گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

«
»

«انتقام موجه» بهانه برای بمباران غزه : آیا دولت نتانیاهو پشت پرده در قتل سه نوجوان اسرائیلی دست داشته است ؟

میشل شوسودوسکی

ترجمه توسط حمید محوی

مرکز مطالعات جهانی سازی، 17 ژوئیه 2014

 

مرگ سه نوجوان اسرائیلی که آن را به حماس نسبت داده اند، به عنوان بهانه برای بمباران و تخریب غزه به کار برده شد.

در مورد عملیات «تیغۀ حفاظتی» (به زبان عبری  מִבְצָע צוּק אֵיתָן عملیات صخرۀ تسخیر ناپذیر) علیه غزه باید طرح غم انگیز می یر داگان Meir Dagan را یادآور شویم که طی سال 2001 زیر عنوان « عملیات انتقام موجه » مطرح گردید و در چشم انداز چنین برنامه ای  در استراتژی ارتش دفاعی اسرائیل  بود که قتل شهروندان بی گناه اسرائیلی پیشبینی شد.

سپس مرگ افراد بی گناه می بایستی برای جلب پشتیبانی افکار عمومی در اسرائیل به کار برده شود و علاوه بر این، عملیات نظامی علیه تروریسم در سرزمین های اشغالی فلسطین را در نگاه جامعۀ بین الملل «موجه» جلوه دهد.

«طرح دگان» (که به نام رئیس موساد می یر دگان شهرت دارد) پشت درهای بستۀ طی ژوئیۀ 2001 توسط ارتش دفاعی اسرائیل (مخفف آن به عبری : تزاحال) و موساد صورت گرفت. آرشیتکت های این طرح پیشبینی کرده بودند که «فوراً پس از اولین سوء قصد انتحاری که موجب تلفات سنگین می شود، و طی یک ماه به طول خواهد انجامید و صدها اسرائیلی و هزاران اسرائیلی را به قتل خواهد رساند» به اجرا گذاشته شود.

عملیات « تیغۀ حفاظتی » علیه نوار غزه خیلی پیش از ربودن و قتل سه نوجوان اسرائیلی طرح ریزی شده بود. نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو 40000 سرباز ذخیره را به پادگان های اسرائیل فراخواند و در کوران بمباران بود که  عملیات زمینی گسترده ای تدارک دیده شد.

علاوه بر این، در منطق مشابهی در رابطه با طرح دگان، رئیس اطلاعات اسرائیل (موساد) ربودن سه نوجوان اسرائیلی را پیشبینی کرده بود (مترجم : مراجعه شو دبه مقالۀ «رئیس موساد ربودن سه جوان اسرائیلی را پیشبینی کرده بود» در گاهنامۀ هنر و مبارزه 11 ژوئیه   2014.  http://g-honar-v-mobarze.blogfa.com/post/606 ) و حاآرتص نیز این موضوع را تأیید کرده است :

«رئیس موساد تمیر پاردو Tamir Pardo سناریوئی را که به شکل شگفت آوری به واقعۀ ربودن سه نوجوان اسرائیلی در کرانۀ باختری رود اردن شباهت دارد را پیش از این مطرح کرده بود» (هاآرتص 13 ژوئیه 2014)

برای موجه جلوه دادن عملیات نظامی علیه نوار غزه، بی هیچ مدرکی حماس را متهم کرده اند که سه شهروند اسرائیلی را به قتل رسانده است. هدف نهائی عملیات « تیغۀ حفاظتی » تخریب پایه های نهادینه و رهبریت حماس و تخریب زیربناهای مدنی نوار غزه است که می بایستی دیر یا زود زمینۀ ضمیمه سازی غزه به اسرائیل را فراهم سازد. به تاریخ 13 ژوئیه، اسرائیل 1320 منطقه را در نوار غزه هدف ضربات بمب های خود قرار داد، و طی این بمباران ها 167 نفر کشته و بیش از 1000 نفر زخمی شدند   ( Maan News 13 juillet 2014)

آیا سه نوجوان اسرائیلی توسط حماس کشته شده اند ؟

گزارشات رسانه های اسرائیلی قتل سه نوجوان اسرائیلی را به گونه ای نشان داده اند که گوئی احتمالا توسط امارات اسلامی در عراق و شام («داعش») یکی از شبکه های القاعده کشته شده اند، در حالی که همین شبکه به شکل « مخفیانه » مورد پشتیبانی دولت اسرائیل می باشد.

به تأیید تایمز اسرائیل طی یک مقاله گروهی جهاد طلب مرگ نوجوانان اسرائیلی را به حساب خود به رسمیت شناخته اند :

« یک گروه جدید جهاد طلب فلسطینی رهبریت دولت اسلامی (که در گذشته به نام امارات اسلامی در عراق و شام شهرت داشته) مسئولیت قتل سه نوجوان اسرائیلی در کرانۀ باختری رود اردن را به عهده گرفته است […] به همین گونه مسئولیت حملات دیگر به سربازان و شهروندان اسرائیلی […]

در بیانیۀ آنها نوشته شده است که این عملیات به افتخار ابوبکر البغدادی « خلیفه » خود برگزیدۀ دولت اسلامی، باززائی دولت اسلامی در عراق و شام صورت گرفته است.» (تایمز اسرائیل، 3 ژوئیه 2014)

امارات اسلامی در عراق و شام ( که نام آن به دولت اسلامی ارتقاء یافته، عکس را ببینید) نیروهای اصلی شورشیان در سوریه را تشکیل می دهند که علیه دولت بشار اسد می جنگند، اخیراً، بریگادهای امارات اسلامی در عراق و شام وارد عراق شده اند و علیه نیروهای دولت عراق می جنگند.

اگرچه امارات اسلامی در عراق و شام وابسته به قطر بوده و از سوی عربستان سعودی و قطر تأمین مالی می شود، عمل تلافی جویانۀ اسرائیل در رابطه با مرگ سه نوجوان اسرائیلی به جای عربستان سعودی و دولت های خلیج، غزه را هدف گرفته است.

نقش پشتیبانی ایالات متحده و اسرائیل از شبکۀ القاعده تنها به عرصۀ عملیات مخفی منحصر نیست. ارتش اسرائیل از بلندی های جولان که تحت اشغال خود دارد،جهان طلبان را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، حضور نیروهای ویژۀ غربی و اسرائیلی در صفوف شورشیان امارات اسلامی در عراق و شام کاملاً شناخته شده و پرونده های آن موجود می باشد.

طی مارس، یک افسر ارتش اتریش در نیروی سازمان ملل متحد دیدبان آتش بس در جولان اشغالی «تأیید کرد که اسرائیل برای تروریست ها و شورشیان [النصره و داعش] در مناطق مختلف سوریه پشتیبانی لوژیستیک و نظامی به عمل می آورد »

نمایندۀ نیروی سازمان ملل متحد دیدبان آتش بس در جولان اشغالی تأیید کرد که اسرائیل و شورشیان القاعده « اتاق عملیات مشترک» تشکیل داده اند که به « کمک رسانی های اسرائیل به تروریست ها اختصاص دارد ».

این گونه کمک های اسرائیل تنها به امور لوژیستیکی اختصاص ندارد : « به گزارش شبکۀ تلویزیونی اسرائیل شانل 1 Channel، «منابع سرویس های امنیتی» از سامانۀ موشکی تازه ای یاد کرده اند به نام «میتار» Mitar  که در جولان مستقر شده و گروه های مبارز ضد سوری را پوشش می دهد. بر اساس این گزارشف سامانۀ موشکی میان برد و دور برد است.» (شبکۀ العالم، 3 می 2014)

ارتش دفاعی اسرائیل یک بیمارستان نظامی در جولان اشغالی برای امور درمانی شورشیان القاعده و زخمیان جنگی ایجاد کرده است.

طی فوریه، اورشلیم پست گزار شداد که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو از بیمارستان نظامی ارتش اسرائیل در جولان اشغالی که برای شورشیان جهاد طلب و القاعده و زخمیان آنها ایجاد شده است، بازدید به عمل آورد. اورشلیم پست تأکید می کند که بیمارستان برای پشتیبانی از جهاد طلبان مورد استفاده قرار می گیرد. نتانیاهو از این بیمارستان به عنوان « مکانی برای تفکیک خیر از شر در جهان » یاد کرده است.

از دیدگاه نتانیاهو، « اسرائیل خیر است » که به شکل طنز آمیزی و بی هیچ محدودیتی از « مبارزان آزادی » یعنی جهادطلبان القاعده در سوریه پشتیبانی می کند، و « شر » ایران است که از بشار اسد پشتیبانی می کند.

نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که « اسرائیل در جبهۀ خیر است زیرا جان انسان هائی را که دولت سوریه به شکل روز مره می گیرد، نجات می دهد. این است چهرۀ واقعی اسرائیل.» و اضافه می کند که «شر، ایران است که به آنهائی که قتل عام راه می اندازند اسلحه می دهد. » (اورشلیم پست، 19 فوریه 2014)

اگر چه بیمارستان نظامی ارتش دفاعی اسرائیل برای پشتیبانی از القاعده در عملیات همآهنگ با نیروهای ویژۀ ارتش دفاعی اسرائیل ایجاد شده است، با این وجود نتانیاهو با صراحت تمام ایران را به «پشتیبانی از تروریسم در سطح جهانی» متهم می سازد. (اورشلیم پست، 19 فوریه 2014)

نتانیاهو پشتیبانی دولت اسرائیل را از جهاد طلبان نفی نمی کند. مقامات عالی رتبۀ ارتش دفاعی اسرائیل به شکل ضمنی و غیر رسمی اعتراف کرده اند که « عناصر جهاد طلب بین المللی در سوریه » از پشتیبانی اسرائیل برخوردار بوده اند :

نتانیاهو به همراهی وزیر دفاع موشه یاالون و رئیس ستاد فرماندهی ارتش دفاعی اسرائیل سپهبد بنی گانتس Benny Gantz از بلندی جولان بازدید کرد.

از روی یک برج دیدبانی که چشم انداز  مرز سوریه را رصد می کند، سرلشکر یر گولان Yair Golan از مرکز فرماندهی شمال به نتانیاهو در مورد حضور عناصر جهاد طلب بین المللی در سوریه اطلاع داد، و به همین گونه در مورد تقویت خط دفاعی در مرز اسرائیل و سوریه مطالبی ایراد کرد.

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو با یک تروریست القاعده دست می دهد

آیا تروریست زخمی به حساب اطلاعات اسرائیلی کار می کرده است ؟ در تصویر بالا :

« نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو و وزیر دفاع موشه یاالون در کنار مزدور زخمی، در بیمارستان نظامی اسرائیل در جولان اشغالی، در مرز سئریه، 18 فوریه 2014 .

چه کسی سه نوجوان اسرائیلی را به قتل رسانده است ؟

نکتۀ طنز آمیز تلخ این است که همان گروه جهاد طلبی که مدعی ربودن و قتل آن سه نوجوان اسرائیلی شده اند، از پشتیبانی اسرائیل نیز در بلندی های جولان اشغالی برخوردارند.

یک اتفاق ساده.

ارتباط داعش_موساد

به روز رسانی 16 ژوئیه 2014

این موضوع تأیید شده است که رئیس امارات اسلامی در عراق و شام ( «داعش») و امام ابوبکر البغدادی که به اصطلاح ربودن و قتل سه نوجوان اسرائیلی را سازماندهی کرده است » به مدت یک سال تمام در موساد آموزش نظامی فشرده دیده و با دروس خداشناسی و هنر سخن وری آشنائی پیدا کرده است. Gulf News 15 juillet 2014.))

کارمند قدیمی آژانس امنیت ملی (NSA) در ایالات متحده، ادوارد اسنودن Edward Snowden گفته است که سرویس های اطلاعاتی بریتانیاف ایالات متحده و اسرائیل در همکاری با یکدیگر دولت اسلامی در عراق و شام را ایجاد کرده اند.

ادوارد اسنودن گفته است که سرویس های اطلاعاتی سه کشور سازمانی تروریستی را به شکلی به وجود آوردند که بتواند تمام افراط گرایان جهان را در یک محل جذب کند، و این استراتژی را « تله » نامیده اند.

پرونده های آژانس امنیت ملی از ایجاد دام تازه ای گزارش می دهد که برای حفاظت از هویت صهیونیستی از شعارهای مذهبی و اسلامی استفاده می شود.

به اعتبار پرونده هائی که ادوارد اسنودن منتشر کرده است، « تنها راه حل برای حفاظت از دولت عبری » دشمن تراشی در نزدیکی مرزهایش می باشد.

Michel Chossudovsky

میشل شوسودوسکی مدیر مرکز مطالعات جهانی سازی، استاد قدیمی علوم اقتصادی در دانشگاه اتاوا. او نویسندۀ : جنگ و جهانی سازی، حقیقت در پشت پردۀ 11 سپتامبر، جهانی سازی و فقر و نظم نوین جهانی است.

آدرس الکترونیک متن اصلی

http://www.mondialisation.ca/vengeance-justifiee-le-pretexte-pour-bombarder-gaza-le-gouvernement-netanyahou-est-il-derriere-les-meurtres-des-trois-adolescents-israeliens/5391864