ساعت "کنزل" نمادی از نوستالوژی؛ اما به روایتی دیگر

نویسنده: مهرالدین مشید نه یک ساعت؛ بلکه حماسه ای در فضای…

ریبوار طاها

آقای "ریبوار طاها" (به کُردی: ڕێبوار تەها) با نام کامل…

نقارۀ جنگ 

رسول پویان  نـوای ســال نــویــن تـا نقـارۀ جـنگ است  به خون خلق…

عرفان و زبان

– دکتر بیژن باران من در جهان لغات دیگران می…

ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان

      به افتخارسالگرد حزب پر   افتخاردموکراتیک خلق افغانستان ای حزب قهرمان انیس  ستمکشان یادت…

ریباز سالار

آقای "ریباز سالار" (به کُردی: ڕێباز سالار) با نام کامل…

تهاجمی خونین و آغاز مداخله ها و پایان حاکمیت ملی…

نویسنده: مهرالدین مشید تهاجمی که افغانستان را به میدان جنگ های…

میا پیشم!

امین الله مفکرامینی        2024-28-12! میا پیشم تو دلـــدارممزن زخمه دلی زارم رهی دوستی…

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت

شماره چهارم سال ۲۷ م محبت از چاپ برآمد. پیشکش می…

دولت پدیده عقلی – تحلیل موردی حمله پاکستان در ولایت پکتیکا

دولت پدیده قوم و یا دینی مطلق نیست. و دین…

هر شکستی ما را شکست و هیچ شکستی شکست ما…

نویسنده: مهرالدین مشید با تاسف که تنها ما نسل شکست خورده…

نوروز نبودت

- بیژن باران چه کنم با این همه گل و…

عرفان در مغز

دکتر بیژن باران     لامارک 200 سال پیش گفت: به پذیرش…

نماد های تاریخی- ملی و نقش آن در حفظ هویت…

نور محمد غفوری اشیاء، تصاویر، نشان‌ها، مفاهیم، یا شخصیت‌هایی که نمایانگر…

در دنیای دیجیتالی امروز، انسان‌ها به مراتب آسیب پذیرتر شده…

دیوارها موش دارند و موش‌ها گوش! این مثل یا زبانزد عام…

خالق تروریستهای اسلامی؛ الله است یا امریکا؟

افشاگری جسورانه از ژرفای حقیقت سلیمان کبیر نوری بخش نخست  درین جا می…

چگونه این بار حقانی ها روی آنتن رسانه ها قرار…

نویسنده: مهرالدین مشید از یک خلیفه ی انتحاری تا "امید تغییر"…

شب یلدا 

شب یلدا شبی شور و سرور است  شب تجلیل از مدت…

سجده ی عشق!

امین الله مفکر امینی      2024-21-12! بیا کــــه دل ز تنهایــی به کفیدن…

فلسفه کانت؛ تئوری انقلاب فرانسه شد

Immanuel Kant (1724-1804) آرام بختیاری  نیاز انسان عقلگرا به فلسفه انتقادی. کانت (1804-1724.م)،…

«
»

د لارې مل

 

په خوښي کې به هرڅوک درسره یارشي

دوست هغه دی چې په سخته کې پکارشي

 

د ښه دوست او لارې مــل په انتخاب کې

د اخلاص اصل ضــرور ګڼه حساب کې

 

 په کوم ځای کې درې ملګري هم نظرشول

 دا درې واړه پــه تکل د اوږد سفــر شول

 

دې سفر لار کـې وه غرونه، دریابونه

پرتې واورې، لوې دښتې او ځنګلونه

 

چې د کلي نه روان دوئ په سفر  شول

مده پس دوئ یو ځنګل ته برابر شول

 

سپینې  واورې اوریدې ډیره یخني وه

دې ځنګل نه تیریدل دوئ ته حتمي وه

 

دوئ چې کله  د ځنګله ځینې بهر شول

لویه لار کې په وحشي خرس برابر شول

 

خرس چې کله دوئ ته لرې نه نظر شو

دوئ په لورې په  تلوار په منډو سرشو

 

پدې وخت کې دا ملګري وارخطا شول

لویې ونې پــه لور تیښتې ته تابیا شول

 

د دوئ دوه تنه پــه منډو کــې چالاک

ځان یې ورسو ځنګله ته هیبت ناک

 

ډیر په بیړه ونې سر تــه پــه ختو شول

ونې سرکې خرس راتګ په اندیښنو شول

 

دا دریم  دوئ کې  ډنګر او کم قوت وه

تردوه نورو وروسته پاتې کم طاقت وه

 

په سختۍ په منډو سر ددوئ په لور وه

ډیرستومانه بې شیمې حالت یې نور وه

 

په مشکل  شو را نژدې ونې تر څنګ

پریوت ونې ډډ تــه اوږد لکه  ملنګ

 

هغه دم خرس چې سړي ته رانژدې شو

ښکته پورته ترې راتاو په بوڼیدو شو

 

غوږ او سر یې ورته بوی کړ لنډ زمان

پس له څو شیبو واپس شو ترې روان  

 

خرس په منډ شو روان مخ پــه ځنګل

سړي  وويل : شکر  نــه مې وه اجل

 

دوه ملګري چې وه ناست ونه کې غلي

دغه خــرس وه دوئ بــې حــده بیرولي

 

چې یې ولید خرس روان مخ په ځنګل شو

شول را ښکته په پرسان دخپل د مل شو

 

هغه  دواړو تــرینه داسې  و پــوښتل

ویل :چې خرس په غوږ کې څه درته ویل؟

 

دې دریــم  پــه ډیر غصه او اضطراب

په سختۍ یــې ورکــړو دارنګه  ځواب

 

خرس ویل : په تاسو ونــه کړم حساب

بد حالت کــې  درنــه  ولاړل پــه شتاب

 

ویل : نا مــردو  سره مه ځه نورپه لار

په مشکل کې به دې نه شي دوئ په کار

 

په سختي چې  مددګار شي څوک د چا

بد ساعت کــې به  ځان  نــه ګڼي  تنها

 

په اول کې  خپل دوستان  کړه امتحان

بیا یــې شه د لارې  مــل هغه زمــان

—————————

سمیع الدین افغاني

۱ – ۵ – ۲۰۱۶

م ۰ کال