذهبی دانشگاهی وطن از هایدگر. چرا…

سفر ملاهبت الله به کابل ؛ نشانه های زوال یا…

نویسنده: مهرالدین مشید نبض زمان و رقم خوردن شمارش معکوس در…

جامعه دین زده چگونه است؟

عبارت از جامعه می باشد٬ که دیندار از دین٬ چون…

نوای خلقِ غمدیدهء بغلان!

امین الله مفکر امینی       2024-13-05 آسمـان گرفته سخت برما، زمیــــن از سوی…

تنهایی و غربت شناخت نامه ی تبعید

نویسنده: مهرالدین مشید روایت دیگری از تنهایی و غربت روایت تبعید یعنی…

دست یاری 

بر بلای سیل بغلان مبتلا است  ساکنان اش زین مصیبت در…

تجلیل از روزمادردرکشورشاهی هالند

بتاریخ 12می سالجاری درشهرارنهم کشورشاهی هالند محفل باشکوهی ازسوی شوراي…

بجنبید ایکه خود ها، حامییان حقوق بشرخوانید!

امین الله مفکر امینی       2014-13-05! ندانم چطور گویم ویا به تصویر کشمدردوناله…

اینجا بغلان است، آدمیت را سیل برده است!

سیامک بهاری “ما نه غذا داریم، نه آب آشامیدنی، نه سرپناه،…

خشم سیلاب

رسول پویان خانه و باغ و زمین و روستا ویران گشت خـشـم…

 قاضی ی شهر شرف

محمد عالم افتخار مال تاجـر غرق دریا گشـته بود تاجر آنجا محوِ…

خیزش های مردمی نشانه های شکست طلسم وحشت طالبانی

نویسنده: مهرالدین مشید تبعیض، حرمت شکنی و استبداد کار نامه ی…

مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

«
»

اسناد افشا شده پنتاگون

: سرویس مخفی روسیه با امارات علیه آمریکا و بریتانیا همکاری می کند



ترجمه مجله هفته
12.04.2023


مقامات آمریکایی از امارات به دلیل عدم اجرای تحریم های آمریکا علیه روسیه انتقاد کرده اند. در حال حاضر، جدیدترین افشاگری‌های پنتاگون نشان می‌دهد که امارات و روسیه توافق کرده‌اند تا علیه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا همکاری کنند. 

افسران اطلاعاتی روسیه با امارات متحده عربی نفت خیز “برای همکاری علیه آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا” به توافق رسیده اند. 

این خبر روز سه شنبه با اشاره به یکی از اسناد محرمانه پنتاگون منتشر شد. 

در سندی که آسوشیتدپرس مورد بررسی قرار داده آمده است: “در اواسط ژانویه، FSB یا سازمان اطلاعات داخلی روسیه٬ ادعا کرد که مقامات امارات و سرویس های امنیتی روسیه برای همکاری علیه آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا توافق کرده اند.”

امارات متحده عربی احتمالاً همکاری با اطلاعات روسیه را فرصتی برای تحکیم روابط رو به رشد ابوظبی و مسکو و مشارکت اطلاعاتی در بحبوحه نگرانی ها در مورد خروج ایالات متحده از منطقه می داند. 
در سند پنتاگون آمده است که واشنگتن دی سی همچنین نگران است که امارات تحریم های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین را دور می زند. 
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، در مورد اسناد افشا شده پنتاگون اعتراف کرد که “ما نمی دانیم چه کسی پشت آن است، ما نمی دانیم که انگیزه چیست”، اما گفت که حداقل برخی از اسناد “دستکاری شده اند”. 
مقامات امارات پس از آن بیانیه ای صادر کردند و گفتند که ادعاهای مطرح شده در سند در مورد سازمان اطلاعات داخلی روسیه “کاملاً نادرست” است. 

اخیرا امارات و روسیه روابط خود را به میزان قابل توجهی گسترش داده اند. پس از آغاز جنگ اوکراین، امارات متحده عربی علیه مسکو – آنطور که واشنگتن خواستار آن بود – موضع نگرفت، اما از آن زمان تاکنون سعی در میانجیگری بین طرف های روسی و اوکراینی دارد. 
علیرغم تلاش واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای خلیج فارس برای حمایت از انزوای روسیه، همکاری انرژی بین مسکو و ابوظبی نیز تقویت شده است.


اختلاس 400 میلیون دلاری زلنسکی از بودجه اختصاص داده شده توسط واشنگتن

هرش: زلنسکی 400 میلیون دلار از بودجه تامین سوخت اختلاس کرد

به گزارش اسپوتنیک به گفته سیمور هرش، رئیس‌جمهور اوکراین و اعضای هیئت همراهش صدها میلیون دلار را که ایالات متحده برای خرید سوخت دیزل و گاز از روسیه اختصاص داده بود، اختلاس کردند. هرش به نقل از یک “افسر اطلاعاتی آمریکایی آگاه” می گوید:

 “زلنسکی سوخت دیزل را از روس ها با تخفیف خرید کرد . و چه کسی هزینه گاز و نفت را پرداخت می کند؟ما !

“ به گفته این روزنامه نگار، چقدر کی یف برای سوخت دیزل می پردازد مشخص نیست. اوادامه می‌دهد که زلنسکی و بسیاری از همراهانش “میلیون‌ها دلار آمریکایی را که برای پرداخت هزینه سوخت دیزل بود، از واشنگتن گرفتند”. بر اساس یکی از برآوردهای تحلیلگران سیا، “حداقل 400 میلیون دلار در سال گذشته اختلاس شده است”.


زاخارووا علت احتمالی افشای اطلاعاتی پنتاگون را نام برد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون ممکن است مربوط به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 باشد، در این دوره زمانی می توان انتظار هر چیزی را داشت.
به گزارش اسپوتنیک، “ماریا زاخارووا” سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت:” تیوتچف شعر فوق‌العاده‌ای دارد، یکی از معروف‌ترین آنها: زمان پاییز کوتاه اما شگفت انگیز است. اینجا در زندگی سیاسی آمریکا، زمان شاید نه چندان کوتاه، اما آشکارا شگفت‌انگیز است. به این پریود زمانی می گویند “پیش از انتخابات”. می توان در این زمان بدون وقفه شگفت زده شد. آنجا چنین اتفاقاتی معمول است، پیش از این نیز چنین اتفاقاتی رخ داده بود، چیز جدیدی نیست”.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود:” آنها وارد این پریود زمانی شدند، پریود انتخاباتی، موارد عجیب و غریب بیشتری وجود خواهد داشت. اما نه به معنای خوب کلمه، بلکه موارد حقه بازی و کاملا غیرمعمول و غیرقابل توضیح زیادی به چشم خواهد خورد”.
پیش از این رسانه ها نوشته بودند که پنتاگون در حال بررسی درز مطالبی در شبکه های اجتماعی است که وضعیت نظامیان اوکراینی و برنامه های آمریکا و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که اسناد مربوط به اوایل ماه مارس ظاهراً در “کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه” توزیع شده است.


اسناد پنتاگون، دست داشتن کی یف در حمله به آواکس روسی در بلاروس را تایید می کند

نشریه اکونومیست با استناد به اسناد محرمانه منتشره پنتاگون در فضای مجازی، می نویسد، ماموران سرویس امنیتی اوکراین در حمله به هواپیمای جاسوسی روسی در فرودگاه بلاروس در نزدیکی مینسک در اواخر فوریه شرکت داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه با استناد به اسناد فاش شده می نویسد:” در 26 فوریه، افسران سرویس امنیتی اوکراین به یک موضوع عجیب برخوردند. نیروهای آنها در بلاروس با نادیده گرفتن دستورات آنها، اوایل روز به یک هواپیمای جاسوسی روسیه حمله کردند”.

همانطور که اشاره شد، سازمان اطلاعات آمریکا این وضعیت را زیر نظر داشت. بر اساس اسناد فاش شده، اطلاعات مربوط به این حمله با عنوان “فوق سری” طبقه بندی شده است.

شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC نیز با استناد به اسناد آمریکایی درز کرده، گزارش می دهد که عوامل سرویس امنیتی اوکراین در پشت حمله به یک هواپیمای روسی در فرودگاهی در نزدیکی مینسک در 26 فوریه هستند. علاوه بر این، این کانال تلویزیونی با اشاره به مطالب طبقه بندی شده نشان می دهد که کی یف نیز احتمالاً سازمان دهنده حمله به یک ایستگاه کمپرسور گاز در منطقه ای در نزدیک مسکو در 28 فوریه بوده است.

در اوایل ماه مارس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، دستگیری یک “مامور سرویس های ویژه اوکراین” و بیش از 20 نفر از همدستانش را که در خرابکاری علیه هواپیمای روسی آواکس A-50 در فرودگاه ماچولیشچی در نزدیکی مینسک شرکت داشتند را اعلام کرد. 

به گفته رئیس جمهور بلاروس، این خرابکار توسط نیروهای آموزش دیده سازمان امنیتی اوکراین صورت گرفته بود. وی خاطرنشان کرد که این حمله با کمک هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد و در جریان عملیات، از فناوری پیشرفته ای استفاده شده بود.

پیشتر اپوزیسیون بلاروس گزارش داده بود که یک هواپیمای A-50 آواکس روسی در جریان حمله پهپادی به فرودگاهی در نزدیکی مینسک آسیب دیده است، اما بعداً تلویزیون بلاروس تصاویری از این هواپیما در فرودگاه و پرواز در حین انجام وظیفه را نشان داد.

هواپیمای آواکس A-50 به عنوان بخشی از هماهنگی گروه‌بندی منطقه‌ای نیروهای روسیه و بلاروس و شرکت در تمرینات پرواز مشترک دو کشور که از 16 ژانویه تا 1 فوریه در بلاروس برگزار شد، وارد این کشور شده بود.

پایان