کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

ابلاغيه ی عاجل و ضروری!

کمیته ی رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان

(حزب زحمتکشان افغانستان)

در پیوند به پخش نوار صوتی (ویدئویی) توطئه آمیز جنگ مسلحانه

مورخ ۱۰ / ۴/ ۲۰۲۲

رفقاء، دوستان و هم ميهنان گران ارج!

همانگونه، که شما آگاهی داريد؛ تاریخ مبارزات سازمان ها و تشکل های سیاسی، در

“دهه ی دموکراسی و بعد آن”، گواهی می دهد که حزب دموکراتيک خلق افغانستان(حزب زحمتکشان افغانستان) دارای هویت سیاسي ملی و بین المللی بوده و می باشد.

گفتنی است که رهبری سالم اندیش این حزب از آغاز مبارزات سیاسی، با تکیه بر اصول خرد جمعی، مبارزه ی قانونمند سیاسی را با روش ها و شیوه های مسالمت آمیز در پیش گرفت و با صدای رسا در برابر ارتجاع داخلی و خارجی؛ استبداد و بی عدالتی؛ استثمار و استعمار (کهنه و نو)؛ زورگویی و جنگ های تجاوز کارانه؛ صلح و ديتانت، فاشیزم و نژاد پرستی؛ صهیونیسم و امپریالیسم…رزمید و از منافع زحمتکشان کشور و جهان؛ از صلح و آزادی؛ دموکراسی، عدالت و پیشرفت اجتماعی؛ رهایی خلق ها از قيد و بند هرگونه ستم٬ استثمار و نابرابری ها؛ و از حق خود ارادیت ملل در تعیین سرنوشت شان… دفاع و پشتیبانی کرده است.

گذشته ی کار و فعالیت سیاسی حزب دموکراتيک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان)، گواه بر آن است که شیوه های سالم و قانونمند مبارزه ی سیاسی، چون تظاهرات خیابانی و مارش ها؛ میتنگ ها و مبارزات پارلمانی؛ استفاده از تربیون پارلمان سلطنتی و سایر روش های سیاسی – اجتماعي داد خواهانه و عدالت محور، در سرلوحه ی کار و

فعالیت آن قرار داشت (و قرار دارد)؛ که با هرگونه عملکرد ماجراجویانه ی فردی و گروهی، اعم از عملکرد ماجراجویانه ی مسلحانه وغیر مسلحانه، مخالف بوده و می باشد.

بر مبنای همین اصول، اساسی ترین سندی که برای مردم افغانستان و جهانیان می توان بار دیگر آشکارا بیان نمود، همانا عمل ماجراجویانه ی حفیظ الله امین جلاد و فاشیست، این دشمن مردم و سرزمین ما بود که حزب دموکراتیک خلق افغانستان را با اقدام عجولانه و خود سرانه ی مسلحانه در هفتم ثور ۱۳۵۷ خورشیدی و بدون آگاهي رهبری سالم اندیش آن، در برابر عمل انجام شده قرار داد؛ و سپس برای برداشتن همه موانع که در برابر عملکردهای جنایت کارانه، فاجعه آفرین و از پیش برنامه ریزی شده اش وجود داشت، رهبران اصولی حزب مان را با بسیاری اعضای صادق به اصول مرامی و تشکیلاتی حزب، تبعید ویا زندانی نمود؛ و شمار زیادی دیگر از کادر و صفوف آن را با هزاران تن دیگر از هم میهنان ما، در پلگون ها تیر باران و زنده به گور و سر به نیست کرد؛ و سرانجام وضعیتی را در جامعه و در حزب به وجود آورد، که آبستن اتفاقات ناگوار بعدی در همسویی با اهداف دراز مدت ارتجاع منطقه ای و جهانی شد.

با بیان این پیشگفتار کوتاه، به آگاهی هم وطنان عزیز و مبارزین صادق راه رهایی میهن و مردم از چنگال نیروهای مستبد و مرتجع؛ عدالت ستیز و عقبگرا…، رسانیده می شود که پخش ویدئوی اخیر از سوی چند تن از افراد، مشکوک و نقاب پوش در خارج از افغانستان تنظيم و ثبت و در شبکه های اجتماعی و تلویزیون«أفغان» از نام ح. د. خ. ا. نشر گرديده، که درحقيقت امر دوام همان دسیسه های ماجراجویانه ی دشمنان مردم زحمتکش افغانستان و نیرو های سالم و ترقیخواه میهن مان می باشد.

از آن جايی که آنان از پروسه رشد و تکامل وحدت با همی فرزندان حزب دموکراتيک خلق افغانستان(ح. ز. ا) و شرکت فعال اين حزب در ائتلاف با ساير احزاب دموکرات و ترقيخواه، جهت گذار بسوی تشکيل جبهه ی متحد ملی افغانستان، بدورمانده و درعالم يأس و

تجريد بسر می برند؛ از آن رو می خواهند تا با ثبت چنين ويديوها، روان ناقرار خود را با اين گونه تابليت آرامی بخش، تسکين و مداوا نمايند.

ما فرزندان (ح. د. خ. ا ـ ح. ز. ا) با محکوم نمودن این چنین حرکت ها و نمایش ها؛ تبلیغات تحریک آمیز و نا بخردانه ی ویدیو یی، صوتی، نوشتاری، که با مبارزات سياسی، اصول تشکيلاتی و برنامه حزب مان که در تارنگاشت سپيده دم نشر شده؛ درمغايرت کامل قرار دارد؛ با صراحت تمام اعلام می داریم که اين چنين ماجرا جويی ها در گذشته و در حال، هیچگونه ارتباطی با کمیته ی رهبری نوین حزب دموکراتیک خلق افغانستان (حزب زحمتکشان افغانستان) نداشته و ندارند؛ و مسٔولیت اين گونه ماجراجويی ها نيز بدوش آنانی می باشد، که از کاروان تکامل و رشد يابنده نهضت دموکراتيک و عدالتخواه جامعه ی افغانستان تجريد شده با اين ترفندها عقده گشايی می کنند.

کميته ی رهبری نوين حزب دموکراتيک خلق افغانستان

( حزب زحمتکشان افغانستان)