مادر

ای مادر من فرخ و آباد بمانی پر خنده به لب…

چند شعر کوتاه از زانا کوردستانی

انتظارم، بوی سیگارهای زر گرفته... و روزهای تلخِ نیمه سوخته میان بغض خاموشت…

جنگ قدرت ها

رسول پویان جنگ قـدرت ها دل زخمین وخونین آورد جـای صلح و…

افراطیت پادزهر خیانت رهبران اسلام سیاسی و یا شکست مبارزات…

نویسنده: مهرالدین مشید علل و عوامل یا چگونگی و چیستی باز…

زبان آریایی یا آریویی چی شد؟

نوشته: دکتر حمیدالله مفید ——————————— زبان بازتاب خرد آدمی است و انسان…

تعامل 

نور محمد غفوری از چندی به اینطرف در مکالمات و نوشتار…

جمال غمبار

آقای "جمال غمبار"، (به کُردی: جەمال غەمبار) شاعر و نویسنده‌ی…

چین کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد

منبع تصویر، GETTY IMAGES ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳ مه ۲۰۲۴ آژانس فضایی…

        تقدیم به ستره محکمه امارت اسلامی افغانستان

معروضه محمد عالم افتخار ولد محمد قاسم دارنده تذکره تابعیت 1401100148058   حضور…

حاکمیت طالبان؛ افزایش بحران و تکانه های بی ثباتی ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید استبداد و تبعیض طالبان و به صدا درآمدن…

چند شعر از حمید تیموری‌فرد

بزم کبوتران   در تالار توت و ارغوان  سایه‌ی گل درشت انجیر  تارمی خلوت…

ساز آفرینش

رسول پویان رحیم و رحـمان را تابکی قـهار می گویند برای بـندگان…

چرا ادبیات دوران کهن و میانه کم‌تر حزین بود؟

در پرداخت‌های ساختاری ادبیات جهان از شعر و غزل و…

انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

«
»

در بارۀ فرارسیدن عصر مدل‌سازی «اصلاح» ژن انسان

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/styles/news_full/public/images/news/2023/06/22/%D0%98%D0%BB%D1%8C%D0%B8%D0%BD%20%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%8F.jpg?itok=rW2rPxiy

والری ایلین (VALERY ILYIN)

ا. م. شیری

جهانی‌سازان در جستجوی تأثیرگذاری بر رمز ژنتیکی بشر

مجمع جهانی اقتصاد، یک نهاد غیردولتی سوئیسی که بیشتر به دلیل سازماندهی کنفرانس‌های سالانه در داووس شناخته می‌شود، با آبستنی طبیعی مخالف است. به گفته معماران «هنجار جدید»، در آیندۀ نزدیک همۀ کودکان باید در لوله‌های آزمایشگاهی رشد کنند. اکنون «نخبگان» جهانی پیروان شواب در مجمع جهانی اقتصاد و ساختارهای جهانی‌گرای ذیربط در حال انجام اقداماتی هستند تا عناصر ژنتیکی هر کودک متولد شده در جهان را تا سال ۲۰۳۰ تحت کنترل خود درآورند.

بر اساس موازین مجمع جهانی اقتصاد، اگر کودکان متولد شده در جهان تحت ویرایش ژن (مدل‌سازی-تغییر ژن) قرار گیرند، «بشریت برای مقابله با چالش‌های آینده بهتر آماده خواهد شد» تا اطمینان حاصل شود که در مقابل بیماری و ناتوانی مصون هستند. برای اجرای این طرح‌ها، ساختارهای مجمع جهانی اقتصاد، به توسعۀ ابزارهای مصنوعی «قادر به  رشد جنین در خارج از بدن مادر» مشغول هستند. به لطف پیشرفت فناوری برای تولید تخمک و اسپرم انسان در آزمایشگاه که می‌تواند برای رشد جنین در رحم مصنوعی از آن استفاده شود، رشد نوزاد انسان در شرایط آزمایشگاهی از ابتدا، می‌تواند تا ۵ سال آینده امکان‌پذیر شود.

در اوایل سال جاری، مجمع جهانی اقتصاد یک ویدئو با عنوان «فن‌آوران دیدگاه‌های خود را در مورد جهان آیندۀ ما به اشتراک می‌گذارند»، منتشر کرد. این ویدئو در مورد تغییر ژنوم انسان با عنوان «بازنویسی شناسۀ زندگی: فناوری ویرایش ژن به ما اجازه می‌دهد تا کل ارگانیسم را دوباره طراحی کنیم»، صحبت می‌کند. این به ما امکان می‌دهد نه تنها ژنوم‌ها را ویرایش کنیم، بلکه مهمتر از آن، می‌توانیم «یک کلمۀ رمز جدید برای زندگی» بنویسیم. رهبران انقلاب صنعتی چهارم با اینترنت بدن‌ها-اشیاء و دیگر مظاهر فراانسانی آن اظهار می‌دارند که ما مجوز ورود خواهیم داشت. دکتر سوهاریت باکدی (Suharit Bhakdi) و دیگران در این رابطه هشدار می‌دهند: «سازمان بهداشت جهانی در آستانۀ به دست آوردن مجوز و قدرت برای اصلاح ژنتیکی افراد بنا به خواست خود است».

آنچه در حال رخ دادن است، باعث طرح یکسری سؤالات اخلاقی برای دانشمندان می‌شود. چرا که برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی به این معنی است که زنان در هر سنی می‌توانند حامله شوند. علاوه بر این، والدین (و نه تنها آن‌ها) ممکن است بخواهند ویژگی‌های ژنتیکی کودک را با استفاده از ابزارهای ویرایش ژن تغییر داده، مدل‌سازی کنند، که این هم می‌تواند بر تصورات سنتی در مورد نظریۀ تکامل تأثیر بگذارد.

حتی پارلمان انگلستان اجازۀ لقاح مصنوعی با استفاده از نمونه‌های دی‌ان‌ای (DNA= دئوکسیریبونوکلئیک اسید) از سه یا چند نفر را داده است. به گفتۀ دانشمندان، چنین مداخله در خزانۀ ژنی می‌تواند به تغییر ژنتیکی در جمعیت انسانی و یک تهدید بالقوه برای نسل‌های آینده منتهی شود. با این وجود، دولت بدون توجه به پیامدهای احتمالی آن، به انجام این آزمایش ادامه می‌دهد.

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/vi22062301.jpg

به نظر می‌رسد یکی از اهداف گرامی چنین آزمایش‌ها،  ایجاد «انسان‌های مصنوعی»- بردگان «نیمه انسان نما» است. شبه‌انسان‌هایی که برای اجرای تمام دستورات مقامات آماده هستند و قادرند اجرای تمام برنامه‌های معماران «هنجارجدید» را در حد قابل توجهی تسریع نمایند. دیلی‌میل انگلیس می‌گوید، جنین‌های «مصنوعی» انسان که بدون تخمک و اسپرم ایجاد شده‌، در نتیجۀ یک «پیشرفت علمی» به دست آمده ‌است. با این حال، محققان در حال حاضر چنین سؤالاتی را مطرح می‌کنند: آیا می‌توان افرادی را که در نتیجۀ استفاده از چنین فناوری‌های مخفی متولد شده‌اند، حتی انسان نامید؟ علیرغم ادعاهای خلاف آن، آیا آن‌ها را به صورت انبوه «چاپ» خواهند کرد؟ آیا اصلاً می‌توان آن‌ها را از افراد واقعی تشخیص داد؟

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/vi22062302.jpg

از نشریات: «انسان کاملاً مصنوعی. دانشمندان با استفاده از سلول‌های بنیادی، جنین مصنوعی ساخته‌اند. این دستاورد پیشگامانه نیاز به تخمک یا دانۀ ‌نر را بر طرف می‌کند».

در ضمن، ابزارهای کلیدی ویرایش ژن، از جمله در قالب غذا و واکسن، در حال تکمیل و تطبیق در زندگی روزمره هستند. در ماه ژوئن معلوم شد که سبزی‌های تراریخته برای سالاد، بدون هیچگونه علائم شناسایی بر روی آن‌ها به زودی در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه خواهد ‌شد. اولین محصول غذایی ویرایش شده توسط شرکت آمریکایی بیوتکنولوژی کشاورزی «Pairwise» با نام کریسپر (تناوب‌های کوتاه پالیندروم فاصله‌دار منضم خوشه‌ای یا به اختصار کریسپر بخشی از دی‌ان‌ایِ پروکاریوت) در دسترس مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار گرفته است.

در عین حال، لابی‌گران چنین محصولات و بیوتکنولوژی‌های تراریخته و شرکای آن‌ها در مجمع جهانی اقتصاد و سایر ساختارهای جهانی رسماً اذعان می‌کنند که غذاهای اصلاح شدۀ ژنتیکی که بیل گیتس، کلاوس شواب و شرکاء برای تولید در کارخانه‌ها تبلیغ می‌کنند، ژنتیک افراد را تغییر می‌دهد. باضافۀ این، لابی‌گران Big Pharma و Biotech، به عنوان مثال، با سخنرانی در ایالت میسوری ایالات متحده، با لایحۀ HB۱۱۶۹ در مورد افشای اطلاعات در مورد ژن درمانی و رضایت آگاهانه و با افشای اطلاعات مربوط به اینکه محصولات تراریخته چگونه و به چه منظوری ژنتیک انسان را تغییر می‌دهند، قاطعانه مخالفت کردند.

این لایحه (فرمول‌بندی آن در اینجا) مستلزم افشای اطلاعات در مورد هر محصولی است که تأثیر مشابه داروهای ژن‌درمانی بر بدن انسان می‌گذارد و رضایت آگاهانه همۀ خطرات و مزایای خاص، از جمله موارد نامطلوب را شامل می‌شود.

لابی‌گران شرکت‌های داروسازی در طول اظهارات رسمی خود در مجلس نمایندگان میسوری در مورد این لایحه، رسما اعتراف کردند که غذاهای تراریخته روی رمز ژنتیکی افراد تأثیر می‌گذارند و بلافاصله با این لایحه مخالفت کردند. زیرا، این لایحه ملتزم به تشخیص این است که همه غذاهای تراریخته واقعاً بر کد ژنتیکی انسان تأثیر می‌گذارد. با این حال، در مورد اینکه این تأثیرات چقدر قابل توجه بوده و چه مطالعاتی برای اطمینان از اینکه این تغییرات باعث عواقب سلامتی بلندمدت نمی‌شوند، مورد بحث قرار نگرفت

به گفتۀ محققان غربی، این اعتراف تکان‌دهنده با توجه به این واقعیت که مجمع جهانی اقتصاد و بنیاد گیتس در حال ترویج تولید تمام محصولات گوشتی و لبنی در کارخانه‌های تخصصی هستند، بسیار مهم است. اگر یک محصول اولیه تراریخته بتواند ژنوم ما را تغییر دهد، پس یک محصول کاملاً مصنوعی چه کاری می‌تواند با ژنوم ما بکند؟ علاوه بر این، آیا ما به ایمنی و کارایی محصولات ساخته شده توسط همان افرادی که به دروغ می‌گویند واکسن‌های کووید-۱۹ حداقل عوارض جانبی دارند و از گسترش ویروس جلوگیری می‌کنند، اعتماد می‌کنیم؟ 

روزنامه‌نگاران غربی پیدایش مواد غذایی واکسینه‌شدۀ تراریخته را پیش‌بینی می‌کنند: «اکنون روندی به سمت تزریق واکسن‌های mRNA به دام‌ها وجود دارد، و این ممکن است در نهایت بر عرضۀ مواد غذایی ما تأثیر بگذارد». دانشمندان آمریکایی ادعا می‌کنند که وجود واکسن‌های mRNA در محصولات غذایی واقعی است، زیرا، mRNA «بسیار پایدارتر از آن چیزی است که ما می‌توانیم تصور کنیم». دکتر پیتر مک کولو می‌گوید: «اکنون mRNA با شبه‌سازی مصنوعی که آن را بسیار کارآمد اما در برابر تخریب توسط ریبونوکلئازها مقاوم می‌کند، تولید می‌شود. این بدان معناست که مواد غذایی در اشکال مختلف می‌توانند حاوی RNA پیام‌رسان باشند. چینی‌ها اکنون نشان داده‌اند که پیام‌رسان می‌تواند وارد غذا شود. ممنوعیت کامل تمام اشکال فناوری RNA پیام‌رسان در حیوانات، تنها رویکرد برای جلوگیری از این امر است! بنابراین، خطر ورود آن به غذا دیگر وجود نخواهد داشت. اگر غذا حاوی mRNA باشد، شما باید حق داشته باشید قبل از استفاده از این محصولات، در مورد آن مطلع شود».

علاوه بر همۀ این‌ها، واکسن‌ها همراه محصولات تراریخته ابزارهایی برای تغییر ژن انسان، نه تنها در غرب، حتی در شرق هستند. ویدئویی که در آن بیل گیتس علناً اعلام می‌کند که او و همکاران غربی‌اش در نظر دارند ژنوم انسان را با کمک واکسن تغییر دهند، امروز در اینترنت یافت می‌شود. او در اواسط ژوئن، در آستانۀ سفر خود به چین، بویژه بر این واقعیت تمرکز کرد که «رویارویی آمریکا و چین در رابطه با جهانی‌سازی، در حوزۀ سلامت صدق نمی‌کند».

Си Цзиньпин в Пекине, встретившись с Биллом Гейтсом, назвал его «старым другом»

شی جین پینگ در پکن، در دیدار با بیل گیتس، او را «دوست قدیمی» خطاب کرد.

آیا می‌دانستید که در حال حاضر در چین حداقل دو روستای مار وجود دارد که از آن‌ها میلیون‌ها تخم مار برای تولید واکسن در جهان برداشت می‌کنند؟ زنگ خطر را دکتر برایان آردیس به صدا در می‌آورد. به گفتۀ وی، کارشناسان چینی مخفیانه این روستاهای مار را برای جمع‌آوری میلیون‌ها تخم مار ارزان قیمت ایجاد کردند تا واکسن‌های ارزان‌تر و «سریع‌تر» تولید کنند: «اگر از تخم مار  واکسن می‌سازند، به این معنی است که پروتئین خزندگان در واکسن‌ها وجود خواهد داشت».

https://www.fondsk.ru/sites/default/files/inline-images/vi22062304.jpg

فرستندۀ تلویزیونی بیاز ترکیه در پاییز ۲۰۲۱ تصاویر وحشتناک نوزادانی را که در اثر تزریق واکسن‌های فایزر و مدرنا علیل شده بودند، نشان داد: کودکانی با دُم  و اندام اضافی، یک چشم یا بدنی کاملاً آسیب‌دیده، پوشیده از مو»! فاتح اربکان، رئیس حزب رفاه ترکیه و سه پزشک در آن زمان با نشان دادن شواهد عکاسی مربوطه گفتند: «این یک واکسن نیست. در اینجا نوزادی را می‌بینید که با دم متولد شده است، نقص مادرزادی. این دیگری یک نوزاد با پوست حیوان و این هم یک کودک با چهار پا و سه دست… از نظر علمی به آن ژن‌درمانی می‌گویند».

یک سال بعد، استفان اولریچ، رئیس بخش داروسازی بایر رسما اعتراف کرد که واکسن‌های کووید-۱۹ در واقع «سلول‌درمانی و ژن‌درمانی» هستند که بمظور «جلب اعتماد عمومی تحت عنوان واکسن فروخته می‌شوند»!..

در ارتباط با همۀ موارد فوق‌الذکر، شایسته است این سؤال مطرح شود: از نظر «نخبگان» جهانی، یک نمونۀ ایدئآل ویرایش شده و «هم‌نهاد شده» از «انسان آینده» چه شکلی خواهد بود؟

برگرفته از: بنیاد فرهنگ راهبردی

https://eb1384.wordpress.com/2023/06/24/

۲ تیر-سرطان ۱۴۰۲