کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

آنچه را که دربارۀ واکسن تولیدیِ فایزر علیه کووید-19 نمی گویند

« انسان آزمایشگاهی بجای موش آزمایشگاهی»

ویلیام انگدال

F. William Engdahl

مرکز پَژوهش های جهانی سازی، 11 دسامبر 2020

https://www.mondialisation.ca/wp-content/uploads/2020/12/covid-vaccine-400x247.jpg

بیل گیتس بی وقفه واکسن های جدید آزمایش نشده را تأمین مالی و ترویج می کند، یعنی واکسن هائی که معمولاً باید ما را از مرگ « وحشتناک » در تماس با ویروس کرونا حفاظت کند و در عین حال به ما اجازه دهد که دوباره به زندگی « عادی » بازگردیم. فایزر (Pfizer) غول داروسازی اعلام کرده و با این  ادعا که در نخستین آزمایش ها روی انسان به نتایج فوق العاده ای دست یافته است. در این آزمایش ها از فن آوری تجربی که زیر عنوان مهندسی ژنوم (یا ویرایش ژنوم) شهرت دارد و بطور مشخص تر در آن از مهندسی ژنوم آر ان ای پیام رسان (m RNA) استفاده شده، یعنی نوعی فن آوری که پیش از این هرگز برای تهیۀ واکسن به کار برده نشده است. با این حساب، پیش از آنکه به امید ایمنی برای تزریق واکسن بشتابیم، بهتر است دربارۀ این فن آوری نوین تجربی و کاستی هایش در دقت عمل آن کمی بیشتر بدانیم. 

وقتی غول داروسازی فایزر و همکار آلمانی آن بیو ان تک (BioNTech) در بیانیه ای اعلام کردند که واکسنی برای کووید-19 ساخته اند که تا « %90  » مؤثر واقع می شود، جهان امور مالی خیلی هیجان زده شد. 

https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2020/10/Fauci-Mask-Hearing-Coronavirus.jpg

رئیس آمریکائی  و بحث برانگیزِ مؤسسۀ ملی آلرژی و بیمارهای عفونی(NIAID)تونی فاچی (Tony Fauci ) از این خبر فوراً ابراز خشنودی کرد. در واقع اتحادیۀ اروپا اعلام کرد که 300 میلیون دوز از این واکسن جدید فوق العاده گران قیمت خریداری را کرده است. در نتیجه اگر به بازار مالی باور داشته باشیم، پاندمی از هم اکنون باید به تاریخ گذشته پیوسته باشد.

رویدادهای مظنون

با وجود این، بنظر می رسد که آلبرت بورلا ( Albert Bourla) مدیر کل فایزر به گفتارهای خودش مطمئن نیست. روزی که شرکت او بیانیۀ خود  را دربارۀ آزمون های واکسن پیشنهاد و منتشر کرد، او %62 از سهام فایزر را فروخت و به این ترتیب میلیون ها سود به دست آورد. او دستور فروش را در چارچوب گزینش ویژه در ماه اوت صادر کرد تا این موضوع به مثابه « فروش داخلی » ( برای بازار گرمی ) جلوه نکند. علاوه بر این، او این فروش  را دقیقاً برای پس از انتخابات در ایالات متحده برنامه ریزی کرده بود یعنی وقتی که رسانه های بزرگ، به شکل غیر قانونی، جو بایدن را رئیس جمهور برگزیده اعلام می کردند. بنظر می رسد که بورلا با تضاد منافع خیلی آشکاری در گزینش بهترین موقع برای انتشار بیانیۀ رسانه ای اش در همان روز روبرو بوده است.

بورلا دروغ گفته بود، زیرا روزی که شرکت او خبر قرارداد تحویل 100 میلیون دوز به ایالات متحده را منتشر کرد، او در مقابل رسانه ها دریافت پول از صندوق دولت ترامپ را برای توسعۀ واکسن تکذیب کرده بود. به سهام های مظنون فایزر باید اضافه کنیم که اکیپ جو بایدن پیش تر از آژانس های دولت ایالات متحده در تابستان مطلع شده بود. ولی این یگانه موضوع نگران کننده در بیانیۀ خیلی رسانه ای شدۀ فایزر نیست.

همکاری آلمان

فایزر که برای تولید سیلدنافیل (ویاگرا) و داروهای دیگر شهرت دارد، با یک شرکت کوچک در شهر ماینتس در آلمان به نام بیو ان تک (BioNTech) شریک شد و از مهندسی ژنوم آر ان ای پیام رسان رادیکال (m RNA) برای تولید واکسن جدید علیه کروناویروس استفاده کرد. بیو ان تک در سال 2008 بنیانگذاری شده بود. بیو ان تک در سپتامبر 2019 مشخصاً کمی پیش از اعلام رویداد کرونا ویروس در ووهان در چین و مشخصاً پیش از آنکه بیو ان تک وارد بورس شود، قراردادی با بنیاد بیل و ملیندا گیتس امضا می کند. قرارداد همکاری دو شرکت را برای  گسترش فن آوری نوین مهندسی ژنوم آر ان ای پیام رسان(m RNA) برای درمان سرطان و اچ ای وی ( HIVویروس نقص ایمنی انسانی) در نظر گرفته بود. به شکل شگفت آوری، این گزارش ، یعنی موضوع « بنیاد گیتس ظرفیت بیو ان تک را برای « کاهش فوق العادۀ ویروس نقص ایمنی (اچ ای وی ) و بیماری سل در جهان را ارزیابی می کند »» به تاریخ 5 سپتامبر 2019 در روزنامه حذف شده بود.

Fosun Pharma Logo 07.2019.svg

بیو ان تک در عین حال با یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در چین  Shanghai Fosun Pharmaceutical Co شرکت شانگهای  فسون فارماسوتیکال (فوسون فارما) برای تولید نوعی از واکسن کروناویروس جدید با استفاده از فن آوری مهندسی ژنوم آر ان ای پیام رسان(m RNA) برای بازار چین قرارداد بست. 

آی-مین-هوئی (Ai-Min-Hui )، رئیس پژوهش و توسعۀ جهانی در فسون فارما در بیانیه ای در ماه اوت اعلام کرد :

« دوزاژ یا مقدار مادۀ و ذرات بنیادی برای نخستین فرد چینی با BNT162b1 مرحلۀ مهمی را در برنامۀ مشترک توسعۀ جهانی در چین رقم زد. ما با بیو ان تک و مقامات نظارتی برای تشخیص میزان امنیت و کارآئی BNT162b1 و دیگر کاندیداهای واکسن آر ان ای پیام رسان (m RNA) فعالانه در همکاری تنگاتنگ هستیم…».

به این معنا که همین شرکت آلمانی در زمینۀ زیست فن آوری نخستین تولید کنندۀ واکسن های تب نزله ای بدخیم گوسفند است که با شتاب در چین، ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا پخش شد. واکسن تحت فرآیند تصویب سریع در یک مهلت ضرب العجل قرار گرفت. 

مقامات ایالات متحده و اروپائی، و بی گمان چینی از آزمون استاندارد روی حیوانات با استفاده از راسوی اهلی یا موش قطع نظر کردند و مستقیماٌ روی انسان ها دست به آزمایش زدند. آزمون روی انسان در پایان ماه ژوئیه و آغاز ماه اوت آغاز شد. سه ماه برای آزمون، هرگز چنین چیزی برای آزمون واکسن جدید دیده نشده بود. بر اساس معیارهای رایج برای ایجاد یک واکسن جدید به چندین سال نیازمند هستیم. به دلیل سطح ترس و وحشت جهانی که سازمان جهانی بهداشت دربارۀ کروناویروس به آن دامن زده بود، جای بسی احتیاط خواهد داشت. سازندگان واکسن همگی از حق معافیت قانونی برخودارند، به این معنا که اگر فردی به دلیل واکسن جدید جانش را از دست بدهد و یا خسارت جسمی به آنان وارد شود، سازندگان مورد پی گرد قانونی قرار نمی گیرند.  ولی نگران کننده ترین موضوعِ مربوط به واکسنی که مشترکاً توسط  فایزر و بیو ان تک ساخته شده این است که آر ان ای پیام رسان (m RNA) تحول یافته به وسیلۀ ژنوم برای کاربست واکسن انسانی هرگز در گذشته تأیید نشده است. به ویژه، دوسال آزمون روی موشهائی که با ذرت تراریخته که با ذره پخش کن علف کش (Roundupمارک علف کش ) غنی از گلیفوسات ساخت شرکت آمریکائی مونسانتو (Monsanto شرکت سهامی‌عام آمریکایی و چندملیتی صنایع کشاورزی، صنایع شیمیایی و زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) توسط این دو شرکت باز بینی شده، پس از 9 ماه ابتدا غدۀ سرطانی و سپس جراحت کبد و اعضای دیگر را نشان داده است. نخستین آزمون های شرکت مونسانتو پس از سه ماه خاتمه یافت و هیچ خسارتی را نشان نداد. وضعیت مشابهی با واکسن آر ان ای پیام رسان (m RNA) تحول یافته به وسیلۀ ژنومها وجود دارد که پس از 90 روز آزمایش روی انسان به سرعت توزیع شد. 

« تجربی » صریح

دکتر مایکل ییدون در مقاله ای که در شبکه های اجتماعی منتشر شد به یک همکار انگلیسی خود پاسخ گفت : « همۀ واکسن ها علیه ویروس سارس کو 2 (SARS-COV-2) بر اساس تعریف جدید است. هیچ یک از کاندیداهای واکسن بیش از چند ماه در حال توسعه نبوده است ». سپس او در ادامه می گوید:

« اگر استفاده از چنین واکسنی در شرایطی که مشخصاً تجربی نیست تأیید شود، فکر می کنم که روی استفاده کننده ها در حد تبهکارانه خطا صورت گرفته است. در واقع، بطور مشخص برای واکسنی که بیش از چند ماه اطلاعات ایمنی دربارۀ مقدار تجویز شده وجود ندارد هیچکس داوطلب نخواهد شد ».

دکتر مایک ییدون از صلاحیت کافی برخوردار است تا در این زمینه نظر انتقادی خودش را مطرح کند، « من دیپلمه در بیوشیمی و سم شناسی و علاوه بر این دکتر در زمینۀ داروشناسی پژوهشی هستم. 32 سال در پژوهش و توسعه داروئی در زمینۀ داروهای جدید برای بیماری های تنفسی و پوست کار کرده ام. و در شرکت فایزر معاون رئیس شرکت بودم، در یک شرکت زیست فن آوری که خودم بنیانگذاری کردم (Ziarco  که توسط Novartis خریداری شد ). شناخت من در زمینۀ پژوهش و توسعۀ داروهای نوین است ». 

او پیش از این در شرکت فایزر در سطح خیلی بالائی قرار داشت.

انسان های آزمایشگاهی ؟

واکسن فایزر و بیو ان تک به دلیل خصوصیت تجربی آن در وضعیتی نیست که بتواند بی خطر بودن چنین واکسنی را تضمین کند، گر چه بنظر می رسد که فایزر، اتحادیۀ اروپا و دکتر تونی فاچیِ مشهور آماده اند  که حتا تا پیش از پایان همین سال آن را به صدها میلیون نفر تزریق کنند.

فن آوری تجربی بر اساس مهندسی ژنتیک، به طریق اولی جدید، به مهندسی ژنوم (یا ویرایش ژنوم) شهرت دارد. در مقالۀ مهمی در مجلۀ فارن افرز در نیویورک شورای روابط خارجی 2018، بیل گیتس در مدح فن آوری ویرایش ژنوم (CRISPR) به عنوان رویدادی که می تواند « توسعۀ جهانی را متحول کند [توسعۀ جهانی]». او خاطر نشان کرد که بنیاد گیتس از یک دهۀ پیش توسعۀ ویرایش ژنوم را برای واکسن و برنامه های دیگر تأمین مالی می کند.

ولی فن آوری که ژن های انسان را بشکند و ترمیم کند آیا واقعاً ایمن است ؟ آیا واقعاً باید با عرضۀ واکسن جدید تجربی که پیش از این هرگز روی انسان استفاده نشده خطر کنیم ؟ خلاف آنچه بیل گیتس ادعا می کند، پاسخ علمی منفی ست و اطمینانی وجود ندارد که از ایمنی کافی برخوردار باشد. 

در مقاله ای که توسط کارشناسان در مجلۀ Trends in Genetics ماه اکتبر 2020  مورد بررسی قرار گرفته، نویسندگان نتیجه گرفته اند که « در سطح رویدادهای مولکولی ممکن حاصل از ویرایش ژنوم دست کم گرفته شده و فن آوری در مورد جایگاه هدف پیشبینی ناپذیر است ». 

دکتر رومئو کیجانو، پروفسور بازنشسته در زمینۀ داروشناسی و سم شناسی در دانشکدۀ پزشکی دانشگاه فیلیپین در مانیل برخی نکات را دربارۀ خطرات ویرایش تجربی ژن ها را وقتی که برای واکسن انسانی به کار برده می شود یادآور شده است. کیجانو در این مورد به ما هشدار داده است، « خطری که واکسن می تواند در واقع وجه بیماری زای ویروس را « تقویت»  و یا آن را با خشونت بیشتری فعال کند، شاید به دلیل تشدید یا تقویت مربوط به پاد تن ها، همانگونه که در بررسی های پیشین روی واکسن های آزمایش شده روی حیوانات به وقوع پیوست. اگر چنین چیزی بخواهد در یک آزمون عمده روی انسان به وقوع بپیوندد، نتیجه می تواند مصیببت بار باشد. چنین تأثیر ناخواستۀ وخیمی حتا می تواند از طریق آزمون بالینی قابل تشخیص نباشد، به ویژه در مورد آزمون بالینی خیلی مخدوش و انباشته از تضاد منافع مربوط به شرکت های [تولید کنندۀ] واکسن. حتا وقتی که تأثیر ناخواستۀ وخیم تشخیص داده می شود، عموماً آن را به زیر فرش جارو می کنند».

او از یک کاندیدای واکسن دیگر یاد می کند که از فن آوری آر ان ای پیام رسان (m RNA) متعلق به گیتس و مدرنا استفاده کرده بود : « 3 نفر از 15 نفر از اشخاصی که مورد آزمون تجربی با مقدار قوی قرار گرفته بودند دچار عوارض وخیم شدند که از دیدگاه داروئی معنی دار بود. با وجود این مدرنا نتیجه گرفت که واکسن « عموماً مطمئن و سازگاری آن خوب بوده است»، چیزی که رسانه های تحت سلطۀ شرکتهای تجاری بخوبی به آن آگاهی داشتند و خطر واقعی را پنهان کردند…»

او می نویسد :

« آر ان ای پیام رسان بیرون زاد ذاتاً محرک دستگاه ایمنی است، و این خصوصیت آر ان ای پیام رسان می تواند مفید و یا مضرّ باشد. …»

بیل گیتس، سازندگان واکسن های آر ان ای پیام رسان که فایزر، بیو ان تک و مدرنا هستند، و نزدیکان آنان مانند دکتر تونی فاچی از مؤسسۀ ملی آلرژی و بیمارهای عفونی(NIAID) با راه اندازی مسابقه برای تزریق این واکسن های تجربی به بدن ما در واقع با زندگی انسان ها بازی می کنند. بخصوص همین دکتر تونی فاچی که واکسن تب دنگی به نام دنگ واکسیا (Dengvaxia) را ه ثبت رسانده است  و توسط سانوفی Sanofi و پاستور Pasteur روانۀ بازار باشد و توسط سازمان جهانی بهداشت و دبیر کل آن تدروس ادهانوم از سال 2016 به عنوان واکسن معرفی شد. 

https://www.globalresearch.ca/wp-content/uploads/2017/07/Robert-Kennedy-Jr..jpg

رابرت فرانسیس کندی (جوان) Robert F.Kennedy Jr نوشته است که فاچی و مؤسسۀ ملی آلرژی و بیماری های عفونی « با آزمایش های بالینی می دانستندکه مشکل پاسخ دستگاه ایمنی متناقضی وجود دارد »، ولی آن را برای صدها هزار نفر از کودکان فیلیپینی تجویز کردند. بر اساس گمانه زنی پیش از آنکه دولت واکسیناسیون را متوقف کند حدود 600 کودک واکسینه شده جانشان را از دست  دادند. 

 

لینک متن اصلی :

یادداشت مترجم : 

دربارۀ موضوع واکسن کووید 19 ساخت فایزر بنظر می رسد که جمهوری اسلامی در ایران میلیون ها دوز از این واکسن ها را سفارش داده است یا می خواهد سفارش دهد (این گزارش را  با احتیاط مطرح می کنم). بر اساس جستجوهای مختصر می توانم بگویم که گویا مشکل تأخیر در دریافت واکسن فایزر فقط به تجهیزات داخلی ایران مربوط بوده است. 

در هر صورت، این موضوع با همۀ ابهاماتی که فعلاً دربارۀ خرید این واکسن از سوی ایران وجود دارد، یک بار دیگر به ما نشان می دهد که تا چه اندازه رژیم حاکم در ایران زیر نفوذ بازیگران اولترا لیبرالیسم آنگلو ساکسون و عمال حکومت جهانی بوده و پست های کلیدی و استراتژیک ایران را در اختیار دارند. 

این همه شتاب برای معامله با فایزر برای خرید واکسن نامطمئن و خوش خدمتی به تبهکاران بین المللی در حالی که اولترا لیبرالیسم آنگلوساکسون با طرح حکومت جهانی در جهانی که باید بر اساس سنگ های راهنمای جورجیا و استراتژی امنیت ملی ایالات متحده جمعیت زدائی شود، با ترور خزنده ولی دائمی متخصصین ایرانی در کف خیابانهای ایران در پی بازگرداندن ایران به عصر حجر است. در این مورد هیچ تردیدی نباید بخودمان راه بدهیم زیرا  عصر حجر تنها چیزی ست که ما می توانیم از اتحادیۀ اروپا و آمریکا و «حکومت جهانی» انتظار داشته باشیم، یعنی ایرانی که در عصر حجر غوطه ور است و تنها در این صورت می تواند کشوری «معمولی»، «عادی» به زندگی ادامه دهد. تنها در این صورت است که آمریکا و اروپا دست از سر ملت ایران برخواهند داشت. یک ملت عقب افتادۀ فعلاً تک محصولی که برای هر چیزی نیازمند کشورهای تولید کنندۀ شمال جهان است.

جمهوری اسلامی در ایران با وجود ترور سپهبد قاسم سلیمانی که مبارزه علیه داعش در شامات را مهندسی و فرماندهی می کرد و به همین گونه طی سالها دست کم 6 نفر از اساتید ایرانی که آخرین آنها شادروان محسن فخری زاده بود، با شور و شعف در انتظار ارباب جدید جهان، جو بایدن است تا شاید بتواند مرحمت و لطف او را شامل حال «امت اسلامی» کند و هنوز اهل گفتگو بنظر می رسد. در حالی که به ویژه پس از ترور فخری زاده، دیگر هیچ گفتگوئی نباید در کار باشد. شاید لازم به یادآوری نباشد که وقتی ائتلاف تروریسم بین المللی نظام سرمایه زیر نام « توفان صحرا » برای آزاد سازی عراق درسال 2003 به عراق حمله کرد، تا برای مردمان این کشور دموکراسی و آزادی به ارمغان بیاورد، پس از تخریب کل زیر بناهای این کشور، آب و برق، جاده، بیمارستان، کودکستان، دولت و ارتش…و پس از قتل عمد بیش از نیم میلیون کودک عراقی طی محاصرۀ اقتصادی تا منع فروش نخ سوزن به عراق که برای حفظ راه و روش زندگی غربی در غرب ضروری اعلام شده بود، یکی از کارهائی که آمریکائی ها و اروپائی ها ( گویا با پیمان کاری موساد ) انجام دادند ترور بیش از 500 متخصص درجۀ یک عراقی بود که بین آنها پزشک و جراح و روزنامه نگار هم دیده می شد. و این کاری ست که به شکل کُندتر، خزنده تر و به شکل فرسایشی در مورد ایران نیز به کار می برند. با ترور فخری زاده استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، امنیت ملی ایران و هر گونه جنبش اعتراضی در چشم انداز تحول برای آینده ای که بهتر بنظر می رسد ترور شد. حالا دستگاه دین اسلام در جایگاه روبنای بورژوازی تبهکار و وابستۀ ایران ( بورژوازی یا مقاطعه کار گسترش عصر حجر در ایران) هنوز می خواهد با آنانی که این تروریسم را در خاک ایران راه اندازی کرده اند گفتگو کند و برای ابراز خدمت گذاری از آنها واکسنی را خریداری می کند که چگونگی آن را در مقالۀ بالا دیدیم.

از دیدگاه من، ما در فرآیند فاجعه آمیزی در سطح جهانی به سرمی بریم که تبهکاران بر آن تسلط یافته و حکومت جهانی نیز جمعیت جهان را بر اساس همان سنگهای راهنمای جورجیا و مطابق استراتژی کیسینجر برای امنیت ملی آمریکا تنظیم خواهد کرد. با این حساب که تفاوت بین آدمهای زیادی که باید زودتر از موعد بمیرند و یا هرگز به دنیا نیایند در غرب و شرق، در شمال و جنوب برچیده شده است. و این بار بنظر می رسد که کاملاً با استراتژی امنیت ملی آمریکا که می خواهد فقط کشورهای جهان سوم را جمعیت زدائی کند منطبق نخواهد بود و به سراسر جهان توسعه می یابد. و کرونا فقط یک پیش درآمد است.

موضوع تمایل دستگاه دین اسلام در ایران برای خرید از فایزر با پی آمدهای پیشبینی ناپذیر برای سلامت عمومی مردم جهان و ایران، برای ما باید معنی دار باشد، و به این معنا که عمال حکومت جهانی هم اکنون پستهای کلیدی و استراتژیک ایران را در اختیار دارند، و چه بسا که ترور محسن فخری زاده مانند دیگر اساتید ایرانی که قربانی طرح تروریستی حکومت جهانی آنگلوساکسون شده اند با همکاری همین لیبرالها و بخش خصوصی اسلام پناه امکان پذیر شده باشد. 

رویداد اخیر در مورد « خرید » واکسن تبهکار از سوی دین اسلام در ایران به روشنی نشان می دهد که در ایران قدرت اصلی در دست آدمهای آمریکا و حکومت جهانی است. و بیل گیتس مرجع تقلید اصلی است. آیا در ایران پزشکان ایرانی از آنچه ما در اینجا گزارش کرده ایم بی اطلاعند؟ آیا همۀ پزشکان و متخصصین ایرانی با خرید چنین واکسنی موافقند؟  نه، من به چنین نظری باور ندارم، ولی فکر می کنم که اختاپوس حکومت جهانی علاوه بر ترور متخصصین می تواند در صورتی که ضروری باشد و ترور نیز همیشه و در همه جا و در هر موقعیتی امکان پذیر نباشد، می تواند آنان را به حاشیه براند یا تهدید به خاموشی و به این ترتیب طرح هایشان را عملی کنند.

بی گمان، پاسخ به این پرسش که آیا حقیقت ما را نجات خواهد داد، نه خواهد بود. بی آنکه خواسته باشم ادعا کنم که آنچه را که می گویم حقیقت مطلق است، ولی به همین اندازه از قرابت با آن فکر می کنم بهتر است بدانیم در کدامین جهان زندگی می کنیم. 

حمید محوی

پاریس. 18 دسامبر 2020