ریباز سالار

آقای "ریباز سالار" (به کُردی: ڕێباز سالار) با نام کامل…

تهاجمی خونین و آغاز مداخله ها و پایان حاکمیت ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجمی که افغانستان را به میدان جنگ های…

میا پیشم!

امین الله مفکرامینی        2024-28-12! میا پیشم تو دلـــدارممزن زخمه دلی زارم رهی دوستی…

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت از چاپ برآمد. پیشکش می…

دولت پدیده عقلی – تحلیل موردی حمله پاکستان در ولایت پکتیکا

دولت پدیده قوم و یا دینی مطلق نیست. و دین…

هر شکستی ما را شکست و هیچ شکستی شکست ما…

نویسنده: مهرالدین مشید با تاسف که تنها ما نسل شکست خورده…

نوروز نبودت

- بیژن باران چه کنم با این همه گل و…

عرفان در مغز

دکتر بیژن باران     لامارک 200 سال پیش گفت: به پذیرش…

نماد های تاریخی- ملی و نقش آن در حفظ هویت…

نور محمد غفوری اشیاء، تصاویر، نشان‌ها، مفاهیم، یا شخصیت‌هایی که نمایانگر…

در دنیای دیجیتالی امروز، انسان‌ها به مراتب آسیب پذیرتر شده…

دیوارها موش دارند و موش‌ها گوش! این مثل یا زبانزد عام…

خالق تروریستهای اسلامی؛ الله است یا امریکا؟

افشاگری جسورانه از ژرفای حقیقت سلیمان کبیر نوری بخش نخست  درین جا می…

چگونه این بار حقانی ها روی آنتن رسانه ها قرار…

نویسنده: مهرالدین مشید از یک خلیفه ی انتحاری تا "امید تغییر"…

شب یلدا 

شب یلدا شبی شور و سرور است  شب تجلیل از مدت…

سجده ی عشق!

امین الله مفکر امینی      2024-21-12! بیا کــــه دل ز تنهایــی به کفیدن…

فلسفه کانت؛ تئوری انقلاب فرانسه شد

Immanuel Kant (1724-1804) آرام بختیاری  نیاز انسان عقلگرا به فلسفه انتقادی. کانت (1804-1724.م)،…

حال: زمانست یا هستی؟

بیت: غم فردا، کز غصه دیروز ریزد به هجوم انرژی، کشف زمان…

درختی سرشار از روح حماسی  و جلوه های معبودایی

نویسنده: مهرالدین مشید تک "درخت توت" و دغدغه های شکوهمند خاطره…

کهن میلاد خورشید 

رسول پویان  شـب یلـدا بـه دور صندلی بـسـیار زیبا بود  نشـاط و…

مبانی میتودیک طرح و تدوین اساسنامهٔ سازمانهای مدنی

نور محمد غفوری شاید همه خوانندگان محترم روش تحریر و طُرق…

انحصار طلبی ملا هبت الله، کشته شدن حقانی و سرنوشت…

نویسنده: مهرالدین مشید ختلاف های درونی طالبان و کش و قوس…

«
»

افتخار برکارمل واعضای حزبم!

امین الله مفکر امینی          2024-12-11!

فــــــخر به پــــرچمدارانی رهی عدل وانصـــاف

کـــــه نیست وصفِ شان ز روی لاف وگــــزاف

ســـر دادند در جنگ بــــــا عدوی خلق و میهن

رخ گلگون کــــردند بــــــه حفظِ عـــــــزِ وطـــن

شعـــــــارِ مســـــــــاوات وعــدل و بـــــرابــــری

داشتند بســرخطـــــــی مـــشی گــویم تـا بدانـــی

مـــن خود شاهد ام بــــــــه عملکردهای پرچـــم

به  تحت  رهبــــری چـــــو کارمــــلِ عـــــــزیزم

که عملکرد شــــــان بـــــربهبودی وطــــن بـود 

این عملکردها خــــــار بـه دیده ی دشمـــن بـود

شد بنیادش ریشه کــــــــن زفتنه ی سیـــــــــــــا

آی اس آی به  نامی دیــن بحزب کردند جـــــــفا

گرچــــه حزب وتشـکیلش محــوگردید زانظــــار

امـــــا جوانان بـــــا درک بـــراحیایش انتظـــــار

کـــــه آنها میــــــدانند کز دین فروشانیم بربـــا د

اهـــــل ِ وطـــن جملــــــه بوحدت دارند آبـــــــا د

دربِ دانشـــــــگاه هــــــا دو باره گردند بــــــــاز

جوانان بـــا فهـــــــم اش دو باره آینــــد بــــــا ز

مفـــــــکرجـــــوانانــــــی باعلــــم بـــار دیگــــــر

چــــــــو پرچمی کنند خــــــدمت شــام وسحــــــر

که حزب مردمی بــه  نفع خلقِ میهــن اســـــــت

گـــر نگردد عمـــــل ، دل ودیده بخــون اســـــت