کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

بیانیه شورای صلح آمریکا درباره رویدادهای اخیر ایران

استفاده از تراژدی‌های انسانی برای تحریک «انقلاب مخملی» در ایران را متوقف کنید!مترجم: سایت «۱۰ مهر»برگرفته از : شورای صلح ایالات متحده، ۲ اکتبر ۲۰۲۲ *

شورای صلح ایالات متحده به‌شدت نگران رویدادهای جاری در ایران و واکنش بین‌المللی به آنها است.

قبل از هر چیز، شورای صلح ایالات متحده به‌صراحت حوادث منجر به مرگ مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» را به دلیل بی‌حجابی محکوم می‌کند. شورای صلح ایالات متحده از حق زنان در ایران و سراسر جهان برای آزادی تصمیم‌گیری در مورد بدن و زندگی خود، از‌جمله تصمیم‌گیری در مورد نوع و انتخاب لباس حمایت می‌کند. هیچ سازمان دولتی حق مداخله در چنین تصمیماتی را ندارد و هیچ زنی نباید به دلیل نحوه استفاده از حقوق خود دستگیر، بازجویی یا مورد آزار و اذیت قرار گیرد.

در عین‌حال، شورای صلح ایالات متحده از سوء‌استفاده ایالات متحده و متحدانش از این مرگ در راه اهداف شوم خود، که اصولاً ربطی به یک نگرانی صادقانه برای حقوق زنان ندارد، تأسف و نگرانی عمیق خود را ابراز می‌دارد. رسانه‌های غربی ــ صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، دویچه وله، رادیو فرانسه بین‌المللی و بسیاری دیگر از رسانه‌های امپریالیستی در سراسر جهان ــ از این فاجعه انسانی سوء‌استفاده کرده و همزمان کمپینی هماهنگ و جهانی را با هدف بی‌اعتبار کردن کشور ایران و توجیه تغییر اجباری رژیم در آن کشور، علیه حکومت آن آغاز کرده‌اند.

جالب توجه است که کل این فاجعه و کمپین رسانه‌ای جهانی علیه ایران در همان هفته‌ای رخ داد که ایران توافقنامه شانگهای را امضا کرد و رئیس‌جمهور ایران قرار بود در مجمع عمومی‌ سازمان ملل سخنرانی کند. با توجه به همه اینها، برای شورای صلح ایالات متحده واضح است، همانطور که به شیوه کار ایالات متحده در زمان سرنگونی نخست‌وزیر منتخب دموکراتیک ایران در سال ۱۹۵۳ باز می‌گردد، دولت ایالات متحده و سایر نیروهای غربی برای فشار بیشتر به‌منظور تغییر خشونت‌آمیز رژیم در ایران در حال بهره‌برداری از یک تراژدی‌اند.

در‌واقع، ما نگرانی بی‌سابقه‌ای که در حال حاضر در ایالات متحده در مورد مسائل حقوق زنان در ایران ابراز می‌شود را به‌شدت ریاکارانه می‌دانیم؛ چرا که در همانجا به‌دنبال تصمیم دیوان عالی کشور در پرونده دابس، سابقه دهه‌ها تلاش در راه تثبیت حق زنان برای تصمیم به پایان دادن به حاملگی، یکی دیگر از تصمیمات کلیدی که فقط زنان باید در مورد بدن و زندگی خود داشته باشند را لغو کرد. علاوه بر این، این واقعیت که سالانه توسط پلیس نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در ایالات متحده کشته می‌شوند، و بین ۴۰ تا ۵۰ نفر از این تعداد زن هستند، باعث اعتراض نامتناسب نسبت به سرنوشت غم‌انگیز یک زن ایرانی در بازداشت پلیس را کاملاً ریاکارانه می‌کند.

واقعیت مهم و غیرقابل انکاری که مردم در آمریکا باید در نظر داشته باشند این است که تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران بیشتر از هر اقدامی ‌که توسط نیروهای امنیتی ایران انجام می‌شود، دختران و زنان را به قتل می‌رساند، مثلاً از طریق جلوگیری از وجود داروهای نجات‌بخش. در واقع، تعدادی از مقامات آمریکایی قبلاً به‌صراحت گفته‌اند که هدف از این تحریم‌ها متضرر ساختن مردم ایران است.  رودلف جولانی اخیراً اظهار داشت که گدایی ایرانیان برای غذا و فروختن اعضای بدن خود برای زنده ماندن نشانه‌هایی از این است که تحریم‌ها کار خود را انجام می‌دهند.  و با همه این‌ها، به‌سختی زمزمه اعتراضی علیه این تحریم‌های جنایتکارانه ضدِ بشری شنیده می‌شود.

درواقع، این تحریم‌ها که مسبب بسیاری از رنج‌ها و خشم مردم ایران است و زمینه‌ای برای بروز اعتراضات مختلف شده است، عمداً با هدف بی‌ثبات کردن جامعه ایران از طریق برانگیختن یک «انقلاب مخملی» در این راستا است.

سیاست پیشنهادی موسسه بروکینگز در سال ۲۰۰۹:
«بدیهی‌ترین و خوشایندترین روش برای سرنگونی آن [دولت ایران] کمک به ایجاد یک انقلاب مردمی ‌در امتداد خطوط “انقلاب‌های مخملی” است که بسیاری از دولت‌های کمونیستی را در اروپای شرقی از سال ۱۹۸۹ به بعد سرنگون کرد. برای بسیاری از حامیان تغییر رژیم، بدیهی به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده باید مردم ایران را تشویق کند تا به‌نام خود قدرت را در دست بگیرند و این مشروع‌ترین روش تغییر رژیم خواهد بود….»

شورای صلح ایالات متحده، بدون تردید، تمامی‌ تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و تمامی‌ تلاش‌های ایالات متحده برای اعمال تغییر رژیم در ایران را محکوم می‌کند. این بر مردم ایران است که چه زن و چه مرد باید در مورد ماهیت حکومت و سرنوشت خود تصمیم بگیرند. ایالات متحده حق ندارد از طریق اجبار در چنین تصمیماتی دخالت کند، خواه این اجبار به شکل تحریم، عملیات مخفی، حمایت از نیروهای مخالف تحت حمایت سیا یا جنگ روانی باشد.

* https://english.‎۱۰mehr.com/?p=۲۳۷۳