کهن افسانه ها

رسول پویان برآمد آفـتاب از مشـرق دل در سحـرگاهان شب یلـدای تار…

مهدی صالح

آقای "مهدی صالح" با نام کامل "مهدی صالح مجید" (به…

جنگ های جدید و متغیر های تازه و استفادۀ ی…

نویسنده: مهرالدین مشید تعامل سیاسی با طالبان یا بازی با دم…

                    زبان دری یا فارسی ؟

میرعنایت الله سادات              …

همه چیز است خوانصاف نیست !!!

حقایق وواقعیت های مکتوم لب می کشاید  نصیراحمد«مومند» ۵/۴/۲۰۲۳م افغانها و افغانستان بازهم…

مبانی استقلال از حاکمیت ملی در جغرافیای تعیین شده حقوق…

سیر حاکمیت فردی یا منوکراسی تا به حاکمیت مردمی و…

نوروز ناشاد زنان و دختران افغانستان و آرزو های برباد…

نویسنده: مهرالدین مشید طالبان در جاده های کابل پرسه می زنند؛…

زما  یو سم تحلیل چې غلط؛ بل غلط تحلیل چې…

نظرمحمد مطمئن لومړی: سم تحلیل چې غلط ثابت شو: جمهوریت لا سقوط…

کابل، بی یار و بی بهار!

دکتر عارف پژمان دگر به دامنِ دارالامان، بهار نشد درین ستمکده،یک سبزه،…

ارمغان بهار

 نوشته نذیر ظفر. 1403 دوم حمل   هر بهار با خود…

چگونه جهت" تعریف خشونت" به تقسیم قوای منتسکیو هدایت شدم!

Gewaltenteilung: آرام بختیاری نیاز دمکراسی به: شوراهای لنینیستی یا تقسیم قوای منتسکیو؟ دلیل…

تنش نظامی میان طالبان و پاکستان؛ ادامۀ یک سناریوی استخباراتی

عبدالناصر نورزاد تصور نگارنده بر این است که آنچه که میان…

بهارِ امید وآرزوها!

مین الله مفکر امینی        2024-19-03! بهار آمــــد به جسم وتن مرده گـان…

از کوچه های پرپیچ و خم  تبعید تا روزنه های…

نویسنده: مهرالدین مشید قسمت چهارم و پایانی شاعری برخاسته از دل تبعید" اما…

سال نو و نو روز عالم افروز

 دکتور فیض الله ایماق نو روز  و  نو  بهار  و  خزانت …

میله‌ی نوروز

یاران خجسته باد رسیده‌ است نوبهار از سبزه کوه سبز شد…

تحریم نوروز ، روسیاهی تاریخی طالبان

                 نوشته ی : اسماعیل فروغی        در لیست کارنامه های…

طالب چارواکو ته دريم وړانديز

عبدالصمد  ازهر                                                                       د تروو ليموګانو په لړۍ کې:           دا ځلي د اقتصاد…

    شعر عصر و زمان

شعریکه درد مردم و کشور در آن نبوُدحرف از یتیم…

مبارک سال نو

رسول پویان بهـار آمد ولی بـاغ وطـن رنگ خـزان دارد دم افـراطیت…

«
»

برنامه آمریکا برای خفه کردن ملت افغانستان و همکاری رژیم ملا با آن

فرح نوتاش      

 جبهۀ جهانی ضد امپریالیست        قدرت زنان       وین   08.07.2021

 بر حسب توافقنامه دوحه 10 مارس 2020 ترامپ – طالبان، آمریکا می بایست تا 14 ماه از آن تاریخ، خاک افغانستان را ترک کند. این تاریخ، توسط جو بایدن به 11 سپتامبر 2021 موکول شده است. تا 20 سال جنایت و غارت تکمیل شود.

این توافقنامه صوری با 3 محور به امضای طرفین رسیده است.

       آزادی 5000 زندانی طالبان از زندان های افغانستان.        

                تخلیه تمام نیروهای نظامی و غیردیپلماتیک آمریکا و متحدانش تا 14 ماه آینده از افغانستان.  

                طالبان مجوزی برای فعالیت القاعده و سایر گروه های تروریستی افغانستان صادر نکند و با آن ها همکاری نکند.  

این توافق نامۀ مسخره بعد از 20 سال غارت معادن افغانستان، لایق خود آمریکا بطور کلی تمام احزاب و حکومت در سایه اش، وبچۀ خلف اش طالبان است و بس. و قادر به فریب جهان نیست. 

مفاد این توافق که بقول خودشان با عجله بسته شده است، فقط  آزادی کامل را برای ترورهای طالبان و انتقال حکومت افغانستان به طالبان در 14 ماه آینده اعلام می کند. در اصل این توافقنامه نیست. اطلاعیه باز گرداندن حاکمیت دوباره به طالبان است. از این رو جو بایدن گفته است که فکر می کند یک سال طول بکشد تا طالبان حکومت را در دست بگیرد. در واقع خواسته است که بگوید این انتقال قدرت از آمریکا و ناتو، به نوکرشان طالبان، یکسال طول خواهد کشید.

چنانچه دنیا شاهد بوده که بعد از امضای این توافقنامه، ترورهای طالبان شدید تر شد. و روزانه به 70 تا 100 کشته اوج گرفت. و در به اصطلاح جنگ شهر به شهر کنونی، فرار سربازان افغانستان و دادن شهر ها یکی بعد از دیگری به طالبان، نشان بعدی برنامه ریزی از قبل آمریکا است.

سعی در انتقال 50000 افغانی که در این 20 سال با آمریکا همکاری کرده اند به 3 کشور تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، تا آماده شدن مدارک مهاجرتشان به آمریکا، نشان دیگر این انتقال قدرت بر حسب برنامه ریزی آمریکا می باشد. البته هنوزآن سه کشور قبول نکرده اند. از این روبه طالبان گفته شده تا بگوید: اگر توبه کنند می توانند در افغانستان بمانند! 

دنیا می داند که مادر کل گروه های تروریستی در جهان آمریکا است. حال با این بازی های صوری فکر می کنند چه کسانی را می توانند بفریبند؟ 

سند دیگر این است: چرا 5000 نفر از مردان جوان بی سواد و بی کاری را که به زور جزو حقوق بگیران طالبان اخوانی کرده اند وبعد از عملیات ترور، توسط بخش نوکران دولتی آمریکا در افغانستان دستگیر و زندانی کرده اند؟ اگر راست می گویند چرا رهبران طالبان را دستگیر نمی کنند. آنان که آدرس همه را در پاکستان و بقیه جاها دارند! 

وزیر کشور پاکستان آقای رشید احمد  در مصاحبه ای با جیو نیوز پاکستان در تاریخ 28 ژوئن2021  گفته است که خانواده‌های اکثر مقامات طالبان در پاکستان زندگی می‌کنند: در مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول زندگی می‌کنند.” و از طالبان افغانستان خواسته است ، که طالبان پاکستان را علیه حکومت پاکستان تحریک نکند. 

+اگر آمریکا براستی می خواست با تروریسم مبارزه کند ، باید سران طالبان را

 جمع می کرد. دستگیری جوانان بی سوادی که به زور طالبان سرباز آن شده اند توسط دولت دست نشانده آمریکا یک نمایش است. 

البته بخشی از رهبران طالبان هم در ایران در ناز و نعمت، تحت مهمان نوازی ملایان دزد و قاتل ملت ایران زندگی می کنند و از آنان برای ترور مردم مظلوم افغانستان، وجه و اسلحه دریافت می کنند. همکاری آشکار آمریکا و ملایان در افغانستان کار تازه ای نیست از زمان روی کار آمدن ملایان در جریان است.   

ملایان سعی دارند با تطمیع طالبان آنان را زیر سلطه خود برده و به امپراتوری خیالی خود وسعت بخشند. طالبان اخوانی -آمریکایی هم زرنگ تر از ملا های انگلیسی ایران هستند . پول و اسلحه را از ایران می گیرند و دستور را از آمریکا!

البته همانطوری که آمریکا و انگلیس دوستان و متحدان هم هستند، همکاری نوکرانشان هم کاملا قابل تصور است. آمریکا با بوجود آوردن گروه های تروریستی اسلامیستی از تمام کشور های اسلامی ، لحظه ای از فکر کمر بند سبز به دور زمین غافل نمی شود. و اکنون همه آنان را در افغانستان برای باز گرداندن حکومت به طالبان جمع کرده و به گفتۀ مولوی محمد فرمانده ارشد طالبان در بادغیس، در مصاحبۀ با ایران وایر به تاریخ 5 ژوئیه 2021 : سپاه پاسداران شانه به شانه ما در جنگ حضور دارد. 

آمریکا جای خود را به جانشین خود طالبان می دهد. و در واقع نمی رود. و افغانستان نو مستعمره آمریکا می شود. و سعی در خفه کردن افغانستان در ظلمات طالبان خواهد شد. 

و در این میان ایران دو چهره دارد. چهرۀ اول جا دادن ، پول و اسلحه دادن و حضور سپاه در لشگر فاطمیون در کنار اراذل طالبان به دستور سید علی، و بخش دیپلوماتیک و مورد تائید و شادمانی جوبایدن که در 7 ژوئیه 2021 وارد تهران شده اند و گروه طالبان در مصاحبه با بی بی سی تایید کرد که ‘با دعوت رسمی’ در 16 تیر( سرطان) به ایران رفته‌اند. و آقای ظریف بر تعهد ایران جهت کمک به توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از بر قراری صلح( شما بخوانید سلطه طالبان) در افغانستان، تاکید کرده است. در واقع حکومت طالبان را نیامده به رسمیت شناخته است. 

طالبان اولین بیانیه خود را به محض تصرف شهر ها، یا واگذاری نیروهای بخش دولتی ( دیگر نوکران آمریکا ) پخش می کند.

طالبان بنا به وعدۀ خود تشکیل « دولت اسلامی” قوانینی را در شهرهای فتح شده مانند تخار به اجرا گذاشته است. اجرای قانون منع خروج زنان از خانه بدون حضور محرم، استفادۀ اجباری از برقع برای آنها و منع تحصیل دختران دانش آموز بیش از کلاس ششم از جمله این قوانین است. 

در این روزها در ایران رسانه های اصولگرا و چهره های سیاسی ملایان از قدرت گرفتن دوبارۀ طالبان بسیار شادمان هستند.

با توجه به اظهارات وزیر خارجه افغانستان که در بیانیه خود در جواب وزیر کشور پاکستان در تاریخ 28 ژوئن 2021 : افغانستان را خواهان قطع رابطه طالبان افغانستان با سایر گروه های تروریستی منطقه ای و بین المللی شامل:  تحریک طالبان پاکستان ، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی ازبکستان ، تحریک اسلامی ترکستان شرقی ،القاعده و داعش می شود معرفی کرده است. لطفا توجه کنید این زائده های اسلامی لشگریان کمر بند سبز آمریکا به دور زمین حاضر در پاکستان و افغانستان هستند. و ترامپ در سکوت منتقل کننده بخش اعظم داعش به افغانستان بوده است. که در بخش مرز شمالی افغانستان مستقر شده اند.

و طبق اظهارات وزیر خارجه پاکستان ارتباط طالبان افغانستان با طالبان پاکستان در حال تحریک طالبان پاکستان برای قبضه حکومت است. و با توجه به واقعیت های داده شده توسط وزرای افغانستان و پاکستان، آمریکا کار بذر پاشی رذالت را در خاورمیانه به پایان رسانده و در حال آبیاری و بزرگ کردن نهال این نیروهای شدیدا ارتجاعی در خاور میانه است. و رژیم ملا به چند دلیل در کمک به آمریکا از جان ومال مردم ایران بشدت مایه می گذارد. 

شماره یک آن: ایجاد استحکامت برای بقای رژیم ملا. 

گسترش امپراتوری خیالی خود. 

خدمت به اربابان امپر یالیستش . 

پس آن چه که به عنوان وظیفۀ انسانی برای تمام ایرانیان در مقابله با آتش روشن در افغانستان  و ایران می توان متصور شد، قیام متشکل و سریع برای سرنگونی رژیم ملاو قطع زنجیر بردگی آمریکا و شرکاء برمردم خاور میانه است. 

اتحاد احزاب و سازمان ها در برابر این تهاجم گسترده امپریالیست ها یک نیاز فوری برای نجات انسان در منطقه است. 

همه با هم علیه ظلمت کور

همه با هم علیه سلطه و زور

womens-power.farah-notash.com

www.farah-notash.com

Women’s Power