ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

از کله کندن گرگ باید آموخت

فرهاد

دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما

چیست یارا طریقت بعد از این تدبیر ما

ما مریدان رو بسوی کعبه چون آریم چون

رو بسوی خانه خمار دارد پیر ما

حافظ

اسناد محرمانه مرتبط به روابط دیپلوماتیک عربستان سعودی که هفته گذشته از سوی سایت ویکی لیکس منتشر شد نشان می دهد که سفارت این کشور در اسلام آباد تماسهای با مقام های شبکه حقانی که بیش از چهار دهه می شود، طبق سناریو ادارات استخباراتی کشورهای منطقه و جهان در شعله ور ساختن جنگ اعلان ناشده و تحمیلی از خارج بر ضد ده ها میلیون مردم افغانستان نقش مهم را بازی نموده، داشته. هرچند بر بنیاد گزارش این سایت خبری مقامات وزارت خارجه عربستان سعودی نگرانی های را در مورد نشر این اسناد سری ابراز داشته اند اما مسئولین این وزارت گفته اند که معلومات افشا شده با آنچه موقف عربستان سعودی در مسایل روابط خارجی آن میباشد در تضا قرار ندارد. در یکی از اسناد دیگران قابل اعتبار می باشد امضای سفیر پیشین این کشور در اسلام آباد عبدالعزیز ابراهیم صالح القدیر است که نشان می دهد وی ملاقاتی را با نصیر الدین حقانی داشته است. نصیر الدین در آن زمان به حیث فرستاده و رئیس مالی گروه طالبان فعالیت داشت و این ملاقات به تاریخ 15 فبروری سال 2012 میلادی صورت گرفته است. این نشست میان آقای نصیر الدین به طور معمول در سفارت و اقامتگاه وی در میان تدابیر شدید امنیتی از سوی استخبارات پاکستان انجام می شد. در جریان این ملاقات نصیر الدین موارد پیشنهادی پدر خود را مبنی بر تداوی وی در عربستان سعودی برای سفیر بیان داشته است.

جلال الدین حقانی در زمان جمهوری سردار محمد داوود خان در سال 1970 به وزیرستان شمالی رفت و پایگاه ایجاد نمود. مردم و آگاهان امور در رابطه به نشر خبر فوق و سایر حوادث خونین و غم انگیز هفته اخیر ماه جوزا و آغاز هفته ماه سرطان 1394 دیدگاه خویش را بیان داشته اند!

به باور ما و عده از قلم به دستان کشور و جهان از جمله نویسنده گان کتابهای کمیته سه صد و بازی بزرگ شیطانی بعد از به قدرت رسیدن خانواده اهل سعود و شکست حسین شریف پادشاه اسلام پرور وقت عربستان و دوست مسلمانان جهان که زیر نظر دولت بریتانیا وقت در سال 1925 صورت گرفت، از آن زمان تا الحال خانواده اهل سعود بزرگترین جفا ها را بالای مسلمانان کشور های منطقه از جمله افغانستان طبق سناریو کشور گشایان غرض تمویل تسلیح آموزش و پرورش هراس افگنان و سایر جنایت کاران انجام داده، با تاسف هنوز هم جریان دارد که افشا شدن همکاری با پسر جلاالدین حقانی مشت نمونه اخروار میباشد.

دامن زدن انواع جنگ های مذهبی از جمله شعیه و سنی نیز بخش از کارهای سران کشور متذکره بوده که از این لحاظ هفته ده ها خانواده در کشور های منطقه و جهان قربانی این بازی شیطانی شده و میشوند ادامه دارد!

نورالحق علومی وزیر داخله کشور به تاریخ 6/4/1394 در مقابل پرسش های اعضای ولسی جرگه در بخشی از صحبت هایش گفت عملیات نیروهای پاکستانی در وزیرستان شمالی باعث شده که شورشیان را از آن جا بیرون کنند و شورشیان متذکره بر بخش های مرزی کشور آمده اند باعث ناامنی در کشور شده اند. افزود این بار اول نیست که برای حمله به مجلس نماینده گان برنامه ریزی شده بود و نیروهای امنیتی پیش از این نیز پلان ها را خنثی کرده اند. از ناحیه نبود ظرفیت های هوایی از جمله وسایل محاربوی پیشرفته اظهار نگرانی نموده افزود از این لحاظ به نیروهای امنیتی کمک های لازم صورت نگرفته در اخیر از ناحیه تسلیم نمودن بعضی از پسته های امنیتی توسط یک عده از افسران ارتش در بعضی از ولسوالی ها یادآوری نمود، آنرا نگران کننده خواند.

رحمت الله نیبل رئیس عمومی امنیت ملی کشور از انجام چندین عملیات و گرفتاری هراس افگنان یادآوری نمود افزود در ماه های آینده چالش های امنیتی افزایش می یابد! و از مردم خواهان همکاری در مبارزه بر ضد هراس افگنان شد!

رئیس ستاد ارتش ملی در دیداری که با افسران و سربازان در ولایت ننگرهار داشت گفت: داعش کدام گروه نو نیست بلکه این شورشیان مربوط به گروه طالبان است که با تغییر بیرق تحت نام گروه موسوم به داعش فعالیت مینمایند! مردم میگویند جای تاسف است که هنوز هم مسئولین نتوانسته اند علت و انگیزه این جنگ خونین و اعلان ناشده که بیش از چهار دهه می شود طبق سناریو ادارت استخباراتی کشور گشایان، متحدین منطقه ئی و جهانی شان میلیونها قربانی را از مردم بیگناه ما گرفته، سبب غارت به ارزش هزاران میلیارد دالر ثروتهای مادی و معنوی کشور گردیده. صرف در چهارده سال گذشته یک صد و پنجاه هزار با موجودیت بیش از چهل و سه کشور کشته و زخمی به جا گذاشته به صورت واقعی آن  بیان نمایند.

در حالیکه همه مردم کشور و جهانیان پی برده اند که جنگ بالای پوستین ملا نصر الدین است. افزایش دو برابر کشت قاچاق ترافیک مواد مخدر در سالهای 14-2015 استخراج غیر قانونی سه هزاران معادن به واسطه هراس افگنان، زورمندان، قوماندانان، مافیای اقتصادی مواد مخدر، غاضبین میلیونها هکتار زمین، عاملین فساد گسترده معرفی شش تن مامورین بلند پایه وزارت شهر سازی به لوی سارنوالی، حیف و میل نمودن میلیونها دالر در وزارت معارف در زمان آقای وردک و غیره و غیره مشت نمونه خروار می باشد!

خانم بلقیس روشن از طریق طلوع نیوز گفت اگر سران حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد صادق می بودند آقای زاخیل وال، محمود کرزی، حسین فهیم و غیره امروز جایشان در زندان می بود. آقای سیحون استاد پوهنزی اقتصاد میگوید در کشوریکه اقتصاد مافیایی غیر مشروع و اقتصاد جنگی و باد آورده مسلط شده باشد چطور میتوان غرض بیرون رفت از بحران امیدوار بود می افزاید بدون طرح یک پلان علمی اقتصادی و تطبیق آن که بتواند اکثریت مردم ما را از فقر، بیکاری، نجات دهد نمیتوان به آینده امیدوار بود!

یک تن از اعضای ولسی جرگه در جریان صحبت از طریق طلوع نیوز گفت هستند عده از اعضای ولسی جرگه با راه اندازی زیر نام استیضاح وزیر داخله میخواهند خواستهای خود را بالای وی به قبولانند تا هنوز پنجاه چهار امضا در این رابطه جمع آوری نموده اند. روسای جمهور و اجرائیه تا هنوز غرض اصلاح کمیسیون انتخاباتی به توافق نرسیده اند. از جانب دیگر به جای توجیه به حل مشکلات کشور و مردم مصروف تقسیم قدرت می باشند. به توافق نرسیدن تقرر والی های کندز، بامیان و اکثریت ولایات مثال زنده می باشد. در وزارت دفاع ملی اکثریت پست ها که بیشتر از پنجاه کرسی را تشکیل می دهند تا هنوز توسط سرپرستان اداره می شود.

آقای سیاوش عضو پارلمان و خبرنگار طلوع نیوز از طریق تلویزیون خورشید گفت: سران دولت وحدت ملی در سردرگمی بسر برده اند دولت به نسبت عدم امنیت، نبود تطبیق عدالت اجتماعی، عدم تطبیق یکسان قانون، رشد اقتصادی و حل مشکلات و خواست های شهروندان مشروعیت نداشته موجودیت نیروهای امریکایی سبب شده که از سقوط آن جلوگیری به عمل آید. مردم به نسبت مشکلات اقتصادی، افرایش فقر، بیکاری، بیماری، نبود ثبات امنیت، افزایش جنگ های خونین، سرقت های مسلحانه آدرم ربائی به ستوه آمده صدای شان به آسمانها بلند شده. با تاسف که گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد که به صدای آنها گوش دهند!

در حالیکه ده ها میلیون مردم افغانستان فداکاری و قهرمان های جانباز اند، افسران و سربازان کشور را مایه افتحار و سربلندی کشور و مردم خویش دانسته می افزایند تجربه ثابت نموده در هر زمانیکه افغانهای با وجدان رزمنده مانند غازی عیسی خان توانسته اند دشمنان زبون را در جنگ مسلحانه از پا در آورند مداخله و توطئه های کشور اجانب سبب پیچیده تر شدن اوضاع در کشور گردیده از آن باید درس عبرت گرفت.

خلاصه اینکه به باور ما ده ها میلیون مردم عامل این همه جنایات خونین و جبران ناپذیر ادارت استخباراتی کشورهای توسعه طلب و جنایت بار می باشند. که مانند سران عربستان سعودی چندین دهه می شود که مصروف تمویل تسلیح، آموزش، پرورش هراس افگنان، تروریستان، جنایت کار سازمان یافته بوده و میباشند که با مصارف ده ها میلیارد دالر توانسته اند کشور جنت نشان مارا به سرزمین مخروبه، سوخته به واسطه اجیران زر خرید خویش از جمله طالب، القاعده، داعش و غیره مبدل سازند. و با تاسف هنوز هم نماینده کشور مذکور به جای شرمساری و ندامت از اعمال ننگین خویش انجام اعمال جنایت بار فوق را مغایر با اهداف و پالیسی کشور خویش ندانسته اند.

به باور ما وقت آن رسیده بخاطر کاهش دشواریهای فوق تمام نیروهای سالم اندیش از کله کندن گرگ درس عبرت را بیاموزند و با جلب همکاری نیروهای صلح جو و ضد جنگ صدای اعتراض خویش در کشور و جهان بلند نمایند و با برملا ساختن حقایق بیشتر از جامعه جهانی خواستار محاکمه عاملین جنایت کاران جنگی در جهان شوند. و از این به بعد دیگر فریب همچو کشورهایی که میخواهند مردم و کشور ما را به سوی نابودی سوق نمایند نخورند.