خلق در دانه لری - مرواریت های ناب

قۉشیق ( دو بیتی )   داکتر فیض الله ایماق باید گفت که،…

آشتی کردن طالبان با مردم افغانستان، راهی برای پایان جنگ…

نویسنده: مهرالدین مشید زهر پاشی های قومی و زبانی و توطیۀ…

 ترجمه‌ی شعرهایی از سردار قادر 

استاد "سردار قادر" (به کُردی: سه‌ردار قادر)، شاعر کُرد زبان،…

خموشی

 نوشته نذیر ظفر شــــــــد مــــدتی که ورد زبانم ترانه نیست آوای مــــن…

چشم براه وحدت

            چشمم براه  وحدت  پیوند وهمد لی جانم فدای وحدت وصد ق…

دوحه سر دوحه، پروسه های پیچیده و آرمانهای خشکیده 

نوشته از بصیر دهزاد  سومین کنفرانس در دوحه  درست سه هفته…

کور و نابینایان خرد

تقدیم به زن ستیز های بدوی و ملا های اجیر، آن…

فضیلت سیاسی و افغانستان

در نخست بدانیم٬ ماکیاولی در شهریار و گفتارها٬ در واقع…

بهای سنگین این خاموشی پیش از توفان را طالبان خواهند…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان بیش از این صبر مردم افغانستان را…

گلایه و سخن چندی با خالق یکتا

خداوندا ببخشایم که از دل با تومیخواهم سخن رانم هراسانم که…

(ملات گاندی در مورد امام حسین

باسم تعالى در نخست ورود ماه محرم و عاشوراء حسينى را…

جهان بی روح پدیداری دولت مستبد

دولت محصولی از روابط مشترك المنافع اعضاء جامعه می باشد٬ که…

ضانوردان ناسا یک سال شبیه‌سازی زندگی در مریخ را به…

چهار فضانورد داوطلب ناسا پس از یک سال تحقیق برای…

پاسخی به نیاز های جدید یا پاسخی به مخالفان

نویسنده: مهرالدین مشید آغاز بحث بر سر اینکه قرآن حادث است و…

طالبان، پناهگاه امن تروریسم اسلامی

سیامک بهاری شورای امنیت سازمان ملل: ”افغانستان به پناهگاه امن القاعده و…

  نور خرد

 ازآن آقای دنیا بر سر ما سنگ باریده عدوی جان ما…

عرفان با 3 حوزه شناخت/ ذهن، منطق، غیب

دکتر بیژن باران با سلطه علم در سده 21،…

شکست مارکسیسم و ناپاسخگویی لیبرالیسم و آینده ی ناپیدای بشر

نویسنده: مهرالدین مشید حرکت جهان به سوی ناکجا آباد فروپاشی اتحاد جماهیر…

سوفیسم،- از روشنگری باستان، تا سفسطه گری در ایران.

sophism. آرام بختیاری دو معنی و دو مرحله متضاد سوفیسم یونانی در…

آموزگار خود در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی را دریابید!

محمد عالم افتخار اگر عزیزانی از این عنوان و پیام گرفتار…

«
»

بن لادن چرا هنوز تیتر میشود ؟

نمایش مجدد شکار بن لادن توسط CIA در روز اول ماه می 2016 حامل چه پیامی میتواند باشد ؟ همزمان سفر به آنتالیا توسط خامنه ای حرام اعلام شد و مجلس اسلام هم روز اول امامت مهدی را تعطیل رسمی اعلام کرد .

اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در تاریخ ۱ مهٔ ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ توسط نیروهای نظامی آمریکایی در ایبت‌آباد و در جریان تیراندازی در تأسیساتی در داخل خاک پاکستان کشته شد. این عملیات در مراحل مختلف و سازمان‌های سهیم اسامی متفاوت داشت . شکار بن لادن همزمان با انتحابات ریاست جمهوری آمریکا بود . در آن زمان باراک اوباما به دور دوم سکونت در کاخ سفید مفتخر شد . بن لادن پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تحت تعقیب بود. باراک اوباما گفت: کسب اطلاعات در رابطه با بن لادن در ماه آگوست افزایش یافت و نهایتاً هفته گذشته ما اطلاعات کافی را در مورد محل پنهانی اسامه بن لادن به دست آوردیم و نیروهای آمریکایی حمله‌ای را در پاکستان انجام دادند و باعث کشته شدن بن لادن شدند. ما الان جسد بن لادن را در اختیار داریم. و جسد در کف دریای سیاه با رعایت موازین اسلامی دفن میشود . نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تهران هم ، با مصوبه اي هشتم ربيع الاول (10 اردیبهشت) آغاز امامت ولي عصر را تعطيل رسمي اعلام كردند.

با استفاده از ابزارها و اهرم‌ها و با اتکا به فناوری افکار عمومی جهان را در راستای منافع مشخص به شکلی مهندسی میکنند که میخواهند ! چنین رسانه هایی به شکلی حساب شده نسبت به سمت دهی افکار عمومی، گرایش‌ها، عقاید و نگرش‌ها و رفتارها تلاش مضاعفی را به کار می‌بندد . بحران‌سازی و بحران‌‌زدایی یکی از کارکردهای رسانه‌ها با کمک گرفتن از ابزارها و اهرم‌های نوین می‌باشد. رسانه‌ها با استفاده از راهبردها و فراراهبردها در ایجاد شرایط بحرانی می‌توانند در تحولات سیاسی-اجتماعی و فرهنگی جدید در گستره وسیعی نقش‌آفرینی کنند و موجب شکل‌دهی افکار عمومی گردند. چرا که امپراتور رسانه‌ای با بهره گیری از امکانات سرشار موجب شکل‌گیری نوعی استبداد اطلاعاتی از طریق گزینش و انتشار اطلاعات و اخبار انحصاری، تراست‌های خبری و اطلاعاتی و کارتل‌های رسانه‌ای در پرتو انقلاب اطلاعاتی شده است.

به نوشته رسانه ها ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مناسبت پنجمین سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن جزئیات آن عملیات کماندوهای آمریکا علیه بنیانگذار القاعده را لحظه به لحظه توییت کرده است . سیا روز یکشنبه، اول مه ۲۰۱۶ در حساب کاربری رسمی خود اعلام کرد که مراحل مختلف آن عملیات را توییت می‌کند . سیا همچنین اخیرا جزئیاتی از آن واقعه را در وب سایتش منتشر کرده بود  به نوشته بی بی سی اقدام سیا با واکنش‌های متفاوت و منفی کاربران مواجه شده است . به طور نمونه یکی از کاربران توییت‌های سیا را «مضحک و مایه خجالت» توصیف کرده است . کاربر دیگری نوشته است: « آیا کسی توییتر سیا را هک کرده؟ این بد‌ترین ایده است.»

 گزارشی تکراری از عملیاتی که حتی برای خود آمریکایی‌ها هم مسخره به نظر رسید ، چرا ؟ بخش قابل توجهی از افکار عمومی فیلم شکار بن لادن را با تمسخر نگاه کردند . شاید به یاد داشته باشید که در 2004 جورج دبلیو بوش گفته بود که اصلا درک نمی‌کند چرا باید اینهمه برای اسامه بن لادن وقت گذاشته شود و میت رامنی نیز در سال 2007 اذعان داشته بود که صرف میلیاردها دلار برای کشتن یک نفر اصلا عقلایی نیست… یک فیلم سفارشی که با پشتیبانی تمام قد سیا و پنتاگون ساخته شد و در اکران محدودش نیز کسی تحویلش نگرفت ، ولی به دلایلی آنها نگران ناباوری افکار عمومی نیستند . خامنه ای هم میداند که حرام اعلام کردن سفر به آنتالیای ترکیه توسط مردم فقط مسخره میشود ، ولی نگران تمسخر مردم نیست . خامنه ای هم مثلا با فتوا میخواهد مهندسی کند . شهر آنتالیای ترکیه همین هفته پیش توسط خامنه ای و حکومت اسلامی ایران کشف شد که شهر فسق و فجور است و سفر به آن حرام شد . این شهر طی قرنها شهر شعر و شعور بود و طی 37 سال گذشته فسق و فجوری آن توسط حکومت اسلامی ایران و خامنه ای کشف نشده بود !

اسماعیل هوشیار