عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

افراطیت و تروریسم زنجیره ای از توطیه های بی پایان

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجم شوروی به افغانستان و به صدا درآمدن…

عید غریبان

عید است رسم غصه ز دلها نچکاندیم درد و غم و…

محبت، شماره یکم، سال ۲۷م

شماره جدید محبت نشر شد. پیشکش تان باد!

روشنفکر از نظر رفقا و تعریف ما زحمتکشان سابق

Intellektualismus. آرام بختیاری روشنفکر،- یک روشنگر منتقد و عدالتخواه دمکرات مردمی آرامانگرا -…

پیام تبریکی  

بسم‌الله الرحمن الرحیم اجماع بزرگ ملی افغانستان به مناسبت حلول عید سعید…

عید خونین

رسول پویان جهان با نـقـشۀ اهـریمنی گـردیـده پـر دعوا چه داد و…

بازی های ژیوپولیتیکی یا دشنه های آخته بر گلوی مردم…

نویسنده: مهرالدین مشید بازی های سیاسی در جغرافیای افتاده زیر پاشنه…

ادریس علی

آقای "ادریس علی"، (به کُردی: ئیدریس عەلی) شاعر و نویسنده‌ی…

گزیده‌ای از مقالهٔ «هدف دوگانهٔ اکوسوسیالیسم دموکراتیک»

نویسنده: جیسون هی‎کل ــ با گذشت بیش از دو دهه از…

مثلث خبیثه ی استخباراتی ایکه افغانستان را به کام آتش…

نویسنده: مهرالدین مشید اقنوم سه گانه ی شرارت در نمادی از…

اعلام دشمنی با زنان؛ زیر پرسش بردن اسلام و یا…

نویسنده: مهرالدین مشید رهبر طالبان از غیبت تا حضور و اعلان…

«
»

ضرورت مقابله با ستون پنجم

C:\Users\User\Pictures\ZYU.jpg

متن سخنرانی گنادی زیوگانوف، صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رهبر فراکسیون آن در دومای دولتی- ١٩ آوریل ٢٠٢٢

ا. م. شیری

همکاران محترم! توجه شما را به بیانات رئیس جمهور پوتین در رابطه با «ستون پنجم» جلب می‌کنم. نگرانی او برای من کاملا قابل درک است. از شما هم خواهش می‌کنم سخنان مرا با دقت گوش کنید. زیرا، این مسئله به برخی از حاضران در این جلسه نیز مربوط می‌می‌شود.

هنگامی که فاشیست‌ها جنگ علیه اتحاد شوروی راه انداختند، از جوزف دیویس، سفیر ایالات متحدۀ آمریکا در مسکو پرسیدند: در رابطه با «ستون پنجم» در اتحاد شوروی شما چه نظری دارید؟ او پاسخ داد: «در اینجا ستون پنجم وجود ندارند، آن‌ها را اعدام کردند. در غیر این صورت اتحاد شوروی در جنگ شکست می‌خورد».

من طرفدار اعدام نیستم. اما طرفدار آن هستم که باید از بیانات رئیس جمهور تیجه‌ بگیریم. هنوز که نگرفته‌ایم. حتی به سؤال نمایندۀ مجلس، نینا آستانینا در رابطه با مجسمه توهین‌آمیز به‌مثابه نماد تمسخر مام‌میهن پاسخ داده نشده است. اگر در آستانۀ جشن‌های اول ماه مه و روز پیروزی، می‌توان در مرکز مسکو مجسمۀ زشتی را برای توهین به همۀ ما برپا کرد، یعنی اینکه پایتخت امن و امان نیست.

چندی پیش روز کیهان‌نوردی را جشن گرفتیم. می‌خواهم یک بار دیگر این عید باشکوه را به شما تبریک بگویم. زیرا، یوری گاگارین نماد میهن، غرور ما، خاطرۀ قهرمانانۀ ما، حقیقت آشکار و کرامت خدشه‌ناپذیر ما است. در این روز، رؤسای جمهور- پوتین و لوکاشنکو در پایگاه کیهان‌نوردی واستوچنی حضور یافتند. و در آنجا نظر پوتین را در مورد عملیات ویژه و «ستون پنجم» پرسدند. او پاسخ داد، به نظر من، صادقانه بگویم، برخورد اجتناب‌ناپذیر بود. همچنین این مهم است، که او تصریح کرد: «عملیات ویژه طبق برنامه پیش می‌رود و تا دستیابی به اهداف تعیین‌شده ادامه خواهد داشت. می خواهم یک بار دیگر یادآور شوم: ما سه هدف داریم.

قبل از هر کاری ما باید جهان چند قطبی ایجاد کنیم. در غیر این صورت، سیارۀ ما دوباره تحت سلطه «پکس آمریکانا» (برتری آمریکایی) قرار خواهد گرفت، که در آن جایی برای دنیای روس وجود ندارد. این به معنای ادامۀ جنگ علیه زبان، فرهنگ، علم، آموزش و همۀ مقدسات ماست».

چه اهداف دیگری پیش روی ماست؟ غلبه بر نازیسم و فاشیسم یک ضرورت است. در غیر این صورت، ناگزیر در سراسر اروپا گسترش خواهد یافت. و آن وقت بسیاری از جوانان مجبور خواهند شد پالتو رزم بپوشند.

ما در برابر یک سؤال قرار گرفته‌ایم: آیا دنیای روس، از جمله در سرشت اوکراین، وجود خواهد داشت؟ نتایج نظرسنجی مرا خوشحال و در عین حال متحیر نمود: ٨٠ درصد هموطنان از عملیات ما پشتیبانی می‌کنند و فقط ٢٠ درصد حمایت نمی‌کند. اما من ترکیب مخالفان عملیات را مورد توجه قرار دادم. بخش بزرگی از آن‌ها جوانان هستند.

فکر می‌کنم که مدارس و دانشگاه‌ها باید تلاش‌های گسترده‌ای را برای توضیح وضعیتی که همۀ ما در آن قرار داریم، آغاز کنند. اما من آن را در فعالیت‌های وزرا، معلمان، مدیران مدارس، فعالان عرصۀ فرهنگ نمی‌بینم و احساس نمی‌کنم. و این سیاست کاملاً اشتباه است!

مجالس دوما و شورای فدراسیون به اتفاق آراء از عملیات ویژه در اوکراین حمایت کردند. به همین دلیل، ما باید به مردم توضیح دهیم که عملیات ویژه چه اهدافی را دنبال می‌کند، با چه ابزاری انجام می‌شود، و چرا باید از فرزندانی که صادقانه از دنیای روس، زبان و عزت ما دفاع می‌کنند، فعالانه حمایت کرد. آن‌ها نه تنها از دونباس، بلکه از دوستی تاریخی ما با اوکراین مادرزادی محافظت می‌کنند.

«ستون پنجم»، یکی از خطرناک‌ترین پدیده‌هاست. من این «ستون پنجم» را در سال ١٩٩١، زمانی که آن‌ها به صورت انبوه در مسکو خودنمایی می‌کردند، دیدم. من مطالب مربوط به چگونگی روند حوادث در تفلیس را به کمیتۀ مرکزی حزب کمونیست اتحاد شوروی ارائه دادم. در آن هنگام، فقط ژنرال رادیونوف علیه عملیات نظامی رأی داد، اما همۀ تقصیرها را به گردن او انداختند و از او انتقام گرفتند.

من از جمهوری‌های بالتیک مطالبی حاکی از اینکه چه کسانی در آنجا خیانت می‌کنند و آمریکایی‌ها چه ابزارهایی را در آنجا به کار می‌گیرند، به کمیتۀ مرکزی تقدیم کردم. در آنجا، دو نفر از هر گروه خبرنگاری سه نفره، مأمور سازمان سیا بودند. اما سپس یاکولی‌یف این مطالب را به کناری انداخت و حتی آن‌ها را مورد بررسی قرار نداد.

به شما توصیه می‌کنم برنامۀ اخیر بیساگون تی‌وی نیکیتا میخالکوف را ببینید. این برنامه «اثر تاینانیک» نام دارد. و در آن، شما سیمای واقعی آن یک مشت خائن را که به کشور خیانت می‌کند، خواهید دید.

من فهرست مقامات اخیر قوۀ مجریه را که در این دورۀ دشوار و بسیار خطرناک برای همه ما، در پشت صحنه مخفی شده‌اند، درخواست کردم. بیش از همه، از این واقعیت متأثر شدم که پنج معاون اول اسبق نخست وزیر در آن حضور دارند. این، آن‌ها بودند که به همراه مأموران سازمان سیا اموال ما را به حراج گذاشتند. البته، اسناد تحقیقات مربوطه در دومای دولتی موجود است. بیایید دوباره به آن‌ها برگردیم و همه چیز را از نو بررسی کنیم. بالاخره این یکی از اساسی ترین مسائل است!

در متن این، مشخص خواهد شد که چرا یک باند جنایتکار به بنگاه‌های مردمی حمله می‌کند. به نظر می‌رسد که این باند در زیر چتر حمایتی دادستان کل کشور قرار دارند. من برای بسیاری از درخواست‌هایم هنوز پاسخ قابل فهمی از او دریافت نکرده‌ام.

آندره کوزریف، وزیر امور خارجه، البته نه روسیه، بلکه، ایالات متحده در روسیه در لیست خائنان قرار دارد. یاکونین، رئیس سابق راه‌آهن فدراسیون روسیه، مقیم فعلی آلمان نیز جزو این لیست می‌باشد. نام دوارکوویچ، معاون اول نخست وزیر و رئیس فدراسیون بین‌المللی شطرنج هم در این لیست ثبت است که به شطرنج باز نابغۀ ما سرگئی کاریاکین، زینت جهان شطرنج و کشور ما خیانت کرد. حالا هم آقای چوبایس به جای فرار به ماگادان که در آنجا برایش کار پیدا می‌شود، به استانبول فرار کرد.

اما به طور کلی، این یک مسئلۀ بسیار مهم است. زیرا، افرادی که در گذشته دارای اختیارات زیاد و آرشیوهای قابل توجهی بودند و در مورد منابع راهبردی کشور به اطلاعات سری دسترسی داشتند، در حال فرار از مرزها هستند. آن‌ها اطلاعاتی دارند که همیشه به عنوان «محرمانه» طبقه‌بندی شده است.

سوتلانا یوگنی‌یونا ساویتسکایا، خلبان-کیهان‌نورد، دو بار قهرمان اتحاد جماهیر شوروی سال‌هاست که در فراکسیون ما فعالیت می‌کند. یک فیلم در مورد پایگاه کیهان‌نوردی بایکانور که نماد و نمونۀ دستاوردهای برجستۀ کشورمان است، ساخته شد. این پایگاه در مدت دو سال در دمای منفی چهل درجۀ زمستان و چهل درجه مثبت تابستان ساخته شد. در این مدت، آن‌ها یک قلمرو مساوی با مساحت قبرس را آباد کردند، فرودگاه‌ها و جاده‌ها ساختند. این فیلم فوق‌العاده است!

من با سازندگان بایکانور در فراکسیون ما دیدار کردم و آن‌ها را با جوایزی تلطیف نمودم. این انسان‌ها، طلاهایی با بالاترین عیار هستند! اما آقای ارنست حتی در روز جشن هم نمی‌خواهد آن‌ها را در کانال یک نشان دهد! این هم در واقع یک کار «ستون پنجمی» است! به هر حال، باید نسل جدید را بر اساس موفقیت‌های سازندگان بایکانور تربیت کرد. این انسان‌ها بند ناف زمین را به فضا وصل کردند.

ضمنا، رئیس آن کارگاه بزرگ ساخت و ساز مردی بود، که یادوارۀ سرباز شوروی با دختری در آغوش را در ترپتو پارک برلین برپا کرد. اما پس از جنگ، حتی یک درخت در ترپتو پارک باقی نماند. این‌ها قهرمانی‌هایی هستند که یادآوری آن‌ها موجب تربیت میهن‌پرستان واقعی خواهد شد!

ضمن صحبت از «ستون پنجم»، لازم است توجه ویژه‌ای نسبت به آنچه در نظام آموزشی اتفاق می‌افتد، مبذول شود. وزیر فورسنکو در مجلس دوما اظهار داشت، که از ١٩ مادۀ درسی که در مدرسه بزرگ روسیه و شوروی آموزش داده می‌شد، تقریباً همه را باید کنار گذاشت. فقط تربیت بدنی ضروری است- چون برده باید سالم و قوی باشد. همچنین، آموزش یک زبان خارجی لازم است – زیرا، برده باید دستورات ارباب را درک کند. و دیگر اینکه اصول ایمنی زندگی و تاریخ را باید «طبق گفتۀ سوروس» آموخت.

با وجود این، من لزوماً پیش رئیس جمهور پوتین رفتم و گفتم که این فقط یک جنایت نیست. اگر کارخانه‌ای را منفجر کنند، می‌توان آن را در عرض دو سال بازسازی کرد. اما شما نظام آموزشی را منفجر می‌کنید، که در عرض ٣٠٠ سال شکل گرفته و بعنوان بهترین نظام آموزشی در جهان شناخته می‌شود. وزیر شما برنامۀ تخریب بنیان‌های معنوی و فکری جامعه را که کشور را ویران می‌کند، به دوما ارائه می‌دهد. اما فورسنکو همچنان به تعیین خط مشی آموزشی ما حتی امروز هم ادامه می‌دهد. و لیوانوف، وزیر سابق که نظام آموزش عالی را نابود کرد، اکنون ریاست یکی از دانشگاه‌های معتبر را بر عهده دارد.

اکنون در جلسۀ فراکسیون ما، نبیولینا، رئیس بانک مرکزی صحبت کرد. از او سؤال کردیم: آیا واقعاً ممکن نبود همان منابع مالی را که اکنون در غرب مسدود شده، در روسیه حفظ کنیم؟ آیا نمی‌شد این ٣٠٠ میلیارد دلار را برای ساخت جاده‌ها، کارخانه‌ها، الکترونیک، ماشین ابزار، صنایع رباتیک و نظام آموزشی سرمایه‌گذاری کرد؟ واقعا نمی‌شد به بچه‌های جنگ کمک کرد؟ انجام هیچ یک از این کارها که سخت نبود!

همۀ ما باید بفهمیم که به دلیل بن‌بست سیاست‌های اجتماعی- اقتصادی و مالی در کجا قرار گرفته‌ایم. و باید مسئولانه تصمیم بگیریم. ما باید قبول کنیم، که فقط با کار دوستانه، همآهنگ و مورد توافق می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت. در این میان، آن طور که می‌بینم، در دومای دولتی حتی درست در زمانی که بچه‌های ما ناامیدانه و شجاعانه می‌رزمند، از خود رضایتی حاکم است. اما آن‌ها به حمایت نیاز دارند!

مایلم حادثۀ مادربزرگ اوکراینی و پرچم سرخ او را به شما یادآوری کنم. او از دست نظامیان نان گرفت، اما وقتی که دید که آن‌ها باندری هستند و پرچم سرخ به زیر پا انداختند، مادربزرگ همه چیز را به آن‌ها پس داد و گفت: پرچمم را بده، پدرم زیر آن جنگید!

بزودی کشور ما جشن‌های اول و نهم ماه مه را برگزار خواهد کرد. آیا دوباره شاهد وجود نرده‌های مانع در اطراف مقبرۀ لنین خواهیم بود؟ از این گذشته، آن‌ها نه تنها لنین، حتی ٣٢ مارشال که فرماندهی جبهه‌های جنگ کبیر میهنی را بر عهده داشتند، در حصار گرفته‌اند. یوری گاگارین و سایر کاوشگران فضایی، دانشمندان بزرگی مانند کلدیش، کارالیوف و کورچاتوف را محصور می‌کنند و ممکن نیست رئیس جمهور پوتین این واقعیت را درک نکند.

در این دوران سخت، ما باید ملت را متحد کنیم. و برای این منظور، ما باید خودمان در اینجا، در دومای دولتی، نمونه‌ای از انسجام و وحدت باشیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پی‌نوشت:

سخنان زیوگانوف در رابطه با «ستون پنجم» از این منظر قابل تأمل است، که آیا مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین، مخالفان میهندوست حاکمیت، بطور کلی به پدیدۀ بشدت خطرناک «ستون پنجم» توجه دارند یا خیر! آیا متوجه هستند که ستون پنجمی‌ها به مراتب خطرناک‌تر از بمب‌های و موشک‌های دشمن آشکار هستند؟

به تحقیق و بنا به تجارب تاریخی می‌توان گفت: دشمن آشکار به آنچه که نمی‌تواند از طریق حملات نظامی- تروریستی دست یابد، به کمک «ستون پنجم» به سهولت نائل می‌شود. 

دلیل اصلی و اساسی تیره بختی کنونی جامعۀ بشری نیز قبل از همه، وجود ستون پنجم دشمن در داخل جامعه می‌باشد که دانسته و ندانسته به زیان مردم و منافع ملی کشور فعالیت می‌کند.

در خصوص فعالیت‌های ‌مخرب ستون پنجم در ایران نیز به جرأت می‌توان گفت که نه مقامات رسمی و نه بخش اعظم اپوزیسیون میهندوست هیچ توجهی به آن ندارند. نشانۀ بارز این مدعا، علاوه بر فعالیت آزادانۀ مزدوران فیزیکی و عقیدتی دشمن، تداوم حضور آشکار یکسری مقامات و مسئولین در جامعه می‌باشد، که کمترین تردیدی در «ستون پنجمی» بودن آن‌ها وجود ندارد. 

ولذا، می‌توان پرسید: اگر طراحان و عاملین خصوصی‌سازی صنایع و معادن، کو‌ه‌ها و جنگل‌ها و بطور کلی، دارایی‌های ملی، آموزش و پرورش، طب و بهداشت و درمان، مفسدان اقتصادی و رانت‌خواران «ستون پنجم» نیستند، پس، چه هسنند؟

با این حال، این مدعا بطور قطع صحیح است، که بدون مقابلۀ بی‌امان با «ستون پنجم»، شکست در برابر دشمنی که شمشیر از رو بسته، تضمین است.

٧ اردیبهشت- ثور ١۴٠١

مأخذ:

https://kprf.ru/party-live/cknews/210046.html
https://eb1384.wordpress.com/2022/04/27/