ساز آفرینش

رسول پویان رحیم و رحـمان را تابکی قـهار می گویند برای بـندگان…

چرا ادبیات دوران کهن و میانه کم‌تر حزین بود؟

در پرداخت‌های ساختاری ادبیات جهان از شعر و غزل و…

انسان گرایی پاسخی ناتمام در برابر ناپاسخگویی اندیشه های فلسفی…

نویسنده: مهرالدین مشید  انسان گرایی به مثابه ی داعیه ی برگشت…

گنجینۀ الهام

رسول پویان 2/5/2023 روزباخورشیدوشب سیل شباهنگم خوش است زیــر نـور خلـوت مهـتـاب آهنگـم…

در ارتباط به جفنگ گویی ها ی " نیاز نیاز"

حبیب میهنیار دوستان گرامی شما بهتر میدانید که یکی از ویژه…

ادبیات مبتذل،- سرگرم کننده و کم ارزش؟

Trivialliteratur:   آرام بختیاری نیاز انسان از خود بیگانه به ادبیات سرگرم کننده.  ادبیات…

پیام شادباش به مناسبت روز جهانی کارگر

ا. م. شیری روز اتحاد و همبستگی انترناسیونالیستی کارگران و زحمکشان…

دستار پوشان اسلام ستیز و پاچه بلند های حرمت شکن

نویسنده: مهرالدین مشید گروه ی طالبان از نظر حسن عباس نویسنده…

برگردان شعرهایی از سبزه برزنجی

خانم "سبزه برزنجی" (به کُردی: سۆزە بەرزنجی) شاعر کُرد زبان،…

به پیشواز اول می، روز جهانی همبسته‌گی کارگران

اعلامیه سازمان سوسیالیست‌های کارگری افغانستان اول ماه می، روز تجدید پیمان…

ناپاسخگویی به چالش های جهانی؛ نشانه های زوال تمدن غربی!؟

نویسنده: مهرالدین مشید بحران های جهانی پدیده ی تمدنی یانتیجه ی…

عشق و محبت

رسول پویان در دل اگـر عـشق و محبت باشد نجـوای دل آهـنـگ…

جهان در یک قدمی فاجعه و ناخویشتن داری رهبران سیاسی…

نویسنده: مهرالدین مشید افغانستان در حاشیه ی حوادث؛ اما در اصل…

چند شعر از کریم دافعی (ک.د.آزاد) 

[برای پدر خوبم کە دیگر نیست]  ترک این مهلكه با خون…

مکر دشمن

  نوشته نذیر ظفر با مکـــــر خصم ، یار ز پیشم…

نویسنده ی متعهد نمادی از شهریاری و شکوهی از اقتدار…

نویسنده: مهرالدین مشید تعهد در قلمرو  ادبیات و رسالت ملی و…

اهداف حزب!

امین الله مفکر امینی      2024-12-04! اهـــــدافِ حــزبم بـــودست صلح وصفا ی مــردم…

پسا ۷ و ۸ ثور٬ در غایت عمل وحدت دارند!

در نخست٬ دین ماتریالیستی یا اسلام سیاسی را٬ بدانیم٬ که…

نگرانی ملاهبت الله از به صدا درآمدن آجیر فروریزی کاخ…

نویسنده: مهرالدین مشید پیام امیر الغایبین و فرار او از مرگ؛…

مدارای خرد

رسول پویان عصا برجان انسان مار زهرآگین شده امروز کهن افسانۀ کین،…

«
»

بمباران یوگسلاوی جنایت نامحدود

غرب از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع تجاوز ناتو به یوگسلاوی جلوگیری کرد…

ا. م. شیری

نمایندگان پارلمان‌های روسیه (دومای دولتی و شورای فدراسیون) در رابطه با بیست و پنجمین سالگرد تجاوز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی به جمهوری فدرال یوگسلاوی به اتفاق‌آراء درخواستی را خطاب به سازمان ملل متحد، سازمان‌ بین‌المللی پارلمانی و پارلمان‌های کشورهای خارجی تصویب کردند.

مجالس فدرال فدراسیون روسیه در آستانۀ بیست و پنجمین سالگرد تجاوز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به جمهوری فدرال یوگسلاوی، لزوم ارزیابی منصفانه از این نقض فاحش قوانین بین‌المللی را که منجر به بی‌ثباتی در کار سازمان امنیت و همکاری اروپا شد و بر روابط بین کشورهای اروپایی تأثیر منفی گذاشت، یادآوری کردند.

مجالس فدرال فدراسیون روسیه نگرانی عمیق خود را نسبت به تلاش‌های مستمر غرب جمعی برای ارائۀ عمل تجاوزکارانه به جمهوری فدرال یوگسلاوی به جامعۀ بین‌المللی به عنوان یک عملیات حفاظت از صلح، برای فراموش کردن قربانیان بمباران ناتو به این کشور و مقصر دانستن صرب‌ها در شروع جنگ بالکان ابراز می‌دارند.

در فاصلۀ ماه مارس تا ماه ژوئن ١٩٩٩، در نتیجۀ بمباران و حملات موشکی وحشیانۀ نیروهای مسلح کشورهای عضو ناتو به زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله تأسیسات حمل و نقل و انرژی، و همچنین مؤسسات صنعتی، بیش از ٢ هزار غیرنظامی یوگسلاوی، از جمله ده‌ها کودک کشته شد. یوگسلاوی، این کشور مستقل کوچک در مرکز اروپا مورد حملۀ ٢٣٠٠ موشک بالدار و ١۴ هزار بمب قرار گرفت.

ارتش کشورهای عضو ناتو از مهمات با اورانیوم ضعیف‌شده وسیعاً استفاده کردند که خسارات جبران‌ناپذیری بر محیط زیست وارد کرد و باعث افزایش تعداد بیماران سرطانی در منطقه شد. ارزیابی مقیاس فاجعۀ زیست محیطی هنوز غیرممکن است.

حملات بی‌مجازات ناتو علیه یوگسلاوی، پیش‌شرط‌هایی را برای اقدامات نظامی جدید در سرتاسر جهان تحت پوشش ادعای کذایی مبارزه «برای ارزش‌های آزادی و دموکراتیک» فراهم کرد. اعتقاد غرب جمعی به خطاناپذیری و حق خود برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت سایر ملت‌ها و کشور‌ها به پرورش یک رژیم نئونازی در اوکراین منجر شد که پس از کودتای ٢٠١۴ سیاست نسل‌کشی جمعیت روس و راه‌انداختن درگیری مسلحانه در خاک این کشور را در پیش گرفت.

مجالس فدرال فدراسیون روسیه سازمان ملل متحد، سازمان‌ پارلمانی بین‌المللی و پارلمان‌های کشورهای خارجی را برای محکوم کردن عملیات نظامی کشورهای ناتو علیه یوگسلاوی، برای مقابله با تلاش‌های مستمر بمنظور تحریف وقایع تاریخی مربوط به حوادث فاجعه‌بار سال ١٩٩٩ به نفع غرب جمعی،  اتخاذ تدابیری برای جلب کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به مسئولیت حقوقی بین‌المللی بخاطر تجاوز به جمهوری فدرال یوگسلاوی فرامی‌خوانند.

درخواست تجدید نظر به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، به دولت و سازمان‌های اجتماعی فدراسیون روسیه، سازمان ملل متحد، اتحادیۀ بین‌المجالس، مجمع پارلمانی اتحادیۀ بلاروس و روسیه، مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، مجمع پارلمانی کشورهای مشترک‌المنافع، سازمان همکاری شانگهای، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی دریای سیاه، مجمع بین‌المجالس ارتدکس، پارلمان آمریکای لاتین، اتحادیۀ پارلمانی آفریقا، مجمع پارلمانی مدیترانه، مجمع پارلمانی آسیا، مجمع پارلمانی اتحادیۀ کشورهای جنوب شرقی آسیا، مجمع پارلمانی آسیا و اقیانوسیه، پارلمان آمریکای مرکزی (PARLASEN)، پارلمان کشورهای عضو بازار مشترک آمریکای جنوبی (MERCOSUR) و پارلمان‌های خارجی ارسال شده است.

نقل از: وب سایت ساوتسکایا راسیا 

پی‌نوشت مترجم:

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، غرب از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع تجاوز ناتو به یوگسلاوی جلوگیری کرد. 

ممانعت غرب از برگزاری نشست شورای امنیت در ٢٩ مارس، این ضرب‌المثل پرمعنی ایرانی را یادآوری می‌کند: «تا کدبانو چوب برمی‌دارد، گربۀ دزد خود را پنهان می‌کند».

از آنجائیکه جامعۀ کشورهای غربی به رهبری امپریالیست‌های آنگلوساکسونی امروزه به هر دلیلی بر اکثر سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی سلطه دارد، بی‌خردانه تصور می‌کند که می‌تواند با اعمال نفوذ و استفاده از ماشین رأی اقمار خود، جرایم و جنایات بی‌حد و مرز خود را برای همیشه از صفحات سراسر به خون ‌آغشتۀ تاریخ پاک کند. اما داور تاریخ فراموشکار نیست و هرگز قضاوت نادرست نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد. شکی نیست که «دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد».

واضح است که همۀ تلاش و تقلاهای غرب برای جلوگیری قضاوت جهانی در مورد جرایم ارتکابی خود، قطعا ناشی از ترس است نه از قوت. و گر نه، «هر که را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است».

https://eb1384.wordpress.com/2024/03/30/

١١ فروردین- حمل ١۴٠٣