ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

«
»

پنج مضمون مهم اقتصادی٬ اجتماعی٬ سیاسی و نظامی 

تهیه و تنظیم از: ح. تلاش

«سوسیالیسم با ویژگی های چینی» چیست؟ بینشی در مورد مدل اقتصادی چین

 (1)


بنجامین نورتون، سردبیر Multipolarista، مدل سوسیالیستی چین را با اقتصاددان جان راس، کارشناس ارشد موسسه مطالعات مالی Chongyang در دانشگاه رنمین چین مورد بحث قرار داد. 

راس از دانشگاهیان چپ غربی مانند دیوید هاروی انتقاد کرد که معتقد هستند اقتصاد چین سرمایه داری یا حتی نئولیبرالی است. 

جان راس در این رابطه میگوید،«مدل چینی اصلاً ربطی به نئولیبرالیسم ندارد و به همین دلیل است که نتایج کاملاً متفاوتی به همراه آورده است.» 

«…طبق معیارهای بانک جهانی، چین از سال 1978 تاکنون 850 میلیون نفر را از فقر نجات داده است. این بزرگترین خدمت به اشاعه حقوق بشر در همه جای جهان است.»

او یادآوری میکند: «در تمام تاریخ جهان هرگز چنین کاهش فقر وجود نداشته است. این رقم بیش از 70 درصد از کل انسان هائی را شامل میشود که در سراسر جهان از فقر خارج شده اند. 
راس ادامه داد: «شما می توانید با نگاه کردن به بخش دولتی در اقتصاد چین به وضوح آن را در همه جا ببینید. بخش دولتی در اقتصاد چین حدود 40 درصد از سرمایه گذاری در چین را تشکیل می دهد. و این سرمایه گذاری دولتی بر تمام شرکت های بزرگ متمرکز است. بزرگ ‌ترین شرکت‌ها در چین تا حد زیادی شرکت‌های دولتی هستند.»

«این بدان معناست که اقتصاد را می توان با افزایش و کاهش سطح سرمایه گذاری دولت مدیریت کرد. و اقتصاد اینگونه عمل می کند.»
«کلمه سوسیالیسم از کجا آمده است؟»؛ او توضیح داد که این از «اجتماعی» کردن می آید. «البته، اقتصاد بسیار نابرابر در حال توسعه است. آن ‌ها شرکت‌ های بسیار بسیار بزرگ، یعنی بسیار اجتماعی ‌شده‌ای دارند که قدرتمند ترین، توسعه‌ یافته‌ ترین، و ممکن است بگوییم قله‌های غالب اقتصاد هستند و سپس به مزرعه های تک خانواده ای، مغازه های تک خانواده ای و غیره وجود دارند که چندان اجتماعی نیستند.»

راس خاطرنشان کرد: «چین با اتحاد جماهیر شوروی متفاوت است. اتحاد جماهیر شوروی چیزی داشت که من آن را «اقتصاد مدیریت شده» می نامم. تمام جزئیات اقتصاد از قبل برنامه ریزی شده بود حتی قیمت ها نیز کنترل می شد.»
«چین این کار را نمی‌کند. روشی که چین اقتصاد خود را اداره می‌کند این است که سطوح سرمایه‌گذاری دولتی را بالا و پایین می‌برد.»

در اتحاد جماهیر شوروی، همه صنایع تحت مالکیت و اداره دولت بودند، «در حالی که چین آنچه را که مرکز فرماندهی اقتصاد نامیده میشود٬ در اختیار خود دارد، یا اگر می‌خواهید از اصطلاح مارکس استفاده کنید، اجتماعی‌ترین بخش‌های اقتصاد توسط دولت تسخیر شده است. 



«به ویژه، این بدان معناست که در چین، دولت چین، صاحب بزرگترین شرکت‌ها است. عمدتاً بر بانک ها تسلط دارد. تمام بانک های بزرگ در چین دولتی هستند. زمین دولتی است. سیستم انرژی دولتی است. بزرگترین شرکت های تولیدی دولتی هستند.»

«اما دولت نمی‌خواهد و نباید تمام مغازه‌های کوچک گوشه‌ای، تک‌تک رستوران‌ها و غیره را تصاحب کند. در واقع، بدون دخالت دولتی کارآمدتر توسعه خواهد یافت.»
جان راس که قبلاً به عنوان مدیر سیاست اقتصادی شهردار لندن، کن لیوینگستون خدمت می کرد، همچنین در مورد خرابکاری علیه جرمی کوربین، رهبر جناح چپ حزب کارگر و چرخش حزب به راست صحبت کرد. 

«اگر به وضعیت نگاه کنید، کاری که حزب کارگر با کوربین انجام داد، توهین آشکار و جعل علیه وی بود، اتهامات مضحکی مانند اینکه او یک یهودی ستیز است. راس تاکید، جرمی کوربین یک از پی گیرترین ضد نژادپرست های است که او می شناسد».

«این تصور که حزب کارگر به طور نهادی ضد یهود بود یا اینکه کوربین یهودستیز بود، یک توطئه مطلق بود.»

«و اکنون این اتفاق افتاده است که ما اکنون یک رهبری بسیار راست‌گرا در حزب کارگر داریم، من نگرانم زیرا این حمله به کوربین با موفقیت دفع نشده و عواقب بسیار وحشتناکی در پی داشته است.»

===

(2)

آمریکا دشمن اصلی بشریت است

01.06.22

پکن و استاندارد دوگانه واشنگتن: “کسی که قواعد را زیر پا بگذارد حق ندارد در مورد آنها اظهار نظر کند”

گلوبال تایمز

برگردان م. میر فخرائی /  مجله هفته

وزارت امور خارجه چین به ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه چین “فوری ترین چالش برای نظم بین المللی” است، پاسخ داد. سخنگوی پکن تاکید کرد که این ایالات متحده است که بزرگترین چالش را برای جهان ایجاد می کند.

پکن بار دیگر واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد و گفت که ایالات متحده “حق ندارد در مورد قواعد و قوانین صحبت کند” زیرا خود در موارد متعدد آنها را زیر پا گذاشته است. 

در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه، از ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین خواسته شد تا در مورد اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار نظر کند. بلینکن گفت چین “فوری‌ ترین و طولانی‌ مدت‌ ترین چالش برای نظم بین‌المللی” است.

ژائو پاسخ داد که سخنرانی بلینکن از سرا پا دروغ و ساختگی است و در حقیقت این ایالات متحده است که بزرگترین چالش را برای جهان ایجاد کرده است. وی خاطرنشان کرد که “نظم بین المللی مبتنی بر قوانین” پیشنهادی آمریکا در واقع به معنای نظمی مبتنی بر “قوانین ایالات متحده” است که برای حمایت از منافع و هژمونی واشنگتن طراحی شده است.

سخنگوی دولت جمهوری خلق چین تاکید کرد که وانگ یی وزیر خارجه نیز سخنرانی هفته گذشته بلینکن را محکوم کرده است. بیان واقعیت ها و آمار و ارقام برای درک دروغ ها و روش های فریب های ریاکارانه ایالات متحده ضروری است.

به عنوان مثال، ژائو به این واقعیت اشاره کرد که از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در انتخابات دموکراتیک در حداقل ۳۰ کشور دخالت کرده و تلاش کرده است تا بیش از ۵۰ دولت خارجی را را به میل خو سرنگون کند. ژائو همچنین به کتاب “مرگبارترین صادرات آمریکا: دموکراسی” نوشته ویلیام بلوم اشاره کرد. 

این دیپلمات چینی همچنین خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش دانشگاه براون، جنگ‌ها و عملیات‌ه ای نظامی آمریکا به نام “ضد تروریسم” از سال ۲۰۰۱ تاکنون جان بیش از ۸۰۰ هزار نفر گرفته و بیش از ۲۰ میلیون آواره را کرده است. که در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه شاهد نتایج آن هستیم؛ {ولی گفته می شود که تنها در افغانستان٬ طی بیست سال اشغال این کشور توسط اتحادیه ی امپریالیستان؛ در رأس امپریالیسم امریکا٬ بیش از ششصد هزار نفر جان باخته است – فرستنده}.

ژائو اضافه کرد که ایالات متحده بزرگترین “ویرانگر نظم بین المللی” است و فقط به مفاهیم “استثنائی بودن ایالات متحده” و “ایده آمریکایی محور” پایبند است. وی خاطرنشان کرد که تمایل واشنگتن به شکستن معاهدات و پیوستن و خروج از سازمان های بین المللی به میل خود به یک امر عادی تبدیل شده است. ژائو همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده از دهه ۱۹۸۰ از ۱۷ سازمان و توافق بین المللی خارج شده است، از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و یونسکو. ژائو در ادامه گوشزد کرد:

“ایالات متحده آشکارا به عنوان “داور” قوانین بین‌المللی ظاهر شده است و از نورافکن قوانین استفاده می‌کند تا نوری به دیگران بتاباند و در عین حال تاریکی خود را زیر نور از دیده پنهان کند. وقتی سیاستمداران آمریکایی به طور قابل قبولی به کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریاها استناد می کنند، نمی دانم که آیا می دانند که ایالات متحده حتی یکی از طرف های “کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریا ها” نیست.

وی تاکید کرد که ایالات متحده “ مطلقاً حق ندارد در مورد قوانین صحبت کند یا کسی را به نقض قوانین بین المللی متهم کند”. این واشنگتن است که همیشه – بیش از هر کس دیگری – قوانین را زیر پا می گذارد. این دیپلمات افزود: ایالات متحده تنها زمانی از قوانین تبعیت می کند که در خدمت منافع و هژمونی این کشور باشد و در صورت عدم رعایت آنها به کلی از آنها بی اعتنایی می کند. 

ژائو همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده به طور تهاجمی تحریم‌ های غیرقانونی یکجانبه اعمال کرده و جمعیت کشورهای آسیب دیده را به دام فقر و تحریم ها گرفتار می کند. واشنگتن همچنین در تلاش است تا “نسخه هند و اقیانوسیه ناتو” را ایجاد کند که امنیت منطقه را از بین ببرد و سیستم بین المللی عدم اشاعه سلاح های هسته ای را تضعیف کند. 

ژائو در پایان گفت: سیاست خارجی ایالات متحده “مظهر دیپلماسی اجباری” است که قوانین داخلی را بالاتر از قوانین بین‌المللی قرار می‌دهد و تحریم‌ های یکجانبه غیرقانونی و خود را از هر قانونی برتر دانسته و از لحاظ حقوقی دست نیافتنی بودن خود را بر کشورهای مستقل تحمیل می‌کند.

====

روسیه: در مورد آبله میمونی به آزمایشگاه های آمریکا در نیجریه سری بزنید!

(3)

می ۲۰۲۲

وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق در مورد فعالیت ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکایی در نیجریه، جایی که «آبله میمون» از آنجا منشا گرفته است، شده است.

وزارت دفاع روسیه خواستار تحقیق در مورد کار حداقل چهار آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده شده است که در نیجریه، جایی که آبله میمون منشاء گرفته است، فعالیت می کنند.

ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای حفاظت رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: 

«بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، گونه آبله میمونی در غرب آفریقا از نیجریه منشأ گرفته است، جایی که ایالات متحده زیرساخت های بیولوژیکی خود را در آنجا مستقر کرده است…»

کریلوف افزود: «طبق اطلاعات موجود، حداقل چهار آزمایشگاه بیولوژیکی واشنگتن در نیجریه وجود دارد.» 

به گفته وی، در این زمینه باید اتفاقی عجیب را یادآوری کرد که نیاز به بررسی بیشتر توسط متخصصان دارد.

وی ادامه داد: «بنابراین، به گفته رسانه‌ های اروپایی و آمریکایی، در مطالب کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۱، یعنی در پس‌زمینه همه‌گیری کووید-۱۹، سناریویی برای مقابله با شیوع ناشی از سویه جدید آبله میمونی ایجاد شده است.»

به گفته کریلوف، روسیه از رهبری سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد تا فعالیت‌ های آزمایشگاه‌ های نیجریه‌ای که توسط آمریکا در ابوجا، زاریا و لاگوس تامین می‌شوند را بررسی کند.

«در زمینه موارد متعدد نقض الزامات امنیت زیستی توسط ایالات متحده و حقایق مربوط به نگهداری نادیده گرفته شده ی مواد بیولوژیکی بیماری زا، ما از رهبری سازمان بهداشت جهانی می خواهیم تا در مورد فعالیت آزمایشگاه های نیجریه با بودجه ایالات متحده در ابوجا تحقیق کند. این مقام روسی افزود، زاریا و لاگوس و جامعه بین المللی را از نتایج آن مطلع کنیم.»

بر اساس تصاویر ارائه شده توسط وزارت دفاع در طی این نشست، دو آزمایشگاه بیولوژیکی تحت کنترل ایالات متحده در ابوجا، یکی در زاریا و دیگری در لاگوس در حال فعالیت هستند.

منبع: وزارت دفاع روسیه / روسیا الیوم

===

روسیه: ایالات متحده در اوکراین برای گسترش بیماری ها خطرناک کار میکند

(4)

۲۹. می . ۲۰۲۲

وزارت دفاع روسیه: ما اطلاعاتی در مورد ۱۰ پروژه ایالات متحده در اوکراین داریم که برای گسترش بیماری ها روی آنها کار می شود

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه اطلاعاتی در مورد اجرای ۱۰ پروژه در اوکراین دارد که شامل کار با عوامل بیماری زا با عفونت های خطرناک با اثرات منفی و خطرناک اقتصادی است.

ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت در برابر تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، خاطرنشان کرد که پنتاگون دستور کار بر روی نقشه برداری از عوامل بیماری زا به ویژه خطرناک در خاک اوکراین را صادر کرده است. 

این مقام مسئول گفت: 

«به یادداشت تهیه شده توسط دفتر وزیر دفاع ایالات متحده در مورد پروژه UP-2 برای نقشه برداری از عوامل بیماری زا به ویژه خطرناک در اوکراین توجه کنید. این سند خاطرنشان می کند که وظیفه اصلی این پروژه جمع آوری اطلاعات در مورد ساختار مولکولی پاتوژن های در حال گردش در اوکراین و انتقال نمونه های سویه به ایالات متحده است «.

کریلوف همچنین خاطرنشان کرد که یادداشت مشابهی به عنوان بخشی از پروژه UP-1 با هدف مطالعه ریکتزیا و سایر بیماری های منتشر شده توسط بندپایان تهیه شده است. این مقام مسئول بیان کرد: این سند حاکی از لزوم انتقال همه گروه‌های پاتوژن‌های خطرناک به آزمایشگاه مرجع مرکزی بود که این امر امکان تسهیل روند صادرات نظارتی آنها به آمریکا را فراهم کرد.

به گفته وی، یک پروژه UP-4 در مقیاس بزرگ در اوکراین برای بررسی امکان انتشار عفونت به ویژه خطرناک از طریق پرندگان مهاجر اجرا شد. کریلوف گفت: «اسناد دریافتی نشان می دهد که فقط برای دوره نوامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰، ۹۹۱ نمونه بیولوژیکی جمع آوری شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در مجموع، روسیه اطلاعاتی در مورد اجرای ده پروژه از این قبیل (شامل UP-3، UP-6، UP-8 و UP-10) دارد که شامل کار با پاتوژن های خطرناک و از نظر اقتصادی مهم سرایت می شود – تب کریمه کنگو لپتوسپیروز، آنسفالیت منتقله از کنه، تب خوکی آفریقایی.

وزارت دفاع روسیه همچنین تایید کرد که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین با شبکه‌ای تحت کنترل پنتاگون برای کنترل جهانی شیوع بیماری‌های عفونی مرتبط هستند.

او توضیح داد که این شبکه توسط موسسه تحقیقات نظامی والتر رید در مریلند مدیریت می شود. کریلوف با اشاره به اینکه این شبکه از سال ۱۹۹۷ توسط پنتاگون تشکیل شده است، افزود: «این شبکه شامل آزمایشگاه هایی برای نیروهای زمینی و دریایی و همچنین پایگاه های نظامی پراکنده در مناطق مختلف جهان است».

منبع: وزارت دفاع روسیه

===

علیرغم تمام لفاظی‌ها، آمریکا اوکراین را به توپ های دوربرد مجهز کرد

(5)

یکم ماه جون – ۲۰۲۲

راشا تودی، مترجم مینا صابری – مجله هفته.

ایالات متحده به اوکراین سیستم موشکی توپخانه ای می دهد که می تواند روسیه را مورد هدف قرار دهد.

ایالات متحده اوکراین را با چندین موشک انداز که قادر به رهگیری توپخانه روسیه و انهدام مواضع تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری هستند، مسلح می کند. با این حال، اوکراین به ایالات متحده اطمینان داده است که با سیستم تسلیحاتی به اهدافی در روسیه حمله نخواهد کرد. 

برای اولین بار، ایالات متحده می خواهد به عنوان بخشی از یک بسته حمایتی جدید، سامانه های چند موشک مدرن را برای دفاع در برابر روسیه در اختیار اوکراین قرار دهد. کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد سامانه توپخانه هیمار ساخت آمریکا بخشی از بسته کمکی ۷۰۰ میلیون دلاری است که شامل موشک، سامانه رادار، سلاح ضد تانک جاولین، بالگرد، خودروهای تاکتیکی و قطعات یدکی نیز می شود. 

دولت آمریکا به اوکراین قول داده است که این سامانه با مهمات با برد ۸۰ کیلومتر را ارائه کند. مقامات ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفتند که در نتیجه، پرتاب موشک چندگانه به سربازان اوکراینی امکان دقت بیشتر در مقابله با پیشرفت‌ های روسیه را می‌دهد. 

راکت ها و موشک های شلیک شده توسط سامانه هیمارس بسته به نوع مهمات می توانند تا ۳۰۰ کیلومتر پرواز کنند. آنها از یک وسیله نقلیه متحرک به سمت اهداف مستقر در زمین شلیک می شوند، بنابراین به اوکراینی ها اجازه می دهند تا به اهدافی در داخل روسیه برسند. با این حال، این مقامات افزودند که اوکراین قول داده است با این سلاح میان برد به اهدافی در خاک روسیه حمله نکند. 

با این حال، تصمیم کنونی با نگرانی های قابل توجهی همراه بود. تا روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تحویل موشک‌اندازهای متعدد «که می‌توانند به روسیه شلیک کنند» را رد کرده بود. بر اساس این گزارش، تصمیم گیرندگان نگران بودند که تحویل تسلیحات سنگین تر روسیه به اوکراین به عنوان یک اقدام تحریک آمیز تعبیر شود که می تواند منجر به اقدامات تلافی جویانه مسکو علیه ایالات متحده شود. 

مسکو پیش از این در موارد متعدد علنا اعلام کرده بود که هرگونه تهدیدی برای روسیه به معنای تشدید قابل توجه درگیری خواهد بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روسیا الیوم گفت: «تامین تسلیحات برای اوکراین توسط کشورهای غربی که قادر به انجام حملات به خاک روسیه هستند، گامی به سوی تشدید غیرقابل قبول تنش خواهد بود». 

با این حال، بایدن در مقاله‌ای که سه‌شنبه شب در نیویورک تایمز منتشر شد، تأیید کرد که علی‌رغم نگرانی‌ها، او تصمیم گرفته است «سیستم‌ها و مهمات موشکی پیشرفته‌تری را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهد که به آنها اجازه می‌دهد اهداف کلیدی را در منطقه هدف قرار دهند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: تا زمانی که ایالات متحده یا متحدانش مورد حمله قرار نگیرند، ما مستقیماً در این درگیری دخالت نخواهیم کرد، چه با اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین و چه با حمله به نیروهای روسیه. ما اوکراین را تشویق نمی‌کنیم یا به او اجازه نمی‌دهیم که به خارج از مرزهایش حمله کند. در عین حال اطمینان داد:
«ما خواهان جنگ بین ناتو و روسیه نیستیم.» 

«ما نمی‌خواهیم جنگ را فقط برای وارد کردن فشارهای درناک به روسیه طولانی کنیم.»؛ بایدن اطمینان داد که ایالات متحده همچنین به دنبال سرنگونی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نبود. با این حال، اگر روسیه مجبور نباشد برای عملیات ویژه خود در اوکراین هزینه ای بپردازد، این می تواند به پایان «نظم بین المللی مبتنی بر قوانین» و پیامد های فاجعه بار در سراسر جهان منجر شود.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت، با این حال، ایالات متحده می خواهد به کمک به نیروهای مسلح اوکراین در دفاع از خود در برابر توپخانه روسیه ادامه دهد. دولت بایدن انتظار دارد که اوکراین بتواند از این موشک ها در منطقه دونباس شرقی استفاده کند، جایی که آنها می توانند توپخانه روسیه را رهگیری کنند و مواضع روسیه را از بین ببرند. 

بایدن گفت: «ما خواهان یک اوکراین دموکراتیک، مستقل و مرفه هستیم که ابزاری برای بازدارندگی و دفاع در برابر تجاوزات بیشتر داشته باشد». به همین دلیل است که ایالات متحده به همکاری با شرکای خود برای تحریم روسیه ادامه خواهد داد.

===

پایان