خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

رسانه هاي تصويري در افغانستان

با حفظ تمام احترام !
عجب رسانه ها خصوصا شبکه های تلویزیون ها به دست یک چند  غیر حرفه ای افتاده.
بجز از یک دو برنامه طلوع دیگرتلویزیون ها همه برنامه ها یشان کلیشه یی و هم شکل و کاپی از یکدیگر.
یک چند بچه ها و مردکه ها با پیران تنبان های چملک  با چادر و رییش و بروتان دراز بطور غیرمنظم در چوکی ها نشسته و برای یگانه زن که بی سرو بی لی رقص میکند،  میخواند و میخندد و چتیات میگوید   خودرا خارش کرده چک چک میکنند و فضا را شهوت آلود میسازند. این هم شد غیرت و آدمگری و برنامه تفریحی.
یادداشت:
یک وقتی در افغانستان یک شبکه تلویزیون بنام(رادیو تلویزیون افغانستان ) بود که متاسفانه حالا حتی نمیشود که نام اش را رسانه گذاشت.
زیادتر ما مردم عید را نتنها بخاطر عید بلکه از خاطر برنامه های مقبول رادیو تلویزیون افغانستان دوست داشتیم.
برنامه های کنسرت هنرمندان که با نهایت سر و لی اجرا میشدند و اشتراک کنند ها و یا به گفته فرزانه ناز (آدینس) مردمان با شخصیت بکجا با فامیل هایشان با لباس های شیک و مقبول به کنسرت ها اشتراک میکردند و کنسرت به گفته یک کلاس داشت.
برنامه های مقبول کمیدی، پارچه های تمثیلی، درامه ، حاجی کامران ، شیرین گل ، ف فضلی و … که .
دیره مجلس ، کنسرت های محلی با لباس های مقبول محلی ، هنرمندان محلی با دهول سارنگ و سرنای و رباب که زنگ از دل بنگ میکندند.
برنامه های مفید و مقبول مصاحبه های آموزنده ، معلوماتی داخلی و خارجی فلم های مستند آموزنده ، برنامه های بسیار عالی برای جوانان، اطفال ، کهنسالان و ….
بعد از هر یک چند ساعت یک چند آهنگ های استادانه از استاد رحیم بخش ، استاد سرآهنگ و دیگر استادان داخلی وخارجی …
برنامه های فرهنگی مقبول ، شعر و ترانه ، داستان های مقبول با بگروند موسیقی آرام و دل انگیز و …..
جشنواره فلم های هنری افغانی و خارجی که یک هفته پیش از عید شروع  و تا یک هفته بعد دوام میکرد.
اما حالا چه تلویزیون ها بدست چند غير حرفه ایی که فقط به زور پول و رقاصه و چتیات میخواهند خودشانرا مشهور کنند.
در بخش سیاسی و خبری هر رسانه زمان و خبر را به نفع خودش خلاف همه قوانین رسانه یی تغیرمیدهد. یکی خبر نشر میکند یکی نمیکند، یکی طالب  خوب است دیگر دولت خوب است دیگر بد و دیگری هیچ نشر نمیکند …..
با آوردن چند تا عصاب خراب و عقده يي مريض روحي و رواني كارشناس رسانه را به یک ابزار حمله به قوم و تبار و توهین و نفرت به یک دیگر تبدیل کرده اند.
و …..
رامین احمد یار
عید قربان 1395